2014: beginnen met afstuderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:37

Ik heb 1 begeleider en 1 beoordelaar. Die beoordelaar kijkt in principe alleen naar het stuk en heeft verder niks met begeleiden te maken. Mijn begeleider bepaalt niet het uiteindelijke cijfer, dat doet de beoordelaar.
Er zijn gelukkig wel studenten waar ik feedback aan kan vragen dus dat doe ik ook :)
Ik hoop dat mijn opzet nu wordt goedgekeurd, dan is het een grote invuloefening want dan moet ik de deelvragen etc gaan beantwoorden. Alle informatie heb ik dan al verzameld als het goed is.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:43

Ik zou gewoon lief een andere docent aankijken. Ik zie dat bij mijn opleiding vaker gebeuren. Als de ene docent je niet wil helpen of niet duidelijk genoeg is, wordt er om opheldering/informatie gevraagd bij een andere docent. Meestal doordat de docenten verschillen in uitleg, snap je waar het knelpunt ligt. :)

Missy_

Re: 2014: beginnen met afstuderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:51

Het is een beetje lastig wat dat betreft denk ik, aangezien mijn begeleider extern is. Hij is dus geen docent op school en is daar ook alleen als hij een afspraak met mij heeft. Op zich gaat het nu wel weer omdat we laatst een afspraak hebben gehad en ik mijn frustraties heb geuit. Het is nu even wachten op de reactie van mijn beoordelaar. Mocht er weer zoiets gebeuren dan ga ik de afstudeer coördinator hiervan op de hoogte stellen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:36

Missy_ schreef:
Ik heb het vorige week ingestuurd nadat ik met mijn begeleider het hele stuk heb doorgelopen. Ben er ongeveer 2 dagen mee bezig geweest, was meer werk dan ik had verwacht.
Had ook aangegeven dat ik het raar vond dat dit nu pas werd gezegd, maar dan komt mn begeleider met 'ja maar het schrijven is een proces en je kunt aan het einde nog iets in het begin aan moeten passen'. Dat snap ik wel, maar aaargh..

Ik had dat inderdaad ook hoor! Vond het ook echt super irritant!
In de eerste instantie had ik m'n theoretisch kader ingedeeld obv de 6 variabelen van het conceptueel model.
Maar vorige maand ineens moest dat ook anders. Dus nu heb ik het ingedeeld obv de 4 'subthemas' (dus 4 paragrafen) en dan daarna nog 1 paragraaf de begripsbepaling met die 6 variabelen.

Vriendin van me heeft ook zo'n dramatische begeleider. Wat een ramp is dat zeg! Je bent eigenlijk zo afhankelijk van zulke mensen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:56

Jeetje Missy, wat naar! Een vriendinnetje van mij heeft ook zo'n vaag figuur gehad toen, echt super irritant!

Ik mag mijne morgen inleveren, ben er wel klaar mee :P Mijn scriptie is echt heel simpel maar juist daardoor vind ik het niet echt leuk. Anyway, een vraagje aan jullie: wij hebben een enquete in het nederlands gedaan (340 respondenten ofzo, enquete was ook voor de nederlandse markt), maar mijn scriptie schijf ik in het engels. In welke taal (talen?) zet ik de enquete er dan bij, in de bijlage?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:54

Waarom schrijf je je scriptie in het engels? Heb je een engelstalige opleiding?

Ik zou je vragenlijst in het Nederlands doen, want zo heb je hem ook afgenomen. Als je gaat vertalen, worden de vragen toch (iets) anders!

Ik heb juist andersom. Nederlandse scriptie, maar Engelse vragenlijst. Ik heb de vragenlijst gewoon in het Engels in bijlage gedaan

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 10:58

Ik ga mee met Dispar_Vulgo. Gewoon in het Nederlands toevoegen.
Maar waarschijnlijk heb je het al ingeleverd (zo ja, voelt het goed om er vanaf te zijn? :D ).

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:25

Ik zou hem ook in het Nederlands toevoegen, imd! Ik moet mijn scriptie ook in het Engels schrijven :) ik volg ook een internationale master, dus dan gaat alles sowieso al in het Engels. Mijn onderzoek was gewoon in het Nederlands, dus ik zal mijn materiaal ook in het Nederlands aanleveren. Ik betwijfel of ik het überhaupt nog extra erbij zal voegen, geen idee of dat gebruikelijk is eigenlijk.

