Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:03

Ik ben vandaag ff naar 't centrum van Groningen gelopen en heerlijk geshopt :D
Het was een en al glijpartij, vooral bij 't winkelcentrum van de Korrewegwijk, daar was 1 en al ijs, zag nog wat mensen onderuit gaan, en ik ging zelf ook bijna :o

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:04

Berdien schreef:
Haha dit is mijn straat niet, dit is een 'grotere' weg.
Mijn straat ziet er zo uit:
Afbeelding

Zag net moeder en kind op de fiets over de laag fietsen en onderuit gaan. Gelukkig was er niks aan de hand, maar fietsen met een kind achterop op die ijssneeuwlaag.. :n

en daar staat mijn oude school hihi, de hamrik :D
Ik woon er nu ook vlakbij.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:06

@Lisette, ik heb zo moeten lachen om je foto. Het hoofd van je kat spreekt boekdelen! :')

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:07

opisop_shop schreef:
griebels schreef:
Die schone auto heeft geen sneeuw onder de auto liggen die staat er dus wel langer ;)

Of die staat op het plekje waar een andere auto heeft gestaan die vandaag weg is gegaan :)*

Heb vandaag echt genoten van de sneeuw, voor het eerst met mn jonkie in de sneeuw echt zalig en mooie foto's gemaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

Het sneeuwt hier alweer steeds harder en het begint alweer glad te worden, de auto;s glibberen voor het huis langs.
Zal me nu vlug omkleden en toch maar wat eerder weggaan naar mn werk.
Als jullie hierna niets meer van me vernemen had ik toch mn eigen kop moeten volgen en thuis moeten blijven :Y) _O-

Mijn vriend gaat vanavond in de gaten houden hoe het weer hier is, als het te gek wordt denk ik dat hij wel naar mn werk belt met de vraag hoe lang ik nog weg blijf.
Iedereen nog veel succes/plezier met de sneeuw!

Wat is Wisse een mooi paard geworden!

Ik mis mijn powny ;(
Wil ook graag naar haar toe,maar ik ga er echt niet op uit met mijn scooter..
Ik hoop dat de fietspaden gauw weer wat schoner zijn...

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:08

Musjes schreef:
@Lisette, ik heb zo moeten lachen om je foto. Het hoofd van je kat spreekt boekdelen! :')

sneeuwtijger :Y) :n :n mevrouw houdt niet van koude natte voetjes :D

Berdien

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 18:12

Dat doen katten nooit :D

Heel offtopic, maar is Wisse toevallig een kruising van een Friese merrie en een bonte rijpaardhengst, geboren in Zwolle en begonnen met de naam Bauke?!

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:14

:D
opisop_shop schreef:
Gut Kiwiko ik wordt een beetje moe van je, sorry dat ik het zeg.
Heb net de resterende blz gelezen sinds ik ben gaan slapen en ik wordt door jou meerdere malen genoemd alszijnde "met de instelling van TS" en dat ik wel graag "een vrije dag wil op kosten van mijn baas".
Echt hoor, verkeerd lezen is ook een vak :Y)

Ik heb dit topic geopend als algemene vraag, hoe dit bij iedereen op zn werk is geregeld, wie er wel en niet hoefde te werken enz .
Daarna in het kort even iets over mijn eigen situatie voor de volgende dag (vandaag dus).
Ik heb ook al in het topic vermeld dat het zeer zeker niet aan inzet ligt, ben echt niet iemand die voor een verkoudheidje thuis blijft en ze kunnen me altijd bellen en dan kom ik er meteen aan. Ook heb ik al gemeld dat ik gisteren op eigen kosten van mn andere werk thuis ben gebleven. Waarom dan door blijven zeggen dat ik op kosten van mijn baas thuis wil blijven?!
Ik wil gewoon puur technisch gezien hoe dit geregeld is.
Er gaat bij ons geregeld van alles mis met de uren (overuren, gewone uren, vakantieuren enz enz) en ik zou het dan wel graag op de juiste manier gecodeerd willen zien. Niets mis mee lijkt me toch?
Je zou zelfs kunnen denken dat ik een assertieve werknemer ben, die graag op tijd voorbereid is.
Heb me immers gisteren al druk gemaakt over hoe ik vandaag naar mn werk zou moeten.
:Y)

Anyway, het ging mij erom, dat als het vandaag ook zo zou zijn als gisteren (en er dus bv totaal 70cm zou zijn gevallen met een wegdek dat vandaag glad zou zijn door opvriezing) het echt weleens te gek kon worden om de deur uit te gaan.
En wat er in zo'n geval aan de hand zou zijn qua werk.
En waar de grens ligt.

