Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:13

Ik heb me nog niet gemeld hier (wel alles mee gelezen), had mijn 25 berichten nog niet gehaald. Maar nu wel *\o/* haha.

Ik kreeg twee dagen voor de loting een brief dat mijn vooropleiding toch niet goed was doorgekomen, of ik nog even mijn cijferlijst kon opsturen. Dat meteen gedaan natuurlijk, maar helemaal niks meer gehoord. Afgelopen vrijdag gebeld, ja je post is binnen gekomen, hij gaat verwerkt worden en dan krijg je over ongeveer twee weken de uitslag... :(

snowlove

Re: Diergeneeskunde Loting 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:54

Pfff Nikki wat balen! Moet je nog wel even wachten!
Xrose, inderdaad! Het is altijd het proberen waard:)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:01

Balen Nikki

Heey jij ook hier Jette:)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:09

na dat je het hebt ingestuurd duurt het nog 2 weken?!!!!
ik heb morgen mijn natuurkunde examen :evaw:

Nikki6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:50

Ik heb het woensdag voor 5 uur opgestuurd. Vrijdag vertelde ze me aan de telefoon dat het nog ongeveer twee weken zou duren.

Succes met natuurkunde!

Trouwens jammer dat er zoveel zijn uitgeloot hier.

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:57

Hey, leuk, nog meer mensen voor de studie volgend jaar! Wat raar dat sommigen van jullie het nu nog niet weten... Lijkt me super irritant om zo lang te moeten wachten..

En wie zocht er nog een kamer? Waar ik ga wonen is nog een kamer vrij, je kan altijd even pb'tje sturen dan geef ik contactgegevens! ;)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:29

future_vet schreef:
Ze houden daar geen plekken voor vrij hoor ;)

Als ze een aanvraag voor de hardheidsclausule goedkeuren krijg je volgend studiejaar een plek, je word dan geplaatst in jaar 2016/2017. Dus er zijn wel degelijk enkele plaatsen voor beschikbaar, geen idee hoeveel.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:39

pluklief schreef:
future_vet schreef:
Ze houden daar geen plekken voor vrij hoor ;)

Als ze een aanvraag voor de hardheidsclausule goedkeuren krijg je volgend studiejaar een plek, je word dan geplaatst in jaar 2016/2017. Dus er zijn wel degelijk enkele plaatsen voor beschikbaar, geen idee hoeveel.

ik snap die clausule niet helemaal? waarom zou je dan zonder loten erin mogen ? als er verzwarende omstandigheden zijn dan zou je op zijn best mee mogen loten in een hogere klasse om het eerlijk te houden toch? want afgezien van a zijn er ook heel veel mensen met hoge cijfers die alsnog uitgeloot zijn... of zou je dan van b naar a kunnen gaan?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:06

unihorses schreef:
ik snap die clausule niet helemaal? waarom zou je dan zonder loten erin mogen ? als er verzwarende omstandigheden zijn dan zou je op zijn best mee mogen loten in een hogere klasse om het eerlijk te houden toch? want afgezien van a zijn er ook heel veel mensen met hoge cijfers die alsnog uitgeloot zijn... of zou je dan van b naar a kunnen gaan?

Je maakt dan als het ware bezwaar op de loting omdat je door omstandigheden het (veel) zwaarder hebt gehad waardoor je eigenlijk als deze omstandigheden er niet waren in een hogere lotingsklasse had kunnen komen. Als ze dit goedkeuren dan krijg je direct een plaats volgens mij, deze plaats is dan wel voor het volgende studiejaar.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:10

Volgensmij is het nog voor dit jaar toch? Anders is die deadline van 6 weken toch niet zo kort?
Wellicht dat als je met een 7.8 of 7.9 geslaagd bent en uitgeloot dat ik het nog kan begrijpen. Bv door omstandigheden tijdens examens
Maar alle lagere klasses maken misschien de kans kleiner maar geeft geen garantie dat je er wel in zou zitten als je niet in die situatie zou zitten. Dat bedoel ik niet rot, maar dat lijkt mij zeer oneerlijk

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:13

pluklief schreef:
unihorses schreef:

Je maakt dan als het ware bezwaar op de loting omdat je door omstandigheden het (veel) zwaarder hebt gehad waardoor je eigenlijk als deze omstandigheden er niet waren in een hogere lotingsklasse had kunnen komen. Als ze dit goedkeuren dan krijg je direct een plaats volgens mij, deze plaats is dan wel voor het volgende studiejaar.

