VWO eindexamen 2010 II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:47

AnnaaX schreef:
Als je in je eentje gaat lijkt het me wel dat het echt voelt als een tussenjaar, en niet als een lange vakantie :j

Ja klopt en ik denk dat ik er echt een stuk volwassener van word (lekker cliché :'))

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:48

Gittekit schreef:
Tussenjaar lijkt me wel gaaf, maar aan de andere kant ken ik mezelf en weet ik dat ik dan nooit meer ga studeren. :=

Precies, dat heb ik ook een beetje :j

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:48

Chrisje92 schreef:
AnnaaX schreef:
Als je in je eentje gaat lijkt het me wel dat het echt voelt als een tussenjaar, en niet als een lange vakantie :j

Ja klopt en ik denk dat ik er echt een stuk volwassener van word (lekker cliché :'))

Chliché inderdaad, maar wel waar :j

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:51

Chrisje92 schreef:
AnnaaX schreef:

Maar hoe zie jij zo'n reis voor je? Hoe verplaats je je, trein? Auto gaat niet lukken lijkt me. En wat ga je doen? Dingen bezoeken, of gewoon naar steden? Ik weet nog niet zo goed hoe ik zo'n reis alleen voor me moet zien. :D Met zn tweeen ga je toch sneller leuke dingen doen denk ik.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:53

Ik verplaats me idd met trein, OV en misschien ook wel auto, als ik een auto kan huren voor een tijdje en ik voor m'n reis in 1 keer mn rijbewijs kan halen :+
Ik wil zeker 4 grote steden bezoeken (Vancouver, Ottawa, Montreal, Toronto) en daar allemaal minimaal een week blijven. Ik wil enorme wandelingen maken door mooie natuur. Ik wil paardrijden :) Ik wil de treinreis van Vancouver naar volgens mij Toronto maken, die 5 dagen duurt. Imo geweldige manier om het land te zien. Ik wil naar de noordoostkust om walvissen te spotten en ik wil misschien in het westen nog snowboarden. Zo zie ik het tot nu toe ongeveer voor me :')
En ik wil ook wel uitgaan enzo, mensen leren kennen die me steden kunnen laten zien ofzo :) Dat lijkt me heel leuk.

NieneWiep

Re: VWO eindexamen 2010 II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:56

Zo klinkt het wel heel gaaf! Maar ik zou zo bang zijn dat ik me echt eenzaam ga voelen, je spreekt natuurlijk overal wel mensen, maar je hebt niet echt een buddy waar je alles mee kan delen.

Ik dacht dat je voor een auto huren in Amerika minimaal een paar jaar je rijbewijs moest hebben, of minimaal 24 oid. Of je moest echt super veel borg betalen. Maar zou wel mooi zijn als dat kon!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:57

Hmm ik heb daar nog niks over gelezen, maar zou kunnen. Zou niet fijn zijn :')

Ja sowieso dat ik me eenzaam ga voelen, maar dat lijkt me ook wel wat hebben ofzo.. ik vind het nooit zo erg om alleen te zijn :)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:57

NieneWiep; over je vraag over HHS; ik denk aan Scheveningen, en anders Maastricht. :)

Ik zag iemand voorbijkomen die in Leiden gaat studeren, leuk hoor :) Daar zit ik nu op school. Al zal jij Leiden waarschijnlijk wel op een andere, meer studentiekose, manier ervaren dan dat ik nu doe.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:59

Chrisje92 schreef:
Hmm ik heb daar nog niks over gelezen, maar zou kunnen. Zou niet fijn zijn :')

Ja sowieso dat ik me eenzaam ga voelen, maar dat lijkt me ook wel wat hebben ofzo.. ik vind het nooit zo erg om alleen te zijn :)

Dat heb ik ook wel een beetje. Ik kan prima met mezelf overweg. Ik heb niet per se anderen daarvoor nodig.
Maar ik ben niet bang dat ik me daar alleen ga voelen. Ik zit daar in een gedeeld appartement (wel 1-persoonskamer!) met allemaal studenten uit de hele wereld die daar ook Spaans leren. En iedereen die daar dan komt, kent niemand, dus je maakt wel snel contact vermoed ik :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:03

