Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 10:18

Ik studeer in deeltijd en had gister een afstudeervoorlichting.
Dat was even schrikken, men verwacht dat je 14 weken full time door je werkgever vrij gesteld wordt voor de afstudeeropdracht. Nou kan ik mijn opdracht wel bij mijn werkgever uitvoeren, maar ik geloof nooit dat die er op zit te wachten dat ik 14 weken mijn eigen werk laat liggen, zodat ik kan afstuderen.

Volgende week heb ik een afspraak met mijn leidinggevende hier over. Dat gaat nog wat worden :-(

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:06

Ik heb dus nog helemaal niks gehoord over onderzoeksvoorstellen en kwaliteitsvoorstellen, ik moet beginnen met m'n plan van aanpak/onderzoeksplan. Of is dat hetzelfde? :')

Adamootje: fijn dat je alles gehaald hebt!

Anna ook goede cijfers.

Ik krijg het deze periode ook echt een stuk drukker met mijn vakken, ineens moet ik na elke les verslagen schrijven enzo. Heb ik echt totaal geen tijd voor.. -O-

Barbabientje vervelend dat het contact zo moeizaam gaat. Ik zou inderdaad gewoon doorgaan, kan je straks meer laten zien.

Nissima gefeliciteerd!! Klinkt echt super leuk. Haha het kan zijn dat ik net als Barbabientje ook ga werken met iets dat jij hebt gemaakt :P Fijn dat je zo enthousiast bent!

Navatu welkom, welke opleiding doe je? Uitstelgedrag is herkenbaar, heb ik ook echt last van. Al weet ik wel al wat ik wil gaan doen, maar ik ontwijk het een beetje om eraan te beginnen..

Marsu: zo dan dat is nogal wat ja.. Ik ben benieuwd naar je gesprek.

Zo ik zit weer te bikkelen. Ben echt pas bij het beschrijven van mijn aanleiding maar goed ik ben begonnen. Vind het wel echt lastig nog zeg..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:31

Spannend Marsu!
Hopelijk kan je werkgever er rekening mee houden.

Amandananana, volgens mij is het wel ongeveerhetzelfde. Althans, mijn onderzoeksvoorstel bevat ook een plan van aanpak. Alleen naast dat ook nog een uitgebreidde inleiding, aanleiding van het onderzoek, probleemanalyse, een theoretisch kader, planning en urenbegroting en een topiclijst. Of misschien is dat alles bij jullie wel het onderzoeksplan? Okee ingewikkeld al die benamingen :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:38

Ja dat heb ik inderdaad ook in mijn onderzoeksplan zitten. :P

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:45

Dan zal het hetzelfde zijn :j
Ik moet het woensdag inleveren (eigenlijk donderdag, maar dan ben ik vrij, dus liever woensdag), maar moet nog best wel veel doen -O-
Hoe gaat het met het uitstelgedrag? :D

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:54

Ik ben toevallig nu bezig met mijn onderzoeksplan. :P Ben echt nog totaal niet ver, maar wel blij dat ik ben begonnen. Voor volgende week ben ik bezig een afspraak te maken met mijn opdrachtgever om nog even de puntjes op de i te zetten en een planning te maken, en dan ben ik van plan om 19 december mijn onderzoeksplan in te leveren. Ik baal wel een beetje, want wordt op 12 december geopereerd en kan dan waarschijnlijk die week daarna niet naar school, en 17 december is er een bijeenkomst met de docent. -O-

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-14 20:57

Succes met het schrijven van de onderzoeksplannen, dames.

Mijn nieuwe onderzoeksonderwerp is goedgekeurd! *\o/* Ik moet nog even op goedkeuring wachten van het onderzoeksplan, daarna kan ik officieel beginnen.

Marsu, dat kunnen ze toch niet zomaar maken?! Vervelend zeg! Succes met het gesprek.

xnavatu, welkom!

Nissima, gefeliciteerd! Beetje laat, maar een fijne vakantie gewenst.

Barbabientje, goed bezig.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:40

Zooo, ik ben halverwege de uitwerking van mijn literatuur *\o/*
Volgende week meting doen, resultaten verwerken dan 5 december inleveren *\o/*

Ben er helemaal klaar mee, school alles :')
Super fijne docenten bij ons ook.. _-:(

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 15:41

Adamootje schreef:
Succes met het schrijven van de onderzoeksplannen, dames.

