Nina1999 schreef:Mag ik vragen waarom je toch naar Utrecht wil? Wat bevalt er niet aan antwerpen?
Ik heb nu natuurlijk nog geen ervaringen met het studeren in Antwerpen of Utrecht, maar ik heb het idee dat de studie in Antwerpen erg veel stampen is en vooral aan het begin minder praktijkervaring inhoudt. Dat is gebaseerd op open dagen, iemand die ik ken die daar studeert en het internet. Ik kan op zich best feiten leren, maar in Antwerpen moet je (volgens mijn bronnen) wel veel dingen letterlijk leren, waarvan ze het in Utrecht niet nodig vinden om die zo letterlijk te weten. Daar mag je ze opzoeken in een soort Binas neem ik aan, en dan moet je gecombineerd met wat je wel echt leert redeneren tot een oplossing. Dat spreekt mij meer aan.
Ik hoor ook dat de studie in Antwerpen veel moeilijker is, er vallen meer mensen uit en de mensen die het volhouden hebben bijna geen tijd meer over voor een baantje oid. Nu zal het in Utrecht ook zeker niet makkelijk zijn, maar ik heb wel het idee dat het daar ''haalbaarder'' is. Op de open dag van Antwerpen zeiden ze dat de twee mensen die naast je zaten in het eerste jaar, waarschijnlijk door de moeilijkheid van de studie zouden uitvallen voor het laatste jaar, als je zelf niet was uitgevallen. Oftewel, 2 van de 3 stoppen, dat vind ik erg veel. En van de mensen die het uiteindelijk halen, heeft bijna iedereen wel 1 of meer jaar extra erover gedaan.
En ook omdat ik een stuk dichter bij Utrecht woon en dan misschien niet op kamers zou hoeven, terwijl ik in Antwerpen wel sowieso op kamers moet, wat wel weer een stuk duurder is.
Maarja, ik heb nu nog geen eigen ervaring met het studeren in Antwerpen en er is gezegd dat ze het programma gaan veranderen met meer praktijklessen, dus misschien vind ik het wel helemaal leuk en hoef ik niet meer naar Utrecht als ik eenmaal in Antwerpen zit.