Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zonnetje81 schreef:Ik dacht dat je wekelijks per post iets van sollicitaties moest sturen. (of is dat van vroeger?) En zijn er ook mensen die niet melden dat ze op vakantie gaan en op vakantie per mail door solliciteren?
lotteElb schreef:Jeetje wat een pieeeeeeeeeeeeeeeep zooi dat werk.nl...
Moet helemaal naar Helmond rijden om mn ID te laten zien om me in te kunnen schrijven... hoppa een uur reistijd (terwijl ik op 10 minuten fietsen van UWV Eindhoven woon...)
maessie schreef:@Mri: Volgens mij geld het als 1 solllicitatie als je naar een bedrijf een brief hebt gestuurd en later er nog een keer achteraan belt. (zou anders ook wel heel makkelijk worden natuurlijk) Als je belt naar een nieuw bedrijf dan geld het wel weer geloof ik..
Ik heb het afgelopen half jaar nu 1x een gesprek gehad met het UWV. Na drie maand ofzo word je van je online werkcoach overgezet naar een andere, waar je zo nu en dan langs moet komen. Daar ben ik nu dus een keer geweest met alle papieren van mn sollicitaties (waar ze niet naar heeft gekeken maar goed..) Ik kijk eigenlijk nooit wanneer ik weer wat moet doorgeven, meestal om de paar sollicitaties wijzig ik mn lijstje weer en zet m weer ff online.
Zonnetje81 schreef:Ik vind zolang je in NL bent het maar onzinnig om vrij te nemen, je zit de hele dag toch thuis of whatever. Op vakantie naar australie is anders, dan ben je niet in de gelegenheid om te solliciteren of bijv op gesprek te gaan.
Citaat:En trouwens een tipje.
Ze gaan je in ieder geval testen op:
* taalvaardigheid
* rekenvaardigheid
* observatievermogen
Cer schreef:Zonnetje81 schreef:Bellen ze je veel en moet je vaak langs komen? En is dat dan in overleg etc...???
Ik heb serieus geen idee
Ik heb alleen maar contact via de site (die er nu weer eens uitligt). Via de site kun je berichten versturen naar je werkcoach (geen idee wie dat is).
Je stuurt maandelijks je sollicitatie overzicht.. Bij mij vragen ze nooit wat, ze bellen niet, en als ik een gesprek wil, willen ze niet.. Dus ik zou t niet weten..
JoT schreef:Spannend horssie, waar heb je een gesprek?
Nant, lekker dat je even werk heb en tegelijk je suf kan solliciteren. Mazzeltje hoor.
Maessie, succes met je gesprek vanavond!
Lotte: balen, reis daar dat hele eind voor. Maar inderdaad, het is nu wel geregeld.
Hmmm, zo te lezen had ik beter even kunnen wachten voordat ik me bij allerhande uitzendbureau's, detacheringbureau's en meer van die ellende in heb geschreven. Nou ja, ik wil gewoon een baan en aan dat sollicitatie-quotum kom ik echt wel. Ik schrijf zo'n drie tot vijf brieven per dag, dus dat haal ik makkelijk.