Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:00

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:01

Ik heb het even doorgelezen, maar dat is echt bale zeg. Totaal niet leuk...
Hopelijk vind je snel wat leuks!!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:21

Aaahhhhh.. Ik zie echt scheel van het schrijven van sollicitatie brieven haha... Ik heb me er toch wat op uitgestuurd vandaag lol..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:39

Ik ben heel blij met uitzendbureaus :) Als ze een passende vacature hebben en je bent langsgeweest op kantoor, dan weten ze wie je bent en wat voor vacature bij je past. En dan gaan ze echt hun best doen! Voordeel is dat je geen sollicitatiebrief hoeft te schrijven, aangezien je gewoon op een vacature wordt voorgesteld. Heel handig ;)

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:16

Tot nu toe heb ik niet zo'n positieve ervaring met uitzendbureau's ... van sommige hoor ik totaal niets meer, of ze komen met niet passend werk.

Ik zoek nl. langdurig werk met uitzicht op vast, dan bieden ze een baan en op gesprek bij bedrijf blijkt dat het tijdelijk is, omdat er iemand ziek is. ^) Kan dus net zo goed voor 2 dagen zijn :7

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 23:06

Ja, ik heb dat hetzelfde met uitzendbureau's. Ben er eerlijk gezegd niet zo dol op..

Bij welk uitzendbureau zat/zit je spekkie?

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 07:35

Bij StartPeople en Content :)

Soms moet je er inderdaad wat meer achteraan bellen. Maar ik vind het fijn dat ik op hun website kan kijken en als ik een passende vacature zie, meteen het uitzendbureau kan bellen. Zij kunnen dan meteen het bedrijf benaderen en mij voorstellen. En aangezien het uitzendbureau wordt gezien als betrouwbaar (en ook referenties van mij heeft gebeld), kom je sneller op gesprek dan via een sollicitatiebrief. Ik vind het erg handig :)

Ik moet wel zeggen dat het mij niet uitmaakt of het werk full-time, part-time of tijdelijk is. Als ik maar werk heb.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 11:46

Okay, dan ga ik daar ook even kijken. Het maakt mij ook niet uit of het werk full-time, part-time of tijdelijk is.. Ik wil ook echt gewoon werk hebben.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 12:09

Hallo allemaal, wat ontzettend vervelend voor jullie. Ik kan me gelukkig niet bij julllie aansluiten, maar misschien wel een ideetje. Bij de thuiszorg in omg Utrecht zoeken ze nog mensen. Vooral voor in de huishouding en verzorgenden worden gezocht. Heb donderdag op de banenmarkt gezeten in Utrecht en het was wel echt heel druk,maar vond maar weinig mensen enthousiast.
Evt is het ook mogelijk om als hulp in de huishouding te starten en als het van beide kanten goed klikt, dat je een opleiding kan gaan volgen via het roc. Mochten er mensen interesse hebben, stuur me even een pb.
Heel veel succes allemaal, hoop dat jullie gauw een baan vinden die bij jullie past!

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:19

Aaah ik kreeg meteen een mail terug dat ik afgewezen ben. haha die zijn er wel lekker op tijd bij. Ik zou niet aan het profiel voldoen (ik had alles, opleiding, werkervaring), maar goed. Ik krijg net een email voor een andere vacature, met bedankt voor je interesse, maar de vacature is te komen vervallen...

Ja, recht zo die gaat..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:35

Ik had ook zo'n grappige situatie. Ik had gesolliciteerd op een functie en toevallig was ik bij dat bedrijf langsgegaan voor een andere reden. Toen vertelden ze mij dat ze niet wisten of de functie nog door zou gaan, vanwege budgetsproblemen. Maar zo wel, dan zouden ze mij uitnodigen. Krijg ik een dag later een brief (eerder verzonden dan dat ik langs was geweest) met de mededeling dat de functie al ingevuld was en ik buiten de selectie viel _O-

Het is dus niet altijd waar wat ze in afwijzingsbrieven zetten ;)

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:49

haha leuk is dat he:P

en inderdaad, volgens mij is het meestal niet waar. Zelfde geld voor sollicitatie gesprekken, zitten ze je soms ook lekker te maken met, je mag volgende week een dag meelopen, maar een dag later krijg je een email met een afwijzing.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:08

Weet je waar ik nu niet goed van word?

Dat je per dag wel 20 brieven de deur uit doet en er totaal 0,0 reactie op komt, zelfs geen ontvangstbevestiging al dan niet via de mail. :(

*solliciteert vrolijk verder*
:D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:19

Ik heb gister avond een gesprek gehad. Krijg ik net een telefoontje met de mededeling dat ik afgewezen ben. Er waren drie andere kandidaten waar ze meer verder gaan...........

