Morgen komt mijn IT-elfje met toverstok langs om mijn webshop weer op te starten. Ik ga elke beschikbare kaars in huis aansteken in de hoop dat hij de backup van mijn oude webshop kan uploaden in de nieuwe versie!
joyce2
Geplaatst: 04-11-12 00:57
@mallootje: Hieronder een aangepaste versie van wat wij in de winkel hadden staan. Ik had er ook nog een stuk bij staan over dat bepaalde artikelen helemaal niet geruild konden worden i.v.m. hygiëne, want wij verkochten lingerie en beenmode En ik had er ook vermeld dat kortingsartikelen niet geruild konden worden. Wellicht heb jij zelf ook nog andere regels, die kan je er dan tussen proppen
Beste klant,
Artikelen die u bij Het Ruyterhuys heeft gekocht, kunnen binnen 14 dagen worden geruild. Dit kan alleen op vertoon van de kassabon en met de originele kaartjes aangehecht. Heeft u even geen tijd om op uw gemak de artikelen te ruilen? Dan kunnen wij ook een tegoedbon voor u uitschrijven! Wij geven geen geld terug.
Joyce, lijkt mij een nette tekst inderdaad. Het grote verschil is dat je hier zegt dat je voor de klant een tegoedbon uitschrijft (dus je verleent de klant een gunst door het te ruilen en een tegoedbon te geven), en daardoor kom je vriendelijk over en niet als een leger-sergeant ofzo.
Mijn IT-elf bleek echt de wonderfee. En nog heel schappelijk van prijs ook. En ook nog eens veel goedkopere hosting versierd. Ikke blijblijblij!!!!
Yucca
Geplaatst: 04-11-12 15:48
foxy80 schreef:
Mijn IT-elf bleek echt de wonderfee. En nog heel schappelijk van prijs ook. En ook nog eens veel goedkopere hosting versierd. Ikke blijblijblij!!!!
Fijn hé, van die computernerds...haha! Mijn broertje heeft al heel wat zaken voor mij opgelost. Daarom van de week ook maar een magic trackpad voor hem gekocht, voor bij zijn Imac. Hij blij, ik blij!
Ik moet een paar foto's maken voor 2 ansichtkaarten...alleen het weer werkt niet echt mee En als het dan eindelijk geweldig weer is met prachtig licht: zit je in de auto onderweg naar een feestje en heb je de camera niet bij je. Vanmorgen leek het ook zo mooi: wil ik op pad gaan...trekt alles dicht en nu regent het hier.
Dus nu maar andere klusjes opknappen. Mijn to-do-lijst schoont zo wel lekker op
Mijn broer heeft me in het verleden wel geholpen, maar nu wist hij het ook niet meer... Wonderboy bracht soelaas. En nu lekker werken aan de webshop! Ben gelijk ook naar andere opmaak overgestapt, er zijn foto' s en tekst verloren gegaan (gelukkig maar van een klein deel), moet alles updaten qua prijzen en zo... Ben nog wel ff bezig.
@Mallootje: Fijn dat je er wat aan hebt! Je klanten weten nu bij voorbaat al hoe de vork in de steel zit en als je de mogelijkheid hebt zou ik ook nog een korte versie van die tekst op je bon zetten. (Waarop wij dan regelmatig de reactie kregen "Ja, maar wie leest er nou de bon? Dan hadden jullie dat in de winkel al aan moeten geven!" en als je ze dan vervolgens op het bordje wees, hadden ze daar ook weer wat over te zeuren "want dat lees je niet als je aan het afrekenen bent" of "Ja, maar dat stond er toen nog niet". Maar gelukkig bestaan er ook een hoop leuke klanten, haha)
@Roskur: Ja dat vind ik ook heel belangrijk. Je moet vriendelijk naar je klanten zijn, maar wel heel duidelijk, zodat je daar geen gezeur over krijgt. Het is heel vervelend, maar eigenlijk moet je jezelf constant indekken.
@Foxy: Wat fijn dat je nu weer lekker verder aan de slag kan!
Ik heb nog even een'gewetensvraagje' voor jullie. Ik heb dus een prijsvraag lopen, en sinds gisteren krijg ik plots een hele overvloed aan antwoorden binnen, veel meer dan de normale frequentie. Even in de analytics gekeken en daar zie ik dat mijn prijsvraag genoemd wordt op een forum dat alleen maar over prijsvragen, wedstrijden, gratis spullen krijgen, enz gaat. In dat topic staat de opgave, het antwoord en het adres waarnaar de deelnemers moeten mailen. Bovendien lopen daar ook topics waar gewonnen prijzen uitgewisseld/verkocht worden, een soort samenwerkingspact dus. Ik krijg nu heel veel inzendingen binnen van mensen die de site niet eens bekeken hebben, maar gewoon klakkeloos het antwoord copy/pasten en snel even mailen. Op het eind van de periode loot ik iemand uit die de prijs wint, maar ik wil nu natuurlijk liever niet dat zo'n cheater die hoogstwaarschijnlijk niet eens iets met paarden heeft, de prijs wint.. Wat zouden jullie daarmee doen? Het internet is een vrije wereld en er staat nergens dat je geen antwoorden mg doorgeven, ik kan ook niets bewijzen, maar mijn geweten zegt anderszijds wel dat er iemand zou moeten winnen die de moeite gedaan heeft om zelf naar het antwoord te zoeken.. Help?
