't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:24

Nja, 4 keer per 4 weken.. Dus dat is 1 keer per week, of 4x en dan drie weken niks doen.. Volgens mij kun je dat zelf een beetje inkleden..

Zonnetje81

Die werk.nl site doet het nog steeds niet....

Zonnetje81

Oh oke, handig dit topic :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:26

Maar alle info kun je uitgebreid vinden op de site van werk.nl (als die het doet) en het uwv :j En je kunt ze, denk ik, altijd wel bellen voor info.. :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:30

ff een vraagje, telt een gesprek ook mee als losse sollicitatie? of wordt die meegerekend bij de oorspronkelijke brief?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:36

Zonnetje81 schreef:
Ik dacht dat je wekelijks per post iets van sollicitaties moest sturen. (of is dat van vroeger?) En zijn er ook mensen die niet melden dat ze op vakantie gaan en op vakantie per mail door solliciteren?

Volgens mij ben je verplicht om door te geven dat je met vakantie gaat hoor! Ik zou het iig doorgeven om problemen te voorkomen. Bij mij sluit het werk met de kerst (bouwvak) en ik wil daar 1 weekje van vrij hebben. Administratie gaat tenslotte gewoon door. Maar ik heb wel aan het UWV doorgeven dát ik vakantie heb maar niet wegga. Bovendien: je hebt 20 vakantiedagen per jaar in de WW die gewoon doorbetaald worden :j. Dus waarom zou je het dan niet doen?????

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:39

Ja dat snap ik. Maar je gaat toch niet aangeven dat je vakantie hebt als je niet weg weg bent? Dat noem ik geen vakantie....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:49

Nee, ik heb ook geen vakantie in de zin van: ik ga op reis. Maar ik ben wel vrij. Ik werk 2 ochtenden maar krijg 5 werkdagen uitbetaald. De overige 15 dagen zullen per 31-12 vervallen. Wij gaan nooit op vakantie (= echt straf voor mij) maar ik heb het wel doorgegeven ivm de WW. Ik heb het te laat in de gaten gehad van die 15 dagen want dan had ik die in augustus opgenomen (ook al was ik gewoon thuis). En ieder heeft natuurlijk vakantie op zijn/haar manier ;). Ik begrijp niet wat mensen trekt in Verwegistan terwijl anderen niet begrijpen dat ik niets mis om lekker thuis te zijn.....

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:16

lotteElb schreef:
Jeetje wat een pieeeeeeeeeeeeeeeep zooi dat werk.nl...

Moet helemaal naar Helmond rijden om mn ID te laten zien om me in te kunnen schrijven... hoppa een uur reistijd (terwijl ik op 10 minuten fietsen van UWV Eindhoven woon...)

Nou sta ik daar braaf aan die balie, ow dat had niet gehoeven hoor. ZUCHT! Maar m'n inschrijving is nu in elk geval wel gelukt. En heb volgende week een bel afspraak voor de intake...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:25

@lotteElb: Das balen zeg, maar je moet maar zo denken, ist wel allemaal klaar!

@Mri: Volgens mij geld het als 1 solllicitatie als je naar een bedrijf een brief hebt gestuurd en later er nog een keer achteraan belt. (zou anders ook wel heel makkelijk worden natuurlijk) Als je belt naar een nieuw bedrijf dan geld het wel weer geloof ik..

Ik heb het afgelopen half jaar nu 1x een gesprek gehad met het UWV. Na drie maand ofzo word je van je online werkcoach overgezet naar een andere, waar je zo nu en dan langs moet komen. Daar ben ik nu dus een keer geweest met alle papieren van mn sollicitaties (waar ze niet naar heeft gekeken maar goed..) Ik kijk eigenlijk nooit wanneer ik weer wat moet doorgeven, meestal om de paar sollicitaties wijzig ik mn lijstje weer en zet m weer ff online.

Ik heb trouwens nog nooit vrijgevraagd bij het UWV, maar ben dan ook nog nooit drie weken weggeweest oid, en voor een lang weekeinde vind ik het weer wat onzinnig. (maar goed die vakantiedagen staan er wel gewoon voor natuurlijk..)

