Wie nog meer afstuderen in 2013?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eslixapie

Re: Wie nog meer afstuderen in 2013?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:23

Jeetje Nynke, wat flauw van dat bedrijf zeg. Ik zou idd maar zorgen dat je er gauw weg bent, en het zeker aan school melden!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:11

Ja ik twijfel nu ook erg wat ik moet doen.. Want ik moet daar nu dus van 13.00 tot 17.00 zijn want dan zat er tenminste iemand om de telefoon op te nemen.. Tja, ik wil ook nog wat leren als het even kan..Telefoneren kan ik wel :'). Als hun elke keer op buitendienst zijn en ik daar alleen zit, leer ik nooit contracten op te stellen e.d.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:15

Nouja, in dat geval zou ik morgenochtend telefonisch contact met school opnemen en vragen wat te doen. Ik vraag me af of school het überhaupt nog toestaat dat je daar blijft stage lopen, zolang je nog niets anders hebt...

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:19

Ja ik had vanmiddag gemaild met mijn studiecoach: "nou dan moet je het voorlopig maar rustig aan doen Nynke" . Yoooooo..... :'). Zal morgen inderdaad maar even bellen want met zo'n opmerking zit ik over 10 jaar nog op school.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:32

Nynke1 schreef:
Ja ik had vanmiddag gemaild met mijn studiecoach: "nou dan moet je het voorlopig maar rustig aan doen Nynke" . Yoooooo..... :'). Zal morgen inderdaad maar even bellen want met zo'n opmerking zit ik over 10 jaar nog op school.

Ooh ja, daar heb je ook niets aan. :+

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:05

Ik zou even zo snel mogelijk er achter proberen te komen of het nog effectief voor je studie is dat je daar stage blijft lopen. Als in gaan de uren die je nu hier al loopt af van het geheel aantal uur wat je moet, of moet je straks als je een ander bedrijf hebt gewoon weer bij 0 beginnen. Als dat 2e het geval is zou ik per direct stoppen, je hebt er dan niks aan qua school en je leert er ook nog eens niks. Je bent geen telefoon slaaf :n

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:12

Pfff Nynke wat een gedoe, aan de ene kant wel fijn dat je zonder gezeik en ruzie minder uren mag maken daar aan de andere kant is een beetje telefoon opnemen ook niet echt afstudeerwaardig. Ben benieuwd wat je school zegt..

Las een aantal fietsers, sportief hoor! Bij mn vorige stage moest ik eerst 40 min met de trein (en daarvoor nog 10 min naar de trein fietsen) en dan vanaf t station nog 15 min fietsen naar de kliniek om kwart voor 8 's morgens in de winter hihi. Ging in t donker weg en kwam in t donker weer thuis dat was wel jammer.

Atilla dat anderen t samen mogen doen wil niet zeggen dat jij minder ofzo bent toch. Juist knap dat je t allemaal alleen gaat doen. Wel jammer dat je zo weinig begeleiding krijgt van school, misschien even aankaarten?

Nog een aantal pva's ingeleverd, nu maar hopen op goedkeuring! Onze planning is om m vrijdag af te hebben, maar wij hebben geen definitieve goedkeuring van school nodig voordat we echt bezig mogen :)

Haha rosa klinkt als een nuttige opdracht ;-)

Voor mn gevoel begint er eindelijk wat structuur in onze opdracht te komen. Misschien omdat we nu eindelijk kunnen beginnen ipv maar met dat stomme plan van aanpak bezig te zijn :P

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:12

Jeetje nynke wat flauw gaat het er daar aan toe zeg.
Nee dames, niet gemeente haren. Sterretjes staan niet voor vijf letters haha. Het is wel in de buurt van Groningen. De bijna overstroomde gemeente ;)

Ik zat gister een dag op het gemeentehuis, ben daar maandag, donderdag en vrijdag. Ik vind het maar lastig, want waar begin je als je nog 800 uur in het vooruitzicht hebt?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:18

_Micha_ dat is wel een goede inderdaad, heb het direct even gemaild naar mijn studiecoach ( ze zit in de les dus kan niet bellen ). Thnx voor het advies!

Ik vond het ook wel fijn dat ze in elk geval niet zeiden: Je MOET 40 uur per week hier zijn.. Maar goed, dan was ik sowieso niet meer terug gekomen en dat was natuurlijk helemaal in hun nadeel geweest.

