examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:30

minimaal 50 van de 75 punten voor biologie *\%/* *kan weer ademen*

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:34

Ik vond bio echt prima te doen. Wel hele rare vragen en sommige zo makkelijk dat je er bijna aan zou gaan twijfelen en andere dan weer zo raar omschreven dat ik niet eens wist wat ze van me wilde weten. Nu maar hopen op m'n 9 maar gaat denk ik wel lukken :D

ElineR

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:36

Hoe kunnen jullie zo hoog halen voor bio :').
Mag ik vragen wat jullie gemiddeld staan daarvoor? Bij ons was het gemiddelde volgens mij onder het nulpunt :').

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:57

Ik heb tussen de 5,8 en 7,8 voor biologie afhankelijk van de n-term. N-term 1,0 is dus een 6,8. Geslaagd dus tevreden!

Voor aardrijkskunde tussen de 6 en 8, die ging dus veel beter dan verwacht. Ik heb een 7 als de n-term 1,0 is.

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:00

ElineR schreef:
Mag ik vragen wat jullie gemiddeld staan daarvoor? Bij ons was het gemiddelde volgens mij onder het nulpunt :').

Voor Bio 8,4 dus net zonde van die 0.1 :=
Dus moet sws een 8,6 halen voor mn examen :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:02

ElineR schreef:
_mjwb schreef:
Super handig, dan ben je tenminste al een beetje voorbereidt of je slaagt of niet. Maar stel ik haal dit afgerond voor mijn vakken, slaag ik dan nog? (Dit is in het ergste geval gerekend):

NL - 7,5 (cijferbepalen zegt dat het tussen een 7,5-9 ligt)
Fa - 5,6 (als ik de normering van vorig jaar aanhou dan is het een 6,5, maar cijferbepalen zegt dat het tussen de 5,6-7,6 ligt)
Gs - 5,4 (als ik de normering van vorig jaar aanhou dan is het een 6,2, maar cijferbepalen zegt dat het tussen de 5,4-7,4 ligt)
Ak - 4,0 (ik vind aardrijkskunde heel erg moeilijk. Hoe hard en veel ik er ook voor leer, ik haal nooit een voldoende)
Eng - 6,0 (hier ga ik minstens een 7,5 voor halen want ik heb heel mijn opleiding in het Engels gedaan, maar in het ergste geval)
Kunst- 6,0 (ook ergste geval. Met dit vak heb ik de ene keer een voldoende en de andere keer een onvoldoende)
WisA - 5,0 (dit vak vind ik heel erg moeilijk)

Als ik alle cijfers gemiddeld doe dan kom ik uit op een: 5,6
Met mijn combinatiecijfer erbij dan kom ik uit op een 5,8

Dat mag toch gewoon zo? Ik snap er helemaal niks van, van wanneer je wel of niet geslaagd bent.

Merelll - Probeer anders vandaag tussendoor nog wat te slapen :)

Volgens mij ben je dit geval niet geslaagd want je moet per tekortpunt een compensatie hebben en je moet voor het CSE (echt puur de examens) ook een 5,5 gemiddeld halen.

Dit zijn zeg maar alleen de voorspelde CSE cijfers. Mijn SE cijfers zitten hier niet bij. Dat zijn allemaal ruime voldoendes behalve Frans, dat is een 5,4. Maar als het goed is mag je een 5 staan met daar tegenover een 7. Ik sta een 8 voor Nederlands, een 9 voor Engels en een 7 voor kunst dus dat moet wel genoeg compensatie zijn volgens mij.

Het is toch gewoon zo dat als je alle CSE cijfers die je deze twee weken haalt bij elkaar opgeteld + compensatie cijfer en dan delen door 8 een 5,5 of hoger uit moet komen? Of is het zo dat je bij de CSE cijfers ook een 7 tegenover een 5 moet hebben?

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:33

Tabaflab: thanks voor de tip, ga er nog even mee oefenen. Alhoewel ik moet zeggen dat de openvragen vaak wel goed gaan.

Roosjenat: hetzelfde schuitje dus. Ik moet minimaal een 5 halen. Succes morgen!

Loveglove: ik heb je een pb gestuurd!

Bijna vergeten :') Zal er aan denken als ik het echt even niet meer weet Eliner

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:36

Mijn eerste examen is 7 juni, maar nu al zenuwen, ik moet dit jaar 4 examens doen, Nederlands en Rekenen, de rest volgend jaar :')

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:37

Hoe ging wis b vwo bij jullie? Ik vond het tegenvallen, heeel veel gonio en logaritmes...

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:06

Nina1999 schreef:
Hoe ging wis b vwo bij jullie? Ik vond het tegenvallen, heeel veel gonio en logaritmes...

Ik vond hem ook echt enorm moeilijk. Vooral opgave 13 was erg lang. Heb niet alles kunnen invullen helaas. Vond hem ook niet vergelijkbaar met de examens van voorgaande jaren, ook niet met de pilots. De wiskunde was hier een stuk complexer en sommige opgaven zoals die met die wisselstroom en die met die brandbestendige deur hadden ook veel onduidelijke tekst. :n Ik hoop echt op een goede n-term. :')

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:25

Idd totaal niet vergelijkbaar! Heb alle examens van 2010 t/m 2016 gemaakt om te oefenen, maar dit leek er echt niet op. Dit was meer nederlands en natuurkunde, als wiskunde. Ondanks dat het maar 14 vragen waren, vond ik hem ook behoorlijk lang.

