Examenjaar vwo'ers 2012

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:27

Oh pedagogiek lijkt mij ook erg interessant. Zat zelf begin dit jaar nog te twijfelen om misschien pedagogische wetenschappen te gaan studeren, maar dat ik ga ik toch maar niet doen omdat het waarschijnlijk moeilijker is om er een baan te vinden. Leuke plannen wel!

Ik moet ook echt nog kijken hoe ik alles ga regelen met t paardje. Ik wil erg graag op kamers sowieso het tweede jaar, het liefst nog ergens halverwege het eerste jaar. Maar ik wil ook een sociaal leven hebben, genoeg tijd hebben voor studie zelf, kunnen werken maar ook paardrijden. Een oplossing weet ik nog niet, ik wil gewoon te veel denk ik.

Heb net een examen afgemaakt van engels en meteen even nagekeken en cijfer bekeken die ik zou halen. Het is een 5,0, maar een groot deel heb ik zonder woordenboek gemaakt, dus misschien had het wel net die paar punten gescheeld om een voldoende te scoren. Met mn SE gemiddelde erbij zou het afgerond gelukkig wel een 6 zijn op mijn examenlijst. Maar goed is het natuurlijk niet :o

Marloes

Re: Examenjaar vwo'ers 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:38

Ik heb een tijdje geleden ook een oefenexamen Engels gemaakt, was echt ontzettend moeilijk! Kwam op een 4,9 uit, maar de laatste paar vragen heb ik niet echt serieus gemaakt en had ik ook allemaal fout, dus misschien dat er nog een voldoende uit kan komen.

xMarloess, heb je een eigen paard? Het is inderdaad wel lastig te combineren allemaal..

Ik probeer me nu te concentreren op filosofie, echt onmogelijk! Is er hier nog iemand anders die filo heeft? :)

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:42

Ik heb Filo! Is wel te doen toch.. gewoon de eindtermen leren en dan kan er niet veel misgaan.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:53

Het is zoveel :')
Voor de toets die we hadden over de Vrije Wil had k een 9.0, maar dat was veel minder stof en vooral geluk dat ik het goede geleerd had. :=

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:56

Ik heb er echt nooit wat voor gedaan en ga met een 6,5 m'n examen in.. Filosofie is gewoon vooral veel kunnen opschrijven, ookal gaat het voor je gevoel nergens over.
Hebben jullie niet al het hele jaar gewerkt aan het boek van Vrije Wil? Wij hebben gewoon vanaf het begin van het jaar het boek doorgenomen, eerst toets van H1, toen van H1 en H2 en afgelopen tentamenweek van het hele boek.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:58

Douce schreef:
Blackdancer en Marloes, jullie hebben allebei wat afwijkende plannen! Ben benieuwd naar jullie verhalen eigenlijk!

Jaa klopt :D

Het is totaal niet dat ik niet weet wat ik wil gaan studeren of zo, want dat weet ik namelijk al, maar meer omdat ik denk dat het nu het moment is om er een jaartje tussenuit te gaan. Ik heb mezelf namelijk als een van mijn levensdoelen gesteld om veel van de wereld te gaan zien, en reizen wordt later natuurlijk veel lastiger met werk en misschien wel kinderen en alles (wow best eng om daaraan te denken xD). Dus ja ik dacht, even een jaar ertussenuit :D

Ik ga dan High school doen in de USA en bij een gastgezin wonen. Het lijkt me ook echt gaaf om op die manier eigenlijk een heel ander leven op te bouwen met dingen die je normaal niet zou doen zoals rare sporten op school en zo en rare (nutteloze :P) vakken volgen op school, omdat er toch niks op het spel staat :P En natuurlijk heb je gewoon een ander leven qua waar je woont en bij wie je woont en waar je naar school gaat en al die dingen, heb er best wel zin in :D

Maar aan de andere kant ben ik ook een beetje bang :P Want ja wat als het niet bevalt daar of je wordt niet geaccepteerd (niet dat ik echt raar ben of zo, behalve dat ik knalrood haar heb O:) ) en ben ook wel bang om mijn vriendje en familie en vrienden hier zo lang (10 maanden) achter te laten := Misschien dat alles dan anders is als ik terug kom of zo... Het wordt denk ik wel heel gaaf maar ook wel moeilijk, maarja, het is maar tijdelijk :D

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:59

Dat is veel fijner! Wij hebben het in de eerste periode over Emoties gehad, tweede periode kunstfilosofie en de derde periode Vrije Wil. Nu zijn we heel hard aan het werken om alles af te krijgen. Afgelopen toetsweek hadden we een toets over H1 en 2.
Met goed leren haal ik vaak een 8, maar vind filosofie echt heel erg leuk dus vind 't ook niet erg om te leren. Dit examenonderwerp vind ik alleen niet superinteressant, examenonderwerp van vorig jaar leek me veel leuker :j

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:07

Blackdancer, moet je dat eigenlijk zelf betalen of helpen je ouders wel mee qua kosten?

Filosofie hebben we alleen in de 6e gehad. Eigenlijk net zoals maatschappijleer in de 4e en ANW in de 5e. Ik sta er een 7,7 voor :) Maar ik doe er geen eindexamen in.

