Bokkers in de zorg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:23

Ik merk er ook heel veel van :j Met mijn baan in de verslavingszorg ben ik o.a. gestopt omdat ik als gevolg van bezuinigingen vaak alleen op de groep stond en ik dat echt niet prettig vond (onveilig).
Op mijn werk in het verpleeghuis (restaurant) worden de openingstijden gekort en heb ik per 1 januari nog maar de helft van mijn uren :(

HeavensLove

Re: Bokkers in de zorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:23

vind het zonde dat er in de zorgsector bezuinigingen zijn, is het ten slotte een job ifv de gezondheid en welzijn van de mensen. Moesten diegene, die met het idee aankwamen van deze bezuinigingen, gezondheidsproblemen hebben en hulp nodig hebben, die ze niet kunnen krijgen dankzij de bezuinigingen, dan zouden ze zich misschien wel eens bedenken ...
er kan op alles bezuinigd worden, maar in de medische sector vind ik dat niet kunnen

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:47

Bij mijn werk niets van te merken! Werk bij een fokus project, en wij mogen blijven bestaan :)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:17

Bij ons gaat behoorlijk de knip erop. Er gaat een afdeling sluiten, jaarcontracten (zijn er véél bij ons in het pand) worden *waarschijnlijk* niet verlengd, kans dat vaste contracters boventallig geplaatst gaan worden.. de patiënten zien hun behandelaar nauwelijks omdat die het gewoonweg te druk hebben.. degene die net weg is wordt niet vervangen... Er wordt veel geroepen maar weinig concreet gezegd, half januari wordt er meer bekend gemaakt. In alle lagen wordt gekort, van huishoudelijke diensten tot management.
Ik heb geluk met mn leerlingcontract tot 2016, maar veel collega's zitten momenteel in onzekerheid..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:51

Op mn werk (huiskamer) gaat waarschijnlijk huishouding eruit en mogen wij de hh taken doen want daar hebben we ook nog wel tijd voor pff.. of familie maar dat zie ik de meeste familie niet doen hoor..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 19:09

Bij ons is de regel; na 3 contracten, eruit. Vaste contracten mogen niet meer gegeven worden en sowieso wordt er geen nieuw personeel binnen gehaald op dit moment; heel veel uitzendkrachten lopen rond. Dus elke dag weer nieuwe gezichten :+
Sowieso komen er geen verzorgende IG'ers meer bij. Omdat er alleen maar zwaardere gevallen binnen mogen komen, mag alleen verpleegkundige niveau 4 en hoger binnen komen. Dus vig'ers met een jaarcontract beleven spannende tijden!
Ook sneu voor de leerling vig'ers , want die kunnen absoluut niet bij het bedrijf werken. Motiverend vooruitzicht dus...

En ja ook voor mijzelf; want ik kan echt geen passend werk vinden. Zelfs werkervaringsplekken zijn heel moeilijk om aan te komen -O- dus zelfs gratis kom ik niet aan de bak :')
Al mag ik binnenkort wel een dag meelopen :)

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:56

Interessant topic!
Ik ben Saar en werk als anesthesieverpleegkundige in een Belgisch universitair ziekenhuis, op thoracovasculaire heelkunde en cardiochirurgie. Afgestudeerd in 2012 als ziekenhuisverpleegkundige, en nu dus klein anderhalf jaar aan het werk.
wij zijn kerst en tweede kerst thuis, en 1 januari. Op die dagen zijn we natuurlijk om de zoveel jaren van wacht (1 week op 8 volledige week wachtdiensten).
Voor zover ik hoor slaat de crisis in elk ziekenhuis toe, dus ook wel wat bij ons. Ik heb wel het geluk fat ik ambtenaar ben, waardoor ik wel een vrij grote jobzekerheid heb ;)
Besparingen zijn er overal....