Op laks staat dat gemiddeld ingevulde score 43 is, dat vind ik best veel eigenlijk. Nu afwachten dus maar...

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:37

Nina1999 schreef:
Idd totaal niet vergelijkbaar! Heb alle examens van 2010 t/m 2016 gemaakt om te oefenen, maar dit leek er echt niet op. Dit was meer nederlands en natuurkunde, als wiskunde. Ondanks dat het maar 14 vragen waren, vond ik hem ook behoorlijk lang.

Op laks staat dat gemiddeld ingevulde score 43 is, dat vind ik best veel eigenlijk. Nu afwachten dus maar...

Ik vond hem ook heel lang.
Heb jij de jouwe al nagekeken? Ik wel en kwam op 33 uit, heb heel streng nagekeken maar heb vraag 13 schijnbaar echt verpest terwijl ik daar toch zo zeker van was. Dat wordt wss herkansen voor mij, of de N-term moet echt enorm schelen. Ik ben wel erg teleurgesteld, ik deed dan wel staatsexamens maar ik had enorm goed geleerd en had op een van mijn oefenexamens(2012-II) zelfs 9+. Dan doet dit wel een beetje pijn. :')

Ach, morgen Natuurkunde en daarna rust. Ga denk ik maar alleen maar wat Natuurkunde doorlezen strakjes en verder niks. Vandaag kostte me veel energie. Ik zal heel blij zijn als het voorbij is.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:40

Ik vraag me af he

Wat als je voor alle vakken met een voldoende slaagt, maar je hebt de 5.5 regel niet gehaald. Voor welk vak zak je dan? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:45

ElineR schreef:

Ik heb op havo een 9,7 voor m'n CE bio gehaald in 2015 *D

Maar dat is ook het enige, hoor. De rest was allemaal flut :') Vind bio gewoon leuk.

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:51

weten jullie waar de vertalingen van de proefvertalingen van latijn te vinden zijn? Ik wil eigenlijk nog even oefenen met vertalen

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:57

Ik kom ook ergens rond die score uit, rond de 35. Reken op een 5 ongeveer, en daarmee ben ik eigenlijk dik tevreden. Het is idd wel ontzettend vermoeiend he, die examens. Ik heb morgen ook natuurkunde. Dat wordt nog een behoorlijke uitdaging, want heb ik de 5e het hele jaar geen docent gehad... Maargoed, sta nu wel een 7,4, dus komt vast wel goed. Succes morgen!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:00

Voor de mensen die niet snappen wanneer je nou wel of niet geslaagd bent:

Je mag 2 5en hebben
Je mag ook een 4 hebben
Bij een 3 ben je officieel gezakt, ook als je compensatiepunten hebt

Je mag geloof ik ook maar 1 compensatiepunt gebruiken.

Ik heb daar een boekje van, en dit is wat ik even zo uit mijn hoofd denk te weten :D

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:05

BlauweSteen schreef:
weten jullie waar de vertalingen van de proefvertalingen van latijn te vinden zijn? Ik wil eigenlijk nog even oefenen met vertalen

Volgens mij staan die alleen in het docentenboek.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:07

LoveGlove schreef:

Je mag 2 5en hebben
Je mag ook een 4 hebben

Ik heb daar een boekje van, en dit is wat ik even zo uit mijn hoofd denk te weten :D

Dat snap ik inderdaad. Maar je moest toch ook een 5.5 voor je CE's gemiddeld staan? Ik snap niet hoe je op die manier dan voor een vak kan zakken

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:08

WildDreams schreef:
LoveGlove schreef:

Je mag 2 5en hebben
Je mag ook een 4 hebben

Dat snap ik inderdaad. Maar je moest toch ook een 5.5 voor je CE's gemiddeld staan? Ik snap niet hoe je op die manier dan voor een vak kan zakken

Dan zak je niet voor een vak, maar gwn voor je CE's volgens mij.

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:09

manonnevot schreef:
BlauweSteen schreef:

oh, dat is jammer, durf nu er ook niet maar naar te vragen eigenlijk :o

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:11

BlauweSteen schreef:
manonnevot schreef:

oh, dat is jammer, durf nu er ook niet maar naar te vragen eigenlijk :o

Waarom niet? Je docenten willen ook dat je je voor 100% kunt voorbereiden.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:16

Maar mag je voor een CE dan wel een 3 halen als je compensatie hebt en dus wel een 5.5 gemiddeld blijft? Niet dat ik t van plan ben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:16

Merelll schreef:
Maar mag je voor een CE dan wel een 3 halen als je compensatie hebt en dus wel een 5.5 gemiddeld blijft? Niet dat ik t van plan ben :')

Dat wel, ja. :j

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:18

Ah oliebol, als dat gebeurt, kan k dus ook geen vavo doen :')

Naja goede reden om nog meer ons best te doen *\%/* :')