Yoga meeting!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Breghje schreef:KDS.. meerénnen met je paard? In die zin van echt hard rennen enzo?? OMG... ik krijg al geen lucht als ik eraan denk... oei... ik moet echt iets gaan doen...
Denk dat ik Bregh maar meeneem naar yoga, het was plank op plank....
KDS schreef:nouja... ik ren vaak met een zweep met een plastic zak eraan (ze rent er graag agressief als ze is achteraan)... maar het helpt wel met je conditie (alsin: ik kan nu vijf minuten rennen en hoef dan pas aan het zuurstof...)
Justy schreef:Wat een gave opleiding is dat, Rossi! Ik had eerst niet eens door dat het een opleiding van de HU wasHartstikke gaaf dat je je hart bent gevolgd
Jij woont trouwens niet al te ver bij mij vandaan, dus ik ga die workshops van je instructrice eens in de gaten houden
Corinne14 schreef:Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in rijden met neckrope of/en gymnasticerend rijden, misschien zijn deze trainingsdagen misschien eens leuk om te doen? In het kader van ons onderwerp 'Verdiepen in paarden/mezelf ontw via een cursus'Ze kunnen je hier zowel leren om een begin te maken met het rijden met de neckrope als het leren om je paard te gymnasticeren met behulp van de neckrope. http://www.stichtingpaardenmetplezier.com/trainingsdagen2009.html#necrope
En ja, dit topic gaat echt loei hardIk had inderdaad ook nog helemaal niet gehoord van die opleiding van Rossi.
Klinkt wel erg leuk, en gaaf ook dat die echt erkend is.(Onderdeel van de HU)
Breghje schreef:Die laatste ben ik heel erg benieuwd naar, een vriendin van me heeft zich ook verdiept in het Sjamanisme en ik dacht dat op die manier je paard benaderen ook heel interessante invalshoeken gaf. Het is alleen een paar jaar geleden voor me, dus allemaal niet zo 1 2 3 op te halen.
Ik ga ook naar Margreet trouwens, in mei. heb er nu al zin in!
Nimue schreef:rossi schreef:Haar site is: http://www.equijoy.nl
Rossi, leuke site! Hele interessante workshops ook, toch net weer anders dan je vaak tegenkomt. Voor mij wel een aardig eind weg, maar onder de 2 uur dus ik ga daar vast ooit nog wel eens langs.
Ik wilde ook dit jaar EMP gaan doen, maar omdat de lesdagen op woensdag en zaterdag vallen ging dat niet. Ik werk namelijk in de jeugdzorg (redelijk toepasselijk voor de opleiding), en dat is buitenschools en dus zijn woensdagmiddag en zaterdag de enige dagen in de week dat ik overdag kan werken. Daar zit dus een groot deel van mijn uren en die kan ik niet zomaar steeds overslaan. Ik hoop echt dat de lesdagen volgend jaar anders vallen, want ik wil de opleiding erg graag gaan doen! Ik zit ook naar de master Ecologische Pedagogiek te kijken, dan kun je Eco-Mediated Pedagogy weer als afstudeerrichting kiezen ofzo, en het trekt me ook wel om een masterdiploma te halen in dit veld.
Nimue schreef:Mjah, 2 á 3 keer per maand van de 8 werkdagen vindt mijn werkgever echt niet leuk. Mijn bankrekening ook niet trouwens.
Ik werk inderdaad ook op een zorgboerderij, leuk hé?
Ik heb al een universitaire lerarenopleiding, dus een master trekt mij wel. Ik houd wel van theorie, lekker een beetje dieper duiken, en die master ziet er nog wel uit alsof het veel gecombineerd wordt met de praktijk. In maart is er een open dag zag ik, daar ga ik langs om over beide opleidingen (bachelor en master) te praten.
Wat betreft conditie, ik loop met kinderen mee in de les. Lachen joh, met van die boerenlaarzen door dat mulle zand rennen! Ik krijg wel altijd veel complimentjes van de moeders die me vanuit de kantine bezig hebben gezien.
Breghje schreef:Rossie, ik ga idd CR doen. Krijg nu ook al een beetje op die manier les en dat bevalt ons beide prima.
Ik heb je verslag even gekopieerd, kan ik het straks op mijn gemak lezen, dank je!
reiziger schreef:Morgen heb ik mijn proefles, ben benieuwd! Het was hier geen probleem om halverwege het seizoen in te stromen. Alle niveau's zitten door elkaar, de yogajuf zei dat ze dat bewust deed, zo kan een ieder ook kijken en leren van elkaar, en verder kan je voor jezelf bekijken hoe ver je komt, en is er geen "goed of fout" en is het gewoon ervaren, voelen, etc en dat sprak mij wel aan. Het zijn kleine groepjes, dat vind ik ook fijn.
Breghje schreef:Justy, ik heb afgelopen weekend voor het eerst na 3 maanden weer te paard gezeten, geprobeerd mijn banaan alvast wat uit te lijnen en ik kán je verzekeren.... ik moet echt iets gaan doen. Zuurstof was niet nodig, maar de geluiden die vanuit mijn springende en protesterende bovenbeenspieren kwamen waren overtuigend genoeg.....![]()
Nimue schreef:Ja, dat dacht ik ook, maar ik heb het nagevraagd en dat bleek alleen te mensen voor mensen boven de 1.70 en onder de 60 kilo. Iets met lenigere lichamen ofzo...
Die sektarische trekjes ga ik proberen zelf binnen te brengen, volgende week neem ik handgeschreven foldertjes mee over dat je alleen maar rood moet dragen om je 1e chakra te ontwikkelen, en ik hoop dat ze dat dan overnemen in de les!
Jade schreef:Nimue schreef:Ja, dat dacht ik ook, maar ik heb het nagevraagd en dat bleek alleen te mensen voor mensen boven de 1.70 en onder de 60 kilo. Iets met lenigere lichamen ofzo...
Die sektarische trekjes ga ik proberen zelf binnen te brengen, volgende week neem ik handgeschreven foldertjes mee over dat je alleen maar rood moet dragen om je 1e chakra te ontwikkelen, en ik hoop dat ze dat dan overnemen in de les!
*gaat snel op zoek naar yoga les*![]()
![]()
overigens het weekend een goed alternatief gevonden: zaterdag voor het eerst in x maanden op een paard gezeten en dan maar gelijk 2 op 1 dagen zondag de gehele zolder bij mijn zus thuis gekit, ik heb overal spierpijn
Justy schreef:
rossi schreef:Ik kan het gelukkig financiel wel goed aan, dus dat is erg fijn met studeren.