Op eigen houtje een taal leren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:35

Hier een stille meelezer!

Was zelf al een tijdje lid van Duolingo om mijn Duits op te halen en goed te gaan leren spreken, maar sinds ik via dit topic Memrise ken, ben ik daar veel op te vinden.
Ook ik kwam net sign language tegen en dat lijkt mij geweldig! Alleen in hoeverre komt dat overeen met Nederlandse gebarentaal, zoals dat zojuist gepost is?!

DeEenhoorn

Re: Op eigen houtje een taal leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:41

Ik ben met spaans bezig op memrise :) daarnaast ook in een schrift (tot 14 tellen lukt ondertussem redelijk) en ik wil nog youtube video's bekijken. Op memrise heet ik suzanne1932 :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:43

Mijn Engels is best goed, schrijven/zinnen/vocubalaire/etc. zit er goed in. Maar ik wil het nog beter kunnen. Als ik de 100% op Duolingo heb gehaald wil ik Spaans gaan leren :). * meelezer *

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:01

Koper schreef:
laraxXxemma schreef:
Leuke site is dat zeg! Ik zag dat sign language er ook tussen staat dus ben die nu proberen.

Ehm... houd je er rekening mee dat er per taal zo ongeveer een andere gebarentaal is? En dat je nu vermoedelijk geen Nederlandse gebarentaal leert?

ja dat dacht ik al :')
is alfabet heel verschillend? of is die universeel?

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:05

deksel schreef:
Mijn Engels is best goed, schrijven/zinnen/vocubalaire/etc. zit er goed in. Maar ik wil het nog beter kunnen. Als ik de 100% op Duolingo heb gehaald wil ik Spaans gaan leren :). * meelezer *

Op Duolingo kan je de 100% nooit echt halen :P Je kan alle onderdelen gehaald hebben, maar 100% fluency is volgens mij onmogelijk. :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:06

Merula123 schreef:
deksel schreef:

Op Duolingo kan je de 100% nooit echt halen :P Je kan alle onderdelen gehaald hebben, maar 100% fluency is volgens mij onmogelijk. :+

OH :') Er staat namelijk iets met procenten, dan ga ik er van uit dat je 100% moet halen om te slagen, oeps. Thanks voor het zeggen :D.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:21

deksel schreef:
OH :') Er staat namelijk iets met procenten, dan ga ik er van uit dat je 100% moet halen om te slagen, oeps. Thanks voor het zeggen :D.

Ja klopt, dat is hoe vloeiend je bent in de taal zeg maar, maar dat gaat omlaag als je niet elke dag letterlijk alles herhaalt enzo. Het hoogste wat je dan kan halen is 60%. De reden daarvoor was dat je nooit 100% vloeiend in een taal kon zijn ofzo :')

Ik heb ook een hele tijd rondgelopen met de gedachte dat ik 100% kon halen hoor. Vond het al een beetje gek toen ik allang over de helft was en nog maar op 30% zat :+

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:21

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:39

Piekosjj schreef:
Koper schreef:
David Tennant <3

*\o/*

Jaa ik ook! *\o/* Inclusief zijn taalinvloeden. Takin' over the asylum weleens gezien? :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:46

Volgens duolingo ben ik 69% fluent in Engels, heb gewoon die 'instaptoets' gemaakt :))

Memrise heeft echt alles ja, ben nu voor de lol paardenhouderij Engels/Nederlands aan het doen _O-

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:56

Sheran schreef:
Koper schreef:
David Tennant <3

Jaa ik ook! *\o/* Inclusief zijn taalinvloeden. Takin' over the asylum weleens gezien? :')

Dit wordt echt een David Tennant topic volgens mij xD

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:56

Smee__ schreef:
Volgens duolingo ben ik 69% fluent in Engels, heb gewoon die 'instaptoets' gemaakt :))

Memrise heeft echt alles ja, ben nu voor de lol paardenhouderij Engels/Nederlands aan het doen _O-

Ik doe te veel dingen op Memrise :')

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:03

Dit zijn al mijn categorieën:

Afrikaans
American Sign Language
Ancient Greek
Animals
Arabic
Arabic Alphabet
Art
Art, Music & Literature
Astronomy
Board Games
Capitals
Chemistry
Civics
Computers & Engineering
Dutch
Engineering
English
Esperanto
Estonian
Faroese
Finnish
Flags
Galician
Geography
Health Sciences
Hebrew
History
Icelandic
Irish
Italian
Latin
Law
Literature
Luxembourgish
Mandarin Chinese
Maori
Maps
Math
Medicine & Healthcare
Memory Palaces
Miscellaneous
Mongolian
Morse Code
Music
Norwegian
Number Systems
Other
Other Language
Philosophy
Pokemon
Polish
Psychology
Quenya
Religion
Russian
Science and Nature
Scottish Gaelic
Spanish
Sports and Leisure
Stars
Swedish
Tagalog
Welsh
Yiddish

