[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 14:50

Ik wil even iedereen een hart onder de riem steken!!
Ik heb gelest bij Chris roelse via het ANWB systeem, en vond dit erg prettig.
Met 28 lessen ben ik in een keer geslaagd zonder ttt.

Mijn examen ging op een ding perfect, ik reed op een 80 weg richting stoplicht, dat sloeg op oranje ik twijfelde en trapte toen erg hard de rem in. Remde nogal abrupt dus maar stond mooi voor de stoplichten, volgens de examinator had ik of moeten door rijden of direct moeten remmen, hij vloog echt naar voor en ik dacht dit betekent dat ik gezakt ben.. Moest daarna ook terug keren naar het CBR. Na 20 minuten examen ben ik geslaagd, met de opmerking: je bent zo zenuwachtig dat is echt niet nodig je rijdt hartstikke goed, wel adviseer ik je wat voorzichtiger te remmen bij een stoplicht als je passagiers mee hebt.. :')

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:56

Is er hier misschien nog iemand geïnteresseerd in een theorie boeken pakket? Bestaande uit een theorie boek, examen boek, motivatie boek. En nog 2,5 uur online examentraining!

Vera96Jarig

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:00

Ik ben opzich wel geïnteresseerd in enkel de online, is dat ook mogelijk?

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:22

Ik heb volgende week dinsdag mijn praktijk en zit nu al dik in de stress, vooral omdat mn rijinstructeur mij vrijdag duidelijk gemaakt heeft dat hij erge leerlingen meegemaakt heeft maar nog nooit zo erg als mij en dat hij zich schaamt dat hij examen voor mij heeft aangevraagd en medelijden heeft met de examinator die met mij mee moet rijden.. |(

Dus, heeft iemand ervaring met pilletjes/druppeltjes of iets wat tegen die zenuwen helpt? Want dan hoor ik t graaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:24

Waarom laat die je er voor gaan dan? Ik vind het trouwens nog al wat om zo te praten.... Is een andere rijschool geen optie?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:25

annnepannne schreef:
Ik heb volgende week dinsdag mijn praktijk en zit nu al dik in de stress, vooral omdat mn rijinstructeur mij vrijdag duidelijk gemaakt heeft dat hij erge leerlingen meegemaakt heeft maar nog nooit zo erg als mij en dat hij zich schaamt dat hij examen voor mij heeft aangevraagd en medelijden heeft met de examinator die met mij mee moet rijden.. |(

Dus, heeft iemand ervaring met pilletjes/druppeltjes of iets wat tegen die zenuwen helpt? Want dan hoor ik t graaag.

En dat zegt je instructeur? Gaat het werkelijk zo slecht of zegt hij dat alleen maar? Ik zou op zoek gaan naar een andere instructeur of toch echt duidelijk maken dat je er niet van gediend bent. Hoe durft hij :=

Hier zijn de examens in ieder geval vanochtend afgelast vanwege de sneeuw.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:25

annnepannne schreef:

Jeetje, dit vind ik toch best wel een zéer onaardige opmerking van je rij-instructeur. Dat had die best wat vriendelijker mogen zeggen. Mag ik vragen wat jou antwoord was op deze opmerking? Want ik zou de behoefte hebben om de auto uit de springen, sorry maar dat zou ik niet echt waarderen.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:26

Hij staat er nogal om bekend examens te vroeg aan te vragen en op t laatst te gaan stressen omdat ie bang is dat zn slagingspercentage daalt..
Ouders betalen en hun willen om bepaalde redenen dat ik daar les dus ik heb er niks in te beslissen helaaas.

Ik heb zijn opmerkingen genegeerd, zat helemaal te trillen in de auto en de tranen stonden in mn ogen.
M'n rijles ging juist heel goed, maar toen begon ie na een half uur dingen te zoeken die er niet waren en ging ik in discussie, toen ging er iets mis en werd ie boos dat dat heel dom was, daardoor werd ik gestrest en ging er weer iets mis, en zo heel de les door..
Het gaat nog niet helemaal top, maar de les hiervoor zei hij dat ik toch wel op t niveau van een 5,5 / 6 rij, nog niet genoeg natuurlijk maar wel voldoende, alleen vorige les ging dus bar slecht. :(

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:33

Als je ouders dan toch perse willen dat je daar rijdt moeten ze het zelf maar weten toch?
Dan is het niet jouw probleem als je zakt doordat je gewoon een instructeur hebt die je te vroeg op examen stuurt en je ook nog even de grond in trapt...

Als ik jou was zou ik in dat geval het examen in gaan met het idee:
Het is voor de ervaring en als ik slaag is het mooi meegenomen.
Instructeur rekent er toch al op dus is alleen een mooie verrassing als je wel slaagt.
En anders zakt zijn slagingspercentage mooi, leert hij van.. alleen een beetje jammer dat dat dan op zo'n manier en bij jou moet...

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:35

Ja maar vind het ook zielig voor m'n ouders.. kost echt belachelijk veel geld dus ik wil wel slagen.
Heb nog 2 rijlessen gelukkig, of helaas als hij weer zo doet.. Ga gewoon mn best doen en meer kan ik niet doen.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:37

Dat is inderdaad erg sneu voor je ouders, heb je ze wel verteld wat hij allemaal heeft gezegd?
Ik weet wel dat mijn moeder er niet blij mee zou zijn en ik per direct niet meer mocht rijden bij die instructeur dan..

