VWO 5 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:09

mignonne2403 schreef:
Gelukkig bijna iedereen ervan af!

Ik had twee weken geleden tentamenweek, alles terug, laagste was 6.6 Wiskunde, toch erg blij mee :D
Over 2 weken al vakantie weer ? :oo Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik weer vakantie heb :o

Leuk Thirza, welke ga je kijken? Ik was al naar die in november geweest :)

Ik ga naar (technische) natuurkunde, (technische) wiskunde en scheikunde/scheikundige technologie. De RUG is voor mij niet zo ver, dus ik heb mezelf een beetje verplicht maar eens wat aan mijn studiekeuze te doen, ook al denk ik niet dat het een van deze studies gaat worden. In maart ga ik in ieder geval ook nog naar Wageningen en Twente, die lijken me wat leuker.

Zijn er hier al mensen die al precies weten wat ze gaan doen?

manonnevot

Re: VWO 5 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:25

Ik heb tot nu toe een 8.7 voor nlt een 7.8 voor mal en een 5.2 voor maw terug.

Ik ga dit jaar nog naar TUE en ben al naar Nijmegen geweest

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:42

Ik ga ook naar de RUG, omdat het voor mij ook heel dichtbij is. Ik ga naar Bewegingswetenschappen, meer voor de grap, het lijkt me erg leuk, alleen ik heb het verkeerde profiel. Daarnaast ga ik naar Bedrijfskunde. Ik ben al eerder naar Wageningen geweest en daar is een studie die me echt heel erg aanspreekt, dus over drie week ga ik naar een persoonlijke meeloopdag in Wageningen.

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:54

Ik ben vrij zeker van mijn keuze voor de hbo-opleiding Hippische Bedrijfskunde in Dronten aan CAH Vilentum :)

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:18

Ik weet denk ik ook al zeker wat ik ga doen, moet alleen verplicht van school naar 2 opendagen dit schooljaar

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:17

Bij welke studie ga je een meeloopdag doen Ayla?
En wat wil je gaan doen Manon?

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:23

Thirza_99 schreef:
Bij welke studie ga je een meeloopdag doen Ayla?
En wat wil je gaan doen Manon?

Ik wil waarschijnlijk wiskunde gaan studeren

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:47

Ik vind een studiekeuze maken echt heel lastig...
Dierwetenschappen in Wageningen lijkt me een super leuke studie maar ik krijg geen goed beeld over wat je daar later mee kan.
Verder is geneeskunde ook een optie wat me erg interessant lijkt.

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 22:52

Hee allemaal!

ik kom even jullie topic verstoren, sorry :')
Ik zit zelf in 5 gymnasium en moet binnenkort aan mijn pws gaan beginnen en vroeg me af of jullie al een onderwerp etcetera hebben? Er is zoveel keus en het is erg lastig om iets te kiezen, haha! Zelf doe ik NG-NT en wil ik met mijn pws het liefst de medisch/biologische kant op,maar een concreet onderwerp heb ik nog niet.

ik denk dat het horen van andermans ideeën inspirerend kan zijn en hoop wat van jullie te horen :)

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:11

Ik heb ook nog geen idee voor mijn PWS, maar ik wil wel een onderwerp in de richting van paarden. Dit in verband met de opleiding die ik (op het moment) van plan ben te gaan doen :) Helaas heb ik geen biologie, dus ik ben bang dat ik niks mag doen over erfelijkheid en ziektes etc. Dus nu denk ik aan iets van de economie in de paardenwereld of iets met paardenmanagement, geschiedenis incl. verandering van een ras etc. Graag hoor ik hier ook nog ideeën en/of tips van :)

EDIT: Ik raad jou dus aan om te beginnen met een richting/breed onderwerp :)

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 23:46

Wiskunde, dat is best lastig, of niet? Doe je eigenlijk ook wiskunde D?

Dat is inderdaad vaak het probleem, Emma. Heel veel studies lijken wel leuk, maar het blijft de vraag wat je er mee kunt...
Qua PWS weet ik het nog niet zo goed. Ik denk iets met voeding of duurzaamheid/klimaatsverandering. Maar ik heb nog niet echt een heel duidelijk onderwerp. Ook iets wat erg lastig is...

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:08

Wij hebben PWS wel geïntroduceerd gekregen, onze begeleider vertelde dat je het best iets kon doen waar je echt in geïnteresseerd bent, zo kom je makkelijker aan je 120 uur die je er aan moet zitten.
Ik wil hierna waarschijnlijk Pedagogische wetenschappen gaan studeren, dus ik ga met mn PWS iets doen met kinderen, heb al een paar onderzoeksvragen :)

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:45

Thirza_99 schreef:
Wiskunde, dat is best lastig, of niet? Doe je eigenlijk ook wiskunde D?

