afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:02

Ik zit toevallig net te prutsen in SPSS, ga even voor je kijken.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:04

Welke tabellen heb je in je output? Hier case processing summary, crosstabulation, ch-quare tests. In die laatste is de rechterkolom je p-values (significantie -> sig.).

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:06

Ik heb die laatste dus niet? :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:09

Celiien schreef:
Ik moet deze week m'n plan van aanpak inleveren en heb nog niks en ben ook nog eens ziek op bed met een voedselvergiftiging :( en volgende week de OAT :( paniek paniek. Naja morgen maar eens gaan brainstormen als ik me beter voel..

Ik stress met je mee voor de OAT, heb geen idee waar ik moet beginnen met leren :')
Wilde de kerstvakantie besteden aan leren, maar bijna 2 seizoenen aan series kijken was veel leuker O:)

Beterschap! Y;(

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:20

@ Natasha, 450D EOS CANON jij?
Nee helaas ligt fysio ook op zn gat :\

@ Dideh,
Dat hoop ik ook! Weet idd dat het best lasting is, maar scheelt dat ik 2 opleidingen heb gedaan dus in dat geval kan ik daar dan hopelijk m'n voordeel uit halen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:24

DideH schreef:
Celiien schreef:
Ik moet deze week m'n plan van aanpak inleveren en heb nog niks en ben ook nog eens ziek op bed met een voedselvergiftiging :( en volgende week de OAT :( paniek paniek. Naja morgen maar eens gaan brainstormen als ik me beter voel..

Ik stress met je mee voor de OAT, heb geen idee waar ik moet beginnen met leren :')
Wilde de kerstvakantie besteden aan leren, maar bijna 2 seizoenen aan series kijken was veel leuker O:)

Beterschap! Y;(

Nou dat dus.. Je kan er ook gewoon niet voor leren.. Hoop geen schoonmaak bedrijf ofzo met een ellenlang personeelsproces.. Geef mij maar productie _O-

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:28

Yes! Na even zoeken en wat hulp van buitenaf heb ik het gevonden :D Toch bedankt imd!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:29

Celiien schreef:
DideH schreef:

Beterschap! Y;(

Nou dat dus.. Je kan er ook gewoon niet voor leren.. Hoop geen schoonmaak bedrijf ofzo met een ellenlang personeelsproces.. Geef mij maar productie _O-

We hadden half jaar eerder moeten doen, die hadden helemaal geen AO beschrijving, alleen de bestuurlijke informatievoorziening en verbandcontroles noemen e.d. :')
Die van juni 2015 was dat, hebben we als oefentoets gemaakt voor de vakantie. Ik volle bak door die andere oefeningen jagen, wantja ik wilde genoeg tijd hebben voor de AO beschrijving. :+ Toen kwam ie niet en was ik ruim een uur te vroeg klaar met de middagzitting :')

Maar helaas zullen ze ons vast wel een AO geven, gezien dat in juni niet was -O-
Laatst bijgewerkt door DideH op 05-01-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:34

Muurp schreef:
Yes! Na even zoeken en wat hulp van buitenaf heb ik het gevonden :D Toch bedankt imd!

Wat was het probleem? Chi-Square niet aangevinkt of iets anders? Fijn dat je de oplossing hebt! :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 13:41

Niet aangevinkt inderdaad.. :j Stom!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:30

Scheelt dat dat niet zo ingewikkeld is om op te lossen :P Succes en ik duim voor je driemaal scheepsrecht.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:19

DideH schreef:
Celiien schreef:

We hadden half jaar eerder moeten doen, die hadden helemaal geen AO beschrijving, alleen de bestuurlijke informatievoorziening en verbandcontroles noemen e.d. :')
Die van juni 2015 was dat, hebben we als oefentoets gemaakt voor de vakantie. Ik volle bak door die andere oefeningen jagen, wantja ik wilde genoeg tijd hebben voor de AO beschrijving. :+ Toen kwam ie niet en was ik ruim een uur te vroeg klaar met de middagzitting :')

Maar helaas zullen ze ons vast wel een AO geven, gezien dat in juni niet was -O-

Dat was dat bouwbedrijf toch? die was idd supersimpel (en een vriend van mij heeft die niet gehaald) _O-

Ik heb er vier gemaakt als oefentoets, waarvan 1 een bouwbedrijf, een accountantskantoor, een schoonmaakbedrijf en de vierde was volgens mij een dierenzaak :+
Maar er zijn al zoveel bouwbedrijven geweest qua oats.. andere kant, doe maar *\o/*

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:47

Grrr ik word nu wel even gek van al dat geleer + die scriptie.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:11

Oh oliebol, ik realiseer me ineens dat je 20 punten moet hebben voor je aan je scriptie kunt beginnen. Nu heb ik van master 1 al ruim 20 binnen, maar van de ander nog maar 10. Dat houdt dus in dat ik deze periode mijn tentamen móet halen anders mag ik misschien niet eens van start :oo Zou ik 't eindelijk voor elkaar hebben en dan loopt alles alsnog in de soep. Stressssss |(

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:12

Oei ik snap dat je nu dikke stress hebt Imd! Wat voor een tentamen heb je deze periode?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:13

Best wel pittig. Vrij veel statistiek. Moet te doen zijn, maar ik heb daarnaast ook 2 herren die ik móet halen omdat ik anders ook sowieso uitloop heb. Drama dit, ik ben er helemaal klaar mee :')

Wat voor tentamens heb jij?

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:16

Oei dat is idd wel pittig zeg! Ligt statestiek je wel?

