Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:38

Wat was vandaag een verschrikkelijke dag. Ik had echt mega veel post en daar bovenop nog onwijs veel hah. Een C1000 folder in plastic met een grote A4 envelop. Mijn armen waren helemaal dood toen ik klaar was (een uur later dan normaal). Mijn eerste wijk heb ik in 2 delen gedaan. Ik moest terug fietsen om de rest van de post en hah te halen, want ik kreeg het echt niet in één keer mee (voor de eerste keer dat dat gebeurde).

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:44

Wij hadden wel weinig post maar idd die vreselijke hah :(:)
Had echt medelijden met de mensen wat ik de post voor gesorteerd had soms drie tassen HAH :|

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 18:59

drukke dag vandaag inderdaad, was pas om half 6 klaar, normaal toch wel tegen 4 uur.
bij het taxibedrijf waar ik mijn 2e wijk op moet halen stonden 5 tassen, ik checken, hopend dat de andere persoon die daar moet bijladen laat was, maar helaas ;( ze waren alle 5 voor mij...
beetje dingetjes overgeheveld zodat het toch in 2x kon :=

heb de lege navulzakken daar gelaten := die nemen ze maandag maar weer mee, als ik daarvoor ook nog een plekje moest zoeken op mn fiets :?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:16

Ik had voor beide wijken 2 tassen hah. Mijn 1e wijk lukte niet in 1 keer, maar de 2e wel. Beide fietstassen puilde uit en ik had aan mijn stuur (lussen door handvaten en dan hangend op voorwiel) een tas hangen met daarin 5 tassen, een paar stapeltjes hah en alle elastieken. Pff, fietsen lukte amper, was echt zwaar overbeladen en toen moest ik nog over de drukke markt gaan fietsen.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:20

dat verdom ik dus :=
dan maar 2x rijden, want als ik mijn fiets niet vastgehouden krijg als ik een moeilijke brievenbus heb, dan kost het me meer tijd om iedere keer mn fiets aan de kant te zetten of mezelf schrap te zetten enz.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:31

Mijn 2e wijk is eerst 3 hele grote straten met flats. Dus ik raak dan heel snel heel veel post kwijt (bijna de helft). Zowiezo hoef ik in die wijk amper met mijn fiets te lopen dus dan kan dat volladen prima. In 2 delen doen vind ik niet echt een optie, want dan ben ik meer dan een kwartier kwijt bij die wijk.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 19:34

dan is het inderdaad anders :j mijn eerste 2 straten zijn niet lopend te doen :n en lastig manouvreren met de fiets, dus dan kies ik er liever voor om nog een keer te fietsen dan met fiets en al om te lazeren (en dat gebeurd nog te vaak :') )

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:00

Ik had goed gepropt, kon ik tot het steunpunt lopen gelukkig en vanaf daar was het meer fietsen, vooral boerderijen en aan eind nog 3 bundeltjes rijtjes huizen. Post was gelukkig niet heel veel, maar HAH des te meer.
En andere wijk kon ik met netjes inpakken in de oranje tassen (ipv in die grijze ondingen) alles in 1x mee.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:16

Ik heb ook zo vaak van die kneuzige momenten met de fiets. Zelfs als die niet helemaal vol zit. Mijn kuiten en schenen zitten ook altijd vol met blauwe plekken, omdat ik heel vaak tegen die fietstassen aanstoot en dat kan zo zeer doen.
Ik heb hier nog nooit oranje tassen gezien, alleen maar grijs.
Houden jullie vaak post over? Ik had vandaag alleen een pakketje wat niet door de brievenbus pastte, mensen waren niet thuis, dus toen moest ik weer terug. Ik heb het echt vaak dat ik of geen post over heb, maar een aangetekende of toch net weer één brief over.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:34