Jemig Rosa_ , 800 uur!! Vind je het wel leuk?

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:24

Nou, ik had eerst een enorm leuk omderzoek voor de k.nh.s, maar op de laatste vrijdag voor de maandag waarop ik zou beginnen belden ze me ineens dat ze me toch niet konden ondersteunen. Datw as dus wel een mega domper. Daardoor heb ik nu wel moeite om dit omderzoek leuk te vinden, omdat die andere in mijn ogen veel leuker was (verborgen gebreken bij paarden).

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:45

Mag ik me ook melden? :D

Ik studeer als het goed is over een maand af. Ik heb Business2hbo gedaan dat is een mbo-4 opleiding. Heb 5 april nog 1 laatste examen en als ik die in een keer haal ben ik dus klaar.
Moet daarna nog wel 19 april een engels presentatie doen.
Vrijdag heb ik een Nederlands eindgesprek (soort examen) en dan heb ik als het goed is nederlands ook afgerond.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:58

Rosa_ schreef:
Nou, ik had eerst een enorm leuk omderzoek voor de k.nh.s, maar op de laatste vrijdag voor de maandag waarop ik zou beginnen belden ze me ineens dat ze me toch niet konden ondersteunen. Datw as dus wel een mega domper. Daardoor heb ik nu wel moeite om dit omderzoek leuk te vinden, omdat die andere in mijn ogen veel leuker was (verborgen gebreken bij paarden).

oei..
Ik kan me voorstellen dat je een beetje moeite hebt met de motivatie.
Bekijk het van de zonnige kant. Na deze opdacht ben je klaar met je opleiding :)) ;)

Hier even een buitenlucht pauze gehouden (bosritje met pony) om nu weer vol goeie moed verder te gaan. Morgen weer afspraak op school.
Ook hier wat ''opstartmoeite'' ik moet wat data gaan verwerken/berekenen. Maar het is heel onduidelijk hoe die data eruit ziet, en in welke vorm ik dat krijg. Maar vooral ook wanneer...

Naja..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:38

2013 red ik waarschijnlijk niet (ik doe mijn studie in deeltijd en heb nog wa herkansingen open staan). Verder hoef ik nog maar 2 vakken echt te volgen, een paar praktijkopdrachten in te leveren en... m'n scriptie te schrijven :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 18:50

Ik meld me hier ook maar even, tips en advies en ook zeker support kan ik op dit moment goed gebruiken :)

Ben (alweer/nog steeds) aan het afstuderen van de SPH, loop er al meer dan een jaar tegenaan te hikken en het wil maar niet. Maar ik moet voor de zomer toch echt klaar zijn.
Moet m'n scriptie nog, onderzoek voor minor nog en nog 1 opdracht.
Maar damn, wat een ellende.
Ik weet niet hoe, waar en wanneer te beginnen. Elke keer als ik er naar kijk barst ik in tranen uit. M'n motivatie is minimaal, ik overzie het allemaal niet. Buh!

En dit dan combineren met een (meer dan) fulltime leidinggevende functie, huishouden, relatie, paarden en sociaal leven.
Maar ja, die hele studie is echt een blok aan m'n been en het moet gewoon een keer klaar zijn.

Dus ja, ik hoop dat ik me er, samen met jullie, toch doorheen kan slepen.
(oh ja, tijd voor bokt is er wel vrij weinig haha)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:14

@ Kanelly: wat balen dat je er zo enorm tegen aan loopt te hikken. Probeer voor jezelf eens goed op een rijtje te zetten, wat je allemaal moet doen, hoeveel tijd er ongeveer in gaat zitten en maak dan eens een planning. Op deze manier wordt het overzichtelijk voor jezelf! Het komt wel goed, heus.. maar dan moet je er echt aan beginnen!

@degene die iets over coaching doet: misschien kan je eens contact opnemen met een instituut dat coachingsopleidingen verzorgt. Wellicht kunnen zij wat voor je betekenen, dmv literatuur of interview..

Sorry, kan niet op iedereen reageren. Maar succes in ieder geval allen :)

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:29

hehe, ik heb na twee weken mijn feedback! Opzich heb ik er wel superveel aan en het is heel duidelijk, maar ik baal toch een beetje. Ik kan nog steeds niet aan mn interviews beginnen en ik heb gewoon het gevoel dat ik dus heel veel werk heb gedaan, maar geen steek verder ben gekomen :(

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:28

Mag ik me hier ook melden?