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:30

Ook ik ben erg lang al aan het solliciteren. Zit op mijn huidige werk totaal niet op mijn plek. Continue ook afwijzingen gekregen etc. niet eens op gesprek mogen (das het frustrerendste van alles!) maar nu dan toch, na een hoop geduld.....heb ik woensdag gehoord dat ik dan toch een nieuwe baan heb! Ben helemaal blij!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:32

Balen rainbow en auk wat super, gefeliciteerd. :D

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:56

Wij zoeken nog een juridisch medewerker (junior). Voor meer info kan je mij PB'en,

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 17:27

ah goed auk :D gefeliciteerd...

Tja, ik vind het ook behoorlijk raar dat je vaak geen reactie krijgt terwijl je toch een tijd aan een goede brief zit te werken. Maar inderdaad vrolijk door gaan lol...

Evenstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:50

Ik heb wel een aantal gesprekken gehad, waar overigens niets uit kwam ... maar ik hoorde van diverse bedrijven dat ze voor één vacature over de honderd sollicitatiebrieven hebben gekregen. :7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 10:08

Jeetje meer dan 100 reacties op 1 vacature... Dan is het gewoonweg net een loterij... Daarbij komt nog het feit, kiest het bedrijf wel de juiste uit... Of blijk je ergens anders toch meer op je plek te zitten. Achja dat is altijd afwachten.

Ik kom er trouwens achter dat ik hier nog niet gemeld heb dat ik door mijn proeftijd heen ben :D Heb dus tot iig Augustus 2010 een baan als het goed is. In het begin was het wel ontzettend wennen en ik vond de sfeer wat minder dan ik verwachtte. Daarbij heb ik niet geweldig veel ervaring. Dit wisten ze en hebben ze mij op uitgekozen, omdat ik wel erg gemotiveerd was. Moest ondertussen wel net zoveel werk doen als een meer ervaren persoon. Tja dat ging dus niet helemaal goed.
Na een gesprek met punten van beide kanten wat er beter zou kunnen en wat wij van elkaar verwachten is het nu een stuk leuker en fijner om te werken daar :)

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 12:15

Mijn tante heeft eens mee moeten begeleiden met een sollicitatieprocedure, daar waren ook meer dan 100 aanmeldingen. Dan ga je dus selecteren op wie je wil houden en wie geschikt is. Uiteindelijk bleken er nog 40 mensen over. Die kun je ook moeilijk allemaal op gesprek laten komen. Toen zijn ze op de meest rare manieren begonnen om toch maar tot minder sollicitanten te komen, denk maar aan, wie heeft de postzegel scheef geplakt, die valt af. Je moet toch iets.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:57

Auk :') dat is dan ook wel triest hoor. _O-

*Gaat de postzegel exact in de daarvoor bestemde hoek plakken*

Nou, mijn eerste automatische beantwoorde mail is vandaag binnengekomen na tig sollicitaties.
Binnen 3 werkdagen hoor ik meer, zou mij benieuwen :Y)

Voor de rest weer een leuke site ontdekt:
www.CvenVacatureBank.nl

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:07

Nou, ik meld mij ook eventjes. Na een paar jaar in het buitenland te hebben gezeten, kwam ik vrij onverwacht terug, en kon ik dus vooraf niets regelen. Uitzendburo's schrijven je niet in omdat ik niet even vanuit verweggistan langs kon komen om mijn paspoort te laten zien.

Heb nu voorlopig wat gevonden als Au Pair. Wel gewoon in NL, maar ik heb een huis, geen vaste lasten en het betaald redelijk.
Heb heel veel gesolliciteerd voordat ik dit gevonden had, maar kon ook maar weinig vacatures vinden. En waar ik dan op solliciteerde reageerden gelijk 50 mensen op.

Maar ja, voorlopig heb ik in ieder geval iets :-)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:12

Nou ik heb nog voor deze week en volgende week werk in de koekjes fabriek ook werk voor 8)7

En maandag ga ik als kamermeisje beginnen in een hotel

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 11:14

Ja het id idd moelijk tegenwoordig.

Ik kon bij een callcenter aan het werk voor 8,36 bruto per uur. :+
Ja dahaaaag, daar kan ik mijn auto niet eens voor laten lopen. :n

Net weer 2 leuke vacatures gezien, ook hier in de buurt, misschien dat er iets tussen zit. :D