Een jaar High-School (deel2)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:53

Chrissy_ schreef:
xxBritt schreef:
iemand nog tips ofzo voor welke organisatiee?? :)

je wil highschool doen?
ik ga namelijk met STS en tot nu toe is het allemaal erg fijn geregeld maar ik ben natuurlijk nog niet in Amerika dus kan er persoonlijk nog niet zoveel over zeggen!

Jaa high school in Amerika :)
Owja, nou als ze daarvoor al goed gaat is ook altijd goed :)
Heb je er zin in?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 22:55

Ik persoonlijk heb slechte ervaringen met STS, maar iedereen heeft natuurlijk zo z'n ervaringen, bij mij ging gewoon alles slecht wat slecht kon gaan maar dat is bij anderen weer niet zo :) Over EF hoor ik ook helaas veel slechte ervaringen...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:00

xxBritt schreef:
Chrissy_ schreef:
je wil highschool doen?
ik ga namelijk met STS en tot nu toe is het allemaal erg fijn geregeld maar ik ben natuurlijk nog niet in Amerika dus kan er persoonlijk nog niet zoveel over zeggen!

Jaa high school in Amerika :)
Owja, nou als ze daarvoor al goed gaat is ook altijd goed :)
Heb je er zin in?

jaaa zeker weten :D

zou alleen wel eens een keer willen weten waar ik terecht ga komen, maargoed

maarre, over organisaties, het kan bij elke organisatie fout gaan, ligt ook maar net aan het geluk dat je hebt met gastgezinnen e.d.

Unfaithful

Re: Een jaar High-School (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:33

Ik zou je YFU aanraden! Top geregeld :)

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 08:08

Het grootste probleem van de organisaties is denk ik toch wel dat ze veel aanmeldingen hebben om naar het buitenland te gaan maar dat de keuze in gastgezinnen nu niet supergroot is.......en dat brengt dus problemen met zich mee als het niet wil klikken met je gezin.... gezegd wordt dat je altijd naar een ander gezin kunt, maar in praktijk valt dat dus tegen.........
Verder moet je echt HEEL GOED beseffen dat alles echt heel anders is dan in Nederland......dus als je daar bent geen vergelijkingen maken in de trant van ja, maar in Nederland ging ik na school gezellig wat met vrienden doen en hier gebeurt dat niet..... Als je je steeds vastklampt aan de dingen die je thuis doet wordt het zeker een teleurstelling.....
En nog tip.... pak alles aan...doe overal aan mee....ik zie het aan mijn dochter.......sporten, trampen, parachutespringen....alles waar ze aan mee kan doen doet ze...dus je maakt zoveel andere dingen mee......na een half jaar is ze toch van gezin veranderd omdat het echt heel moeilijk daar was en ze heeft het nu meer dan super (zelfs bij het oude gezin vond ze het super om in het buitenland te zijn)...Overigens heeft ze zelf voor het nieuwe gezin gezorgd.
Het ligt echt een heel groot gedeelte aan jezelf wat je ervan maakt-mee doet...... waarbij ik niet wil beweren, zoals bv bij Aster, dat het altijd aan jezelf ligt, maar je moet er wel voor gaan en ik merk dat dat toch onderschat wordt.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 09:20

Amen Lightielight. Realitychecks zijn zeker belangrijk.

Into-exchange ben ik meer dan tevreden over en die kan ik dan ook iedereen aanraden! +:)+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 10:04

Klopt Lightielight. :j wisselen van gezin kon bij mij ook niet want ze hadden geen ander gezin, maar toen had mn school er een gevonden.
Ik heb werkelijk van alles gedaan, toneel, voetbal, football, basketball, school versieren voor homecoming enz, tailgaten (elke vrijdag met grote groep trucks bbqen en spellen spelen zoals cornhole enzo), hardlopen. Maar sporten gingen over daarna, en toen zaten we echt zoveel thuis door sneeuw en daar was echt niets te doen... ging uit verveling van alles proberen :')
Maar het ging gewoon niet en hoe erg je er van baalt was er voor mij niets beters dan gewoon teruggaan, is gewoon zonde van je tijd dan.
Ik zat gewoon ook echt in een plaatsje waar ook werkelijk niets te doen is en gewoon hele dagen voor de tv hangen heel normaal was voor iedereen, naja best, maar ik vind dat na 5 weken wel saai worden omdat je niks kan doen door sneeuw :)) Ja foto's maken heb ik wel veel gedaan toen. :j

