VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherellee_

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:48

Net een beetje aan het teruglezen geweest, wat zijn jullie allemaal veel in het buitenland geweest! Bij mij op school is dat allemaal veel minder.

1e: niks
2e: 4 dagen roeien in Friesland
3e: niks
4e: weekje Frankrijk(sliep je op een krotte zolder op een boederij)
5e: niks
6e: niks

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:50

2e: 2e klassenkamp Heino
2e: Tto trip naar Londen
4e: Parijs (of Berlijn, gymnasium naar Rome)

Cherellee_: Jullie hebben er idd ook weinig gedaan!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 10:54

Ja, ikvond het ook al zo weinig, maar nu ik jullie reizen zie zeker..
Moet er wel eerlijk bijzeggen dat je in de 4e op uitwisseling kon naar Frankrijk en in de 5e kon je als je een bepaald vak had ook naar het buitenland. Bijv drama ging naar New York, latijn naar Rome, Grieks naar Athene. Ik had alleen helaas geen van die vakken ;(

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:02

Wij hebben ook niet heel veel gedaan, maar wat we gedaan hebben was erg leuk :D
3e: weekje Ardennen (kon je uit heel veel dingen kiezen)
5e: Parijs
6e: dagje Keulen.

En verder nog excursies in Nederland :+

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:23

Ik heb trouwens afgelopen zomer ook nog een reis naar/door Amerika gemaakt! :D Dat hadden leraren georganiseerd, maar we moesten wel alles zelf betalen... :7
We zijn in totaal met 40 leerlingen en 5 docenten gegaan voor 19 dagen van San Francisco tot San Diëgo en weer terug 8-)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 11:39

Isjtar schreef:
Ik heb trouwens afgelopen zomer ook nog een reis naar/door Amerika gemaakt! :D Dat hadden leraren georganiseerd, maar we moesten wel alles zelf betalen... :7
We zijn in totaal met 40 leerlingen en 5 docenten gegaan voor 19 dagen van San Francisco tot San Diëgo en weer terug 8-)

JEETJE wat GAAAAAF...pff, wist niet eens dat een school zoiets kon organiseren :P...

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:06

Woow klinkt echt super gaaf! Bij ons op school organiseert wel elk jaar een leraar wintersport, een week lang met mensen vanaf de 3e klas! Echt super gezellig, aangezien die leraren die mee gaan zich daar absoluut niet als leraar gedragen..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:09

Woow, dat zou ik ook wel willen! Gaaf, naar Amerika! :wow:

Jaa, skireizen zijn hier ook, maar plaatsen zijn heel beperkt..

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:09

Haha, het was idd heel erg gaaf ja! Ik heb ontzettend veel gezien en gedaan :D De leraren die mee waren, waren allemaal ook heel gezellig en gerdroegen zich ook niet als leraar. Het was echt een vakantie en geen schoolreisje zeg maar.
Het waren 2 leraren die dit georganiseerd hadden... Zij organiseren om de 2 jaar ofzo een reis naar Amerika of een ander ver en vet land. Alleen de betaling gaat via school, maar verder doet onze school zelf er eigenlijk niks mee... Het is echt puur het initiatief van die 2 leraren die zin hebben in een leuke vakantie en gelukkig bereidt zijn om leerlingen mee te nemen :D

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 13:35

Wij hebben opzich best veel uitstapjes als ik het zo lees!
1e: efteling
2e: Delft
3e: Parijs en het land van saeftinghe
4e: Londen en Den Haag
5e : Barcelona of Rome
6e: Duitsland een dagje (Ruhrgebied) als je duits en/of aardrijkunde hebt en een ski-reis

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:12

nou hier gaan we ook niet skien helaas..had me wel heeeel leuk geleken..

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:21

Oh, die reis naar Amerika! :+: Eigenlijk al die reisjes hier, zover ben ik niet gekomen :P .

De enige reis, en daarmee ook de reis die ik echt het allergaafste vond was vorig jaar, een week naar Engeland. Een halve week hebben we bij gastgezinnen in Cambridge gewoond, daarna in een jeugdhotel in Londen. Dat was echt vet :+: .
Verder heb ik niet zoveel gereisd, dagje Hellendoorn in de eerste etc. Uitwisseling naar Roemenië heb ik zelf gemist, wel iemand bij ons gehad.
Dit jaar gaan we wel naar de LHC (deeltjesversneller) in Zwitserland, bij Genève :D . Nu wil de natuurkundeleraar regelen dat dat bezoekje samenvalt met de autoshow daar, echt geweldig. Werd 'ie helemaal blij van, dat dat waarschijnlijk ook nog kon ook :') .

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:23

Andante schreef:
Oh, die reis naar Amerika! :+: Eigenlijk al die reisjes hier, zover ben ik niet gekomen :P .

De enige reis, en daarmee ook de reis die ik echt het allergaafste vond was vorig jaar, een week naar Engeland. Een halve week hebben we bij gastgezinnen in Cambridge gewoond, daarna in een jeugdhotel in Londen. Dat was echt vet :+: .
Verder heb ik niet zoveel gereisd, dagje Hellendoorn in de eerste etc. Uitwisseling naar Roemenië heb ik zelf gemist, wel iemand bij ons gehad.
Dit jaar gaan we wel naar de LHC (deeltjesversneller) in Zwitserland, bij Genève :D . Nu wil de natuurkundeleraar regelen dat dat bezoekje samenvalt met de autoshow daar, echt geweldig. Werd 'ie helemaal blij van, dat dat waarschijnlijk ook nog kon ook :') .

dagje Hellendoorn! daar woon ik :P

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:25

Nu we het toch over een plaats hebben waar iemand woont, woont er toevallig iemand in maastricht? In Dec. een weekendje weg met m'n vriend naar Maastricht, misschien iemand tips wat een beetje leuk is om heen te gaan?

