Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:37

Ik ken dat gevoel ook wel hoor, ik had altijd een 6 en iedereen om mij heen hoger. Op een gegeven moment ga je je dan ook wel poedersuiker voelen ja. Zeker als mensen om je heen ook nog beginnen te janken dat ze zo'n 'slecht' cijfer hebben en dat het niet goed nagekeken is en blabla (Lees: mensen die een 8 hebben en dat niet hoog genoeg vinden). Dit is voor mij ook wel de reden dat ik echt enorm van de 6jes cultuur ben. Ik ben tevreden met een 6, ook al heeft iedereen het beter gedaan. Ik heb het gehaald, ik ben blij. Heeft wel even geduurd hoor :j Ik weet van mezelf dat ik met wat meer moeite hogere cijfers kan halen, maar dat doe ik dus gewoon niet :+ 6 = gehaald = goed genoeg haha.

Mijn planning voor morgen:
Op tijd opstaan! Vanmorgen per ongeluk uitgeslapen haha.
Vriend komt op bezoek hier in Amsterdam, dus wordt weer een lekkere productieve dag hoor :')
's Avonds van 5 tot half 8 een onderzoekje in Utrecht voor geld!
Daarna snel naar huis en mn bed in, want donderdag eerste werkdag!

En op dit moment heb ik echt een karma gevoel. Sinds mijn bijrijdpaard niet door kan gaan, ben ik serieuzer gaan denken aan een eigen paard. Het lijkt mogelijk te zijn over enkele maanden.. Maar het is zo ontzettend stom dat precies nu overal betaalbare en leuke stallingen opduiken met een plekje vrij.. Daarnaast wordt het ook nog eens keihard ruzie maken met mijn ouders als ik dit plan ga vertellen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 20:38

Deetjeeuh schreef:
Unoo, bedankt voor de extra tips! Als ik eens tijd heb ga ik daar eens goed overna denken. :j Als ik slechte cijfers haal denk ik ook al wel snel: ach, kan gebeuren. Maar toch, tis zo lastig mezelf erover heen te zetten. :+

Pff, dat klinkt vervelend zeg! Wat voor wer doe je? Fijn dat je je boek en aantekeningen erbij mag houden! Tip: leer wel echt een deel. Scheelt een heleboel op zoek werk.

Ik loop nu stage bij meervoudig gehandicapten (visueel, verstandelijk en lichamelijk beperkt en daarnaast nog verschillende problemen). Heb het er erg naar mijn zin!

Heb gelukkig alle stof goed bijgehouden van het vak, alle belangrijke dingen in het boek ook gemarkeerd. Het is een tentamen waar we moeten werken aan een casus, het is vooral dus snappen wat je doet. Heb wel goed vertrouwen dat het gaat lukken, zolang ik maar even mijn rust kan vinden tijdens het tentamen :)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:01

Deetjeeuh schreef:
Snollygoster,
Super goed van je! :D Dat gevoel dat je iets kan afvinken vind ik ook heerlijk haha.

Rachelle,
Oooh, ik zou het overzicht helemaal kwijtraken haha. Waarvoor in vredesnaam 2 agenda's? :') To do list op mobiel/pc etc. vind ik juist helemaal niet fijn. Als jij dat fijn vind is dat natuurlijk het belangrijkste. :))

Fijn dat je toetsen meevielen! :D Succes met de andere toetsen!

Net naar de fysio geweest voor een laatste (afrondingsgesprek) hij is al de 4e (! Mensen van buitenaf, dus leraren etc.) die zegt (ruim genomen komt het daar op neer) dat ik té veel doe, te veel stress en dat dat me uiteindelijk funest gaat worden (later). -O-

Haha ja de ene was gewoon een simpele schoolagenda, maar toen wilde ik een dag agenda. Uiteindelijk gebruik ik ze allebei niet meer :+
Tip voor de volgende keer dus haha

Ahh wel opletten ja dat je niet teveel doet! Lijkt me erg lastig als je dat altijd wel doet :(:)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:04

Even een mini bloepje.

Ik zie heel veel deskplanners voorbij komen, wat zal HEMA toch een goede week hebben gehad ;)
Misschien moet ik ook maar een halen.

Iedereen die nog tentamens of toetsen heeft, heel veel succes! Ik hoef pas volgende week donderdag weer naar school. Morgen voor het eerst aan het werk bij mijn nieuwe baantje en nog even een toets maken.

Als ik in het weekend tijd heb haal ik ook zo'n deskplanner en zorg ik ervoor dat ik alles voor de komende periode op een rijtje heb en vast begin met leren voor moeilijkere vakken en de laatst toetsweek echt ga knallen! Jullie mogen mij best motiveren hoor!

Mijn planning was vandaag alleen het leren van Maatschappijwetenschappen, naar de Podoloog voor nieuwe steunzolen en even rustig sporten. Allemaal gelukt, voor MAW nog even de puntjes op de i zetten en morgenvroeg nog even rustig doornemen.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:11

Oh ja, komende periode wil ik mij ook weer gaan oriënteren op een HBO of WO opleiding.
Qua beroep lijkt manager mij wel leuk. Maar ik wil mij graag breed oriënteren en veel opleidingen bekijken.

