't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:35

blacknorton schreef:

Dit lijkt me leuk om te doen! Ik voldoe aan heel veel eisen (Duitse taal nou weer niet net). Maar het zijn te veel uren voor mij -O-. Plus 1 week voltijd training ga ik ook niet redden. Soms baal ik toch zo ongelooflijk van die hernia's :(.
Ze vragen ervaring in de dierenzorg (beroep of opleiding) dus ik zou met mijn ervaring als dierenartsassistente wel aansluiten.
En aan het telefoonnummer te zien, is het ook nog eens op 10-15 minuten rijden met de auto (eis is binnen 30 minuten aanwezig te kunnen zijn).
;( ;(

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:44

patpen schreef:
blacknorton schreef:

Dit lijkt me leuk om te doen! Ik voldoe aan heel veel eisen (Duitse taal nou weer niet net). Maar het zijn te veel uren voor mij -O-. Plus 1 week voltijd training ga ik ook niet redden. Soms baal ik toch zo ongelooflijk van die hernia's :(.
Ze vragen ervaring in de dierenzorg (beroep of opleiding) dus ik zou met mijn ervaring als dierenartsassistente wel aansluiten.
En aan het telefoonnummer te zien, is het ook nog eens op 10-15 minuten rijden met de auto (eis is binnen 30 minuten aanwezig te kunnen zijn).
;( ;(

misschien toch vragen of er wat mogelijk is om minder uur te doen en opleiding in korter traject? niet geschoten is mis.,,,,

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:49

blacknorton schreef:
misschien toch vragen of er wat mogelijk is om minder uur te doen en opleiding in korter traject? niet geschoten is mis.,,,,

Denk het niet. In de vacature staat:
Citaat:
Het gesprek bij het KLPD zal op maandag 25 juni plaatsvinden.In de week van maandag 2 juli zal van maandag tot en met vrijdag de voltijd training plaatsvinden.Op 9 juli start je in de functie van centralist. Wanneer je niet op deze dagen beschikbaar bent, dan kunnen wij je reactie helaas niet voor deze aanvraag in behandeling nemen.

Dus als je niet die hele week beschikbaar bent, nemen ze de reactie niet eens in behandeling...

Lolleke

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:53

@patpen...vervelend inderdaad dat je een hernia hebt.
Ik snap dat het misschien niet de oplossing is...maar zou je over het aantal uren heen kunnen komen uiteindelijk/zonder hernia of misschien wat kunnen veranderen in minder uren werken?

Ik heb zelf ook tot nov. vorig jaar ruim een half jaar met een hernia gelopen (daarna gelukkig geopereerd) Maar heb in die tijd ook een keer een volle week moeten werken en was bezig met afstuderen toen.
Heb toen in overleg met de huisarts een week lang iets meer aan de pillen gezeten en gewoon gedaan.

Het is niet fijn maar het is het misschien wel waard, voor mij was dat het wel in ieder geval. Een hernia hoort vaak iets 'tijdelijks' te zijn. En het zou zo vreselijk zonde zijn als je een passende baan zou moeten missen voor je rug.

En voor de pijn is het niet tof, maar het is in weze niet zo dat je van die ene week 'meer hernia' kweekt zeg maar.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:58

Degene die een baan hebben: gefeliciteerd :)!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:28

Lolleke schreef:
@patpen...vervelend inderdaad dat je een hernia hebt.
Ik snap dat het misschien niet de oplossing is...maar zou je over het aantal uren heen kunnen komen uiteindelijk/zonder hernia of misschien wat kunnen veranderen in minder uren werken?

Ik heb zelf ook tot nov. vorig jaar ruim een half jaar met een hernia gelopen (daarna gelukkig geopereerd) Maar heb in die tijd ook een keer een volle week moeten werken en was bezig met afstuderen toen.
Heb toen in overleg met de huisarts een week lang iets meer aan de pillen gezeten en gewoon gedaan.

