Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:05

Di_segno, je mag in elk vak 5 jaar onbevoegd lesgeven van de overheid. Maatregel tegen het lerarentekort (welk lerarentekort :? maar dat is weer een ander onderwerp).

Waren jullie leerlingen ook nog helemaal in vakantiestemming?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:36

Bij ons op school hebben ze deze week 'gelukkig' project week. Zo stappen ze nog niet gelijk de lessen weer in. Komt deels ook omdat ruim 120 leerlingen volgende week op Polenreis gaan. Ik was vandaag ook op stage. Was begeleiding van één van de klassen samen met één andere docent. Super leuk om te doen :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 19:18

Ja, idd leuk! Ik ben dit jaar mee geweest naar een stagemiddag op de manege, was ook leuk en erg toevallig dat ik daar ingedeeld was :+
En wij hadden de week voor de vakantie projectweken :+ Dus ja, moet ook eens iets geleerd worden!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 20:53

Morgen m'n allereerste lesje in de vorm van een zelf in elkaar gedraaid practicum, waar ik de instructies en nabespreking ook van mag gaan doen.
Ben eigenlijk niet echt gespannen ofzo op dit moment, maar dat zal morgen wel komen :D

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:02

Ik ga aankomend jaar voor mijn onderwijsbevoegheid. heb hiervoor HBO Diermanagement gedaan.. ik ben benieuwd hoe het zal zijn!! :D

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:19

Ik heb bedacht dat ik volgend jaar weer wil gaan studeren. Deeltijd, dat wel, ga niet meer in voltijd aan de studie :o . Nu is de grote vraag: welke studie :D Ik kan niet kiezen. Wil nog 1e graad scheikunde, 2e graad techniek, 2e graad biologie (heb ik al een deel van gedaan, en veel overlap met scheikunde), 2e graad aardrijkskunde, 2e graad gezondheidszorg en welzijn. Hmm...

@ Amanda: leuk dat je ook juf wordt! Is het mooiste beroep van de wereld ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:32

Ik zou eerst voor je eerstegraads gaan Gjilke, die andere functies kun je er in prkatijk toch nog wel bijkrijgen :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:06

Hoi hoi,

sorry, ik kom even heel brutaal binnevallen :D

Ik heb nog een hele stapel boeken voor de leraaropleiding Engels liggen, misschien kan ik er iemand blij mee maken??
Bij interesse graag pb ;)

Oh, ik zie trouwens iemand hierboven zeggen dat voor de klas staan het mooiste beroep ter wereld is. Helemaal correct!!!! :D

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:25

Urielle schreef:
Ik zou eerst voor je eerstegraads gaan Gjilke, die andere functies kun je er in prkatijk toch nog wel bijkrijgen :+

Zit een héél klein detail aan... De opleiding Master of Education in Chemistry zit alleen in Tilburg... Ik woon in friesland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:20

Pfff, morgen weer 6 uur lesgeven na 2 weken niks gedaan te hebben. Heb er nog even geen zin in :P

@ Gjilke: als ik zie dat je al een deel van biologie gedaan hebt zou ik die lekker doen in deeltijd, flink veel vrijstelling waarschijnlijk én je bent breder inzetbaar omdat je dan goed les kan geven in Exact.

Eerstegraads voegt imo alleen iets toe als je daadwerkelijk hogerejaars les wilt gaan geven. Qua salaris scheelt het iets van 50 euro netto toch? Heel weinig in ieder geval.

Ik wou ook altijd eerstegraads erachter aan plakken, maar ben er ondertussen wel achter dat ik stapelgek ben op de puppy's ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:26

Ik ben nu 3ejaars student, aan de marnix academie.
Maar ik vind het onderwijs dus best wel zwaar zeg :o

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:09

@ Liek: maar ik vind biologie niet zo leuk :o . Moet dan Campbell uit mn hoofd leren, en ze stellen héle stomme vragen op toetsen. Ik denk dat ik in totaal nog iets van 50-60 EC bio moet. En weetje, ik vind de hummels nu ook nog leuk, maar over 10 jaar ben ik bang dat ik wel een béétje uitgekeken ben. Kan beter nu eerste graad halen, en er 10 jaar niks mee doen, dan dat dat straks nog moet...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:32

Eerstegraads of tweedegraads scheelt volgens mij best behoorlijk? Mijn moeder is eerstegraads, maar werd al jaren uitbetaald in LB en heeft daarvoor op een gegeven moment toch haar baan opgezegd. Dat zou ze voor 50 Euro niet gedaan hebben.