Vakken die erg goed liggen zijn: Duits, Geschiedenis, Maatschappijwetenschappen, Nederlands. Ik vind Economie en Management&Organisatie ook erg leuk. Verslagen maken vind ik ook erg leuk om te doen, dus veel verslagen maken zullen geen probleem zijn.

Opleidingen die ik heb bezocht tijdens Open Dagen en van die dagen dat je op een dag 3 studies kort kan volgen zijn o.a.:
*Bestuurskunde en Overheidsmanagement
*Geschiedenis
*Bedrijfskunde
*Economics and Business Economics
* Docent Duits
*Communicatie en Informatiewetenschappen
*Bedrijfskunde MER
* Nog een waarvan ik de naam kwijt ben.

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 21:47

Ghostattack,
Inderdaad. Zeker als mensen dan ook nog gaan zeggen: 'Ik heb zelfs zo weinig geleerd' of 'ik heb het alleen maar even doorgelezen' of 'wow, heb ik weer het hoogste cijfer'. Dat wil ik ook wel een keer zeggen. Hoe graag ik het me ook gewoon niet wil aantrekken, ik doe het wel. :+ Stop trouwens maar met Grieks, zal wel niet een hoog cijfer worden, maar goed.

Wat vervelend zeg! Maar ik zou er goed overna denken, tis niet zomaar iets. Maar tegen die tijd komt er vast wel een heleboel geluk op je pad. :j Plekje reserveren kan niet?

Unoo, super goed dat je alles hebt bijgehouden! Veel succes. :D

Rachelle, Tjah, das ook niet slim he! :')

Ayla, fijn dat je planning is gelukt! :D
Klinken ook als leuke beroepen, sommigen. Herken de vakken die jij leuk vind ook wel redelijk in mezelf. Maar iets met psychologie vindt je dan weer niets? Ligt mij wel erg. :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 00:31

Vervelend gevoel Deetjeuh, ik heb me erover heen kunnen zetten met de instelling van "geslaagd is geslaagd en de rest boeit niet" ;)

Ghostattack, hier ook heel bekend van die mensen die zogezegd slecht hebben maar dan nog hogere punten als jou scoren. Ik moest laatst groepswerk doen met een meisje dat geslaagd was op functieleer (buisvak psychologie, waaronder ikzelf ook niet geslaagd was). Zegt zij "ja ik had er helemaal niet voor gestudeerd, maar had ook maar een 10 gehaald. Ik kon d'r nek wel omwringen!

Hier klaar met alles wat ik wilde doen vandaag, voelt echt goed :D

Planning voor morgen:
09u-10u douchen en ontbijten
10u-13u weblecture PiD bekijken
13u-13u30: lunchpauze
14u-15u: verplichte deelname aan onderzoek voor credits
15u30-18u: weblecture methoden bekijken
Vanaf 19u: dineren met ouders en vriendlief

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 09:40

Haha, die 1 april grap van Bokt. :=

Ik ben ook een beetje van de voldoende = geslaagd. Alhoewel, niet bij Duits, Nederlands en Engels. :P

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:24

Zo lastig lezen met die "smiley's" :P

Rachelle, herken ik wel hoor! Ik had vroeger ook áltijd een agenda, terwijl ik dat nooit gebruikte. En toch, elk jaar moest ik er een kopen :P Gelukkig heb ik dat nu afgeleerd. Heb nu wel een deskplanner, maar die is zonder data, dus geen enorme verspilling als ik die een paar weken niet gebruik :)

Ayla, die opleidingen zouden niets voor mij zijn := Maar wel goed dat je er zo uitgebreid mee bezig bent en naar open dagen gaat!

Snollygoster, succes met werken en veel plezier vanavond :)

Ik ben alleen van "voldoende = geslaagd" bij vakken waar ik echt bang naar een examen ga (nog maar één keer echt gebeurd eigenlijk). Bij de rest ligt mijn doel wel wat hoger :o Maar ik lig er ook niet van wakker als ik dan een 11 of 12 heb ipv bijvoorbeeld een 15 :)

Vandaag valt de les weg, dus ik heb een hele dag om te werken!
Nu mijn grote taken af zijn, ben ik vooral bezig met "voorbereiden" om in de vakantie te kunnen beginnen blokken. En vanavond een film gaan zien die georganiseerd wordt door de docenten Spaans :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:27

Iolanthe,jij bent van België dus waarmee is 11, 12 of 15 vergelijkbaar qua cijfer? :') Wij gaan maar tot 10 haha

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:31

Bij ons staat alles op 20. Dus gewoon de helft, denk ik :P
Hoewel het misschien nog heel erg kan verschillen hoe "makkelijk" te bepaalde punten haalt. In de lagere school waar ik en mijn zus eerst zaten haalde echt bijna iedereen de hele tijd 90% omdat ze echt met de punten smeten := Toen we van school veranderden was dat beter gelukkig, anders heb je toch niets aan je punten.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:36

ik red het niet om op jullie allemaal te reageren hoor, maar ik probeer braaf mee te lezen :)

Ik heb net even een to-do lijstje gemaakt, straks even zo'n deskplanner bij de hema halen :) en dan kan ik vanavond even inplannen voor de komende dagen, het is dan wel pasen maar kan mooi wat dingen inhalen...

