Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin92

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:58

Fijn dat dat zo goed opgelost is Goof.

Ja kinderen hebben vaak erg goede zelfkennis, ze doen er alleen niet zo veel mee haha :P
Ik ken ze ook wel inderdaad, komen altijd erg lachwekkende momenten uit.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:07

Fijn Goof!

Ik had zo'n what happened? dagje. Brugklas waarmee het normaliter hangen en wurgen is tijdens uitleg deed ontzettend goed mee, terwijl het brugklasje dat normaal goed mee doet vandaag niet te genieten was :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:58

Heerlijk dagje gehad vandaag :D Mijn nieuwe (schoolsere) aanpak met slecht presterende tweedeklassers gaat nog steeds goed (voorheen zeer ongemotiveerde jongen wist nu nog al mijn vragen over de stof van gisteren te beantwoorden en een andere klas had gemiddeld 0.9 punten hoger gescoord op een s.o. dan de vorige). En ik heb onofficieel een co-mentorschap gekregen, de mentor van de betreffende klas heeft het al gevraagd, alleen mijn teamleider moet het nog even officieel vragen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:14

Klinkt als een goede dag ja :D

Ik heb een wat relaxtere week dan anders voor de boeg; kids hebben toetsweek wat voor mij ook betekent dat ik korte dagen draai. Best eens fijn, heb nog 10 kilo nakijkwerk liggen geloof ik :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:19

Ja heel goed :D Brugklasje gooide wat roet in het eten, maar dat is een maffe klas, als je ze allemaal bij elkaar hebt is er sprake van een soort collectief autisme (terwijl er maar een autistje in de groep zit) :+ Heel handig dus al je uur verplaatst is (stress!) en er sowieso wat dingetjes spelen.

Oh lekker is dat Goof! En nakijken is zoooo leuk :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:21

mayniac_val schreef:
als je ze allemaal bij elkaar hebt is er sprake van een soort collectief autisme (terwijl er maar een autistje in de groep zit)Oh lekker is dat Goof! En nakijken is zoooo leuk :+

Collectief autisme _O- _O- _O-

Ik heb op die manier een klas waarin sprake is van collectief adhd in combinatie met collectief oost-Indisch-doof.
Moeilijke groep, heb er geen klik mee en dat maakt het lastig. Moet echt snel iets gaan veranderen in die groep, maar ik weet nog niet hoe en wat :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:26

Ja echt hoor :') Geen land met die kinderen te bezeilen als ze een bui hebben. Hun mentor zei ook al dat regulier voortgezet onderwijs eigenlijk niks voor ze is, ze moeten eigenlijk gewoon de hele dag in hetzelfde gebouw en hetzelfde lokaal zitten met maar een docent of vier.
Ach ja. Ze kunnen ook heel lief zijn. Eentje heeft een persoonlijke begeleider (joch heeft een REC-4 indicatie) waarmee ik vandaag zat te kletsen. Zij zei dat het een stel druktemakers zijn, maar bij mij vaak toch wel lief en geïnteresseerd zitten te luisteren :D

Dat zijn fijne combinaties Goof :+ Irritant als je daar geen klik mee hebt, heb je al eens gevraagd wat er van hun kant 'scheelt' zeg maar? Als ik echt wanhopig word, trek ik er een leerling of twee uit (meestal een die wat mondig is) om te vragen wat ik kan doen om de boel te verbeteren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:52

Nou, ik heb gisteren een complete les besteed aan een klassengesprek waarin ik ze heb gevraagd wat er niet goed gaat in de lessen, welk aandeel zij er zelf in hebben, wat zij kunnen doen om het te veranderen en vooral wat zij van mij verwachten en willen. Ik heb ze ook het hele verhaal op laten schrijven allemaal.
Bijzondere is dat ze erg veel zelfkennis hebben, ze weten precies wat er mis gaat, de 'verantwoordelijken' staken ook exact correct hun hand op toen ik vroeg naar degenen die het grootste aandeel hebben, en ze kwamen echt met goede opmerkingen.
Ik heb gezegd er na de toetsweek op terug te komen en dan veranderingen te gaan doorvoeren.

Edit; ze benoemden allemaal dat ik nog veel strenger voor ze mag/ moet zijn. Minder waarschuwen, meteen eruit sturen en flink terug laten komen.
Dat was dan wel weer eerlijk van ze :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:54

Oh en ook prettig, verder schreven ze ook allemaal op dat ik verder niet hoef te veranderen en dat ik goed les geef. Dat is dan weer wel een compliment.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:08

Hmm, dat geeft ook niet zoveel handvatten eigenlijk... Ik hoop dat het na de toetsenweek beter gaat, steeds moeten touwtrekken maakt je baan er niet veel beter op. Maar het compliment is wel leuk ja!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:11

Loeders moeten gewoon toepassen wat ze zelf al weten, maar dus nog niet doen :+

Als je nog tips hebt hoor ik ze ook graag!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:19

Joehoee!
Mag ik me hier ook melden :)?

In september afgestudeerd en mijn passie ligt echt bij de kids! Heerlijk om met ze bezig te zijn en ze nieuwe dingen te leren!
Helaas nog geen baan en momenteel hard op zoek!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:17

Ik weet niet hoe jullie hier mee om gaan of zelf meemaken:

Enkele van mijn leerlingen kom ik regelmatig prive tegen; als ik op concours ben, als ik aan het hardlopen ben, bij verschillende paardenevenementen die ik organiseer of vrijwilliger ben, etc. Nou is er een jongen, die mijn vriend ook erg goed kent (hij woont paar huizen naast mijn vriend).