Ik heb vanavond weer een sollicitatiegesprek, spannend! Is voor een restaurant hier in de buurt. En ze belden me vanmiddag ook nog van Randstad voor een leuke vacature in hetzelfde dorp. Zo is dr niks, zo weer vanalles!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:29

Ik vind zolang je in NL bent het maar onzinnig om vrij te nemen, je zit de hele dag toch thuis of whatever. Op vakantie naar australie is anders, dan ben je niet in de gelegenheid om te solliciteren of bijv op gesprek te gaan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:49

maessie schreef:
@Mri: Volgens mij geld het als 1 solllicitatie als je naar een bedrijf een brief hebt gestuurd en later er nog een keer achteraan belt. (zou anders ook wel heel makkelijk worden natuurlijk) Als je belt naar een nieuw bedrijf dan geld het wel weer geloof ik..

Ik heb het afgelopen half jaar nu 1x een gesprek gehad met het UWV. Na drie maand ofzo word je van je online werkcoach overgezet naar een andere, waar je zo nu en dan langs moet komen. Daar ben ik nu dus een keer geweest met alle papieren van mn sollicitaties (waar ze niet naar heeft gekeken maar goed..) Ik kijk eigenlijk nooit wanneer ik weer wat moet doorgeven, meestal om de paar sollicitaties wijzig ik mn lijstje weer en zet m weer ff online.

Na een brief ben ik uitgenodigd op gesprek.
Was niet door naar de volgende ronde.
Telt dat sollicitatie gesprek nou als een losse sollicitatie of telt die mee met de brief?

Die die maanden zijn bij mij al voorbij... denk ik...
Bij mij zit het misscien net weer anders ivm vakantie die ik meteen "opgenomen" heb aan het begin van mn WW, daarnaast nog een aantal dagen geen recht op WW omdat ik te lang op vakantie ben geweest, en nu iets meer dan 2 maanden terug in NL en nu die 2 maanden druk aan het solliciteren.
Maar vroeg me dus af of een sollicitatie gesprek apart mee telt of dat het bij de brief hoort zeg maar...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:50

Zonnetje81 schreef:
Ik vind zolang je in NL bent het maar onzinnig om vrij te nemen, je zit de hele dag toch thuis of whatever. Op vakantie naar australie is anders, dan ben je niet in de gelegenheid om te solliciteren of bijv op gesprek te gaan.

voor een dagje sauna neem je idd geen "vakantie dag" op bij het UWV... al zou je dat op je werk wel weer moeten... lastig :P
als moraal ridder zou je zeggen, t kost je een vakantie dag....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:52

Nou een sollicitatiegesprek lijkt me absoluut niet tellen als twee dingen, het is en blijft dezelfde vacature/bedrijf/functie etc.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:53

Zonnetje81 schreef:
Nou een sollicitatiegesprek lijkt me absoluut niet tellen als twee dingen, het is en blijft dezelfde vacature/bedrijf/functie etc.

dat lijkt mij inderdaad ook, maar kon dat niet duidelijk vinden op internet

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:41

Ik ben via via benaderd door een bedrijf wat goederen importeerd vanuit het buitenland en ze in Nederland verkoopt.
Ik werd om 12 uur gebeld en hij zou nog terug bellen met een salaris voorstel, heeft ie alleen nog niet gedaan. Dus ik ga nu maar even bellen naar die meneer.
Het is maar voor tijdelijk maar ik mag terwijl ik daar werk gewoon op sollicitatie gesprek bij andere bedrijven en ik mag weg wanneer ik wil als ik het maar een dag van te voren aan geef. *\o/*

Tijdelijk weer even onder de pannen.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:44

nou pff,,misschien vind ik wat via dit topic.. heb niet alles gelezen :o
inmiddels ben ik al zo'n 2,5 maand op zoek naar een bijbaantje in de avond uren.. al veel gesolliciteerd en alles maar overal zit ik niet in 'de juiste selectie' zucht :\

supermarkten,dingen als scapino,bristol ben ik al te oud voor geloof ik :+ zit je daar met je 21 jaar.. :P

Momenteel werk ik wel 1 dag in de week bij de verian,maar alleen hiermee red ik het niet.

