Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

En dan ook nog door iemand waarvan je dacht dat het een vriendin was. lor1_1984 schreef:VanHuisUit schreef:Beetje baas heeft hier begrip voor. En ik zou gewoon een paar dagen vrij nemen of onbetaald verlof. Heb je verder niets te maken met regeltjes alleen met 'gedoe' maar dat heb je toch al.
Dan heb ik toen een beetje boel nare baas gehad.
Ik moest mijn hond in laten slapen, wist dit de dag ervoor al en had contact opgenomen met mijn leidinggevende.
Kreeg te horen dat als ik het zou wagen om me ziek te melden dat ze me zou pakken op werkweigering, ook al liep ik alleen maar te huilen en kotsen.
Inslapen zou 's middags om 15u gebeuren dus ik ben 's morgens gewoon naar mijn werk gegaan (nog steeds huilend en kotsend, bijna niet aanspreekbaar enzo), heb aangegeven dat ik 's middags eerder weg zou gaan maar het bleek 'onverwachts' heel druk te zijn op het werk dus moeilijkmoeilijk.
Ik heb aangeboden om na het inslapen zsm terug te komen en dan verder te werken, mocht niet ik moest blijven.
Uiteindelijk na wat discussies en telefoontjes van de leidinggevende naar haar baas kreeg ik de keuze:
Op het werk blijven of ontslag op staande voet.
Omdat het net de laatste dag van m'n proeftijd was stonden ze nog in hun recht ook.![]()
Ik heb gekozen voor mijn hond en ben gelijk vertrokken, heb de werkdag erna mijn spullen ingeleverd en tegen mijn leidinggevende verteld wat ik van deze actie vond.
Mijn leidinggevende was (dacht ik) een goede vriendin van me en ik heb bij een eerdere baan echt alles voor haar en het werk gedaan: overwerken, ziek doorwerken, terugkomen in mijn vakanties etcetc en nu ik 1x voor mezelf koos werd ik als een stuk vuil gedumpt.
lor1_1984 schreef:Dan heb ik toen een beetje boel nare baas gehad.
Ik moest mijn hond in laten slapen, wist dit de dag ervoor al en had contact opgenomen met mijn leidinggevende.
Kreeg te horen dat als ik het zou wagen om me ziek te melden dat ze me zou pakken op werkweigering, ook al liep ik alleen maar te huilen en kotsen.
Inslapen zou 's middags om 15u gebeuren dus ik ben 's morgens gewoon naar mijn werk gegaan (nog steeds huilend en kotsend, bijna niet aanspreekbaar enzo), heb aangegeven dat ik 's middags eerder weg zou gaan maar het bleek 'onverwachts' heel druk te zijn op het werk dus moeilijkmoeilijk.
Ik heb aangeboden om na het inslapen zsm terug te komen en dan verder te werken, mocht niet ik moest blijven.
Uiteindelijk na wat discussies en telefoontjes van de leidinggevende naar haar baas kreeg ik de keuze:
Op het werk blijven of ontslag op staande voet.
Omdat het net de laatste dag van m'n proeftijd was stonden ze nog in hun recht ook.![]()
Ik heb gekozen voor mijn hond en ben gelijk vertrokken, heb de werkdag erna mijn spullen ingeleverd en tegen mijn leidinggevende verteld wat ik van deze actie vond.
Mijn leidinggevende was (dacht ik) een goede vriendin van me en ik heb bij een eerdere baan echt alles voor haar en het werk gedaan: overwerken, ziek doorwerken, terugkomen in mijn vakanties etcetc en nu ik 1x voor mezelf koos werd ik als een stuk vuil gedumpt.
chevax schreef:Ayasha schreef:Daar gaan we weer: heb jij gestudeerd voor dokter keona?
Jij wel? Jij en een boel met jou zeggen net zo hard dat TS wel ziek was. Mag je dat dan wel als leek beoordelen?
(en nee, dat is geen aanvallende vraag)
keona schreef:Iemand vraagt een mening ik vind dat je dan niet echt ziek bent,je bent verdrietig waardoor je minder functioneerd.je kunt dan ook gewoon een verlof dag inleveren.
Tobbes schreef:Ik vindt van wel. Je kunt ook prima iets rustiger aan doen op je werk of andere werkzaamheden wanneer je wat minder goed voelt.
Werkgever gaan echt niet waarderen wanneer je voor elke wit wasje je ziek meld. Voor rest moet je zelf weten. Maar wanneer men slecht indruk over je heb dan werkt jammer genoeg je op den duur toch tegen je.
Tobbes schreef:Ik vindt van wel. Je kunt ook prima iets rustiger aan doen op je werk of andere werkzaamheden wanneer je wat minder goed voelt.
Werkgever gaan echt niet waarderen wanneer je voor elke wit wasje je ziek meld. Voor rest moet je zelf weten. Maar wanneer men slecht indruk over je heb dan werkt jammer genoeg je op den duur toch tegen je.
Afhankelijk van hoeveel witte kleding jij hebt waardeer ik dat in meer of mindere mate
Ayasha schreef:keona schreef:Iemand vraagt een mening ik vind dat je dan niet echt ziek bent,je bent verdrietig waardoor je minder functioneerd.je kunt dan ook gewoon een verlof dag inleveren.
Depressies en burn outs zijn ook geen ziektes dan?

Daarbij was mijn vorige ziekmelding in januari 2015 en dat was ook 1 dag na een heftige behandeling van de kaakchirug dus om te stellen dat ik mij om een wisse wasje ziek zou melden..
Majabeestje schreef:Een werkgever bepaalt niet of je ziek bent. Daarbij.. je heel beroerd voelen, flinke hoofdpijn, oververmoeid en overgeven.. dan ben je toch ziek? Of dat nou wordt veroorzaakt door een virus of door verdriet. Je bent nog steeds ziek.