Zoals ik de wereld nu zie buiten is het prima te doen, dus voor mij geen problemen vandaag hoor :)
Heb mijn baas dus ook laten weten dat ik vandaag gewoon kom.
Heb nog geen antwoord van hem gekregen op mijn vraag hoe dit geregeld is voor extreme weersomstandigheden, dat ga ik dan ook zeker nog navragen. En nee, niet uit geldlust of om misbruik van te maken maar gewoon uit gezonde interesse :)

Ben blij dat jij het zegt :D

Ben je er al ondertussen achter of daar een regeling voor is?

Ben ook wel benieuwd

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:30

Ik woon ook in het noorden, in buitengebied. Gelukkig wonen we direct aan een hoofdweg, dus ze waren er al met de sneeuwschuiver langs geweest en we hoefden dus 's ochtends alleen de 20 meter oprit vanaf de auto's te ontdoen van 30 a 40cm sneeuw richting de weg, en daar nog een doorgang maken door de 50 a 60 cm opzij geschoven sneeuw die de sneeuwschuiver van de weg had gedrukt. 's ochtends in de "spits" ging het nog wel. gangetje van 30 tot 50 op de 80km wegen, en tot 60 op de snelweg. In Drachten, de grote plaats waar we heen moesten (en voorheen woonden) waren de hoofdwegen door de plaats slechter te berijden, en de kleinere wegen en parkeerplaatsen en hofjes worden niet eens geschoven de eerste dag/nacht, dus daar ben je gewoon ingesneeuwd en kom je niet eens de parkeerplaats af voor je uren hebt staan sneeuwscheppen met heel veel man.

In Drachten zelf stond het op sommige plekken vast omdat auto's of vrachtwagens weg waren gegleden of de drempel niet over kwamen of vastliepen in kleinere straten die niet geschoven waren.

We zijn veilig weer naar huis gereden, auto vooruit geparkeerd op onze oprit, maar toen we die middag weer weg wilden, kwamen we achteruit niet eens maar de parkeerplaats af...
We zijn toen met de 4x4 wederom richting Drachten gereden (afspraken, o.a. naar ziekenhuis) en waren blij met de 4x4, want de wegen waren nu een stuk slechter begaanbaar. De grote buitenweg ging nog wel, maar in Drachten zelf ook overal auto's die weggegleden waren de goot in, de stoepen op, enkele helaas ergens tegenaan. Vrachtwagens met alarmlichten aan stilstaand langs de weg, auto's die door anderen parkeerplekken uit geduwd of getrokken moesten worden, mensen die van de rotonde waren gegleden... Fietsers al glibberend op de hoofdweg, omdat fietspad (en voetpad) onbegaanbaar waren met 30 cm sneeuw, sommigen die onderuit gingen. Nog blijer met de 4x4 en lage gearing... We zijn met een gangetje tussen de 30 en 50 naar huis gereden over verschillende wegen. Dankzij die 4x4. Met onze gewone auto, waar ik die ochtend zelf nog mee naar de garage was gereden, had ons dat niet gelukt.

Zulke hoeveelheden sneeuw, in korte tijd, zijn niet te vergelijken met een paar centimeter. Hier konden ze er niet tegenaan schuiven met het beschikbare materieel en mankracht, laat staan dat strooien zin had!
B-weggetjes werden niet eens geschoven, dus mensen die iets meer achteraf zaten, konden gewoon hun erf niet af voordat in de loop van de dag de sneeuwschuiver was geweest, of een bevriende boer uit de buurt de wegen wat schoon geschoven had met zijn trekker en schuif/bakje.