Mijn nieuwe onderzoeksonderwerp is goedgekeurd! *\o/* Ik moet nog even op goedkeuring wachten van het onderzoeksplan, daarna kan ik officieel beginnen.

Marsu, dat kunnen ze toch niet zomaar maken?! Vervelend zeg! Succes met het gesprek.

xnavatu, welkom!

Nissima, gefeliciteerd! Beetje laat, maar een fijne vakantie gewenst.

Barbabientje, goed bezig.

Fijn dat het is goedgekeurd!!

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 11:24

Ja hier nog een slachtoffer voor aankomend jaar! :D Ik ben21 en ik doe een poging tot afstuderen als verpleegkundige mbo 4

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:45

Ladydaily succes!

Barbaradientje fijn dat je bijna klaar bent!

Adamoontje gefeliciteerd succes verder nog!

Amandananana succes met je onderzoeksplan en sterkte met je operatie.

Ik moet morgen mijn plan van aanpak inleveren. Afgelopen dinsdag heb ik een gesprek gehad met mijn afstudeerbegeleidster. Fijn gesprek en ze vond het een interessant onderwerp. Mijn plan moest ik nog wel wat aanpassen zodat het duidelijker is.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:53

Succes Ladydaily :D

Barbabientje, bijna klaar! Bijna *\o/*

Fijn Lauwie! Hopen dat het is gelukt met aanpassen en dat het nu helemaal goed is!

Ik moet mijn onderzoeksvoorstel donderdag inleveren. Deze week nog even knallen, en dan moet het opzich goedkomen, maar ik stress 'm zo erg. Als ie nu nog niet goed is kom je in een extra groep, doe je er langer over en bladiebla en kan ik niet voor oktober 2015 afstuderen :=
Terwijl ik toch liever juli 2015 als einddatum aan hou :')

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:30

Spannend! Ik moet het pva morgen voor de eerste x inleveren en heb dan nog een herkansing. Als het dan niet goedgekeurd wordt loop ik een half jaar studievertraging op. Daar zit ik echt niet op te wachten dus even bikkelen!

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:08

Nou het overleg met mijn leidinggevende ging helaas zoals van te voren verwacht. De door de opleiding verwachte 40 uur per week voor mijn opdracht krijg ik niet. Ik moet genoegen nemen met 2 uur en de rest 's avonds en in eigen tijd doen :(
Morgen overleg met school, ik denk dat ik maar alvast een verlenging in plan. Dan maar niet klaar voor de zomer.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:15

Ah dat is poedersuiker zeg! Denk dat best veel mensen daar problemen mee hebben.. ben nu een beetje opzoek naar bedrijven maar zie echt bij alles staan van 'meeloopstage' 'full time stage'.. ik mag van school maar 1 dag per week aan het bedrijf besteden dus dat word ook nog leuk :))

amandananana schreef:
Ik heb dus nog helemaal niks gehoord over onderzoeksvoorstellen en kwaliteitsvoorstellen, ik moet beginnen met m'n plan van aanpak/onderzoeksplan. Of is dat hetzelfde? :')

Adamootje: fijn dat je alles gehaald hebt!

Anna ook goede cijfers.

Ik krijg het deze periode ook echt een stuk drukker met mijn vakken, ineens moet ik na elke les verslagen schrijven enzo. Heb ik echt totaal geen tijd voor.. -O-

Barbabientje vervelend dat het contact zo moeizaam gaat. Ik zou inderdaad gewoon doorgaan, kan je straks meer laten zien.

Nissima gefeliciteerd!! Klinkt echt super leuk. Haha het kan zijn dat ik net als Barbabientje ook ga werken met iets dat jij hebt gemaakt :P Fijn dat je zo enthousiast bent!

Navatu welkom, welke opleiding doe je? Uitstelgedrag is herkenbaar, heb ik ook echt last van. Al weet ik wel al wat ik wil gaan doen, maar ik ontwijk het een beetje om eraan te beginnen..

Marsu: zo dan dat is nogal wat ja.. Ik ben benieuwd naar je gesprek.

