Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qizz

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:18

Ik vrees dat er niet te onderhandelen valt,.. ja het is echt veel teveel verschil,...
toen werkte ik via het uitzendburo, die moesten ze nog eens mijn salaris betalen,..
En nu schepen ze je af met de helft (voor hun dan) en 400 minder.
Kan het gewoon niet missen al zou ik het willen,..
Begrijp er niks van,.. t was altijd goed geregeld bij de bank,...

Krijg je in tijden van veel sollicitanten,... "-(

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:22

Dan heb je tenminste die 80 euro meer. Je kunt altijd verder zoeken toch?

Hier weer een sollicitatie weg en een afwijzing rijker van een van die 3 sollicitaties van gister. Best snel dus, dat is wel fijn. Er zijn er zoooo veel waar je gewoon niks meer van hoort. Behoorlijk onbeleefd vind ik......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:22

IK zou er zeker over onderhandelen. 400 euro is echt een smak geld.
De pest is als je accoord gaat en je mag na een half jaar weer vertrekken dat dan je uitkering nog lager is en je helemaal niet meer rond kan komen.

Ik loop de hele dag met ffoon op zak omdat ik 2 soll. heb lopen en wanneer bellen ze...juist om 17.00 uur net als je lekker onder de douche staat :j
Gelukkig was de voicemail ingesproken met het verzoek of ik even terug wilde bellen. Nou ben benieuwd. Gaat wel om een parttim functie...maar beter iets als niets.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:24

Eefke85 schreef:
Dan heb je tenminste die 80 euro meer. Je kunt altijd verder zoeken toch?

Hier weer een sollicitatie weg en een afwijzing rijker van een van die 3 sollicitaties van gister. Best snel dus, dat is wel fijn. Er zijn er zoooo veel waar je gewoon niks meer van hoort. Behoorlijk onbeleefd vind ik......

Dan druk je het nog zachtjes uit. Ik vind het ronduit onbeschoft...je neemt wel de tijd om de brief in orde te maken en uit jarenlange ervaring weet ik dat je niet met 20 minuten klaar bent.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:50

@Juventus,
Dit ging om de functie verkoop en service adviseur toch?
Gaat het om A of B? (balie of telefoon?)

En mag ik dan eens heel brutaal zijn om te vragen wat je bruto per uur gaat verdienen?

Ik heb nl ook op deze functie gesolliciteerd, maar nog niets gehoord.
Maar als het echt zo slecht betaald, dan bijf ik maar mooi op m'n plek zitten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:47

Pfoe, met 400 euro minder zou ik ook geen genoegen nemen! Wat eerder ook al aangehaald werd, als je dan in een uitkering terecht komt, kun je helemaal de eindjes niet meer aan elkaar knopen... Ik zou toch kijken of ze je wat tegemoet kunnen komen en anders toch maar verder zoeken? Je mag best een beetje kritisch zijn hoor!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:23

Ik wil me ook graag melden hier. Aanstaande maandag ga ik mijn ontslag indienen, terwijl ik nog geen andere baan heb. Ik heb inmiddels vijf gesprekken gehad en drie 'afwijzingen'. Afwijzingen tussen aanhalingstekens omdat het afwijzingen waren voor nu. Ze zijn alle drie wel in me geïnteresseerd, maar ze hebben nu geen plek of directie wilt een andere koers gaan varen. Van twee wacht ik nog op terugkoppeling en bij eentje zou ik echt echt echt echt heel blij zijn als ik daar word aangenomen (accountmanager bij een uitgeverij) bij de ander (accountmanager bij een detacheringsbureau) weet ik het niet zo goed, daar zou ik echt nog een tweede gesprek moeten voeren.
Ik loop dus ook de hele dag met mijn telefoon in mijn hand rond. En ik moet echt voor 01 maart iets anders hebben omdat wij al twee jaar lang een dubbele hypotheek betalen en ik afgelopen zomer weer een paard heb gekocht. Spannend spannend spannend dus!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:47

Huh hoezo ga je je ontslag indienen voordat je ander werk hebt?
Ik zou het andersom doen als ik jou was, zoals je leest is een nieuwe baan vinden niet altijd makkelijk..

Pff nou ik had maandag sollcitatiegesprek, bleek het om een funtie ambulante woonbegeleiding te gaan ipv gewone woonbegeleiding, stond nergens in de vacature vermeld :=.
Als ik aangenomen word ga ik het maar doen maar het is eigenlijk niet wat ik zoek :+ Maar volgensmij dachten hun daar hetzelfde over :+

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 12:48

Pff juventus 400 euro in de maand minder dat is wel wat :=.
Kun je niet aangeven dat je de baan echt heel graag wilt maar dat je met dat bedrag gewoon niet red om rond te komen? Wie weet valt er nog wel ietsiepietsie te verhogen..
Het is ook zo lastig om nee te zeggen, want dan zit je dadelijk nog met lege handen

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:06

Kiim schreef:
Huh hoezo ga je je ontslag indienen voordat je ander werk hebt?