RicardoOpa schreef:
Dat heb ik ook wel een beetje. Ik kan prima met mezelf overweg. Ik heb niet per se anderen daarvoor nodig.
Maar ik ben niet bang dat ik me daar alleen ga voelen. Ik zit daar in een gedeeld appartement (wel 1-persoonskamer!) met allemaal studenten uit de hele wereld die daar ook Spaans leren. En iedereen die daar dan komt, kent niemand, dus je maakt wel snel contact vermoed ik :)

Maar jij zit natuurlijk de hele tijd op dezelfde plek, met allemaal mensen om je heen die hetzelfde doel hebben als jij. Dan maak je natuurlijk wel snel vrienden waar je ook dingen mee kunt gaan doen. Zo'n rondreis is toch anders omdat je steeds onderweg bent, en overal weer nieuwe mensen leert kennen.

Ik vind het zelf ook niet erg om alleen te zijn, voor een tijdje. Om even tot rust te komen. Maar verder ben ik toch wel een gezelschapsmens. Maar misschien is dat wel heel anders als ik zo'n reis ga doen. Maar dat durf ik dus niet. :Y)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:05

Haha ik durf eigenlijk ook niet maar ik vind dat ik het moet doen :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:07

Als je de mogelijkheid hebt.. gaan dan. :)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:08

Dat vind ik echt knap van je, dat je het wel gewoon doet! :j

Ik ben wel bang dat ik me daardoor laat tegenhouden om zo iets te gaan doen in mijn tussenjaar, terwijl ik echt niet in Nederland wil blijven de hele tijd. Ik ga maar op zoek naar een reisbuddy denk ik. :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:11

heftig chrisje!

zo hoorde ik vandaag dat een leerling uit de derde klas moest de les uit, wilde de les niet uit, leraar wilde hem de klas uitzetten, leerling slaat de leraar met een kruk ofzo op zijn hoofd, gevolg: leraar bewusteloos (eventjes) en hechtingen
oid, iig in die richting was het verhaal

lekkere leerling...?

fijn dat OV nienke...

danjewel josien, heb de film nu 2x gezien, boek in het engels gelezen en heb heirook de nl vertaling ervan nu :D
Laatst bijgewerkt door xFioon op 11-01-10 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:13

Jeetje, daar ben je mooi klaar mee als leraar :=
Wat is er met de leerling gebeurd verder?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:15

Was dat een leerling van jouw school? Die is ook niet helemaal goed bij zn hoofd, een leraar slaan met een kruk?? :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:16

aangifte gedaan geloof ik...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:17

ja, maar weet niet of het ook op onze locatie was, geloof het niet, want wij hebben dacht ikg een onderbouw meer op de locatie? :') wat weet ik het toch goed... not :P
verder weet ik het ook niet, dit was wat ik vandaag hoorde op school ;)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:19

Hahaaaa.
Vandaag heb ik samen met 3 andere leerlingen te verwarming gesloopt. Het gloeiend hete water spoot alle kanten op! Lokaal zeiknat; iedereen brulde van het lachen :')

Misschien hadden we er dan toch niet met z'n vieren, vol gewicht, op moeten gaan zitten.

Vraag me af of ik daar nog wat van hoor, ik neem aan dat zoiets wel wordt betaald door de verzekering?

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:19

xFioon schreef:
aangifte gedaan geloof ik...

Gelukkig maar, zoiets gaat echt veel te ver!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:21

wooow haha ricardoOpa, lekker dan...
denk da tje daar nog wel wat voor hoort hoor... was er geen leraar die daar wat van zei?

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:24

Chrisje; Ik vind zeker dat je het moet doen!
Ook al zul je best wel wat momenten hebben wanneer je spijt hebt en naar huis wilt. Maar juist daar leer je zoveel van jezelf kennen en is het gewoon een overwinning als je eenmaal terug bent gekomen met een fantastische ervaring!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:25

Leraar, ondertussen zeiknat, stond zelf keihard te lachen :')
Die vond het allemaal wel hilarisch. We moesten alleen wel onze naam opschrijven :')

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:25

Verwarming slopen zal hopelijk voor jou verzekeringswerk zijn idd. ;)
Een leraar slaan? Dat krijg je toch niet bedacht.. :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:26

nee lijkt mij ook, dan zit er volgens mij wel wat mis in je hoofd, maargoed...