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 14:42

Oeh Maastricht! Daar ga ik morgen heen met mn vriend :D Lekker shoppen! :D Wij blijven slapen bij mijn broer en zijn vriendin, dus wat dat aangaat hebben we geluk :) Ik zal eens rond kijken of er iets leuks is... ;)

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 15:58

Ik ben weer thuis. :D

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:05

Oh leuk hoe heb je het gehad en wat heb je allemaal bezocht?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 16:08

We hadden voor onszelf even kort opgeschreven wat we hadden gedaan dus dat plaats ik wel even. :D

Dag 1, 15 oktober

Om 6 uur ’s avonds vertrokken met de trein naar Hoek van Holland, 8 uur op de boot. ’s Avonds wat gedronken en gaan slapen.

Dag 2, 16 oktober

Zes uur ’s ochtends opgestaan, ontbeten op de boot en daarna met de trein van Harwich naar Liverpool St. Onze bagage naar het hotel gebracht en daarna koffie wezen drinken. Naar Leicester Square om kaartjes voor een musical te kopen, Hairspray! Toen geluncht in Covent Garden en een beetje winkeltjes gekeken. Om een uur of 5 naar het hotel, even een dutje gedaan en daarna weer de stad in om wat te eten, bij Wetherspoons. Hierna zijn we naar Hairspray geweest! Om een uur of 12 lagen we in bed.

Dag 3, 17 oktober

Ontbeten in het hotel. Daarna naar Green Park geweest om te interviewen. Daarna naar Victoria Station om Josha op te halen. Geluncht in een echte pub, fish & chips! Hierna de hele middag gewinkelt. Nadat we Josha weer weg hadden gebracht zijn we gaan eten bij de Italiaan in Bayswater. Hierna terug naar het hotel gegaan en vroeg naar bed.

Dag 4, 18 oktober

Na het ontbijt in het hotel gaan interviewen in Hyde Park. Daarna naar Oxford Street geweest, naar de Primark. Daarna naar de film Up geweest in Odeon Marble Arch. Hierna een broodje en sushi gehaald bij de Pret a Manger, en nog wat meer geshopt. Om 5 uur weer in het hotel afgesproken, even uitgerust en daarna zijn we gaan eten in China Town, bij een echte Chinees. Hierna zijn we naar Waterloo gegaan, het London Eye en de Big Ben gekeken. Via de Westminster Bridge weer terug naar Embankment gelopen en zo terug naar het hotel.

Dag 5, 19 oktober

Na het ontbijt weer naar Hyde Park gegaan om te interviewen maar dit lukte niet. Daarna zijn we via Hyde Park naar Knightsbridge gelopen. Hier hebben we wel 2 uur in Harrods doorgebracht, voornamelijk op de kerstafdeling. Daarna naar Covent Garden geweest om te shoppen. Toen om 5 uur naar het Hard Rock Cafe waar we even snel iets gingen eten, want om 7 uur moesten we weer op Liverpool St. zijn. Toen weer in de trein naar Harwich en op de boot. Deze vertrok pas 1 uur ’s nachts dus we lagen laat in bed.

Dag 6, 20 oktober

Vroeg opgestaan om nog op de boot te kunnen ontbijten, een echt Engels ontbijt met eieren en spek. Om 8 uur mochten we de boot af en op de trein terug naar huis. En nu zijn we moe.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:11

Leuk en uitgebreid verslag, klinkt alsof je het erg naar je zin hebt gehad! Slaap lekker dan maar alvast haha

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:15

Klinkt erg gaaf! :D

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 16:51

Klinkt heel erg gaaf, wauw! :D

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:56

Dat klinkt idd als een geslaagd tripje! :D
Ik ga nu lekker op tijd mn warme bedje in... Morgen vroeg naar Maastricht! :D Ik blijf daar gezellig slapen bij mn broer, dus ik ben er de komende dagen even niet! :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:01

Veel plezier in Maastricht! :D

Ik ga zo echt echt echt beginnen met leren. Ook al roep ik dit al dagenlang. :')

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:56

Isjtar schreef:
Welkom! Ik doe idd ook het IB... Wij krijgen eigenlijk gewoon les, niet echt iets speciaals ofzo. We zijn vrij veel aan het oefenen met schrijven, vooral de comparative commentary waar ik dus echt een hekel aan heb :P
Een paar weken terug had ik mijn eerste interactive oral die ook mee zou kunnen tellen voor mn IB, en daar had ik een 7 voor... Lekker begin dus :D

Wij zijn momenteel bezig met onze literary options, en nu beginnen we met onze cultural options. We hebben nu inmiddels ook al wat CC's gemaakt ( :Z ) en een essay over 1984. Ik vind dat we dit jaar trouwens wel wat meer moeten doen dan vorige jaren? We hadden nooit huiswerk en nu opeens toch wel.
Goed van je 7 zeg, wat deed je voor je interactive oral?

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 18:50

Wij doen inderdaad ongeveer hetzelfde met IB.. Alleen zijn we erg bezig met CC's ( :r ) omdat het bekend is dat mensen dat moeilijk vinden.