Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:28

Mijn pa gebruikt zijn mobiel zowel zakelijk als prive (maar heeft wel een zakelijk abbo) en hij moet idd aan de boekhouder opgeven hoeveel hij zakelijk heeft gebeld en hoeveel prive. Het zakelijke gedeelte krijgt hij terug, de rest moet hij zelf betalen.

cornelie

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:53

Mijn mobiel staat op zakelijk maar ik bel er ook gewoon prive mee. Zakelijk kan ook nog voordelen hebben als je meerdere mobiele nr nodig hebt.

Nou, net bij twitter aangemeld en eens zien of ik mn eerste tweet kan maken, vind het best grappig en wie weet is dit hét ding voor mn bedrijf voor 2011 LOL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:55

@MDH: nu je het vertelt daagt er weer iets vanuit het vorige topic... :D
Wel lastig ja, als je dat werk doet is op krukken lopen inderdaad erg beperkend...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 18:59

Maar kost zoiets je echt klanten? Of in die zin dat je dan als fotograaf minder goed houdingen aan kunt nemen ofzo?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:25

Ik volg jullie op Twitter :)!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 21:27

Ik ben butterphlying trouwens :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:31

cornelie schreef:
Maar kost zoiets je echt klanten? Of in die zin dat je dan als fotograaf minder goed houdingen aan kunt nemen ofzo?

ik ben geen fotograaf he ;)

ja, ik kan moeilijk in de bak rond hobbelen om les te geven als ik niet eens kan lopen ;)
maar mensen willen in die 2 maanden wel les hebben... dus vertrekken naar een ander ;)
zelfde geld voor masseren, ik kan niet masseren op krukken :')
maar mensen willen wel dat hun paard preventief gemasserd wordt, dus 1 keer in de maand, dus die vertekken ook...
en tjah, nieuwe klanten vertrekken nog eerder dan de oude ;)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:35

Oeps sorry, geen idee waarom ik er vanuit ging dat je fotograaf bent. Mara idd bij lesgeven en masseren is het wel lastig.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:57

;)

mischien omdat ik over het site verhaal vertelde dat de foto's van mij waren?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:04

@MDH: Dan wordt het inderdaad een stuk moeilijker!

Ik hoef zelf het niet echt bij te houden hoeveel er zakelijk en prive gebeld wordt, maar als ik prive moet bellen is dat meestal met de huistelefoon, aangezien we daarmee toch onbeperkt naar vaste nummers bellen, dus het zou zoiezo gek zijn om daar geen gebruik van te maken!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:51

Jeetje da's inderdaad dan dubbele pecht MDH. Hopen dat het snel weer de goeie kant op gaat.

Het lijkt wel of iedereen massaal gaat trouwen zeg. Vandaag het ene na het andere aanvraag mailtje voor trouwreportages.

Mijn twitter naam is HildaKoopmans
En ja ja ik vind het leuker dan ik ooit had gedacht.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 22:54

Ik ben nu ondernemer maar ben er serieus over na aan het denken om alles te verkopen.
Dan vraag komt dan wat te gaan doen. Steeds meer denk ik er aan om een baan te gaan zoeken en niet opnieuw voor mezelf te beginnen.
Moeilijk moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:03

Hilda79 schreef:
Jeetje da's inderdaad dan dubbele pecht MDH. Hopen dat het snel weer de goeie kant op gaat.

Het lijkt wel of iedereen massaal gaat trouwen zeg. Vandaag het ene na het andere aanvraag mailtje voor trouwreportages.

Mijn twitter naam is HildaKoopmans
En ja ja ik vind het leuker dan ik ooit had gedacht.

Ik lees ook op Twitter heel veel goede dingen over vandaag. Echt veel mensen die klussen binnen hebben gehaald etc. Goed begin van 2011 voor veel mensen!

Heb je al een beetje met me meegelezen vwb mijn twittergedrag? En wat vind je ervan?
(Meestal plaats ik wel wat minder berichtjes dan vandaag hoor...)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:04

Wat doe je nu dan en waarom wil je dr mee stoppen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:06

kohtje schreef:
Ik ben nu ondernemer maar ben er serieus over na aan het denken om alles te verkopen.
Dan vraag komt dan wat te gaan doen. Steeds meer denk ik er aan om een baan te gaan zoeken en niet opnieuw voor mezelf te beginnen.
Moeilijk moeilijk.

wat doe je dan?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:09

Grappig en leuk Anouk!
Die van mij stellen nog te weinig voor maar dat zal vast nog wel komen. Moet het allemaal nog leren.

