Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:32

Szan schreef:
Welkom Ffortuna! :wave:

Wat lees ik veel goede berichten :))

@ Joyce: ik heb je optreden niet gezien, maar als ik het zo lees was het toch erg leuk om te doen. Jammer dat het vooral over de stichting ging, maar alle gratis reclame is mooi meegenomen. Zeker op tv, want dan onthouden mensen je producten toch net iets beter. Al wat gehoord uit Amerika inmiddels?

Wat vreemd dat de website en Google Analytics andere cijfers bijhouden.. Hoe houdt jullie website zelf de bezoekersaantallen bij? Zit dat standaard ingebouwd, of hebben jullie daar een plug-in voor of iets ingebouwd?

Je server maakt een log aan met daarin een lijst van elke 'hit' op je site. Een hit is ook het openen van enkel een plaatje. Als je die logs laat analyseren door iets als Awstats krijg je een vrij compleet beeld van je bezoekers, omdat bijv. een afbeelding die veel geopend wordt vanaf andere sites zo ook naar voren springt, analytics mist dat.

Dergelijke tools zijn alleen wel weer veel minder uitgebreid als het aankomt op het tracken van je bezoek (bezoekduur, entry en exit, route op de site, etc). Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar Analytics :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 11:04

LHO schreef:
50 Absolute Unique visitors waarschijnlijk, tov. 186 visits.

Wat betekend dat in jip en janneke taal?

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:05

Ik ga een poging wagen, kijken of het klopt wat ik denk:
Ik denk dat het unieke bezoekers zijn die geteld worden, dus stel dat 1 persoon 3x op een dag op jou website komt (via dezelfde computer) dat hij bij Analytics als 1 visit gerekend wordt en dat hij bij onze website stats als 3 visits gerekend wordt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:19

Naja... Echt te raar! Ik heb net een mail terug gekregen op mijn "info aanvraag als onbekende klant" bij die Amerikaanse leverancier en daar hebben ze keurig in vermeld dat ze de spullen bij mij in de shop kan bestellen, met een link erbij. Ze schreven er zelfs nog bij dat het kon zijn dat de producten momenteel niet voorradig waren, maar dat er een bestelling onderweg is die waarschijnlijk begin volgende week aankomt. Leuk dat een eventuele klant dus beter op de hoogte is dan ik ;)

Ipv dat ze mij dan ook even een mailtje sturen met dat alles onderweg is...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:21

Dat is echt wel gek Joyce, geen goede service lijkt mij!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:36

Ik heb maar even een mailtje "als klant" terug gestuurd, dat ik de eigenaresse van Fuzzylicious heb gesproken en dat ze nog niet wist wanneer de producten binnen zouden komen, omdat ze nog geen reacties terug had op haar emails. En dat het mij niet zo handig leek (om als klant zijnde) aan het bedrijf te vertellen dat ik al wist dat de order onderweg was en of ze niet even contact met Fuzzylicious op konden nemen, omdat er waarschijnlijk iets verkeerd ging met de communicatie ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:50

Laatst bijgewerkt door Paan op 28-03-12 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:59

joyce2 schreef:
Ik denk dat het unieke bezoekers zijn die geteld worden, dus stel dat 1 persoon 3x op een dag op jou website komt (via dezelfde computer) dat hij bij Analytics als 1 visit gerekend wordt en dat hij bij onze website stats als 3 visits gerekend wordt.

Analytics geeft bij mij aan of het "unieke" bezoekers zijn of terugkerende dus dat zou dan niet op gaan volgens mij.

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:20

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:17

holly schreef:
LHO schreef:
50 Absolute Unique visitors waarschijnlijk, tov. 186 visits.

Wat betekend dat in jip en janneke taal?

Ik kom drie keer op jouw site, de stats die op je host draaien zeggen dan: Drie bezoekers!

Analytics zegt: 3 visits from 1 absolute unique visitor. Het nummer wat je als eerste in je stats ziet, zijn je absoluut unieke bezoekers per geselecteerde periode.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:18

joyce2 schreef:

Dat dus ja :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:19

Zo, nu kan ik even rustig lezen en reageren. Zat vanmiddag op m'n werk en het was een beetje een gekkenhuis. Ik dacht even rustig pauze te kunnen houden en bij te lezen, maar dat lukte dus niet echt.

Raar Joyce, dat ze dan niet op jouw mail reageren. Misschien hebben ze hem niet ontvangen? Ikik

Ik zal van de week ook eens naar de statistieken kijken. Heb er nu geen puf voor. Nu even bokken, starks paardrijden en op tijd naar bed want morgen heb ik weer een drukke dag voor de boeg op het werk. Onze nieuwbouw wordt dan feestelijk geopend met vooraf gaand nog een leveranciersdag. Lekker druk dus.

Iedereen trouwens alvast bedankt voor het stemmen. Wie weet winnen we de fotoshoot. Zou leuk zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:30

Ik heb 3 mails gestuurd, 2 via mijn zakelijke account en voor de zekerheid een paar dagen later ook via mijn privé account... Dus het zou wel heel raar zijn als ze al die mails niet hebben ontvangen! Maar goed, als m'n bestelling echt onderweg is ben ik daar al erg blij mee, dan kan ik weer even vooruit...