Ik studeer waarschijnlijk ook af in 2013.
Studeer HBO bedrijfskunde en ben nu ook m'n afstudeerscriptie aan het schrijven bij een bedrijf.
Motivatie is alleen op dit moment erg ver te zoeken, aangezien onze opdracht steeds aangepast moet worden. Hebben we alle aanpassingen doorgestuurd, sturen we hem weer op met het idee nu moet hij toch goed zijn en is de beoordelaar weer niet tevreden en komt hij weer met een hele hoop andere punten (had dat dan de eerste keer gezegd). Maakt verder niet uit, maar we moeten iedere keer ontzettend lang wachten voor we weer feedback krijgen en kunnen dus eigenlijk gewoon niet verder voor hij goedgekeurd wordt. En ik heb dus echt geen zin om een paar maanden vertraging opgelopen omdat we zo'n zeik beoordelaar hebben. Bij een ander was hij waarschijnlijk al lang goedgekeurd.

een beetje hetzelfde geval als bij Zephyr hierboven dus

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:04

Even snelle post.. Kwam net op stage maar ze hebben iemand anders aangenomen dus mocht direct weg gaan..

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:05

Nynke1 schreef:
Even snelle post.. Kwam net op stage maa ze hebben iemand anders aangenomen dus mocht direct weg gaan..

>;) >;) >;)

*telt tot 10*..

Wat een domme streek dat ze dat niet eens eerder laten weten voor je erheen gaat
(oke, dat is het netste wat ik daarover kan typen := )

Hier vandaag overleg gehad, via skype :)) Het digitale tijdperk :')

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:08

Nynke1 schreef:
Even snelle post.. Kwam net op stage maar ze hebben iemand anders aangenomen dus mocht direct weg gaan..

Seriously?
Wow dat vind ik echt asociaal!

Heb net mijn laatste cijfer terug, dat is een 6, dus mijn minor heb ik gehaald! :D
Nu nog afwachten of PVA van afstuderen wordt goedgekeurd, tot nu toe nog niks over gehoord.

M'n konijn is gister flink ziek geworden, darmen functioneren niet meer..
Dus ben nu de hele dag in de weer met van alles en nog wat, moet 4x per dag medicijnen, en zolang hij zelf niet eet probeer ik hem iig om de 2 uur dwangvoeding in kleine beetjes te geven.. Arme ventje zit er zo sneu bij :(:)

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:18

@Kanelly: Wat bij mij altijd goed helpt is alles wat je nog moet doen op een lijstje schrijven, gewoon onder elkaar, tot de kleinste dingen aan toe. Daarna een volgorde maken met wat eerst moet gebeuren, wat daarna en wat daarna etc. Zo krijg je het net wat meer op een rijtje en kun je weer verder. Tenminste, bij mij werkt dat altijd. Succes, het gaat je wel lukken!

@ievie: Ik ben degene die afstudeert op coaching. Thanks, dat is nog best een goed idee!

@Zephyr: Fijn dat je eindelijk je feedback hebt, balen alleen dat je het idee hebt dat je nog geen steek verder bent gekomen. Houd vol!

Welkom Marlou! Vervelend dat de beoordelaar de opdracht steeds aanpast, lijkt me ontzettend irritant.

@Nynke: Jemig, wat rot zeg! Fijn dat ze dat ook even laten weten aan je, voordat je daar komt. >;) Behoorlijk asociaal inderdaad! Hoe ga je nu verder?

@Astrid: Gefeliciteerd met het behalen van je minor! En succes met je zieke konijn :n

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:36

Nynke dat meeeeen je niet??? Dat is moeilijk asociaal..
Marlou, kan me voorstellen dat dat demotiverend is.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:43

Wat raar Nynke. Ontzettend asociaal om iemand zo naar huis te sturen.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:47

Ik heb school de hele middag geprobeerd te bellen maar krijg geeeen contact, dus heb nu maar een mail gestuurd. Echt balen.. Ben benieuwd hoe nu verder.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 17:40

Nou daar ben je mooi klaar mee Nynke1! :n

Kop op dames! Het is allemaal voor het goede doel!!
(zeg ik ook elke keer heel hard tegen mezelf......)