Hmmm, ik heb er even over zitten denken en ik zou die mensen persoonlijk uitsluiten van deelname. Dat soort dingen zijn gewoon niet eerlijk voor andere deelnemers, die wel serieus aan de prijsvraag hebben meegedaan. Je gaat dat soort dingen toch niet helemaal tegen en ik zou het ook geen ramp vinden als de bezoekers wel serieus naar de site komen, maar mijn haren gingen vooral overeind staan bij het stukje "topics waar gewonnen prijzen uitgewisseld/verkocht worden". Het heeft totaal geen nut om je prijs dus bij zo'n persoon uit te laten komen, want het gaat ze puur om prijzen binnen halen! Je kan ze mee laten doen en als de loting op een van hen uitkomt, gewoon opnieuw loten. Of je kan ze bij voorbaat al uitsluiten van deelname.
Dat was ook waar mijn gevoel naar uitging, maar ik weet niet of zoiets eigenlijk wel mag? Want hoe kan ik met 100% zekerheid weten welke deelnemer via die website komt, en welke niet? Pf, heel flauw van ze, dat is voorlopig het enige besluit!
Hm, komt dat niet een beetje 'gemeen' over? Wie weet kennen die mensen wel potentiele klanten, er zijn ook al deelnemers geweest die vrij dicht in de buurt wonen,.. Dus ik wil liever niet de boeman zijn. Ikga het gewoon in stilte voorbij laten gaan, en een winnaar loten uit de ernstige deelnemers. Al loop ik dan wel het risico dat ik bij de volgende prijsvraag hetzelfde probleem krijg.
Ik zou de eer aan mezelf houden, niets op dat forum zetten (maar het wel in de gaten houden met dit soort acties) en ze uitsluiten van de loting. Ze kunnen verder toch niet controleren hoe jou loting gaat en al zouden ze het vermoeden, wat willen ze er dan tegen doen?!
Ik heb ook wel eens overnieuw geloot hoor! Dat was bij een persoon die zich elke keer aanmeldde als ik een "like/share/win" actie had en zich na de verloting gelijk weer afmeldde. Ik hou namelijk een lijst bij van alle "fans" op Facebook en als ik de lijst update en zie dat iemand zich heeft afgemeld, dan zat ik dat op een apart lijstje met afmelders. Zo kan ik precies zien of mensen trouw zijn, of dat ze zich steeds af en aanmelden. Ik ben trouwens ook een keer op een familielid terecht gekomen met mijn loting, toen heb ik ook weer een nieuw nummer getrokken.
Taffje
Geplaatst: 04-11-12 22:59
Maar hoe weet je wie wel eerlijk is en wie niet? Zoals je zegt, er kunnen dus ook potentiele klanten bij zitten, ik meen dat hier op bokt ook zo'n topic was ooit waar dit soort acties onder de man gebracht werden. Ik zou dus ook niets op dat formu plaatsen......
Hebben jullie allemaal een cookiemelding op jullie site? Ik heb 'm net zelf ingebouwd via javascript, dus mijn nerdgehalte is met 1.000 punten gestegen.
Nee, ik heb het niet in laten bouwen, was volgens mijn webbouwer niet nodig/verplicht bij mijn shop. Als ik er toch gezeur over krijg mag hij het oplossen. Dat vond ie goed, dus dan vind ik het ook best
Taffje
Geplaatst: 05-11-12 10:13
Annash schreef:
Hebben jullie allemaal een cookiemelding op jullie site? Ik heb 'm net zelf ingebouwd via javascript, dus mijn nerdgehalte is met 1.000 punten gestegen.
Knap Ik heb het nog niet, moet nog ff bedenken hoe ik dit kan doen........
Als je nu gewoon loot en dan zet je in je av dat gewonnen prijzen niet overdraagbaar zijn. Zie dan hem op dat forum terug komen trek je hem op basis van je av in.
Ier
Geplaatst: 05-11-12 10:49
Hilda79 schreef:
Als je nu gewoon loot en dan zet je in je av dat gewonnen prijzen niet overdraagbaar zijn. Zie dan hem op dat forum terug komen trek je hem op basis van je av in.
Maar wat als ie na het versturen van de loting wordt aangeboden?
Hm ja, zoiets kan je ook niet echt controleren .. en inderdaad, ik ga niet het land rondrijden om m'n prijs terug op te halen, haha
M'n webmeneer is bezig met het integreren van Bancontact/mister cash/visa in de webshop, ik ben benieuwd of dat het aantal verkopen zal optrekken! De 15% korting-actie van het afgelopen weekend was iig wel succesvol
Ik zou gewoon zelf deze mensen niet meenemen in de loting en er verder niets op uit doen. Volgens mij zijn er wel meer van die site's, tja dat is ook internet denk ik dan....helaas.
Na wat onderhandeling via de mail met een ondernemersblad heb ik dan eindelijk de opdracht binnen. Woensdag mijn eerste BN-er voor de camera, haha! Bekende voetballer uit de Achterhoek Leuk, heb er zin in. Hoop dat het weer ook een beetje meewerkt!
Verder moet ik een architectenbureau gaan benaderen. Weet alleen nog niet goed hoe ik dat ga aanpakken. Ze hebben hier in het buitengebied een heel mooi project gedaan (bijzondere woning) en dat zijn ze nu aan het bouwen. Ik zou er graag de tuin bij ontwerpen, maar ken verder de eigenaren van het project niet. Dus wil kijken of ik via het architectenbureau verder kan komen. Bellen lijkt me het handigste, alleen hoe ga ik dat gesprek voeren? Moeilijk hoor, ben al niet goed met bellen...