Ja kinderen hebben vaak erg goede zelfkennis, ze doen er alleen niet zo veel mee haha
 Ik ken ze ook wel inderdaad, komen altijd erg lachwekkende momenten uit.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mijn nieuwe (schoolsere) aanpak met slecht presterende tweedeklassers gaat nog steeds goed (voorheen zeer ongemotiveerde jongen wist nu nog al mijn vragen over de stof van gisteren te beantwoorden en een andere klas had gemiddeld 0.9 punten hoger gescoord op een s.o. dan de vorige). En ik heb onofficieel een co-mentorschap gekregen, de mentor van de betreffende klas heeft het al gevraagd, alleen mijn teamleider moet het nog even officieel vragen.                                                         

Brugklasje gooide wat roet in het eten, maar dat is een maffe klas, als je ze allemaal bij elkaar hebt is er sprake van een soort collectief autisme (terwijl er maar een autistje in de groep zit) 
 Heel handig dus al je uur verplaatst is (stress!) en er sowieso wat dingetjes spelen. 
                                                         mayniac_val schreef:als je ze allemaal bij elkaar hebt is er sprake van een soort collectief autisme (terwijl er maar een autistje in de groep zit)Oh lekker is dat Goof! En nakijken is zoooo leuk

Geen land met die kinderen te bezeilen als ze een bui hebben. Hun mentor zei ook al dat regulier voortgezet onderwijs eigenlijk niks voor ze is, ze moeten eigenlijk gewoon de hele dag in hetzelfde gebouw en hetzelfde lokaal zitten met maar een docent of vier. 
 Irritant als je daar geen klik mee hebt, heb je al eens gevraagd wat er van hun kant 'scheelt' zeg maar? Als ik echt wanhopig word, trek ik er een leerling of twee uit (meestal een die wat mondig is) om te vragen wat ik kan doen om de boel te verbeteren.                                                         

? 

Ik wil altijd leuke dingen doen met mn klas en de stof, maar als ik t dan moet bedenken weet ik niks meer..                                                         

) en driftig gooien met boeken en huilen in hoekjes en 'Ja die en die en die doen dat ook altijd' en 'De volgende keer dat hij zoiets zegt, ligt hij bloedend op de grond'. Zei laatst nog hoe heerlijk het is dat veel van mijn klassen geen/weinig meiden hebben, maar dat gevecht van jongens is ook niet altijd erg chill. 

Dan is je mentor-taak niet echt heel leuk zegmaar 

Ik heb van mijn 200 leerlingen maar 16 meiden, wat een rust!