Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:21

essie_blue schreef:
Toppie dankjewel! Ook bedankt voor de feedback! Ik snap inderdaad wat je bedoelt met negatief, heb ik zelf nog niet zo bij stil gestaan, maar zal ik zeker de volgende keer aan denken. :)

+:)+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:21

Heb hem ook ingevuld, ben benieuwd wat je aan het onderzoeken bent.

essie_blue

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:55

Dankjewel! Ik onderzoek het klaaggedrag van consumenten, met name of de attributie van de storing ervoor zorgt dat consumenten voor andere kanalen kiezen om op te klagen. Ik neem ook een cultuuraspect mee in het onderzoek.

Nogmaals super bedankt voor het invullen!!

VosjeN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:22

Deze chronische meelezer heeft hem ook ingevuld!

"ouder dan 25": autch! #) Blijkbaar tijd dat ook ik afstudeer...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 16:57

Ik heb hem ook ingevuld. Studie ontwijkend gedrag... Heb maandag een tentamen en ben nog nooit zo veel tijd bezig geweest met voorbereiden zo bang dat ik het niet haal :(. Is extern maar zorgt wel voor studie punten. Als ik het niet haal kost de herkansing mij 350 euro. En zijn twee tentamens maandag... Herkansing is ook pas in december.

Eindelijk reactie van coordinator van afstuderen. Ze gaat een begeleider toewijzen. Ze zei er niks over dat ik het onderzoeksvoorstel al heb ingeleverd dus denk dat het mag zonder begleider. :)
Ander hoor ik niet meer in dit topic en studeer ik pas volgend jaar af...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:45

Ik had me hier al eerder gemeld omdat ik eigenlijk dit jaar ook zou afstuderen. Helaas is voor mij alles anders gelopen omdat mijn moeder kritiek in het ziekenhuis heeft gelegen. Dit waren echt enorm hectische weken waarbij ik niks aan mijn stage heb kunnen doen. Deze heeft dus stil gelegen en er is nu helaas te weinig tijd om in de originele tijdsperiode alles af te ronden. Waarschijnlijk ga ik mijn stage of in 2018 doen of proberen toestemming te krijgen om ergens in 2017 nog stage te lopen :)

Helaas maar het is niet anders!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:10

Kimmess schreef:
@Laura_x_: Ik heb de vraag mbt coderen ook voorgelegd aan mijn begeleider van school. Ziet er weer heel anders uit dan de voorbeelden van vorig jaar die ik heb gezien :+ Je hebt nog wel even de tijd voor je het moet inleveren, dat geeft vast wat rust nu je ziek bent/was.

Ik voel me inmiddels weer helemaal fit :j Ik heb overlegd met mijn begeleider van school en wij hoeven niet te coderen.

Ik ben nu zelf echt met de laatste loodjes bezig, heerlijk *\o/*

Is er al iemand bezig met uitzoeken wanneer je je OV nu precies moet stopzetten? Ik twijfel nogal.
Stel: Ik studeer op, zeg maar wat, 18 juli officieel af. Per die datum stopt mijn inschrijving bij school.

Op DUO staat : Op tijd is vóór of op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
Mijn stufi stopt dan bijvoorbeeld per 18 juli en ik zou mijn OV dan stop moeten zetten vóór 5 augustus? Of in juni al, omdat je in een deel van juli geen recht meer hebt op stufi?

Ohja, nog een goede tip van mijn begeleider! De conclusie uit een scriptie moet je eruit kunnen scheuren en apart kunnen lezen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:12

Oh, dat is wel een goede vraag eigenlijk. Ik hoor best wel veel verhalen over gedoe daarmee. Ik studeer officieel 20/21 juli af (dan hoor ik 't. Dus dan zou ik tot eind die maand stufi krijgen? :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:15

Daar mee zou ik jullie niet kunnen helpen. Zelf denk ik wel in voor augustes daar voor zou je het nog nodig kunnen hebben toch.

