Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:00

Wauw, Destino!
Jij ook al zo'n geweldig vlotte reactie gekregen, super! :):)
Ik ga ook voor jou duimen!

Voor welke functie is het precies?

Cowgirl, dikke knuf! :(:)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:21

Steentje schreef:
Ik vind Werk.nl zo'n enorme baggersite. :x

Nee, ik zweer bij Limburgvac! :j

Moet je wel in Limburg wonen :') .

Wat is noueen handige site als je in Noord-Holland woont?

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 21:34

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:21

Ik wil me hier ook eens melden.
Ben 22 jaar, in februari afgestudeerd als orthopedagoog, richting verstandelijke handicaps, sinds april heb ik alle papieren binnen.

Ben al vanaf februari aan het solliciteren, maar ik word telkens afgewezen. De meest genoemde reden is, te weinig ervaring.. maar ja waar doe je die ervaring dan op als je nergens aan de bak komt?

Heb niet alles door gelezen, leek me nogal veel met al die voorgaande topics ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:52

Ervaring. Of je hebt te veel (en daardoor te duur) of je hebt te weinig en krijgt nergens een kans. Maar idd: hoe kun je ervaring opdoen als je geen kans krijgt????

Vandaag een afwijzing gekregen. Ze zochten oproepkrachten maar ik had een brief geschreven met het verzoek om in de portefeuille bewaard te worden voor het geval er een vaste functie beschikbaar kwam. Ben ik dus toch op de stapel oproepkrachten terecht gekomen en daarvoor afgewezen. Blijkbaar hebben ze de brief niet goed gelezen :x

Morgen naar het UWV. Zal mij benieuwen. Was al lichtelijk beledigd dat de vorige werkcoach mij vrijstelling van soll.plicht had gegeven. Dat waren de omstandigheden: man ernstig ongeluk 1 jaar terug (bijna) en de bezwaarprocedure die maar bleef aanslepen. Alle brieven zitten keurig in een map om mee te nemen. Ik verwacht er niets van, maar deze werkcoach (ik denk de 7e inmiddels in krap 2 jaar <<)) heeft een medische achtergrond en zou mij THEORETISCH terug moeten kunnen helpen naar de arbeidsmarkt.
En ik wacht nog steeds op bericht van Defensie. Donderdag was de sluitingsdag en zou er teruggekoppeld worden naar het bemiddelingsbureau wie er uitgenodigd gaat worden. Ik had gehoopt vandaag wat te horen (heb vrijdag nog even gebeld) maar toen was er nog niets bekend. Komende donderdag e/o vrijdag zijn de gesprekken. Als het bureau morgenochtend wat hoort, laat ze het mij meteen weten. Ik heb wel de tijd van het UWV doorgegeven maar dan zou ze sms-en.
Wordt nu het afwachten, schrijven, afwijzingen, enzovoort, een beetje zat.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:53

Ik ben gebeld door mn vorige werkgever, het ziekenhuis, en ik ga morgen even babbelen. Dus ik hoop dat er iets positiefs uitkomt :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:54

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:58

Goeie tip Kellyy, gelukkig kan ik zoveel mogelijk werken bij mn huidige bijbaantje, zit niet de hele dag stil :)

Succes, Esther

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:05

it_is_me schreef:
Nog drie weken en dan ben ik ook een Toos Werkeloos... Werk op het moment nog in het onderwijs, maar sta toch ook wel open voor andere richtingen. Heb nu een brief verstuurt naar een kinderdagopvang, dus ben benieuwd of ik daar (weliswaar op invalbasis) aan het werk kan. Het spreekt mij in ieder geval wel erg aan. Maar wat is het toch moeilijk om ander werk te vinden. Heb het idee, dat het papiertje voor het onderwijs dan toch wel erg beperkt is als je wat anders wilt gaan doen... Vandaag ook bezig geweest met het aanvragen van een ww-uitkering. Nou, dat was een pittige klus. Hoop dat ik alles goed heb ingevuld...

Is ook beperkt idd, heb ook de pabo gedaan en wilde toen wat anders doen, maar kwam nergens aan de slag/ Uiteindelijk een traineeship gedaan dus leren in combinatie met een detacheringswerkplek en wel gewoon loon :j .
Misschien dat zoiets wat is? Je werkt dan wel een jaar tegen wat minder loon, maar dan heb je wel een diploma, ervaring en kans op overname. :)

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:11

Ze hebben echt leuke dingen. Overal in Nederland. Van bijv. 1 keer helpen, tot een fulltime baan. :)

Ik heb ook een bijbaantje waar ik veel kan werken als ik wil. Maar zie regelmatig leuke vacatures tegenkomen die ik dan ook kan combineren. Ik doe een opleiding voor secretaresse, en daar hebben ze ook hele leuke bijbanen voor, voor in de vakantie! Maar je kan bijv. ook folders rondbrengen voor 9 euro per uur in een auto met tomtom. Dat verdient best goed. :))

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:34

Ik weet dat een ''dochter'' vestiging van studentenwerk opzoek zijn naar iemand die bij de politie wil, inclusief opleiding etc.. Fulltime! Ze hebben mij er dagelijks over gestalkt.
Je hebt een afgeronde mbo niveau 4 diploma nodig, hoeft niet eens in die richting te zijn..
Interesse kan altijd effe pben voor het nummer!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:50

grrrrr hier ruzie met de arts! wil der prullenbak niet legen en schoon maken en nu is ze boos