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:17

oooo, hey saar, wat fijn om je hier ook tegen te komen ;)
ik wist niet dat jij ook op bokt zat :)
(groetjes Sara ;))

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 13:00

Ik zit al lang op Bokt hoor, laatste tijd niet meer zo heel erg actief postend in hk-topics wel ;)
daarvoor hebben we zelf een forumpje gemaakt ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:21

4 verzorgingshuizen sluiten hun deuren binnen mijn organisatie. Vacaturestop is er op dit moment. Als je klaar bent met de opleiding moet je opnieuw solliciteren maar aangezien er een vacaturestop is, ben ik bang dat je weg moet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:24

Bij ons sluit er maar 1, maar er wordt ook een nieuwe gebouwd. Alle andere verzorgingshuizen worden verbouwd tot moderne woonappartementen om te verhuren ivm scheiden wonen en zorg. :) verder gaat er heel wat op de schop, maar er hoeft i.p. niemand uit.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 09:20

Phoeh. Als ik dat zo lees valt het bij ons heel erg mee. We merken er eigenlijk niks van. Ons beddenhuis wordt juist uitgebreid. Ook alleen vaste contracten. Lijkt me kwalitatief uitermate teleurstellend als je zi in onzekerheid zit.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:32

Hoi allemaal,

Is er hier toevallig iemand die zin heeft om even mijn sollicitatiebrieven voor leerling verpleegkundige niveau 5 in de GGZ na te kijken? Ik ben er nu mee bezig maar vind het erg lastig om ze te schrijven...

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:43

Bij mij op mijn stage worden er ook heel veel groepen gesloten, echt erg vind ik het..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:21

Taaltechnisch wil ik je soll.brief wel nakijken hoor. Stuur maar door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:12

Ik meld me ook! Beetje aan de late kant misschien, gezien de gevorderdheid van het topic :')
Ik studeer dit jaar af en dan mag ik mezelf toegepast psycholoog noemen!
Met andere woorden: geestelijke gezondheidszorg :j

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:31

xLoki schreef:
Hoi allemaal,

Is er hier toevallig iemand die zin heeft om even mijn sollicitatiebrieven voor leerling verpleegkundige niveau 5 in de GGZ na te kijken? Ik ben er nu mee bezig maar vind het erg lastig om ze te schrijven...

Ik wil ook best kijken. :) Ben sinds vorig jaar leerling niv. 5. Bij welke instelling ga je solliciteren?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:37

Heb m'n brieven al gestuurd! :))
Een lieve bokker heeft er voor me naar gekeken! :D

Oh leuk Tenshi! Bij A.rkin en G.GZ InG.eest :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:59

Ik weet ook eindelijk mijn nieuwe stageplek :D
Mag stage gaan lopen in het Amphia ziekenhuis (Breda), dus als iemand nog een kamer weet _O-

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:16

Welke afdeling? Ik werk in het Amphia.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:19

Weet ik nog niet :) Ben benieuwd! Zou eerst hier in den bosch stage kunnen lopen, maar dat was psychiatrie, wilde ik liever niet.. Dus nu gelukkig naar ziekenhuis, wel helemaal naar Breda _O-

Ben nu maar even rond aan het kijken voor tijdelijke kamers daar!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:34

Een collega van mij woont in Den Bosch, die komt altijd met de trein.
Amphia heeft wel verschillende locaties. Ik werk op de Langendijk.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:17

Ik stuur je even een pb :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:55

Laat ik mij dan ook maar melden hier. Ik ben in 2011 afgestudeerd aan de HBO-V, daarna een jaar op longziekte gewerkt. Toen de opleiding tot medium care verpleegkundige gedaan. Helaas ook daar crisis waardoor er een nieuwe geweldige kans is ontstaan. Op dit moment werk ik als verpleegkundig centralist op de meldkamer van de ambulance en brandweer. Relatief gezien iets heel anders maar super tof!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:35

eempiej schreef:
Laat ik mij dan ook maar melden hier. Ik ben in 2011 afgestudeerd aan de HBO-V, daarna een jaar op longziekte gewerkt. Toen de opleiding tot medium care verpleegkundige gedaan. Helaas ook daar crisis waardoor er een nieuwe geweldige kans is ontstaan. Op dit moment werk ik als verpleegkundig centralist op de meldkamer van de ambulance en brandweer. Relatief gezien iets heel anders maar super tof!!

Wow, dat klinkt zeker tof!! Hoe ziet je werkdag er dan precies uit?