:') :') :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:05

Jij bent echt erg :')

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:05

Smee__ schreef:
Jij bent echt erg :')

I know :')

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:14

Kan degene die de Memrise groep heeft aangemaakt anders even een cursus in de groep zetten? Maakt niet uit wat voor een, maar dan kunnen we in ieder geval de leden zien :P

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:20

Volgens mij kan alleen Piekosjj dat doen, ik zie iig nergens de optie om een course in de groep te zetten :P

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:26

Smee__ schreef:
Volgens mij kan alleen Piekosjj dat doen, ik zie iig nergens de optie om een course in de groep te zetten :P

Nee klopt, alleen degene die de groep heeft aangemaakt kan dat doen. Best wel irritant eigenlijk :')

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:29

Koper schreef:
Eigenlijk is elk stadium van een taal leren leuk :D "Goh wat klinkt dat raar". "Oh nee, nu klinkt het al wat minder raar" enz :))

Haha ja dat had ik erg met noors :D vooral de reactie dat het zo zingerig klinkt.
*leest het topic even verder*

edit: Ik ben de group ook gejoined(Deri90). Kunnen er meerdere cursussen toegevoegd worden aan groepen? Of maar een per keer?

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:43

Helaas zit ik op dit moment zonder electricity dus kan ik niks doen vanavond ): zal morgen nieuwe leden toevoegen en kijken naar de cursussen!

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:46

kiwi1990 schreef:
edit: Ik ben de group ook gejoined(Deri90). Kunnen er meerdere cursussen toegevoegd worden aan groepen? Of maar een per keer?

Ja, er kunnen meerdere cursussen in een groep zitten. :)

Piekosjj schreef:
Helaas zit ik op dit moment zonder electricity dus kan ik niks doen vanavond ): zal morgen nieuwe leden toevoegen en kijken naar de cursussen!

Okee. Het hoeft niet per se een specifieke cursus ofzo te zijn, gewoon eentje die je al hebt, want dan kan je alle leden in de ranglijst zien. :)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:49

Nog niet alles gelezen, maar ben in 2012 een beetje begonnen met Spaans, later niet meer mee door gegaan. Mijn Engels is nu een stuk beter en ik zou graag mijn Duits en Frans of een van beide willen verbeteren en dus Spaans. Maar een Scandinavische taal lijkt mij ook leuk. Lijkt mij leuk om echt talen te leren op school, maar er zijn niet echt mbo of hbo opleidingen waar je talen kunt studeren... Dan ben je er wel mee bezig ook dagelijks.
Verder lijkt Russisch of Chinees ofzo mij helemaal niets, en lijkt mij moeilijk, dus dat scheelt :p

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 23:03

laraxXxemma schreef:
Koper schreef:
Ehm... houd je er rekening mee dat er per taal zo ongeveer een andere gebarentaal is? En dat je nu vermoedelijk geen Nederlandse gebarentaal leert?

ja dat dacht ik al :')
is alfabet heel verschillend? of is die universeel?

Dat zou ik echt niet weten, sorry.

Gaat lekker DeEenhoorn :D

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 23:06

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:04

deksel schreef:

Volgens mij valt er niet zoveel te slagen bij Duolingo maar kun je eeuwig doorgaan met herhalen en teksten lezen en vertalen. Wel krijg je, als je alle lesjes hebt geleerd, een Taataa! en een leuk plaatje. Had met Spaans toen 56%.
Als je de 100 % wil halen moet je, denk ik, écht belachelijk goed zijn. Ik heb weleens zo'n toetsje gedaan voor het Eng-Ned en kwam toen uit op, ik dacht, iets van 95%, in ieder geval eng hoog.

Moet me wel inhouden om niet nog meer talen te gaan willen leren, als ik zo mee lees denk ik telkens "O, ja, dat is ook leuk!". :')

Memrise heb ik ook wel geprobeerd maar, misschien ook net de verkeerde cursus gepakt, vind ik net wat minder prettig dan Duolingo. Maar goed, dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk, hoe je het fijnst leert wat je wil leren. Misschien als ik nog eens Groenlands of een andere 'rare' taal wil leren dat ik dan die kant op ga.

Overigens kun je op Duolingo ook over sommige dingen in de lesjes discussiëren (discuss sentence). Heb in een deuk gelegen bij de meningen en ideeën over spinnen die vogels eten, maar meestal zijn het meer inhoudelijke vragen over vertalingen.