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:56

it_is_me schreef:
Nog drie weken en dan ben ik ook een Toos Werkeloos... Werk op het moment nog in het onderwijs, maar sta toch ook wel open voor andere richtingen. Heb nu een brief verstuurt naar een kinderdagopvang, dus ben benieuwd of ik daar (weliswaar op invalbasis) aan het werk kan. Het spreekt mij in ieder geval wel erg aan. Maar wat is het toch moeilijk om ander werk te vinden. Heb het idee, dat het papiertje voor het onderwijs dan toch wel erg beperkt is als je wat anders wilt gaan doen... Vandaag ook bezig geweest met het aanvragen van een ww-uitkering. Nou, dat was een pittige klus. Hoop dat ik alles goed heb ingevuld...

onderwijs is helemaal niet zo verkeerd hoor. betekent dat je georganiseerd bent, zelfstandig werkt, goed bent met tijdsmanagement, geduldig bent, met jong en oud om kan gaan, etc. zijn echt allemaal hele goeie kwaliteiten :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:33

Arie; dat is wel allemaal zo, maar toch nemen ze je niet aan als je een pabo-diploma hebt.. Zelf ondervonden vorig jaar := ..
Ze willen toch liever iemand met een passend diploma..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 09:34

ik heb ook pabo achtergrond en dat heeft elk van mijn werkgevers in mijn verleden toch wel enorm gewaardeerd :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:22

Hoelang duurt zo'n sollicitatiegesprek ongeveer? :)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:25

Mogguh!

Een sollicitatiegesprek duurt gemiddeld een uur, zo is mijn ervaring.....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:56

Ik ben zojuist terug van een gesprek.
Heel leuk bedrijf, leuk gesprek. Ze hebben vandaag meerdere gesprekken, dus hoor uiterlijk maandag meer. Ben benieuwd!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:13

Oehhh spannend!
Ben benieuwd hoe het verder gaat!

Vanmorgen heb ik een solliciatie gedaan bij een advocatenkantoor als juridisch secretaresse.
Ben benieuwd of en wanneer ik daar iets van ga horen!
Hoeveel solliciaties doen jullie gemiddeld per week de deur uit?

Ik denk dat ik nu op zo'n 7 per week zit.....

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:21

Vanmorgen bij de AD van het UWV geweest. Dit lijkt eindelijk een goede werkcoach (wat ze eigenlijk niet is) te zijn :j. Advies gekregen om een paar dingetjes te veranderen aan mijn cv (meteen gedaan) en even 1 maand niet/nauwelijks te solliciteren. Reden: vakantietijd dus weinig vacatures. Uiteraard blijf ik wel kijken en schrijven als ik wat leuks tegenkom! Dan na die maand ongeveer iedere dag een brief schrijven, zowel gericht als open, gedurende 6 weken. Kreeg van haar ook de tip dat een vorige werkgever juist op zoek is naar mensen met een arbeidshandicap en Wahjong-ers. Op de website zag ik niets staan, maar ik kan er natuurlijk altijd een brief aan wagen!!!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:23

Nou, ik heb een heel leuk gesprek gehad, heel kort ook omdat ze me al kende, meteen even 2 uurtjes meegedraaid. Ze gingen het nu met personeelszaken regelen en zodra alles in kannen en kruiken is, kan ik volgende week beginnen. Ik zit dan weer op dezelfde verdieping als waar ik heb gezeten, dus zie ik mn oud collega's ook weer.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:32

Ariebombarie, het wordt misschien wel gewaardeerd, maar dat is vaak niet genoeg om de baan te krijgen..
Tenminste, dat was bij mij zo. Ik moest een administratieve diploma hebben..

babsiej, spannend, hopelijk wordt het wat!

Byjou, 7 is wel veel, dan moeten er ook wel 7 functies per week bijkomen..
Ik heb nu op de afgelopen 6 weken terug geplaatste vacatures gereageerd en dat waren 24 brieven..

esther, klinkt erg leuk!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:34

Mijn gesprek vanochtend ging erg goed, duurde ruim een uur.
Ze waren heel enthousiast. Had hem met de directeur en een medewerker van de afdeling.
Volgens mij was ik de enige kandidaat en hadden ze verder niemand uitgenodigd.
Het hoofd van de afdeling is op vakantie. Ze gaan het nog met haar bespreken en dan hoor ik het volgende week!
Dus het is echt allemaal wel heel positief en snel gegaan :D

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:35

Patpen wat een heerlijl bericht, hopelijk vind je snel iets :D
Esther gaaf! Nu hopen dat je daar kunt komen.
destino ga voor je duimen!

Gistermiddag lunch aangeboden gekregen, maar 't was allemaal zo vaag :?
Pffffff, ik weet het niet, denk niet dat dit iets is wat ik wil :n

Vanochtend alweer 3 solli's eruit gedaan, en werd net weer gebeld door het UB voor een baan van 24 uur, is iig iets.
:Y)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 15:11

patpen schreef:
verwacht er niets van, maar deze werkcoach (ik denk de 7e inmiddels in krap 2 jaar <<)) heeft een medische achtergrond en zou mij THEORETISCH terug moeten kunnen helpen naar de arbeidsmarkt.

Ga voor je duimen. ;)