Het is niet fijn maar het is het misschien wel waard, voor mij was dat het wel in ieder geval. Een hernia hoort vaak iets 'tijdelijks' te zijn. En het zou zo vreselijk zonde zijn als je een passende baan zou moeten missen voor je rug.

En voor de pijn is het niet tof, maar het is in weze niet zo dat je van die ene week 'meer hernia' kweekt zeg maar.

Nee, het aantal uren is echt te veel. Ik heb 4 nekhernia's gehad (3 operatief verwijderd en 1 spontaan genezen na 1 jaar op bed, zwaar aan de morfine). Omdat de 1e neuroloog de klachten niet serieus nam, is de zenuw rechts afgestorven omdat die te lang bekneld heeft gezeten. Dus ik heb nauwelijks gevoel in mijn rechterarm.
Ik slik dagelijks medicijnen om de klachten enigszins onder controle te houden maar bij te veel inspanning, krijg ik een terugslag. Heb ook echt "hersteltijd" nodig.
De 2e operatie is in 2009 geweest (tussenwervelschijf verwijderd) maar het zal alleen maar verslechteren, beter wordt het niet meer bij mij. Ik merk ook steeds meer een achteruitgang. Daarom zoek ik specifiek PT functies in de omgeving. Want lang autorijden is ook beperkt daardoor. Komt ook nog bij dat ik niet tegen de standaard pijnstillers kan en alleen maar morfine als pijnstilling kan gebruiken. En dat doe ik alleen in noodgevallen! Dus ik sta op met pijn en ga naar bed met pijn.

Maar goed, ik wil niet klagen of zielig overkomen. Het is zoals het is! Alleen beperkt dat fors de mogelijkheden wat werk zoeken betreft :+

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:39

Aiaiai....dan neem ik mijn verhaal weer terug hoor....wat heftig zeg! Denk dat ik dan vooral helemaal niets meer te klagen heb met mijn rug & na-klachten :=

Tjeutje, als ik dan denk aan mijn hernia schrik altijd wel van zulke verhalen...snap dan ook dat het moeilijk is om een passende baan te vinden. En je zult zoiets vaak uiteindelijk toch aan je werkgever kwijt moeten.

Hoe doe je dat dan? Neem je het wel mee of laat je het later ter sprake komen?

Editje:

YAAAAAAAAAARRRRRRR *\o/* *\o/* *\o/* ik mag door naar de volgende ronde! Kreeg net gewoon een mail van contactpersoon terug. Ze is gewoon op vakantie (vanmiddag gebeld dus, kreeg te horen haar te mailen) en reageert nu net gewoon serieus terug op haar mail! Respect daarvoor hoor....zijn er genoeg die het anders doen.

Anyhow, weet nog niet wanneer maar wel weer wat minder stress!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:55

Ik moet het uiteindelijk wel vertellen omdat ik mijn eigen voorzieningen heb. Dus een op maat gemaakte stoel, ergonomisch (rond) toetsenbord en een speciale muis. Maar op advies van de werkcoach zou ik het pas ter sprake moeten brengen tijdens een arbeidsvoorwaardengesprek omdat de werkgever dan eigenlijk niet meer terug kan. Eerlijk? Weet ik niet. Meestal breng ik het terloops heel kort ter sprake en tot nu toe heeft het daar nog nooit op af gehangen.
Alleen paardrijden verminderd mijn klachten. Oké, geen topsport en op een aangepaste manege. Rij ook geen wedstrijden (deze maand wel voorop in een carrousel demonstratie). En altijd met handschoenen omdat ik anders de grip mis op de teugels. Springteugels vind ik niet fijn.
Maar ik kan dus ook niet zomaar iets pakken bijvoorbeeld. Ik voel niet of ik iets vast heb. Thuis gebruik ik ook thermobekers; lekker groot oor ;). Nu bij de post drink ik nooit koffie/thee. Ze hebben van die plastic bekertjes die ik niet vast kan houden. Helaas voor mij komen die automatisch uit het apparaat... Maar zo'n beker zou ook meegaan naar een werkgever.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:09