Vanuit huis gezien. De sneeuw komt tot het glas van de tuindeuren, bestrating ligt nog stukje lager...
Afbeelding
Gister hadden we verder geen tijd om echt foto's te maken, zo druk met afspraken en sneeuwscheppen dat het er niet van gekomen is.
Vandaag dan wel...

hoogte : zo'n 32 cm op dag 2...
Afbeelding
Afbeelding
Hier kun je het goed zien wat de standaard hoogte is in de bak. Geen sneeuwduinen ;)

Onze oprit na een dag sneeuwruimen:
Afbeelding

Dit is een B-weggetje vlak achter ons, dag 2 nadat er geschoven is. Gisterochtend dus nog niet... Aan de zijkanten zie je hoe hoog de sneeuw komt, zie daar maar eens doorheen te komen zonder vast te komen te zitten of uit te glijden...
en met de hand schoon scheppen, is geen doorkomen aan ;)
Afbeelding

Hier werd dus geroeid met de riemen die men had en zijn sommige mensen aan het werk gegaan, en anderen thuis gebleven. Er werd inderdaad geadviseerd om wanneer het even mogelijk was, niet de weg op te gaan...
Laatst bijgewerkt door joyce B op 18-12-09 20:40, in het totaal 2 keer bewerkt

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:36

Vanmorgen ook een half uur bezig geweest om mijn auto op de weg te krijgen. Had hem al bewust voor aan ons pad weggezet maar ik glibberde alle kanten uit en de bodemplaat lag in de sneeuw. Dacht even te scheppen maar het viel me vies tegen. Verder wordt er hier weinig gestrooid. Gisteren helemaal niet, nu alleen de laatste kms op de dijk niet. Morgen komt de hoefsmid, die moet zijn wagen maar aan de weg laten staan. Die ene die wel nog ijzers heeft voor, gaat dan ook maar op blote voeten. Of de buurman moet daarvoor eerst ons pad schoon schuiven met de tractor.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:18

Ik heb afgemeld voor vandaag. Ik sta voor de klas maar ik moest vandaag alleen een klas naar de schoolmusical brengen (maw de aanwezigheidscontrole doen), dus ik hoefde niet les te geven.
Ben gisteren wel gegaan, ben om half 5 vertrokken en was rond kwart voor 8 thuis. Mijn moeder (werkt op dezelfde school-) was behoorlijk ontdaan dat ik in de auto was gaan zitten met mijn zwangere buikje en verbood me, op mijn 30e :+ , ronduit om vandaag te gaan werken _O- Er was vanochtend hier nog steeds niet gestrooid, mijn straat is een grote ijsbaan, ligt geen sneeuw meer maar puur ijs op de weg en heb gisteren al een paar kilometer lang in de slip gezeten omdat er 'fijn' ineens een paar kilometer snelweg niet gestrooid was. Het erf bij stal kon ik gisteravond met de auto nog net op, hij moest flink ploegen door de sneeuwlaag. Mijn dochter heb ik thuis gehouden van school, heb zelf afgebeld en wij zijn alleen te voet een broodje gaan halen, voor de rest zien we wel wat het weer verder brengt. Mijn baas? Die vond het gisteren heel goed dat ik de hele trip gemaakt had en wenste me vanochtend prettige feestdagen. Wat hij er verder mee doet, een ziekmelding, een vrije dag, hij moet maar zien. Als ik maar niet hoefde te komen, dan was ik al blij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:18

Vandaag dus de overdracht van ons huisin Rotterdam
De wegen waren redelijk te doen vanochtend behalve na Drachten de A7 en een stukje A6 tot Emmeloord.
We zijn 07.30 vertrokken en met een half uurtje eten waren we om 11.15 in Rotterdam.
Best goed te doen allemaal... maarja je weet dat je je op stukken aan moet passen.

Terug alleen maar vanaf Brielle files gereden bah bah bah.. dan weet ik weer waarvoor we ons huis daar hebben verkocht.
Om 14.30 vanuit Brielle vertrokken en incl een half uurtje eten waren we om 19.30 thuis... fijn om weer in het Noorden te zijn......
Veel mistbanken vanaf Emmeloord tot aan Drachten en vanaf knooppunt Joure weer sneeuw tot aan Drachten.

Hier in Leek niet....