Missy, heel irritant is dat! Tijdens mijn bachelorthese kreeg ik twee weken voor einddatum opeens te horen dat ik ALLES helemaal opnieuw kon schrijven omdat de opbouw en samenhang niet goed was. Heel grappig alleen dat ik al weken met deze tekst aan het werken was en ze dat ook wist. Toen baalde ik wel flink en heb er aardig nachtwerk van moeten maken om alles nog af te krijgen.

Ik ben sinds vorige week woensdag klaar met testen. uiteindelijk 70 bruikbare proefpersonen eraan overgehouden. Uit de analyse kwam helaas niets interessant, daar was ik helaas al bang voor. Wel enkele resultaten gevonden, maar die lagen zo ontzettend voor de hand dat het me meer verbaasd had als ik ze niet had gevonden :') conclusie is dus uiteindelijk dat mijn training en de betreffende taak geen invloed hebben op inhibitie van eetgedrag. Volgende week moet ik nog een analyse draaien, tot dan werk al aan hetgeen wat ik heb. Ga er zometeen aan beginnen tot vanavond en morgen de hele dag op school in de bieb zitten. Komende weekend ga ik naar Pinkpop, dus even een paar dagen studie-rust. Ben ik wel aan toe!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:17

Wat voor analyses voer jij dan uit? Hebben die mensen nog een soort interview of vragenlijst moeten invullen voor/tijdens/na die training? Of kijk je puur naar gewicht/vetpercentage/omvang?

Ik heb gister feedback gekregen op m'n scriptie van de eerste begeleider.. Ze vond het er erg goed uitzien! 'Heel zorgvuldig opgebouwd en uitgelegd. Hier en daar paar opmerkingen, maar dat komt wel goed' :D

Dus ben erg blij! Nu nog 4 weekjes voordat ik definitief moet inleveren.

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:18

Dat was fijn wakker worden! NOT.
Voor m'n afstuderen heb ik een computer nodig (iMacs genoeg op school), liever niet mijn eigen want hij moet een week op de expositie blijven staan en ik ben liever niet mijn eigen Macbook een week kwijt en dat allemaal mensen eraan gaan zitten of dat hij kapot valt of er drinken overheen valt. Moesten dus via school een computer lenen. Klinkt logisch toch? Op een grafische school afstuderen met een geleende computer van school?

Zo logisch is dat dus blijkbaar niet :\ Niemand uit de klas krijgt wat omdat we geen huurovereenkomst hadden afgesloten, dat gebeurde blijkbaar al in de propedeuse. Gevalletje van "Had je kunnen weten want dat hebben we nooit verteld". Dus nu mogen we het lekker zelf gaan oplossen en moet ik gedwongen een imac/macbook huren voor € 100 of meer per week := Fijn hoor zo'n school!

Eerst maar is kijken of ik niet van iemand een laptop kan lenen... Windows of Apple boeit me niet :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:47

Szan schreef:
Ik ga mee met Dispar_Vulgo. Gewoon in het Nederlands toevoegen.
Maar waarschijnlijk heb je het al ingeleverd (zo ja, voelt het goed om er vanaf te zijn? :D ).

Ik heb 'm in beide talen toegevoegd. Ik schrijf trouwens in het Engels omdat ik dat leuk vind, heb m'n hbo-scriptie ook in het Engels gedaan (omdat dat een internationaal marktonderzoek was), en nu mochten we kiezen.

En ja, hij is ingeleverd. Maar ik merk er weinig van, deze scriptie stelde ook vrij weinig voor (10 EC, 10 pagina's, 3500 woorden) en leverde me vrij weinig stress op. Dat was bij m'n hbo-scriptie wel anders := Echt zo'n ontlading toen!