Ik heb vandaag mijn afsluitende toetsen van mijn minor gehad. Ben echt gesloopt. Werkelijk geen idee of.ik het gehaald heb of niet. 20 juni pas de uitslag....

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:17

kosseh schreef:
Daar mee zou ik jullie niet kunnen helpen. Zelf denk ik wel in voor augustes daar voor zou je het nog nodig kunnen hebben toch.

Ik heb vandaag mijn afsluitende toetsen van mijn minor gehad. Ben echt gesloopt. Werkelijk geen idee of.ik het gehaald heb of niet. 20 juni pas de uitslag....

Kan ik me voorstellen, je leeft er natuurlijk helemaal naartoe. Goed je rust pakken nu. Waarom zo laat pas?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:21

Ik heb laatst de riedel mee gemaakt:)

Ik was 15 april volgens mij klaar (met cijfers verwerkt in het systeem) toen ben ik mij overal uitgeschreven.
Ik heb mij toen per 1 mei uit laten schrijven en moest dus voor 5 mei mijn ov hebben stopgezet.

Dit is helemaal okay gegaan! Heb alleen in die 1 tm 5 mei niet durven reizen toen ik het nog niet had stop gezet..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:23

Laura_x_ schreef:
kosseh schreef:

Kan ik me voorstellen, je leeft er natuurlijk helemaal naartoe. Goed je rust pakken nu. Waarom zo laat pas?

Het zijn allemaal openvragen. Met allemaal berekeningen. Je kan op verschillende manieren op het antwoord komen. Deze moeten allemaal na gerekend worden. Want gebruik je een verkeerd getal gaat er maar 1 punt af en krijg je wel nog punten van de berekening. Daardoor duurt het nakijken lang.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:27

KellyR schreef:

Ik was 15 april volgens mij klaar (met cijfers verwerkt in het systeem) toen ben ik mij overal uitgeschreven.
Ik heb mij toen per 1 mei uit laten schrijven en moest dus voor 5 mei mijn ov hebben stopgezet.

Dit is helemaal okay gegaan! Heb alleen in die 1 tm 5 mei niet durven reizen toen ik het nog niet had stop gezet..

Thanks! Hier was ik naar op zoek! :j Jij was gewoon op tijd dus?

Dat zou bij mij dus betekenen:
18 juli uitgeschreven, mijn OV moet dan stopgezet worden voor de 7de (geloof ik, website DUO) van augustus en ik mag er vanaf 1 augustus niet meer mee reizen?
Toch?

Oh vandaar Kosseh, dat is ook wel logisch :j

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:54

Laura_x_ schreef:
KellyR schreef:

Thanks! Hier was ik naar op zoek! :j Jij was gewoon op tijd dus?

Dat zou bij mij dus betekenen:
18 juli uitgeschreven, mijn OV moet dan stopgezet worden voor de 7de (geloof ik, website DUO) van augustus en ik mag er vanaf 1 augustus niet meer mee reizen?
Toch?

Oh vandaar Kosseh, dat is ook wel logisch :j

Je krijgt inderdaad een herinnering met de 8e maar in 2 andere mails (en via de telefoon) krijg je de 5e te horen. Dus ik heb hem op de 4e stop gezet en daar tussen niet gerezen.

Ja ik ben optijd, heb al een paar keer gekeken. Kan niks terug vinden over een boete.

Dus voor jou geldt dan inderdaad 1 augustus niet meer reizen, en voor de 5e stopzetten. Ze gaan geloof ik uit van wat verwerk dagen. Daar zit (denk ik) het communicatie verschil tussen de 5e en de 8e in.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:27

Hmm oke.. bedankt voor de uitleg! Ik zorg dat ik hem eind juni stopzet, dan kan er niks misgaan :)

Het einde nadert nu wel.. spannend!