Ik hoop voor je dat hij zich weer weet te gedragen de laatste twee lessen.. Veel succes met je examen!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:39

Laat even weten hoe je examen is afgelopen.. ben nu best benieuwd hoe die instructeur tegen jou gaat zijn. Ik hoop ook voor je dat die zich normaal weet te gedragen tegen je de laatste 2 lessen..
En dit is wel iets wat je tegen je ouders moet vertellen inderdaad.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:40

Ja mijn ouders weten ervan, mn vader vindt dat ik me niet moet aanstellen en dat een ''harde aanpak'' nodig is. Mijn moeder begrijpt me wel maar zegt maak het nou maar af want je bent bijna op het eind..

Bedankt iniedergeval! En ja zal het laten weten, heb woensdag weer rijles dus we zullen zien.. Als ik zak word het helemaal drama want dan schijnt hij helemaal gek te worden..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:41

Uh pardon? Sneu voor je ouders? Jij wordt finaal de grond in getrapt, als dit voor iemand sneu is dan ben jij het!!

Werkelijk belachelijk dat een professional iemand zo durft te behandelen, en misschien nog wel erger als je ouders terwijl ze dit weten je nog niet gelijk weggehaald hebben daar.

en anders ben je altijd nog 18 he.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 27-01-14 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:42

annnepannne schreef:

wow........... :wow: waarom ben je daar gebleven....?????

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:42

Opzich hebben ze wel een punt. Maar al blijft je instructeur zo tegen je doen zakt volgens mij je moed alleen maar meer in je schoenen, niet waar?
Als hij gek gaat worden (in de zin van boos neem ik aan?) zou ik dus wel klaar met hem zijn als instructeur. Het hoeft niet eens per se aan hem te liggen of aan jou, dat iemand zakt. Er doen er genoeg meerdere keren over hun praktijk. En daar zou die mee moeten dealen. Tuurlijk mag die balen, dat doet iedere instructeur denk ik. Maar hij hoeft niet gek te worden.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:43

annnepannne schreef:
Ja mijn ouders weten ervan, mn vader vindt dat ik me niet moet aanstellen en dat een ''harde aanpak'' nodig is. Mijn moeder begrijpt me wel maar zegt maak het nou maar af want je bent bijna op het eind..

Bedankt iniedergeval! En ja zal het laten weten, heb woensdag weer rijles dus we zullen zien.. Als ik zak word het helemaal drama want dan schijnt hij helemaal gek te worden..

wow wat een onzin.... Je moet het leren en op het moment dat je stress ervaart (wat logisch is als een instructeur zo tegen je doet) ben je veel minder in staat om te leren dus ik snap niet waar je vader het over heeft

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:35

Kan/mag één van je ouders niet een les meerijden, dan gedraagt hij zich vast..
kan jij rijden zonder zelfvertrouwen te verliezen en krijgen je ouders een beeld van hoe je rijdt.
En als hij zich weer laat gaan denken je ouders er vast anders over, als ze het in het echt zien komt het vast harder aan dan alleen van verhalen.

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:43

Jezus wat een rotvent! Mijn instructeur zei pas dat ie op het begin dacht dat ik 55 lessen nodig zou hebben. :')
Gelukkig nu niet meer.

Maar negeer hem en rijd gewoon lekker, gaat hij mee op examen?

Mijn rijschool heeft slagings van 100 procent, zal ik weer de gene zijn die dat verkloot

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:12

Nou lekker is dat..

Ik moet ook dinsdag en in verband met de zenuwen ga ik dit topic niet meer lezen na dit weekend haha!
Ik ben al een keer eerder gezakt, dus mn vertrouwen ligt niet erg hoog..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:20

VeraPopeye schreef:
Jezus wat een rotvent! Mijn instructeur zei pas dat ie op het begin dacht dat ik 55 lessen nodig zou hebben. :')
Gelukkig nu niet meer.

Maar negeer hem en rijd gewoon lekker, gaat hij mee op examen?

Mijn rijschool heeft slagings van 100 procent, zal ik weer de gene zijn die dat verkloot

Dat vind ik ook niet aardig, mag ie lekker voor zich houden. :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:34

Mijne dacht juist dat ik wel met 25 klaar zou zijn, helaas is dat ook niet helemaal gelukt :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:35

Dat is toch juist leuk om te horen. Dat je het boven ze verwachting doet?

Anne, succes nog met je laaste lessen. Je kan het :) en anders dan haal je ze slagingspercentage naar beneden zit jij niet mee maar hij wel. Had die maar aardig moeten doen..

Vera96Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:37

Ach ik vond het niet erg, heb liever dat hij gewoon eerlijk is en kan het van hem hebben hoor .:)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:57

Geen mensen die binnenkort nog opmoeten?

Zit een beetje rond te kijken naar auto's, heel leuk haha. Alleen nu heb ik totaal geen verstand van maandelijkse kosten (buiten benzine) van een auto en waar je op moet rekenen... Mag voorlopig in ouders auto, maar op gegeven moment een eigen is ook wel fijn :=