Probeer alles om mee te doen, denk maar zo, sta open voor alles en stap zelf ook op mensen af!
De vriendelijkheid en openheid van Amerikanen mis ik zeker wel. :j

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:33

Hoi!

Ik zit dus nu al 8 maanden in Nieuw zeeland, ben de dochter van Lightielight!
Ik heb het echt onwijs naar mijn zin hier! Vorig jaar was ik op school nog een echte exchange student gewoon als een van de vele, maar dit jaar, man ik voel me een ware kiwi! Ik heb zoveel vrienden kan goed met leraren overweg, heb het gewoon TE veel naar mijn zin!
Tuurlijk mis ik nederland en mijn vrienden en familie, maar hier voel ik me gewoon helemaal thuis.

Heb een top gastgezin, een top schoolbus, een topschool, een top uitzicht dus wat wil ik nou nog meer?
Het liefst ga ik nooit meer weg, soms denk ik wel eens, in 4 maanden is dit allemaal een herrinering en is alles gewoon weg. Zulke momenten maken me echt wel verdrietig (nadeel ver weg zitten maakt je emotioneel!) maar ik zit er nu op dit moment en ik grijp alles aan wat ik voor me voeten krijg en ik leef gewoon alsof elke dag mijn laatste is!
Nee echt ik kan iedereen nieuw zeeland en een exchange year gegarandeerd aanraden!
Alhoewel mijn engels is vooral slang op het moment, dat is wel een nadeel ABE hebben ze hier nog nooit van gehoord denk ik wel eens!

Maar echt ik ben verliefd op dit land! <3

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 10:39

Hey Liefie
Ben zoooo trots op je dat je a. zo hebt doorgezet en b. dat je zo super geniet... daar hebben we het toch voor gedaan?????????

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:20

Top meid! Lekker genietren meid. Dat emotionele hoort er bij idd. :D

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:04

Veel plezier nog!
Super leuk dat je het zooo naar je zin hebt dan :).
Iemand nog een plaats aanbevelen? @Amerika

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:45

Ga NIET naar Utah! :') Heb een fantastisch jaar gehad maar merendeel is daar zo religieus, dat is nog wel eens moeilijk.

Ik zou zelf nu kiezen voor een liberale staat, met democrats als overheersende partij.

xxBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 21:34

_karin_ schreef:
Ga NIET naar Utah! :') Heb een fantastisch jaar gehad maar merendeel is daar zo religieus, dat is nog wel eens moeilijk.

Ik zou zelf nu kiezen voor een liberale staat, met democrats als overheersende partij.

Okeeee :)

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:00

Lienek schreef:
Hoi!

Ik zit dus nu al 8 maanden in Nieuw zeeland, ben de dochter van Lightielight!
Ik heb het echt onwijs naar mijn zin hier! Vorig jaar was ik op school nog een echte exchange student gewoon als een van de vele, maar dit jaar, man ik voel me een ware kiwi! Ik heb zoveel vrienden kan goed met leraren overweg, heb het gewoon TE veel naar mijn zin!
Tuurlijk mis ik nederland en mijn vrienden en familie, maar hier voel ik me gewoon helemaal thuis.

Heb een top gastgezin, een top schoolbus, een topschool, een top uitzicht dus wat wil ik nou nog meer?
Het liefst ga ik nooit meer weg, soms denk ik wel eens, in 4 maanden is dit allemaal een herrinering en is alles gewoon weg. Zulke momenten maken me echt wel verdrietig (nadeel ver weg zitten maakt je emotioneel!) maar ik zit er nu op dit moment en ik grijp alles aan wat ik voor me voeten krijg en ik leef gewoon alsof elke dag mijn laatste is!
Nee echt ik kan iedereen nieuw zeeland en een exchange year gegarandeerd aanraden!
Alhoewel mijn engels is vooral slang op het moment, dat is wel een nadeel ABE hebben ze hier nog nooit van gehoord denk ik wel eens!