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:29

Laura_x_ schreef:
Hmm oke.. bedankt voor de uitleg! Ik zorg dat ik hem eind juni stopzet, dan kan er niks misgaan :)

Hier ook, geloof wel dat ik met een rolkoffer richting school kan gaan, aangezien ze VIER kopieen nodig hebben :+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 15:52

karlli schreef:
Laura_x_ schreef:

Hier ook, geloof wel dat ik met een rolkoffer richting school kan gaan, aangezien ze VIER kopieen nodig hebben :+

Vier kopieën Jeetje :')
Ik hoef er 'maar' twee in te leveren!

Docentbegeleider was tevreden over het theoretisch kader, dus weer iets kunnen afstrepen :j

Annenas en Unseen, hoe ver zijn jullie nu met je scriptie? We moeten het concept rond dezelfde tijd opleveren ;)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 16:40

Ik heb ook weer eens tijd om hier te reageren :D Zojuist mijn scriptie afgerond voor de beoordelingsronde. Over 1,5 week hoor ik of ik eind juni op afstudeerzitting mag komen en dan heb ik nog 2 weken om de feedback te verwerken. 12 juni lever ik het definitief in. Ervanuit gaand dat ik op afstudeerzitting mag dan :P
Het einde is in zicht! *\%/* *\%/*
Het einde van afstuderen dan. Moet na de vakantie nog een minor volgen voor de laatste 30EC :P

Vier kopieën is wel veel :oo Ik zal een zoeken hoeveel ik er moet. Zouden er ook wel 3 kunnen zijn.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:06

Ik ben bijna klaar met mn resultaten beschrijven, dan nog discussie, conclusie en aanbevelingen, nederlandse en engelse samenvatting, inleiding nieuwe dingen toevoegen en bijlagen netjes neerzetten, laten checken op spellen... t klinkt nog zo veel...

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:42

Ik wil de enquête voor mijn scriptie online gaan zetten, maar ik twijfel welke tool ik ga gebruiken. Mijn scriptiebegeleider raadde mij Qualtrics of Thesistools aan. Die laatste lijkt mij wat gebruiksvriendelijker.

Mijn "probleem" is alleen dat ik 4 experimentele condities heb. Het liefst zou ik een tool gebruiken die mij 1 link geeft en die mensen willekeurig aan één van deze condities toewijst. Weet iemand of dat mogelijk is met Qualtrics en/of Thesistools?

Ik heb in het verleden eens Google Formulieren gebruikt, maar daarbij moesten we vier verschillende ênquetes maken met vier verschillende links. Dat was absoluut niet ideaal :7

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:44

Ik heb dinsdag mijn concept versie ingeleverd! Nog wel zonder mijn Nederlandse en Engelse samenvatting. Hopelijk heb ik voor Hemelvaart feedback zodat ik nog ruim een week heb om alles te verbeteren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:38

Ik heb nog maar een paar dagen voor de deadline, ben nu echt de puntjes op de I aan het zetten maar m'n motivatie begint ook een beetje op te raken :+

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:28

Super zeg! Heerlijk als het einde in zicht komt hè?
Ik heb net de enquête voor mijn scriptie online gezet, daar ben ik blij mee :) Nu kan ik respondenten werven en ondertussen kan ik verder schrijven.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:22

Ik ben nu bezig met analyseren. Was ff zoeken naar een handige manier, zodat ik het overzicht niet kwijt raak over de resultaten, maar denk het gevonden te hebben xD
Had helaas niet zoveel respondenten dan ik had verwacht, maar aan de andere kant is er nu ook wel wat meer overzicht dan wanneer ik heel veel deelnemers had die allemaal de vragen in hadden gevuld. Je moet het wel allemaal analyseren, dus tsja.
Gelukkig hebben de meesten wel echt relevante informatie gegeven.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:29

Welke tool heb jij gebruikt voor de vragenlijst? ThesisTools slaat dus ook antwoorden op van respondenten die de enquête gestart zijn, maar hem niet hebben afgemaakt. Dan zit je dus met 'halve' data die je eruit moet filteren :P

Hoeveel respondenten heb je in totaal?