Dus al met al zijn we nu echt ex-Rotterdammers.... :D

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:20

Ik ben vanmorgen lopend gegaan. Stapte mijn huis uit en lag al onderuit. Maar uiteindelijk ben ik aangekomen en nog op tijd ook :+ De terugweg ging een stuk sneller.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:45

Mooie sneeuwplaatjes hier! :D
Bij ons op het dijkje ligt niet zoveel sneeuw, maar genoeg om te besluiten met mijn mooie rode kaplaarsjes naar de bus te wandelen richting werk.
Geen glijpartijen, geen pekel op mijn mooie leren gehakte schoentjes, die vast ook niet waterdicht zijn en geen natte broekspijpen.
Ik had in ieder geval veel bekijks toen ik het Beursgebouw binnen stapte en piepend door de marmeren hal naar de liften liep. :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:59

Had ook mijn waterdichte schoenen aangetrokken (had helaas geen moonboots). Op het werk liet ik overal modderplasjes achter. Maar ondanks natte broekspijpen had ik wel droge sokken. Op het werk maar snel mijn andere stappers aan getrokken.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:11

Dana01 schreef:
ik bedacht me vanmiddag dat ik niet graag bus chauffeur zou zijn, je draagt wel de verantwoording voor al die mensen, als je dan een ongeluk krijgt :oo

op dat moment snapte ik ineens waarom ze niet reden :x

Inderdaad. Als hier aan het kanaal een bus vol mensen aan de glij gaat belandt deze zeker weten in het water :\

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:19

Zo ik vandaag ook gewoon naar stage gegaan!.
grote wegen met auto was wel te doen gelukkig! :D

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 23:48

Durante schreef:
Jaduuh schreef:

Jouw straat ziet er nog goed uit! Ik kon vanochtend (half 6) niet eens op mijn fiets stappen in de straat van mijn vriend. En ben in de straten naar mijn straat toe en in mijn eigen straat maar gaan lopen, want die wegen waren echt spekglad en hobbelig.

Hier in de straat staan ook genoeg auto's die echt niet weg kunnen komen. :n

He, ik liep rond die tijd daar ook nog langs :D

Na het stappen of moest je ook zo vroeg naar je werk? :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 09:25

Berdien, dat is inderdaad Wisse. Volgens mij hebben wij daar al eens eerder contact over gehad?

Nou, de dikste ergernissen van de sneeuw zijn voor iedereen wel weggenomen denk ik en volgens mij heeft iedereen er ronduit van genoten.
Onze eigen parkeerplaatsen waren vol voor het huis, dus ik heb op de grote parkeerplaats geparkeerd. Ik kwam er echt NET in, hoop dat ik er straks weer UIT kan want ik moet om 10uur weer werken. Gisteravond zonder problemen naar huis gereden, het heeft hier nog maar een cm of 2 weer gesneeuwd gistermiddag dus geen nieuwe overlast. Ik hoop alleen dat het niet te glad is na die dikke vorst van vanacht :oo

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:28

nou word het pas echt gevaarlijk, de smeltende en dan weer opvriezende sneeuw.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:28

We gaan eens een poging doen om de trailer weg te brengen voor onderhoud. Stukje Leek/Eelde is wel te doen.

Daarna shoppen in Groningen, even glazen huis bekijken en zo te lezen worden het `vooralnietonderuitglijschoenen` aantrekken :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:30

Wij gaan vandaag ook shoppen en glazen huis bekijken en glibberen over een uurtje ook maar richting Groningen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:31

ik moet straks met de autoambulance de raceauto van vriendlief wegbrengen......... maar veel grote weg, dus dat is best te doen

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:02

Ik vind dit echt niet leuk meer.. al een paar dagen niet naar stal geweest,durf niet op m'n scooter de weg op, fietspaden zijn erg glad nu..
(Als er nog iemand met de auto van Groningen langs/ door harkstede gaat, houd ik me aanbevolen :D )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 10:05

Vandaag niet Diaan, morgen kan wel als ik naar Hoogezand rijd.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:22

Ik bedacht het me gisteravond laat inderdaad, dat we al eens over Wisse gePB't hadden :j

Ik ga net de andere kant op, mijn paarden staan in Onnen.

Door die vorst zie ik het nog steeds niet zitten om mijn auto de straat uit te krijgen := Gisteren was de weg voor mijn huis al glad, nou zal het wel helemaal een ijsbaan zijn :\
Straks eerst maar met stoffer, blik en ijskrabber mijn auto te lijf :Y)