Kohtje, zelfde vragen hier.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 23:31

Heb net zitten kijken voor een zakelijke rekening bij Rabo en die bleken inderdaad speciale startersrekeningen te hebben. Mogelijk dat ik dat toch doe.
Mijn telefoon is prive maar ik heb altijd belminuten over dus vind het geen probleem om er ook zakelijk mee te bellen.
Verder bezig met de site te maken, straks ordners kopen voor de administratie en een Excel-file opzetten hiervoor. Nu nog wachten of de wijziging bij de KvK bij de belastingen is doorgekomen voordat we verder kunnen. En morgen beoordelingsgesprek op mijn werk, dan gelijk aangeven dat ik een dag minder wil.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:13

Ik zie dat VistaPrint weer interessante dingen biedt voor ondernemers. Ze bieden logo's, websites en uiteraard alle soorten drukwerk. Iemand die ze hiervoor gebruikt heeft?
In het verleden heb ik weleens daar besteld en ik weet dat het geen superkwaliteit is, maar wel een manier om redelijk betaalbaar iets op te starten.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:15

Ik wil daar wel gaan kijken voor visitekaartes oid. Eerst een logo zien te vinden, heb al wel een idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:53

Frozenstar schreef:
Wordpress, dat is eigenlijk voor bloggen toch?

Inderdaad, Wordpress is één en al bloggen :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 07:59

Ik heb mijn visitekaartjes bij Vistaprint laten drukken, tevreden over :) Als je er iets besteld dan de verzendkosten gewoon op zijn goedkoopst zetten, het wordt meestal toch wel eerder geleverd (bij mij ook).

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:15

M_D_H schreef:
ja, ik kan moeilijk in de bak rond hobbelen om les te geven als ik niet eens kan lopen ;)
maar mensen willen in die 2 maanden wel les hebben... dus vertrekken naar een ander ;)

Dit vind ik zo gek eigenlijk :D Mijn klanten vertrekken echt niet naar een ander als ik 2 maanden geen les kan geven. Nu zijn de instucteurs en instructrices in mijn tak van sport wat schaarser dan in de Engelse sport, maar toch. :)

Ik heb het hele twitter verhaal gevolgd, heb het een hele tijd terug ook een tijdje gedaan, maar voor mijn bedrijfje is het niet zo lonend naar mijn idee. Ik verkoop geen product, ik geef les en train paarden en ja, wat moet je daarover twitteren? Ik doe wel aan facebook en heb heeel veel paardencontacten daar, dat is wel leuk. Ook het contact met concullega's is erg leuk. Verder vind ik twitter niet leuk genoeg om dat op een meer persoonlijk vlak te doen. Ik erger me aan de horde mensen die het wel nodig vindt om aan te geven dat ze net naar het toilet zijn geweest :')

Mijn doel voor 2011: eindelijk eens visitekaartjes te laten drukken :)) Ik ben al sinds oktober 2009 officieel en heb nóg geen visitekaartjes. Oh, én ik heb een bodywarmer gekocht naar mijn zin waar ik mijn logo op laat borduren binnenkort. Zo kunnen de mensen op wedstrijden me herkennen :j Ik heb ook al veel vraag van klanten gehad die wel een bodywarmer willen dragen met mijn logo erop, maargoed, dat is nog best een dure aangelegenheid...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:05

@Xono: Op Twitter zou je bijv. uitslagen van wedstrijden kunnen zetten, of als je weer een mijlpaal bereikt hebt met een klant ofzo. Maar goed, wel fanatiek aan het Facebooken dus, dat is toch ook goed? Je doet in elk geval iets ;) Enne, die bodywarmers kunnen wel goede reclame zijn! Kun je niet ergens een goedkoop partij'tje vandaan halen in diverse maten en die dan laten bedrukken?

Voor de webshoppers onder ons, ik zat me nog eens te verdiepen in iDeal en toen kwam ik deze site tegen, ik weet niet of jullie hem al kennen, maar ik vond hem best interessant! Ook mooi, er staan kortings codes op, waarmee je korting krijgt op tarieven van iDeal:
http://www.internetkassa.nu/kassas.htm

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:16

Dat van die bodywarmers komt mij bekend voor. Ik krijg ook heel vaak de vraag of ik niet wat kan geven voor reclame maar dat levert vaak maar bitter weinig op. Maar mocht iemand een partij goedkope bodywarmers nodig hebben...... :D

Weet iemand van jullie misschien waar je trekhaakdoppen kunt laten bedrukken?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:38

Hilda79 schreef:
Het is nu inderdaad een drukke tijd van bruidsparen die op zoek gaan naar een fotograaf. Begon in december al vond ik.
Hoe komen mensen bij jou terecht Hilda? Adverteer je ergens of?