Zo ik zit weer te bikkelen. Ben echt pas bij het beschrijven van mijn aanleiding maar goed ik ben begonnen. Vind het wel echt lastig nog zeg..

Ik doe communicatie & multimedia design! (:
Ik weet inmiddels ook wel een beetje wat voor richting ik op wil.. maar bedrijf zoeken vind ik best lastig :)) Heb nu 1 'hele' duidelijke probleemstelling voor me maar dat is echt toegespitst op 1 bedrijf dus als die geen stagair willen is dat al weer over _O- Lastiggg.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:27

Marsu schreef:
Nou het overleg met mijn leidinggevende ging helaas zoals van te voren verwacht. De door de opleiding verwachte 40 uur per week voor mijn opdracht krijg ik niet. Ik moet genoegen nemen met 2 uur en de rest 's avonds en in eigen tijd doen :(
Morgen overleg met school, ik denk dat ik maar alvast een verlenging in plan. Dan maar niet klaar voor de zomer.

Wow, dat is wel bizar weinig. Twee uur per week voor een opdracht van veertig uur in de week?? Hoop voor je dat er wat geregeld kan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:46

Als het mag kom ik mij ook melden. Als het goed is begin ik september 2015 met afstuderen. :)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:24

Jeetje 2 uur is wel heel erg weinig Marsu!

Welkom Mojito :)

Mijn motivatie is verdwenen, heeft iemand 'm gezien? -O-

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:08

Anna schreef:

Ik niet want dan had ik m gelijk ingenomen.. _O-

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:29

xNavatu schreef:
Anna schreef:

Ik niet want dan had ik m gelijk ingenomen.. _O-

:') anders ik wel. Succes dames!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:38

ik ben druk bezig met mijn laatste opdracht, vrijdag inleveren bij mijn praktijk opleider, die week erop op school inleveren en dan 22 januari mijn eind gesprek :D

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 07:56

Wat fijn lis_ol bijna klaar! Succes met je laatste opdracht en je eindgesprek

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:16

Goed bezig Lis_Ol! Ik kan verder niemand helpen met hun motivatie, zelf ernstig gebrek eraan :') Ben sinds deze week serieus op zoek naar een afstudeeropdracht en ik word er nu al moe van. En dan te bedenken dat ik pas 1 afwijzing heb en de directeur van mijn stage waarschijnlijk wel connecties heeft dus eigenlijk is er niks aan de hand :+ Ik ben gewoon een stresskip eerste klas.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:22

Marsu schreef:
Ik studeer in deeltijd en had gister een afstudeervoorlichting.
Dat was even schrikken, men verwacht dat je 14 weken full time door je werkgever vrij gesteld wordt voor de afstudeeropdracht. Nou kan ik mijn opdracht wel bij mijn werkgever uitvoeren, maar ik geloof nooit dat die er op zit te wachten dat ik 14 weken mijn eigen werk laat liggen, zodat ik kan afstuderen.

Volgende week heb ik een afspraak met mijn leidinggevende hier over. Dat gaat nog wat worden :-(
Ik studeer ook deeltijd, maar dit verwachten ze bij ons niet hoor. Scriptie / afstudeeropdracht doe je maar mooi in je eigen tijd :j

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:32

Jeetje wat is iedereen hier goed bezig, zeg!!
Ik schiet echt voor geen meter op. M'n onderzoeksvoorstel is wel goedgekeurd, maar nu de uitwerking...ik zie er zo tegenop! Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen! Daarbij komt dat ik in maart voor een week naar Wales ga om daar een mini-onderzoek uit te voeren (die ik nog steeds moet uitschrijven), de module-opdracht die voor geen meter loopt (ik kom uit onderwijsland en moet een interview met een leidinggevende van een bedrijf houden over hoe zij daar omgaan met talenten....Ik ken helemaal niemand die leidinggevende binnen een bedrijf is!!! Ik heb al bedrijven benaderd, maar het is zo'n drukke periode dat niemand tijd heeft |( ) en daarnaast moet ik nog verder met m'n POP en m'n keuzebewijs. En terwijl ik dit allemaal opschrijf zie ik helemaal door de bomen het bos niet meer en mis ik echt mijn motivatie....