Maar echt ik ben verliefd op dit land! <3

super dat je het zo naar je zin hebt! lekker blijven genieten

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:23

Lienek, super dat het zo leuk is daar! Geniet er nog maar even van :)
Lightielight, ik sluit me helemaal bij je verhaal aan!
Ik denk dat veel exchange students weg gaan met torenhoge verwachtingen. Maar helaas, je wordt niet de hemel in geprezen, je zult er toch echt zelf wat van moeten maken. Vriendschappen ontstaan nu eenmaal niet uit het niets. Ga zonder verwachting, open minded en doe alles wat je kunt doen! Ik ben een jaar met Rotary weg geweest en dat was echt FANTASTISCH! Ik zat wel echt in een gehucht... waar niets te doen was, maar ik heb me toch prima vermaakt. Natuurlijk heb je wel eens mindere periodes (januari vond ik een rotmaand geloof ik) maar naar huis gaan is bij mij nooit in mn gedachte opgekomen. Ik raad rotary heel erg aan, naast dat het een stuk goedkoper is, is het goed georganiseerd en hoor je zelden klachten.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:25

Januari was voor mij ook een poedersuiker. :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 16:40

Haha vast geen toeval :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:10

Januari heb ik niet afgemaakt, maar ik vond juist november echt een rotmaand :') :+ Weet ook niet waarom haha.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:09

ik vierde afgelopen weekend me verjaardag en ik heb alvast van me lieve vriendinnetjes een ik-ga-naar-amerika-survival-pakket gekregen :+: Met een vriendinnenboekje, door iedereen ingevuld en een fotoboek en stroopwafels, oudhollandse snoepmix, ikleerengelsvoorkinderen boek :+ hollandse receptenboek, condooms en dat was het wel zo'n beetje, zo lief van ze. Het was zo mooi, want het amerikaanse volkslied werd ineens gedraaid, maar ik kende dat helemaal niet, dus vriendinnetje zegt zo uhh ken je datlied niet, ik zo uhh nee. Dat is het amerikaanse volkslied.. Oooh en toen kwam ander vriendinnetje met dat pakket en toen gingen ze een ''''speech'''' houden. Dat was zo lief van ze. En ik zat echt tegen nog een ander vriendinnetje te zeggen dat ze zo raar deden de laatste tijd. Denk dat het nog best een zwaar afscheid gaat worden in september, maar ik heb het er zeker voor over! 10 maanden zijn zo voorbij!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 17:53

Mijn moeilijkste maand moet denk ik nog komen? :') De moeilijkste dag was zeg maar nieuwjaar, maar dat is maar 1x in je leven dus :P

En inderdaad Laura ik kan niet geloven dat ik hier al 7 ( :wow: ) maanden ben! En aan het afscheid wil ik echt nog niet aan denken.
Wel heel erg leuk dat jou vriendinnen zowiets hebben gemaakt! :D

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 20:13

En vandaag heb ik te horen gekregen dat ik ben geaccepteerd voor een college year in Amerika :) De afgelopen dagen kunnen echt niet meer stuk!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:02

super lau! :)

vriendin van mij die ook met STS gaat volgend jaar is deze week geplaatst in Texas!! :) Haar gastgezin wist het echt al een maand voordat zij het te horen kreeg. Ze had ook toevallig een paar dagen voor ze het van STS hoorde ook al contact gehad met haar gastgezin op Facebook.

Ik weet het helaas nog steeds niet...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:18

Laura, leuk joh!

Wel leuk als je je gezin nu al weet. Ik wist t pas toen ik daar was :+

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:38

Leuk!!

Ik wist het ook pas een week van te voren :')

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:51

Ik wist het 28 mei, vertrok half augustus. Zat ook in de 'vroege' lichting. :D