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:30

Net een flink rottentamen gehad, hoop dat ie voldoende is!

Ik moet alleen even melden dat ik zo hard aan het lachen ben om die 1 april grap :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:34

Ik heb net ook een deskplanner gekocht + bijpassende pennen, haha.

Vanmiddag komt de homeopaat voor m'n hondje dus dan kan ik even niets aan school doen. Vanavond even scheikunde maken en verder nog wat Engels woordjes oefenen.

Zondag (1e Paasdag) doe ik niets aan school, ga dan koken voor de familie. Maandag ga ik hard aan de bak voor Engels, want daar heb ik dinsdag tentamen van!

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 11:48

Ik ben nu weer bezig met een chemie tentamen. Het is niet heel moeilijk dus dat moet lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:17

Ik vind de 1 april grap wel geinig, voor één dag.

Iolanthe, ik ben ook wel benieuwd hoe het tellen in Belgie gaat! Is een 10 bij jullie vergelijkbaar met een 6 hier?

Unoo, ik hoop het ook voor je!

CCCC, leuk! :D Wat voor bijpassende pennen dan? :P Succes met scheikunde en Engels!

Laura, fijn dat het niet moeilijk is. Succes!

Ik ga straks even een planning maken, maar ik ga beginnen met Natuurkunde leren, dan oefenen en dan GS leren. :Q
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-04-15 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:19

Gelijk heb je CCCC, ik doe 1e paasdag ook niets aan school.
Succes Laura!

Ik ben om 10 uur begonnen met leren en inmiddels al echt opgeschoten. 3 van de 4 boeken heb ik nu geleerd, nog 1 te gaan!

Vandaag vermijd ik bokt ook maar een beetje. Ik vind de teksten ipv smileys erg vervelend dus een goede reden om vandaag bokt te laten voor wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:21

Eerste paasdag zal ik helaas wel wat aan school moeten doen, dag erna 3 proefwerken. Daar in tegen ga ik donderdag niets doen aan school, en voor de rest maar een paar uurtjes. (:

Super goed opgeschoten! Gelijk heb je hoor, ik vind het leuk bedacht maar nu ik het overal lees begint het me wel te irriteren...
En ik moet echt eens concentreren op mijn proefwerken en niet internet etc.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 12:29

Bokt doet het weer :'). Mijn nicht heeft vanmorgen ook op FB geplaatst dat ze weer zwanger zou zijn, weet niet als ik er iets van moet geloven vandaag :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:07

Hahaha, ben benieuwd! Anders wel leuk voor d'r. :D

Ik heb een 8,1 voor mijn Grieks toets! Sorry, ben even héél blij! Sta meteen geen onvoldoende meer haha. *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:14

Deetjeeuh schreef:
Hahaha, ben benieuwd! Anders wel leuk voor d'r. :D

Ik heb een 8,1 voor mijn Grieks toets! Sorry, ben even héél blij! Sta meteen geen onvoldoende meer haha. *\o/*

*\o/* *\o/* *\o/* Zie je wel, je bent helemaal niet slecht in Grieks! :D

Edit: Stomme tekst ipv smileys haha

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:18

Deetjeuh, ik denk het :) Je moet gewoon 10/20 hebben om te slagen :) (Bij sommige vakken een 11 of 9, soms is het nog ingewikkelder doordat er verschillende delen zijn en dan moet je op allemaal apart slagen, anders ben je er nog niet door, ... )
Super van je Grieks!! *\o/*

Ik vind die tekst ipv smiley's ook wel vervelend :o

Even appelflapjes maken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:18

Hahahaha, thanks! Ja, ik mis de smileys wel. :')
Dankje Iolanthe!

Hm, hier is het volgens mij wel zo dat je 2/3 goed moet hebben voor een voldoende (in ieder geval voor een echte 6 :P )

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:22

Goed zo Deetjeeuh! :)
Iolanthe, ik moet 70% goed hebben voor een 5,5 :j Maar wij hebben dan ook wel alleen maar mutiple choice toetsen dus dat is natuurlijk al anders.

Ik vond de teksten ook erg vervelend dus heb bokt4 nu maar weer aangezet voor een dagje :o

Ik heb vanaf 10 uur tot nu eigenlijk zo goed als constant geleerd dus ik ben best een beetje trots op mezelf. Nu even lunchen en dan ga ik nog even verder. 's Avonds ben ik vaak te moe om te leren en ik ben zo'n persoon die liever 's ochtends vroeg begint en ook rond een uur of 4 weer klaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:24

Bokt4 aanzetten is inderdaad wel een goed idee, misschien moet ik dat dan zo meteen ook maar weer even doen!

Wat super goed van je zeg! Ik heb inderdaad hetzelfde, leer liever van 10 tot 4 ongeveer. Maar meestal ga ik van half 12 tot half 3 ongeveer naar de paarden dus dan schiet het niets op. :')