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:39

joyce2 het zou kunnen.
zelf heb ik als mensen dus vanaf hotmail sturen dat het niet aankomt. (behalve als hotmail of gmail is daar komt wel op aan)
komt wij maken gebruik van blacklisten en daar staat bv hotmail heel vaak in. (eigen mailservers)
(zoiets zou kunnen dat een bepaalde mailserver in een blacklist staat)

edit, tiss in iedergeval onderweg als goed is das wel goed toch?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:34

Heel irritant.
Ik heb regelmatig dat mails van mij naar de hotmail, live en gmail accounts niet aankomen.
Ik heb serieus overwogen om daarvoor bij die providers een mailadres te nemen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:39

Ik heb al tig keer contact met ze gehad via Outlook en dat is altijd goed gegaan. Daarna heb ik dus via Gmail een mail gestuurd, maar wellicht dat ze die niet gehad hebben (dat kan ik natuurlijk niet checken) en op de mail die ik als "klant" heb gestuurd ging via Hotmail en die hebben ze dus sowieso ontvangen, want daar had ik reactie op terug gehad.

Nu weer het volgende probleem, gekloot met iDeal, kreeg net een bericht van een klant, die wou iets afrekenen maar dat ging niet...

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:29

Hilda79 ik ken dat... daarom heb ik dus gmail ook (hotmail gebruik ik voor spamzooi)
ik kwam erachter met de fotoclub.. aantal mailen vanaf hotmail.. vergeet het maar dat dat aankomt op mijn domein adress(heels soms lukt het eens)
nou heb ik verschillende domeinnamen.. maar eigen mailserver dus tja... daarom mailen hun vaak gewoon naar gmail wat ik in me eigen mailbox laat uitkomen.
niet gebruikmaken van blacklisten is geen optie, dan loop ik over van mail.

ohje ideal m great als werkt maar minder als dus niet werkt.
paypal mischien nog een optie?

ik doe vrij veel via dat.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:15

Hilda79 schreef:
Heel irritant.
Ik heb regelmatig dat mails van mij naar de hotmail, live en gmail accounts niet aankomen.
Ik heb serieus overwogen om daarvoor bij die providers een mailadres te nemen.

Waarschijnlijk komt je mail wel aan, maar gemarkeerd als spam.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:19

joyce2 schreef:
Ik heb al tig keer contact met ze gehad via Outlook en dat is altijd goed gegaan. Daarna heb ik dus via Gmail een mail gestuurd, maar wellicht dat ze die niet gehad hebben (dat kan ik natuurlijk niet checken) en op de mail die ik als "klant" heb gestuurd ging via Hotmail en die hebben ze dus sowieso ontvangen, want daar had ik reactie op terug gehad.

Nu weer het volgende probleem, gekloot met iDeal, kreeg net een bericht van een klant, die wou iets afrekenen maar dat ging niet...

Foutmelding?

De instructies die bij iDEAL komen zijn echt waardeloos (iig bij de ABN). Waar ze je Merchant ID willen, moet je je username invullen (Merchant ID is een nummer, username een leesbare naam), en bij bestelling 100 op prachtigzwanger kwam ik er achter dat mijn eerdere 29 karakters lange betalingskenmerk minder dan 30 karakters lang moet zijn. De 100 van het ordernummer was net 1 langer dan 99, en dus werd er een error getoond. Heel fijn.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:45

Lho, klopt maar 9 van de 10 kijken niet in de spambox.

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:57

lol de meeste niet nee.
ik wel altijd..
maar kan ook in de logss op de server kijken (ofmeer manlief) zo weet ik dus dat geweigerd word door blacklist.:)

pas nog iets na laten chekke diegene had meerdere malen gemailt zei ze.. maar we konden niks vinden vanaf dat ip (alles word geregistreerd op eigen servers)

zo belastingen izjn ook weer klaar dus daar ook geen omkijken meer naar

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:30

Wat apart Joyce dat ze de 'klant' beter helpen als jou. Wel netjes dat ze keurig doorverwijzen naar jou. Hopelijk is de order gewoon onderweg en hoef jij je geen zorgen meer te maken.

Ik heb een vraag, ik heb me 3 weken geleden ingeschreven bij de KvK maar vervolgens helemaal geen bericht van de belastingdienst gehad. Ook niet mijn btw nummer gekregen, zou er iets mis gegaan zijn? En zou ik nu al belasting aangifte moeten doen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:07

Efkes bellen Chonelly.
Toen ik me ooit inschreef moest ik het zelf aanvragen en duurde het 10 weken geloof ik.
Tegenwoordig gaat het allemaal anders, dus dat weet ik allemaal niet.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:22

@ Chonelly: ik zou even bellen. Toen wij ons inschreven bij de KvK lag er binnen een week al een brief van de Belastingdienst op de deurmat..

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:30

Bij de Belastingdienst gaan de meeste dingen vrij traag en soms zijn ze ineens heel snel. Alsof iemand even een raam open zet en de medewerkers weer even wakker schrikken. :+
Ik heb begin vorig jaar een VAR-verklaring aangevraagd en die heb ik nog niet.....