Wat voor examen moet je daarvoor doen dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ilsiie schreef:Maar je krijgt meestal wel gewoon die 293 (toch?) graden Kelvin?
NieneWiep schreef:Dames, ik heb even een vraagje. Misschien goede voorbereiding op economie.
Ik heb net mijn contract binnen gekregen voor mijn vakantiebaan in de zomer en nu moet ik ook dat formulier voor de belasting invullen. Hier moet je aangeven of je gebruik wil maken van loonheffingskorting, of niet. Alleen mijn loonheffingskorting geld al bij mijn huidige bijbaan, zou je dit om kunnen zetten voor 2 maanden? Het scheelt namelijk best veel geld, en als ik dat pas begin volgend jaar weer terugkrijg duurt het wel lang...
NieneWiep schreef:Dames, ik heb even een vraagje. Misschien goede voorbereiding op economie.
Ik heb net mijn contract binnen gekregen voor mijn vakantiebaan in de zomer en nu moet ik ook dat formulier voor de belasting invullen. Hier moet je aangeven of je gebruik wil maken van loonheffingskorting, of niet. Alleen mijn loonheffingskorting geld al bij mijn huidige bijbaan, zou je dit om kunnen zetten voor 2 maanden? Het scheelt namelijk best veel geld, en als ik dat pas begin volgend jaar weer terugkrijg duurt het wel lang...
Flowerpull schreef:Okeee voorbeeldje zelf Redoxreactie halfvergelijking opstellen:
* In een neutraal milieu reageert NO3- tot NH3. Geef de halfreactie *
1) NO3- --> NH3
2) NO3- --> NH3 + 3H2O
3) NO3- + 9H+ --> NH3 + 3H2O
4) NO3- + 9H+ + 8e- --> NH3 + 3H2O
5) NO3- + 9H+ + 9OH- + 8e- --> NH3 + 3H2O + 9OH-
6) NO3- + 9H2O + 8e- --> NH3 + 3H2O + 9OH-
7) NO3- + 6H2O + 8e- --> NH3 + 9OH-
Gemaakte stappen:
1) Schrijf deeltjes voor en na de pijl op, maak alle atomen kloppend behalve O en H
2) Maak de hoeveelheid O kloppend door H2O toe te voegen
3) Maa kde hoeveelheid H kloppend door H+ toe te voegen
4) Maak de lading kloppend door e- toe te voegen
5) Corrigeer het, omdat er gegeven is dat het een neutraal milieu is (nu is het zuur omdat voor de pijl H+ aanwezig is) ,door aan beide kanten van de pijl evenveel OH- toe tevoegen
6) De OH- reageert met de H+ tot H2O
7) H2O aan beide kanten tegen elkaar wegstrepen.
En klaaaaar!
Ilsiie schreef:Ohhaha
Wat voor examen moet je daarvoor doen dan?
Ilsiie schreef:Sander, hoe reken je dat dan om naar een andere temperatuur (molair volume)?
Flowerpull schreef:Joepie! Dan kom ik luisteren lisanne!![]()
![]()
Heeeel veel succes, we can do this!
Molair volume kan je berekenen als mol en volume van gas berekend is, anders moet het gegeven zijn, OF gegeven dat T 298 is (of bij een ideaal gas 273,15).
Want:
Mol x Vm = volume gas
Volume gas / Vm = Mol