:j heb ik ook altijd := tegenwoordig kunnen mijn benen er beter tegen geloof ik of het is zo'n routine geworden dat mijn benen automatisch goed gaan :')
ach heb ook een keer gehad dat ik mn balans kwijtraakte en kon kiezen: óf vallen mét fiets, óf fiets laten vallen en zelf overeind blijven, heb maar voor het laatste gekozen :') zal er wel komisch uit hebben gezien, heb echt even tot 10 staan tellen :')

en hebben jullie ook wel eens dat je denkt dat je fiets goed stevig staat en je zet 3 passen en je hoort hem achter je op grond schuiven :roll:
heb toen ook maar zo'n handgebaar gemaakt van: ik ruim je zo meteen wel op :roll: reed er ook net iemand langs :')

edit: even op je vraag, nee, ik houd zelden post over. Meestal is het post wat verkeerd gestoken zat bij de computer al. Is het in mijn wijk dan breng ik het vaak nog even weg, maar anders breng ik het naar het kantoor. Aangetekend hoeven wij niet te doen.
pakketjes heb ik ook zelden over.
tegenwoordig heb ik wel vaak 1 brief ofzo over van 1 adres, maar dat huis staat al heel lang in de verkoop en die mensen hebben een paar weken geleden hun brievenbus eerst dichtgetaped en vervolgens maar helemaal weggehaald :roll:
die post laat ik dus ook lekker in mijn tas zitten tot ik weer naar kantoor moet hoor, daar ga ik niet voor terug fietsen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:53

:D. Klinkt allemaal bekent. Als mijn fiets omlazert dan laat ik hem ook gerust even liggen, er komt dan vaak wel even gefrustreerde zucht bij kijken. Die gaat dan toch nergens heen. Ik heb het wel een keer gehad dat mijn fiets ineens is gaan rijden en gelukkig vlak voor de gracht was omgevallen anders was die er zo ingereden :o Nu zet ik hem dus niet meer in de buurt van water neer. Wat ik vaak doe is hem zeg maar op slot zetten zonder de sleutel eruit te draaien, dan kan die niet gaan rijden. Waardoor die ook niet meer zo vaak omvalt.
Ik moet denk ik maar beter gaan opletten met post sorteren dan. Af en toe mis ik net de envelop waar dan een ander adres op is geschreven, maar het oude niet is doorgekrast en de computer het oude adres heeft gelezen. Ik loop ook in een wijk met veel dichtgetimmerde brievenbussen of ontbrekende nummers (dus 3,5,7,11 bijv en dan post voor 9 krijgen, maar de namen komen niet overeen met 7 of 11). En omdat ik 's ochtends vroeg met sorteren daar niet altijd op let, moet ik dus regelmatig terug met die post. Met mijn andere wijk houd ik bijna nooit post over.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:09

:j goed opletten met sorteren is het halve werk :j

zo heb ik nu al 2x echt een prutser gehad met mijn wijk. Als het nog een keer gebeurd, dan mag die persoon zelf die wijk gaan bezorgen. Heb bij mijn baas geklaagd := en dat doe ik niet vlug :n een keer een zetfout kan gebeuren, ik ben ook niet perfect, maar die maakte er echt een potje van.
Ik heb dan liever dat ik een uur eerder moet beginnen dat ik dan die wijk ook maar zelf zet.
(eerste wijk moet ik zelf zetten, 2e wordt gezet en weggebracht.)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:10

Soms mis ik het bezorgen wel :P

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:21

Ik mag gelukkig meestal mijn eigen wijk zetten. Ik heb ook wel geklaagd als het een bende is en dan lever ik ook gewoon alle fouten in, suc6 ermee.
Te grote pakketjes komt ook wel met enige regelmaat voor, gisteren waren de mensen gelukkig thuis, anders gaat er briefje door de bus, mogen ze het van het postkantoor halen.
En ik houd regelmatig foute machine post over, soms echt een ramp wat je eruit vist aan andere wijken, ik ga echt niet alles nog wegbrengen.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 13:26

Als ik een pakketje heb dat te groot is en de mensen zijn niet thuis, vraag ik even aan de buren of ze het willen geven. :)
Ik blijf er niet mee rondlopen en ik leg het zeker niet neer. Ik kom ook pas een week later weer in het sorteercentrum..

Het was trouwens lekker weer gister!
Beter dan de regen van vorige week..

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:14

Jeetje als ik hier een paar berichten lees wordt ik gewoon helemaal boos en verdrietig ik heb zeker wel respect voor de postBEZORGERS maar nog meer voor de postBODES!! Echt die hebben het pas te verduren maar zien jullie dat wel? Kijk is verder dan alleen maar lopen klagen..

Jammer dat jullie 30 jaar geleden niet begonnen zijn... Had jullie dan wel graag weer willen horen. En ik erger me ook groen en geel aan de titel, die klopt gewoon niet..