Laatst vroeg hij of ik fijn paard had gereden: bij mijn vriends ouders rijd ik namelijk af en toe wat paarden en mijn eigen paard. Nou, prima. Gezellig met hem gekletst. Maar afgelopen zaterdag was ik met een stel vrienden op een ruiterbal (feestje na indoor concours), en hij was daar ook. Hartstikke prima, heb hem hallo gezegd. Maar toch, best gek... Ik sta gezellig te feesten in m'n eigen tijd, met een (of meer) biertjes in m'n hand. Na afloop fietste hij zelfs mee naar huis en vroeg; mevrouw, geeft u ons morgen weer les?... Best lastig om prive/school gescheiden te houden.

Hoe doen jullie dit in zo'n situatie? Het voelt niet geheel vrij om een feestje te bouwen als je leerlingen langs lopen... Voor hetzelfde geld zegt hij morgen op school; goh, die mevrouw Kuijer kan drinken joh :+
Het is een ontzettend lief jong en kan heel goed met hem, maar toch...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:29

Lastig is dat Picassox.. Misschien na de les even met hem praten en zeggen dat je het niet zo chill vindt als hij bij je komt hangen en het dan een beetje verpakken als 'Straks denken andere leerlingen dat je voorgetrokken wordt' ofzo?

Ik heb lieve kindjes :+:
Liep op de gang en toen zei een meisje dat ze mijn kledingkast wil hebben omdat ik zo'n leuke stijl heb, daarna ging een tweede klas stralen omdat het rooster een beetje rot gewijzigd is volgende week maar ik er een voor hen positieve oplossing op had gevonden en een jongen die alleen maar 4-en heeft gehaald, scoorde vandaag een 8.3. Toppertjes

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:38

Fijn mayniac als ze het dan toch ineens zo goed doen!

Ik ben af en toe zo koos inspiratieloos als ik lessen moet bedenken.. en dan ga ik daar weer door stressen waardoor er nog minder uit komt.. zucht

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:17

Ja! Ik ga deze manier van werken een tijdje aanhouden :j

Waar moet je het over hebben?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:13

Uhm, noordelijk zeekleilandschap, zeedijken, laagveenlandschap, ontginning, inklinking, duinlandschap, rivierkleilandschap, zuidwestelijk zeekleilandschap en selnering :Y)
T is niet zo zeer voor vandaag, maar gewoon over het algemeen ben ik vaak koos inspiratieloos :') Ik wil altijd leuke dingen doen met mn klas en de stof, maar als ik t dan moet bedenken weet ik niks meer..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:53

Mayniacval, wat een lieve kindjes!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:56

Oh zo! Heb je al een gegoogeld op 'activerende didactiek' of 'opdrachten aardrijkskunde ...'? Hoeft niet altijd helemaal te zijn wat je zoekt, maar je doet er vaak wel inspiratie mee op :j

Goof, heel lief ja :+:
De brugklas waar weer een miljoen brandjes geblust moesten worden, was iets minder lief dus :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:00

Hehe. HIer geen brandjes blussen vandaag.
Heb toetsweek, dus dat is enkel een kwestie van "zitten, mond houden en succes met je toets" :+ :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:05

Het ging van 'K** Marokkaan' en 'K** Spanjaard' (ja, tegen elkaar :+ ) en driftig gooien met boeken en huilen in hoekjes en 'Ja die en die en die doen dat ook altijd' en 'De volgende keer dat hij zoiets zegt, ligt hij bloedend op de grond'. Zei laatst nog hoe heerlijk het is dat veel van mijn klassen geen/weinig meiden hebben, maar dat gevecht van jongens is ook niet altijd erg chill.

Oh, dat is wel heel fijn Goof! Jammer dat je er nog maar een dagje van kunt genieten :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:09

Oh meiden en jongens die ruzie hebben haha. Bij meiden blijft dat een jaar onderhuids knagen en bij jongens is het opgelost met 1 goede klap :D
Ik was ooit mentor van een klas met 20 meiden en 5 jongens ofzo, ik zat 3x per week meidenruzies op te lossen die nergens over gingen. Ging zoveel tijd in zitten dat ik ze heb verteld dat ik me niet meer beschikbaar ging stellen voor niet terug gegeven geleende schoenen etc. Zonde van mijn tijd.

Toetsweek loopt nog t/m dinsdag. Kan nog een paar dagen genieten dus :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:20

Oh mijn god :+ Dan is je mentor-taak niet echt heel leuk zegmaar :+
Kwam vorige week ook al een hyperventilerend meiske tegen op de gang omdat ze ruzie had met haar vriendinnetjes. Even getroost en de mentor er op afgestuurd :wave:

Ooooh, dat is fijn! Lekker rustig :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:25

Nee joh haha.
"Zij heeft mijn riem geleend en nu wil ik hem terug."
"Zij heeft zitten msn-en met mijn vriendje en nu ben ik boos."
"Zij heeft mijn mascara geleend en nu is ie half op."
En de bekende:"Zij roddelt over me."

Nou ja, je kent ze wel. :+

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 21:26

Gezellig, meiden :roll: Ik heb van mijn 200 leerlingen maar 16 meiden, wat een rust!