Heb nu gesolliciteerd bij de bioscoop in deventer, postNL en bij me oude werkgever mc donalds (ben benieuwd hoe die gaan reageren in april is me contract niet verlengt omdat ik te oud was:P)

via de website's/internet kom ik ook niet veel geschikts tegen helaas.. pff wil nu toch wel weer is wat uurtjes gaan maken naast mijn opleiding..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:29

Mri schreef:
ff een vraagje, telt een gesprek ook mee als losse sollicitatie? of wordt die meegerekend bij de oorspronkelijke brief?

Inschrijven bij een uitzendbureau word ook als een sollicitatie gezien.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:37

miscchien heb ik maandag een beetje geluk, ben dan uitgenodigt voor een sollicitatiegesprek! :d

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:47

Mag je stages meerekenen als arbeidsverleden?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:12

Spannend horssie, waar heb je een gesprek?

Nant, lekker dat je even werk heb en tegelijk je suf kan solliciteren. Mazzeltje hoor.

Maessie, succes met je gesprek vanavond!

Lotte: balen, reis daar dat hele eind voor. Maar inderdaad, het is nu wel geregeld.

Hmmm, zo te lezen had ik beter even kunnen wachten voordat ik me bij allerhande uitzendbureau's, detacheringbureau's en meer van die ellende in heb geschreven. Nou ja, ik wil gewoon een baan en aan dat sollicitatie-quotum kom ik echt wel. Ik schrijf zo'n drie tot vijf brieven per dag, dus dat haal ik makkelijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:26

Citaat:
En trouwens een tipje.

Ze gaan je in ieder geval testen op:
* taalvaardigheid
* rekenvaardigheid
* observatievermogen

;)

Bij mij in de brief staat een kleurenblindheids test, engelse test en een ruimtelijk inzicht test.
Kun je mij misschien iets meer vertellen over de testen...mag via PB. Wil mij graag goed voorbereiden.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:33

Cer schreef:
Zonnetje81 schreef:
Bellen ze je veel en moet je vaak langs komen? En is dat dan in overleg etc...???

Ik heb serieus geen idee :?
Ik heb alleen maar contact via de site (die er nu weer eens uitligt). Via de site kun je berichten versturen naar je werkcoach (geen idee wie dat is).
Je stuurt maandelijks je sollicitatie overzicht.. Bij mij vragen ze nooit wat, ze bellen niet, en als ik een gesprek wil, willen ze niet.. Dus ik zou t niet weten..

Bellen...? wat is dat? Dat gaat toch met zo'n ding aan een snoertje en een draaischijfje?

Ik heb heel af en toe contact met mijn werkcoach...maar dat is meer voor vragen.
Ik heb ook nog nooit een soll.overzicht gestuurd. Hun website vind ik een grote mesthoop dus mijn soll. overzicht houd ikzelf bij in WORD. Alle e-mails (ontvangen/verzonden/afwijzingen) zitten in een aparte map. Ik had mijn reintegratie coach bij de LBU bijna een bommail gestuurd omdat hij steeds maar de indruk maakte dat ik niks deed/gedaan heb }> }> .

Ik heb het uiteindelijk niet gedaan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:35

Hoe werkt het bijv als je een nieuwe baan krijgt maar bijv pas twee maanden later kan beginnen?

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:36

JoT schreef:
Spannend horssie, waar heb je een gesprek?

Nant, lekker dat je even werk heb en tegelijk je suf kan solliciteren. Mazzeltje hoor.

Maessie, succes met je gesprek vanavond!

Lotte: balen, reis daar dat hele eind voor. Maar inderdaad, het is nu wel geregeld.

Hmmm, zo te lezen had ik beter even kunnen wachten voordat ik me bij allerhande uitzendbureau's, detacheringbureau's en meer van die ellende in heb geschreven. Nou ja, ik wil gewoon een baan en aan dat sollicitatie-quotum kom ik echt wel. Ik schrijf zo'n drie tot vijf brieven per dag, dus dat haal ik makkelijk.

Bij de bioscoop Luxor in deventer :)