Breder inzetbaar heb ik het idee dat je toch gemakkelijk bent. Ik ken zo ontzettend veel mensen die gewoon allerhande vakken geven waar ze niet voor opgeleid zijn, gewoon omdat ze zelf hadden gezegd dat ze zoiets wel aan wilden pakken. Heb zelf ook al vaak de vraag gekregen welke andere vakken ik nog wel wilde geven.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:32

Gjilke schreef:
Zit een héél klein detail aan... De opleiding Master of Education in Chemistry zit alleen in Tilburg... Ik woon in friesland.

Wow, dat is best wel balen!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 23:05

Urielle schreef:
Gjilke schreef:

Wow, dat is best wel balen!

Uhu... Hij gaat heel misschien beginnen in Utrecht. Ik denk dat ik daar maar even op wacht...

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 07:57

Over biologie gesproken....ik heb net die Campbell gekocht.....wellicht dat ik mijn eerstegraads wil gaan halen, maar ik moet nog wat extra vakken doen omdat ik met mijn doctoraal diergeneeskunde natuurlijk niet zoveel van plantjes weet.....het lijkt me wel een leuk boek eigenlijk.
Maar zijn die toetsen echt zo stom??

Morgen heb ik een gesprek over de docentenopleiding grieks en latijn.....spannend....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:18

Goedemorgen!
Weten jullie toevallig hoe dat zit met dat extra jaar stufi voor docenten in wording?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:06

Geen idee. Ik had daar geen recht op vermoed ik, de mijne is na 4 jaar gewoon stop gezet. Ik wist er niks van iig.

Vandaag is bij ons bekend gemaakt dat vele tijdelijke docenten en zelfs enkele vasten eruit moeten. Dus dat wordt weer verder solliciteren. Fijn in deze tijden van crisis (not). Aangezien ik niet in mijn eigen land werkte heb ik ook geen recht op een uitkering.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:37

Ik heb vandaag gehoord dat ik in ieder geval voor 0,58 kan blijven. Beetje jammer dat ik daar niet van kan leven... Maar alles is beter dan niks zullen we maar rekenen.

@OlimpicDiaz: Het boek is erg leuk, goed, duidelijk en volledig. Dat is ook absoluut niet het probleem. Ik ben alleen meer een typ van snappen en inzicht dan van stampen en reproduceren. En dat is waar de nadruk bij Biologie bij ons toch wel wat meer op ligt :o

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:31

Frouk schreef:
Goedemorgen!
Weten jullie toevallig hoe dat zit met dat extra jaar stufi voor docenten in wording?

moet je even op de site van IB groep kijken, ff zoeken maar daar staat het wel op :)

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:15

He Gjilke, balen zeg dat je maar 0.58 hebt...hopelijk kan je binnenkort voor meer aan de slag! Of wellicht op een school in de buurt ofzo? Campbell ziet er inderdaad wel leuk uit, veel plaatjes ;), helaas heb ik er alleen nog even geen tijd voor, hij staat voor in de zomer gepland, ik wil volgend jaar in zelfstudie 4 tentamens gaan doen....

@Frouk, ik geloof dat je als je voor je 30e gaat studeren, dat je dan nog 1 jaar extra stufi aan kunt vragen. Je kunt er naar vragen op de opleiding en bij de IB-groep, maar ik weet bijna zeker dat je wel nog een jaar kunt krijgen....

Zo, nu nog even voorbereiden op het gesprek voor de docentenopleiding Grieks en latijn.....komt goed!

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:47

Heb net mijn diploma SPW3 gehaalt! :D

Maar ik ga volgend jaar in 1 jaar Kinderopvang4 doen, dat lijkt me wat leuker

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:01

Goed....ik heb dus net dat gesprek gehad over de lerarenopleiding Grieks en Latijn......ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet gaan doen.....biologie lerarenopleiding of Grieks en Latijn doorstuderen en dat later gaan geven......

Misschien eerst überhaupt maar een dagje voor de klas gaan staan en meelopen met een docent.....of ik dit wel wil....
Zucht....waarom is keuzes maken daarin zo moeilijk??

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:55

A_manda schreef:
Frouk schreef:
Goedemorgen!

moet je even op de site van IB groep kijken, ff zoeken maar daar staat het wel op :)

oke, ga ik even kijken!

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:16

wow wat zijn ze bij jullie snel met de formatie :\ ik weet nog niets

*edit* ik heb al wel mijn onderwijsbevoegdheid :Y)