hmm blijf het vreemd vinden... tenzij je lotingsklasse a zou worden ...
o ik heb het eens gegoogled dan zou t dus zijn als er wordt nageplaatst in de categorie boven jou tot 50 en jij had lotnummer 47 alleen dan zou je nog mogen starten het jaar erop... maar stel jou lotnummer is 200 dan nog heeft die hele clausule geen nut oke, dan begrijp ik t dat is ook eerlijk. zou mooi zijn als het je zo lukt! het kan alleen als 0,1 het verschil in klasse maakt.
maar eens naar kijken,klinkt interessant voor mij laatste jaar 2 operaties gehad, op vwo zelf meerderen vaak weg van school... en ik had een 6,9 gem...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:15

Ik ken zelf ook geen enkel geval hier op de opleiding die is binnengekomen door de hardheidsclausule hoor. :) Denk dat iedereen die dan bijna wel zou proberen anders hihi.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:41

Huh, maar Iemand uit jouw mentorgroepje is toch zo binnengekomen?

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:53

Hardheidsclausule is inderdaad voor volgend jaar en niet meer voor dit jaar. Je moet de brief binnen 6 weken inleveren en dan duurt het nog zo'n 16 weken voordat ze deze beantwoorden.

Een voorbeeld waarmee je binnen kan komen is dus dat je kunt bewijzen dat het bij medische of psychische redenen je herstel zou verbeteren. Dit moet je dan met een bewijs van bijvoorbeeld de psycholoog of dokter aantonen.
Inderdaad ook met cijfers maar dan als het al een verschil is bij 0,1 punt. Ik vraag me alleen af of dit alleen bij een vak dan moet uitmaken of dat dit ook voor het gehele gemiddelde geldt.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:57

_xManadisx_ schreef:

O? Dan weet je meer dan ik. :p Wie dan? :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:33

_xrose schreef:
Hardheidsclausule is inderdaad voor volgend jaar en niet meer voor dit jaar. Je moet de brief binnen 6 weken inleveren en dan duurt het nog zo'n 16 weken voordat ze deze beantwoorden.

Een voorbeeld waarmee je binnen kan komen is dus dat je kunt bewijzen dat het bij medische of psychische redenen je herstel zou verbeteren. Dit moet je dan met een bewijs van bijvoorbeeld de psycholoog of dokter aantonen.
Inderdaad ook met cijfers maar dan als het al een verschil is bij 0,1 punt. Ik vraag me alleen af of dit alleen bij een vak dan moet uitmaken of dat dit ook voor het gehele gemiddelde geldt.

maar hoe zou een opleiding je herstel verbeteren? dat puntje kon ik me niets bij inbeelden de rest wel .

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:38

unihorses schreef:
_xrose schreef:

maar hoe zou een opleiding je herstel verbeteren? dat puntje kon ik me niets bij inbeelden de rest wel .

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat iemand met een depressie hier misschien iets makkelijker uit komt als deze een studie kan gaan doen waar ze echt blij van wordt. Meer kan ik me er eigenlijk ook niet bij voorstellen.

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 00:15

Bijzondere regeling... Maar natuurlijk wel fijn als je zo een plekje kunt krijgen!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:07

Yipee schreef:
_xManadisx_ schreef:

O? Dan weet je meer dan ik. :p Wie dan? :)

Digna toch?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 13:59

Die heeft wel gewoon moeten loten volgens mij hoor. :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:53

ik vrees dat mijn plekje als ik dr 1 had vrij gaat komen. had op mondeling een 5,7 wel oke maar op centraal examen blijkbaar een 4 |o |o
maar volgende week nog een kans bij ccvx

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:42

Balen zeg :(

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:02

Mijn biologie ging helaas ook niet zoals gehoopt :(

Denk niet dat ik het heb gehaald, heb nog 1 kans in augustus bij de boswell.

En anders is t better luck next time :( (Maja misschien nog een klein wonder dat mij laat slagen) :Y)

FutureVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:23

Pff super balen allebei! Gelukkig wel nog een kans, heel veel succes nog even!!

Nikki6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 14:20

Balen allebei! Wanneer krijgen jullie het te horen?

Ik weet (ook) nog steeds niks. Zo lastig, ik kan nu eigenlijk niks regelen voor kamers en stalling van mijn pony's. En ik weet ook nog niet wanneer ik intro heb. Ben al wel aan het rondkijken maar het is allemaal misschien en als.