Super, Dispar!!
Jammer is dat, MG! Had ik ook, geen verschil. Maarja, geen verschil is natuurlijk ook een resultaat!
Dat is irritnt zeg, Sperziemone. Vast nog wel iemand die ergens een laptop heeft staan, welke omgeving zit je? Windows huren zal ook allicht goedkoper zijn dan een Mac?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:00

IMD;
Hier ook niet zon grote opluchting.. Meer zenuwachtig of het rapport goed gekeurd wordt. Ik heb gister via de mail mijn digitale versie van m'n adviesrapport ingeleverd. Vanmiddag op school de papieren versie. Wellicht dat ik me dan andere voel :=

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:02

Kan ik me wat bij voorstellen, ik ben nu steeds ziek als ik weer wat heb ingestuurd haha.. Stress en spanning zal het wel zijn. Ondertussen wacht ik nog op een reactie op wat ik vorige week heb gestuurd. Morgen wil ik alvast verder gaan met analyseren enzo

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:12

Wieldop schreef:
IMD;
Hier ook niet zon grote opluchting.. Meer zenuwachtig of het rapport goed gekeurd wordt. Ik heb gister via de mail mijn digitale versie van m'n adviesrapport ingeleverd. Vanmiddag op school de papieren versie. Wellicht dat ik me dan andere voel :=

Spannend!!
Ik word ook altijd wel zenuwachtig als ik iets opgestuurd heb
Wanneer verwachten jullie een uitslag/feedback/cijfer?

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:26

Mag ik mij ook melden? :)
Ik ben momenteel ook aan het afstuderen.. Moet volgende week vrijdag mijn concept inleveren en dan 2 weken daarna mijn definitieve versie.

Ik onderzoek hoe het bedrijf haar marktpositie kan vergroten. :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:45

Voor de 30e moet ik een eventuele herkansing inleveren, dus wij krijgen voor de 18e een beoordeling. Begeleider is nu nog op vakantie, mag er straks 15 gaan nakijken. Die gaat het druk krijgen :=

Leuk onderwerp Kelly!
Wieldop, dat is anders ja, kan me voorstellen dat je dat nog niet voelt. Moet je nog presenteren?

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:05

Nou, vandaag te horen gekregen dat ze toch maar wel nog een lokaal vol iMacs voor onze expositie hebben :')
Ik denk dat mijn boze mail geholpen heeft _O-

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:09

Ik krijg hopelijk volgende week de uitkomst of ik mag verdedigen, dat gebeurt dan in de laatste week van juni. Aan de hand van die verdediging wordt beoordeeld of ik geslaagd ben.

IMD moet jij ook verdedigen?

Mijn begeleider zei dat ik netjes haar aanpassingen had doorgevoerd, dus dat het nu wachten was wat de anderen er ook van vinden. (Klonk dus of zij er positief over was.) Ik ben benieuwd.

Missy inmiddels al een reactie gehad?

Kelly succes! Ik was er op gegeven moment echt klaar mee!

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:24

Nope nog niks :( Is nu een week geleden, ik ga deze week maar vast verder met het beantwoorden van de deelvragen enzo anders schiet het natuurlijk helemaal niet op.. -:(-

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:36

Dispar_Vulgo; ik voer een boel repeated measures uit. Een voor- en nameting op de taak, verschillende vragenlijsten meet ik voor en na en de smaaktest doe ik voor en na. En ik hoopte dus dat mijn drie verschillende trainingen daar een verschillende invloed op zouden hebben, helaas is daar dus niks uit gekomen. Behalve een aantal dingen die al onzettend voor de hand lagen, het zou eerder vreemd geweest zijn als ik ze niet had gevonden :')

Fijn dat je eerste begeleider positief was!

Sperziemoni, fijn dat het opgelost is!

imd, fijn dat je er vanaf bent!

Welkom Kelly!