Marloes, ik heb een eigen paard ja. Mijn ouders betalen de stalling etc wel. Maar het wordt denk ik lastig om elke dag op en neer naar huis te gaan om paard te rijden, en mijn moeder wil niet verantwoordelijk zijn voor mn paard, ookal vind ze paarden wel leuk, ze heeft vroeger zelf ook gereden. Maar voor dit paard ben ik gewoon verantwoordelijk, en ik móet echt elke dag iets met haar doen. Een mogelijke oplossing is wel om haar naar mijn studieplaats te halen. Maar dan zou ik mijn geweldige plekje die ik nu heb kwijt zijn, en dan zou ik in het weekend weer apart terug moeten + de vakanties worden een probleem. :')

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:12

Het is inderdaad heel erg lastig met een paard, waar ga je studeren?

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:15

In Wageningen. Zelf woon ik tussen Arnhem en Nijmegen in. Wageningen is met de auto een halfuurtje, maar met het OV meer dan een uur. Heb jij ook een eigen paard? Hoe ga jij dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:42

Wow ik dacht dat hier gewoon niemand meer gepost had maar had geen bericht gehad opeens heel veel pagina's haha :P Ik weet niet of het hier besproken is maar ik had afgelopen week proefexamen week en het ging dus niet zo denderend... kom denk ik NET aan de 5,5 gemiddeld voor alle examens bij elkaar maar ja natuurkunde 3,6 tikt lekker mee... Lekker voor de zenuwen dit.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:44

Nanna schreef:
Citaat:
Douce - Bedrijfs- en consumentenwetenschappen in Wageningen
xMarloess - Bedrijfs- en consumentenwetenschappen in Wageningen
xCathy - Voeding en Gezondheid in Wageningen
Nienkex - Human Resource Management in Utrecht
Golan - Diergeneeskunde in Utrecht
Gracezellaa - Internationaal Land- en Waterbeheer in Wageningen
Puissance - Geneeskunde in Groningen (of wiskunde B in Groningen)
Irisssssje - Geneeskunde in Rotterdam
Mar_fay - Geschiedenis of Nederlands (twijfel nog steeds een beetje) in Nijmegen
Sanned - Eerst een tussenjaar (scheikunde inhalen) en dan Bèta Gamma in Amsterdam (Uva) (waarschijnlijk, ben een twijfelkont)
BlackDancer - Jaartje USA en dan Biologie in Wageningen
Marloes - eerst een jaar instructeursopleiding, daarna deeltijd Pedagogiek aan de Hogeschool Utrecht
Nanna - Psychologie in Groningen
TessaKaizoku - Diergeneeskunde in Utrecht of in Antwerpen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:46

Blackdancer, ik vind het heel gaaf! Heb alleen er zelf het geld en bovendien ook het lef niet voor.
Wilde eigenlijk nog vakantiewerk in het buitenland gaan doen, maar ben realistisch en weet dat ik beter hier in de horeca kan knallen met veel centjes dan in het buitenland waarschijnlijk net zo hard knallen en minder overhouden.. Helaas.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:46

Wil je het van de loting af laten hangen Tessa(nogwat)

Is nogal spannend, zou je op kamers moeten in beide gevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:51

Zeg maar gewoon Tessa hoor haha. Ja ik zou in beide gevallen op kamers komen ;)
En ik wil liever naar Utrecht dus ja als ik uitgeloot wordt dan maar Antwerpen ;)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:59

Is wel goedkoop geloof ik Antwerpen! Zus van de vriend van mijn zus (volg je hem nog) zit er op kamers.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:54

Bovendien is het een erg mooie stad :j
Maar hopelijk wordt je ingeloot, klasgenootje hoorde het 5 mei geloof ik.
Balen dat je proefexamens niet zo goed gingen, goed oefenen helpt wel veel hoor!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:04

Ik moet een deel meebetalen, maar het grootste deel betalen mijn ouders / opa en oma :D
Anders was het ook nooit mogelijk geweest... het kost een hoop geld :7

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:13

Ja nogal. Maar of het nu positief of negatief is, het blijft een ervaring om nooit te vergeten ;) haha

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:28

Haha inderdaad :P Maar zelf als het jaar een grote niet-leuk-heid is denk ik alsnog dat je veel leert :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:40

xMarloess schreef:
Bovendien is het een erg mooie stad :j
Maar hopelijk wordt je ingeloot, klasgenootje hoorde het 5 mei geloof ik.
Balen dat je proefexamens niet zo goed gingen, goed oefenen helpt wel veel hoor!

Ja ben ook druk aan het oefenen! Maar ben zo moe steeds :(
Ik hoor 14 juli of ik ingeloot wordt. Dus dat wordt nog lang wachten!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:52

*\o/* Ik heb mijn herkansing van wiskunde terug, een 9.4. :D

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:08

Ik had nog mijn laatste Scheikunde tentamen herkanst, van een 1,5 naar een 8,0 haha! Ga nu met een 6,6 mijn examen in voor scheikunde :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:23

Wauw, goed zo! Had je het de eerste keer niet geleerd of ging het gewoon echt niet? :P

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:59

Ik had een hersenschudding en zo'n hoofdpijn dat ik 75% van de tijd voor me uit heb zitten staren, haha :D