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:09

Ik weet nog een leuke parttime (20 uur) administratieve functie in de regio Arnhem/Nijmegen. Voor meer info mag je me een PB sturen :)

Ik heb maar eens hoger ingezet, en besloten dat ik niet meer op mbo-functies ga reageren.. Ik heb niet voor niks mn HBO-diploma!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:30

Een super leuke vacature gezien, maar die is helemaal op Bonaire. Pff daar heb ik dus niet zo veel aan ook al wil ik graag het zonnetje tegemoet haha

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:35

Lootje1991 schreef:
Een super leuke vacature gezien, maar die is helemaal op Bonaire. Pff daar heb ik dus niet zo veel aan ook al wil ik graag het zonnetje tegemoet haha

Ik wist het wel, hahaha :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:36

Astaloca schreef:
Lootje1991 schreef:

Ik wist het wel, hahaha :')

Mocht je vrijgezel zijn, geen paard hier hebben staan, één keer in de zoveel tijd terug kunnen, geen last van heimwee hebben dan jaaaaa :))

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:39

[/quote]
Ik wist het wel, hahaha :')[/quote]
Mocht je vrijgezel zijn, geen paard hier hebben staan, één keer in de zoveel tijd terug kunnen, geen last van heimwee hebben dan jaaaaa :))[/quote]

Haha dat is het probleem!!! Ik heb hier net een huis (met veel pijn en moeite) en een ontzettend leuke vriend!! Die een vaste baan heeft aaah ik wil vrijgezellig zijn hahahha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:47

Hahhahahahahahaha :')

Ach.... Zo heb ik ook een geweldige baan in Boedapest gezien. Geweldige stad... Maar.. Ik ben al een tijd erg happy met mijn vriend.
Hoewel, ik heb nu ook werk gevonden 170km bij hem vandaan. Maar is net wat makkelijker te bereizen :+

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:55

Hoe hou je dat vol winged? Dan ben je toch erg lang bezig met reizen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:57

Ik ben naar vlakbij mijn werk verhuisd. Heb alleen een werkcontract tot eind december en huur tot en met mei...

Ga in het weekend naar huis :)
Enkele reis is 1 uur en 3 kwartier. Als ik flink doorrij dan kan ik het in een ruime 1,5 uur doen. Maar dan rij ik ook wel flink door :+

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:01

Pff wat een reis zeg. Wel fijn dat je kon verhuizen. Willen ze je contract wel verlengen?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:01

huur tot eind mei? dus je moet zo weer verder kijken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:02

Eind mei volgend jaar.

En contract: Geen idee :=

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:06

Winged schreef:
Eind mei volgend jaar.

En contract: Geen idee :=

Oh haha :') ik zit nog in mijn hoofd in mei.. excuse me. Blond :+

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:07

Gaaf! Zo'n baan op tropisch eiland! Wat was t? Vind dat me shet wel in de koffer past.

Net fijn gesprek gehad bij ministerie. Maar ben benieuwd welk kant kwartje gaat vallen. Ze hebben zo nog iemand. En hoor als t goed is meer vandaag via uitzendbureau.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:08

Wat voor werk dus je nu winged? astaloca nog niets gevonden?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:09

Lootje1991 schreef:
Wat voor werk dus je nu winged? astaloca nog niets gevonden?

Sinds 2 april ben ik werkzaam bij mijn onderschrift :))
O.a. redacteur

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 14:10

blacknorton schreef:
Gaaf! Zo'n baan op tropisch eiland! Wat was t? Vind dat me shet wel in de koffer past.

Net fijn gesprek gehad bij ministerie. Maar ben benieuwd welk kant kwartje gaat vallen. Ze hebben zo nog iemand. En hoor als t goed is meer vandaag via uitzendbureau.

Het was als onderwijsassistente of als onderwijzer. Gezin en familie kon me verhuizen en ze zouden ook voor een huis zorgen als ik het goed begrepen heb. Ik zal de vacature eens opzoeken