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 14:33

Ik ben toch echt een postbode :)

Edit: maar ik snap je punt!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 15:15

Dan heb jij ook een eed afgelegd, kom je nog maar nauwelijks op straat en ben je vooral op het postkantoor aan het werk en ben je binnen 5 jaar je baan kwijt...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 16:27

LZP -> STW

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 18:04

_Marinke_ schreef:
Jeetje als ik hier een paar berichten lees wordt ik gewoon helemaal boos en verdrietig ik heb zeker wel respect voor de postBEZORGERS maar nog meer voor de postBODES!! Echt die hebben het pas te verduren maar zien jullie dat wel? Kijk is verder dan alleen maar lopen klagen..

Jammer dat jullie 30 jaar geleden niet begonnen zijn... Had jullie dan wel graag weer willen horen. En ik erger me ook groen en geel aan de titel, die klopt gewoon niet..

Jeeeeeeemig, doe 's rustig. :roll:

Als je je daaraan al groen en geel ergert, dan heb je het maar zwaar.
Sorry hoor, heb ik op dat moment niet zo bij stilgestaan. Maar vind jouw reactie echt ontzettend overdreven.
Erg jammer!!

Pff, :n

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:42

ik heb het ook gedaan was toen 13/14
ik had 1 of 2 wijken en moest dan met de stapel kranten/tijdschiften in de lift naar de 13de verdieping en vanaf daar elke keer 1 naar beneden en post bezorgen en dat 13 verdiepingen en bij 3 flatten en bij 2 flatten moest ik telkens iets beneden in de vakjes gooien en telkens een stukje opschuiven en dan had ik ook nog een straatje
en verdiende echt niets het enige leuke was de kerst want dan mocht je langs de deuren kaartjes uitdelen en daar kreeg je dan geld voor en dan haalde je 200 euro op ongeveer:D
maar heb wel respect voor jou ik deed het op mn fietsje:P

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 21:17

_Marinke_ schreef:

allereerst zie ik het verschil niet tussen de postbode en postbezorger? alle vaste en tijdelijke medewerkers doen hetzelfde?
Daarbij vind ik de titel wel kloppen, er mag zeker respect zijn voor beide! Ik vond het ook niet leuk om op een dag dat het vreselijk slecht weer was naar mn hoofd geroepen te krijgen "had maar een vak geleerd".

Daarbij is dit topic om gewoon lekker je frustraties van je af te kunnen schrijven die je normaal alleen maar binnensmonds tegen jezelf loopt te mompelen omdat je alleen rondloopt ondanks dat je het werk wel ontzettend leuk vindt. We wisselen hier gewoon onze ervaringen uit, zien de verschillen tussen verschillende kantoren van hetzelfde bedrijf en als je het hele topic leest, dan zijn dat niet alleen maar slechte ervaringen, maar ook leuke momenten.

30 jaar geleden? ik denk dat geen enkel beroep nog hetzelfde is als 30 jaar geleden en ik vind het een rare vergelijking. Het is nog steeds zwaar werk en het wordt niet makkelijker gemaakt.

ik ben trots dat ik postbezorger/bode ben en alles wat ik hier heb geschreven is met een lach en een knipoog gedaan, behalve m'n laatste probleem met de zetter en dat is niet onterecht.

ik snap je probleem niet.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 21:37

Ik vind het trouwens dus ook heel vreemd dat een moderator de titel zomaar aanpast, zonder het even aan de TS te laten weten. :?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 06:03

Dowski schreef:
allereerst zie ik het verschil niet tussen de postbode en postbezorger?

Oei, raak je daar even een gevoelige snaar bij de meeste postbodes. Voor de meeste (fulltime)postbodes betekent de komst van de postbezorgers het einde van hun baan. Postbezorger bezorgen alleen, doen geen aangetekende en geen voorbereiding en zijn een stuk goedkoper.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 09:14

Dat klopt, is eerder in dit topic al ten sprake gekomen.

Maar het is nu net alsof wij postbezorgers persoonlijk schuldig zijn aan het feit dat de postbodes hun baan verliezen. Tenminste, op zo'n toon worden we wel aangesproken door Marinke. Terwijl in de praktijk ook de postbezorger hard werkt door weer en wind. Wat overigens prima is, dat hoort erbij.

Bij ons op de werkvloer merk je trouwens absoluut geen haat en nijd tussen de bodes en de bezorgers. We kunnen beiden niets doen aan alle veranderingen.