Gister ben ik vol goede moed om zeven uur 's ochtend opgestaan (dat is voor mij zoiets als midden in de nacht :+) en rond kwart voor acht samen met mijn beste vriendin (zij werkt ook aan haar scriptie) richting school vertrokken om daar samen in de bieb te gaan zitten werken.... helaas nooit op school aangekomen ;( We hadden zo'n 10 km voor Maastricht pech met de auto, radiator kapot en auto redelijk tegen de overhitting aan. Uiteindelijk eerst probeert zelf op te lossen (toen we nog niet doorhadden dat ie lekte), maar uiteindelijk de ANWB gebeld, die na 'n uur daar waren... Probleem tijdje opgelost zodat we iig naar huis konden rijden (met ANWB achter ons aan rijdend), en vanuit thuis ben ik achter m'n vrienidn aan naar de garage gereden. UIteindelijk waren we pas om 1 uur 'klaar'. Heel gedoe en drama. Auto kan gelukkig gemaakt worden (is haar auto). Ik baal echt flink. Thuis kom ik bijna niet aan werken toe, het is hartstikke druk altijd hier. Dadelijk toch maar een poging wagen, zodat ik in ieder geval mijn introductie vandaag af heb. Ik verwacht daarop niet veel commentaar meer, omdat hij veel overeen komt met mijn introductie van het onderzoeksvoorstel. Volgende week donderdag opnieuw een afspraak met mijn begeleidster gemaakt, dus hoop dat ik dan wel daar kom!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:51

Poehw drama MG!!
Kan je thuis niet boven op je eigen kamer gaan zitten? Voor een beetje rust...
Wat voor trainingen had je eigenlijk ontwikkeld voor die mensen?

Ik heb over 2 weken laatste afspraak met m'n begeleiders. Maar zou eigenlijk niet weten wat ik nog met ze kan bespreken hahaha

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:59

Jaa, dat probeer ik ook zo veel mogelijk te doen, maar mijn kleine nichtje (6maanden) is regelmatig hier overdag, en als mijn ouders dan even de handen vol hebben, wordt ik geroepen om op de kleine te letten of even te helpen etc. Ik word dus eigenlijk constant gestoord. Normaal hebben we de afspraak dat ze dat niet 'mogen' doen (omdat afstuderen best belangrijk is :+ ) maar ik snap ook wel dat het soms nodig is..

Aangezien 'm'n onderzoek nu toch is afgelopen kan ik ook vertellen wat de training inhield. Proefpersonen kregen tijdens de labsessies een voor en na meting op de stop-signal task. Dat is een taak waarin je moet reageren op stimuli (zowel neutrale, als eten gerelateerde). Je gaat die stimuli in principe categoriseren (dus bij een zoete snack op E duwen en bij een harte op U bijvoorbeeld, hetzelfde geldt voor de neutrale stimuli), maar op een gegeven moment kunnen er stop signalen (piepje) komen, dan moet je gewoon niet reageren. Mensen die moeite hebben met afvallen zijn meer impulsief en zullen zich dus moeilijker kunnen inhouden om te reageren (en duwen dus toch, terwijl dat niet mag). Ik had drie verschillende trainingen (eentje zonder piep = controle conditie, en die andere twee waren eten gerelateerd). Die laatste twee condities kregen dus 'geleerd' om beter te inhiberen (= stoppen/tegenhouden/afremmen) op de etensstimuli. We verwachtten daarna dat dit terug te vinden was in de vragenlijsten (over eetgedrag) en in de smaaktest (dat mensen tijdens de tweede sessie minder chips aten dan tijdens de eerste sessie). Ik moet het eetdagboek van voor de metingen en na de metingen nog analyseren, maar ik heb nog niet alle gegevens bij elkaar, dus dat doe ik volgende week nog, maar ik verwacht niet dat ik daar een verschil ga vinden.

Is het nog een beetje duidelijk :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:21

Ik heb een betaalbare website gevonden om een boek te laten drukken:
http://www.pro-book.eu/website/link/1000

Mogelijkheden zien er goed uit, kleine oplages mogelijk en niet duur.
Enige nadeel is vrij lange levertijd (10 werkdagen), maar wel mogelijkheid tot spoed-opdracht. Kost 25% extra, maar dan genoeg goedkoper dan andere websites.

Voor paperback van 113 pagina's z/w kost 14 euro per boek. En voor hardcover 16,60 per boek incl BTW (+7.00 verzendkosten).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:32

Wieldop, ik hoef niet te verdedigen nee :)
MG: geen openbare bieb, studentenkoffietent oid in de buurt? Ik ben zelf het meest productief in de UB, maar kan tegenwoordig thuis ook aardig goed werken. Maar ik woon alleen, dus geen afleiding van mensen iig.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:13