Omdat de situatie op mijn huidige werk me te veel opvreet. Ik kom nu al een aantal maanden huilend thuis uit mijn werk en ik wil nu gewoon weer rust in mijn lijf. Ik heb dus nog twee sollicitaties lopen waar ik hoge verwachtingen van heb en ik denk dat ik met mijn cv wel redelijk makkelijk aan werk kan komen. Op dit moment zoek ik nog naar een baan 'voor het leven'. Hoe dichter we bij 01 maart in de buurt komen, des te meer neem ik genoegen met 'minder'.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:05

O op die manier, overspannen aan je nieuwe baan beginnen is ook niks :n.
Nou succes met je lopende sollicitaties!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:27

Ik had net ook een afwijzing... Vond het best een aso mailtje wat ik kreeg... :=

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:34

:(:) wattan?

Ik kreeg gister een mail van een sollicitatie die ik 13 december gedaan had, dat ik het niet geworden was joh :')

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:40

Ik had gesolliciteerd op 3 functies daar, het was een nieuw te openen kledingzaak. Vergeleken met de andere kandidaten pastte ik in geen enkele functie.. Dus via deze weg deelden ze me mede dat ik niet geschikt was..

Ik ga er achteraan mailen en verhaal halen, want dit vind ik zo raar.. Heb ervaring, papieren en alles voor dit soort werk.. Niet dat ik mijn gelijk moet halen, maar ik wil gewoon een specifieker antwoord.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 14:43

Nou dat is je goed recht toch? Is raar als je er de papieren wel gewoon voor hebt..

Ik heb echt nog nooit een persoonlijke afwijzing gehad, zou wel willen weten uit hoeveel sollicitanten ik dan afgewezen zou zijn maar staat er bij mij nooit bij

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:15

Ik krijg terug te horen dat ik gewoon niet in aanmerking kom.. Dus ik ga terugmailen waar ze dan op geselecteerd hebben..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:47

Waarschijnlijk zal het wel met leeftijd te maken hebben. Ik heb 5 jaar ervaring met kassawerk, kan met 5 systemen werken en nog kreeg ik te horen dat ik niet in het profiel paste.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:56

Die functies waar ik op solliciteerde heeft niet alleen met kassawerk te maken hoor.. ;) Had gesolliciteerd op filliaalmanager, assistent filliaalmanager en gewoon fulltime kledingadviseuse/verkoper..

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:59

Sprak vanmiddag nog 2 van mijn buurvrouwen, die zijn ook beiden zonder pardon op straat gezet en kunnen nu ook moeilijk aan werk komen vanwege hun leeftijd... Dan heb je een gezin te onderhouden, echt te erg..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:10

Sita_ schreef:
Ik krijg terug te horen dat ik gewoon niet in aanmerking kom.. Dus ik ga terugmailen waar ze dan op geselecteerd hebben..

hmm ben benieuwd idd!

nou ik had gisteren gesprek en heb vanmiddag te horen gekregen dat ik ben aangenomen! was in eerste instantie voor 4-6 weken maar er vinden nu al gesprekken plaats tussen uzb en HR van bedrijf om me meteen over te nemen voor vast :D :D :D ben echt meeeeeeeegablij :D :D :D
maandag beginnen :D :D :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:39

Gefeliciteerd! Hopelijk kun je voor vast terecht. :)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:41

Gefeliciteerd! Leuk!
Wat is het voor baan?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:48

joyce2 schreef:
Pfoe, met 400 euro minder zou ik ook geen genoegen nemen! Wat eerder ook al aangehaald werd, als je dan in een uitkering terecht komt, kun je helemaal de eindjes niet meer aan elkaar knopen... Ik zou toch kijken of ze je wat tegemoet kunnen komen en anders toch maar verder zoeken? Je mag best een beetje kritisch zijn hoor!

Helemaal mee eens,... ik heb de laatste tijd steeds met minder genoegen moeten nemen en je uitkering is dan helemaal 3x niks meer straks. Heb altijd alles aangenomen ook al was t bijv. niet wat,...

Nu wil ik gewoon meer geld of ik zoek misschien toch inderdaad maar verder,..
Valt me wel erg tegen, ... was altijd goed geregeld bij de bank,..

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:58

Gefeliciteerd Ariebombarie!!

Ik werd vanmorgen gebeld of ik wilde beginnen bij een bedrijf waar ik al eerder gewerkt heb en natuurlijk wilde ik dat wel! Het is productiewerk en vreselijk saai, maar de collega`s zijn leuk en het levert geld op, dus ik ben allang blij!
Blijf wel doorzoeken, maar nu komt er tenminste ook geld binnen (had namelijk geen recht op ww aangezien ik maar 5 maanden bij mn vorige werk was) en ik heb nog genoeg sollicitaties lopen haha

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:00