Ik moet zondag mn scriptie inleveren en maandag heb ik een theorie toets herkansing van mn minor, een open en gesloten gedeelte (wat inhoudt van 9 tot 3 toets!! :\ )

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:22

Op zich wel aardig ja, heb bewust voor een behoorlijk statistische master gekozen. Maar de stress helpt niet echt :P

Wow, van 9 tot 3 non stop? Dat is echt belachelijk, ik heb al moeite met 3u tentamen. Daarna is m'n concentratie op :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:08

Hier ook OAT stress en ik heb ook bijna niks gedaan in de vakantie. Ik weet echt niet meer wat ik nog moet leren eigenlijk..

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:17

Pff Imd, wat een stress zeg. Heel veel succes met je herren, hopelijk haal je wat je moet halen. Suus ook sterkte met je OAT!

Als ik jullie allemaal over SPSS hoor wordt ik bang zeg. Groot deel van mijn resultaten van afstuderen moet ik ook met SPSS doen. Zie er niet echt naar uit haha.

Weten jullie overigens nog goede databanken voor wetenschappelijke artikelen? (anders dan ScienceDirect, pubmed, wur, greeni, scolar). Ik ben op zoek naar wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van de stapmolen (dus niet een loopband (treadmill)) maar kan echt nergens wat vinden. Het lijkt me sterk dat er geen onderbouwde resultaten zijn?

Als iemand tijd heeft om te helpen zoeken, graaaaaaagg... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:18

Maris_ schreef:
@ Natasha, 450D EOS CANON jij?
Nee helaas ligt fysio ook op zn gat :\

@ Dideh,
Dat hoop ik ook! Weet idd dat het best lasting is, maar scheelt dat ik 2 opleidingen heb gedaan dus in dat geval kan ik daar dan hopelijk m'n voordeel uit halen.

De 700D canon :)

Ik leef met jullie mee! Vreselijk die scripties..

Wow maris.. heftig van 9-3 tentamen.. succes alvast!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:22

Flux schreef:
Pff Imd, wat een stress zeg. Heel veel succes met je herren, hopelijk haal je wat je moet halen. Suus ook sterkte met je OAT!

Als ik jullie allemaal over SPSS hoor wordt ik bang zeg. Groot deel van mijn resultaten van afstuderen moet ik ook met SPSS doen. Zie er niet echt naar uit haha.

Weten jullie overigens nog goede databanken voor wetenschappelijke artikelen? (anders dan ScienceDirect, pubmed, wur, greeni, scolar). Ik ben op zoek naar wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van de stapmolen (dus niet een loopband (treadmill)) maar kan echt nergens wat vinden. Het lijkt me sterk dat er geen onderbouwde resultaten zijn?

Als iemand tijd heeft om te helpen zoeken, graaaaaaagg... :P

Dat heb ik ook moeten doen, kan er niets anders van maken dan dat je even door een vervelende periode moet :P

Ik gebruik altijd Google Scholar?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:30

Hahaha, een vervelende periode wordt het zeker hihi. :P

Ik denk dat ik de verkeerde benaming gebruik voor het zoeken ofzo. "Horse Walker" is volgens mij een correcte term voor een stapmolen, maar daar vind ik niets op. "Treadmill" wordt gebruikt voor de loopband, die wil ik dus niet vinden, maar vind ik overal :+

Scolar gebruik ik niet heel vaak, ga nog maar eens proberen. Dankje!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:42

Celiien schreef:
DideH schreef:

Dat was dat bouwbedrijf toch? die was idd supersimpel (en een vriend van mij heeft die niet gehaald) _O-

Ik heb er vier gemaakt als oefentoets, waarvan 1 een bouwbedrijf, een accountantskantoor, een schoonmaakbedrijf en de vierde was volgens mij een dierenzaak :+
Maar er zijn al zoveel bouwbedrijven geweest qua oats.. andere kant, doe maar *\o/*

Ja dat was dat Hercules bouwbedrijf (hoe kun je die niet halen btw :+), heb cijfer daar nog niet van terug, maar had wel het gevoel dat dat wel goed zat. Toen begon ik gister aan een andere zitting en toen zonk die opgedane moet bij die van juni 2015 me weer in de schoenen :')

Ik ben nu alle OAT's van de afgelopen jaren samen aan het vatten qua AO beschrijvingen, blijf het raar vinden. Die beschrijvingen die zij willen hebben lijken echt van geen kant op hoe wij het bij AO hebben geleerd... :n

Superchill ook, voor de OAT mogen we naar de andere vestiging van de HAN, gezien die groter is en de AC afdeling daar ook groter is. Maar dat is een pokke eind met de auto, hopen dat ik niet in de files vast kom te staan en dat ik het in 1x vind, nog meer stressss

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:55

Ik ben gewoon vanaf 7u op school. Echt kan me niet verrotten, ik ga niet vast staan met de trein en te laat komen . Vooral met t weer dat op komst is. Al moet ik gaan lopen naar HHS :')

Naja die AO beschrijvingen gaan volgens mij bij iedereen anders. Ik ga altijd gewoon t rijtje af. Waar beginnen we? Bij de klant. Mooie en dan werk ik hem zo af. En dan dingen niet vergeten, dus altijd wie wat waar hoe waarom en wanneer _O- initiatieven cijferbeoordeling en risico's (eerste 2 vragen ochtend) zijn sowieso in de pocket :')

Dan moet t goed komen, hoop ik. Ik vind controleproces altijd zo irritant.