Dat is inderdaad vaak het probleem, Emma. Heel veel studies lijken wel leuk, maar het blijft de vraag wat je er mee kunt...
Qua PWS weet ik het nog niet zo goed. Ik denk iets met voeding of duurzaamheid/klimaatsverandering. Maar ik heb nog niet echt een heel duidelijk onderwerp. Ook iets wat erg lastig is...

Het leek mij vooral heel leuk, op de uni is wiskunde heel anders dan op de middelbare. Ik heb geen wiskunde D, dan had ik 5 wensvakken gehad :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:40

Haha, er is een vreemd keerpunt in mijn leven geweest waardoor ik natuurkunde opeens leuk vind. :') We hebben het nu over sterrenkunde wat ik echt geweldig vind, en volgende hoofdstuk is radioactiviteit wat ik ook gaaf vind.

Over een paar weken gaan we ook met de klas naar het reactorlab in Delft! :D

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:47

Resistance schreef:
Haha, er is een vreemd keerpunt in mijn leven geweest waardoor ik natuurkunde opeens leuk vind. :') We hebben het nu over sterrenkunde wat ik echt geweldig vind, en volgende hoofdstuk is radioactiviteit wat ik ook gaaf vind.

Haha, natuurkunde kan nog best leuk zijn inderdaad :'), al hangt dat erg van het onderwerp af. Sterrenkunde is leuk inderdaad, hebben we het met ANW ook over gehad. Radioactiviteit lijkt me ook wel interessant.
Leuk dat jullie naar Delft gaan, wat gaan jullie daar precies doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:51

Thirza_99 schreef:
Resistance schreef:

Haha, natuurkunde kan nog best leuk zijn inderdaad :'), al hangt dat erg van het onderwerp af. Sterrenkunde is leuk inderdaad, hebben we het met ANW ook over gehad. Radioactiviteit lijkt me ook wel interessant.
Leuk dat jullie naar Delft gaan, wat gaan jullie daar precies doen?

We gaan daar onder andere naar de kernreactor (:D) die daar staat kijken, en krijgen denk ik gewoon info enzo.

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:06

Ik sta wonderbaarlijk voldoende op natuurkunde :+. Helaas gaat het momenteel over de relativiteitstheorie. Weer zoiets vaags :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:09

marissa161 schreef:
Ik sta wonderbaarlijk voldoende op natuurkunde :+. Helaas gaat het momenteel over de relativiteitstheorie. Weer zoiets vaags :')

Leeeuk! :D

marissa161

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 21:17

Het zou vast wel leuk zijn. Helaas heb ik een docent die of gewoon niks uitlegt en als hij uitlegt is het ook nog op een manier dat het echt slaapverwekkend is :x

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:59

Ik vind het natuurkunde wel leuk, 1e periode had ik jammer genoeg een leraar die niet zo goed kan uitleggen en ik heb het dubbelgeroosterd, waardoor ik naar 2 van de 3 lessen volg, dus de de pww heb ik een 5.2 gehaald, hopelijk heb ik dat deze pww weer opgehaald

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 13:48

Nog een cijfer binnen! 8.2 voor nederlands formuleren en spellen! *\o/*

Didi146

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:11

JuliaKamm schreef:
Wij hebben PWS wel geïntroduceerd gekregen, onze begeleider vertelde dat je het best iets kon doen waar je echt in geïnteresseerd bent, zo kom je makkelijker aan je 120 uur die je er aan moet zitten.
Ik wil hierna waarschijnlijk Pedagogische wetenschappen gaan studeren, dus ik ga met mn PWS iets doen met kinderen, heb al een paar onderzoeksvragen :)

Thirza_99 schreef:
Wiskunde, dat is best lastig, of niet? Doe je
eigenlijk ook wiskunde D?

Citaat:
KirstenHorse schreef:
Ik heb ook nog geen idee voor mijn PWS, maar ik wil wel een onderwerp in de richting van paarden. Dit in verband met de opleiding die ik (op het moment) van plan ben te gaan doen :) Helaas heb ik geen biologie, dus ik ben bang dat ik niks mag doen over erfelijkheid en ziektes etc. Dus nu denk ik aan iets van de economie in de paardenwereld of iets met paardenmanagement, geschiedenis incl. verandering van een ras etc. Graag hoor ik hier ook nog ideeën en/of tips van :)

EDIT: Ik raad jou dus aan om te beginnen met een richting/breed onderwerp :)

Ah bedankt voor jullie reacties! PWS wordt zeker een enorme klus, maar met een leuk onderwerp is het iig wel leuk om eraan te werken :) Ik zal hier weer iets posten als ik weet wat ik ga doen!

manonnevot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:20

Het is gelukt om natuurkunde op te halen, ik heb een 8.0 gehaald :)

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:23

manonnevot schreef:

Super! *\o/*

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:31

manonnevot schreef:

Top! *\o/* :D

En ook erg netjes Julia! :)