uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:22

Ja hoop voor jou ook dat er iets tussen zit! Wat voor bedrijven ben je langs geweest? Zit er iets bij waarvan je hoopt dat dat e'm wordt?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:26

Zo, dus je hebt er al 10 gedaan, goed bezig! +:)+ Ik hoop ook dat je deze keer succes hebt! :)

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 21:57

zijn vacatures die ik van cwi heb gekregen. wat horeca gelegenheden en winkels. maar ook 2 beveiligings jobs waarvan ik van 1 echt hoop dat het wat wordt.

ff wachten tot de brieven morgen bij hun binnen zijn.

hoop echt dat ik nu meer geluk heb

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:33

Krijg je daar ook opleiding of cursus of iets dergelijks bij?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:45

Juline, ik ben benieuwd wat er uit komt! Lekker dat je ze allemaal in één keer de deur hebt uitgedaan, ben je er in elk geval van af. Ik hoop dat je positieve reacties krijgt!

goeroe schreef:
Dat laatste valt tegen hoor. Ik huur zelf bij een sociale woningbouwstichting ten oosten van Groningen, om te wonen zo ongeveer het goedkoopste stukje Nederland. Na aftrek van de huurtoeslag betaal ik 210 euro, een schijntje als je kijkt naar de ruimte die ik heb (maar dus niet in de stad en dat willen de meeste studenten graag). Toch, als je de kosten voor stroom, gas (!), water en kabel er bij optelt ga ik ruimschoots over de 400 euro heen. := Gelukkig woon ik samen waardoor het alsnog goed betaalbaar is.

Ja, maar stel je eens voor dat de exclusief-prijs al 500 euro was, zoals bij mijn vrienden die particulier huren. :7
Ik betaal trouwens ongeveer hetzelfde als jij exclusief, maar met mijn hele extra gebeuren inclusief kabel kost ongeveer 75 per maand. Ik zit overigens ook in de middle of nowhere, al heb ik ook gekeken naar prijzen in omgeving Utrecht. De prijzen zijn daar ongeveer hetzelfde, alleen de wachtlijsten ongeveer 20x zo lang. :n

Citaat:
Aan de andere kant zijn er veel minder goedkope kamers dan studenten die graag een goedkope kamer zouden willen hebben.

Dat klopt natuurlijk helemaal. Je moet er wel echt moeite voor doen, met alleen een briefje ophangen in de supermarkt en een kratje bier als beloning geven lukt het vaak niet. Maar ja, als je echt van je stufi wilt kunnen rondkomen, zul je wel voor meer dingen moeite moeten doen. ;)

En inderdaad, wat gaan we off-topic. :D Maar zolang de draad volgezet mag worden met dingen als 'het is een schande dat je een uitkering wilt, luie trut!', mag dit vast ook wel.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:26

Ik betaal 300 incl. Heb het hele appartement voor mezelf met keuken en badkamer, woon een halfuur van Amsterdam. Het is wel echt klein voor een appartement maar stuk groter dan een studentenkamer dus ik ben heel tevreden! Edit: Ook particulier trouwens

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 14:06

en de eerste afwijzing is al weer binnen...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:38

Laat je niet ontmoedigen. Ik heb er zeker 50 á 70 gehad, en heb nu wel een leuke baan. En ik weet het, het is frustrerend als mensen dat zeggen, en het is nog frustrerender als zo'n beetje iedereen om je heen met één via-via-sollicitatie aan een baan komt terwijl jij je rot ploetert, maar iedereen vindt op den duur iets.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:55

Idd, sowieso je hebt nu nog 9 kansen over wie weet zit er tussen die andere wel iets!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 20:54

inderdaad, heb vandaag een brief ontvangen van 1tje dat ik nog in de race zit maar ja afwachten geblazen. ik geef zeker de hoop niet op.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:09

:) Al wat gehoord? Hoop dat er iets tussen zat voor je!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 19:14

we zijn inmiddels precies 3 maanden verder en ik heb je topic redelijk gevolgd.
Ik zit echt met verbazing te lezen dat je nog steeds geen baan hebt kunnen vinden.
In 3 maanden tijd kun je hier in het noorden, maar ook zeker in het westen/zuiden van het land werk krijgen.
Wat is de reden nou precies dat dat nog niet gelukt is?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 01:34

Wildgirl ik denk niet dat je in deze tijd nog een baan kunt vinden, blijkbaar heb je niet door wat de crisis met bedrijven doet

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 07:26

Deze tijd is helemaal niet zo makkelijk idd :n, zie het dagelijk in mijn werk...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:13

Ook ik heb al vele afwijzingen binnen gekregen hoor. Mijn teller staat nu op 11. Ik ben ook al een maand op van alles te solliciteren, maar ook zonder resultaat.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:12

Ik heb afgelopen weken in mijn omgeving nog 2 banen zien staan.
1 in de schoonmaak, de ander in de winkel.
Bij die schoonmaak vragen ze al weken mensen, bij de winkel hangt het briefje er ook al weken.
En als mensen dan zeggen er is geen werk? Verbaas ik me toch zeker.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:18

Dat er vacatures open staan wil nog niet zeggen dat je ook aangenomen wordt.. er zijn momenteel heel wat werkzoekenden dus veel concurrentie...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:19

Klopt.
Maar als een vacature er al weken hangt is er nog geen invulling. Dus geen stormloop van mensen. Er staat ook geen sluitingsdatum. Bij beide hebben ze overigens meerder banen, niet eentje.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:24

Ik ben wel eens binnengelopen n.a.v. zo'n briefje, en toen was de reactie: 'Ooohh, hángt die er nog? Nee, daar hebben we allang iemand voor joh, ik ga hem gelijk weghalen!'.
Het komt ook wel eens voor dat ze heel kritisch zijn, en een vacature dus al ruim voor de startdatum ophangen zodat ze flink kunnen keuren voor ze hem vervullen.Of ze laten standaard een vacature hangen, ook al is hij eigenlijk al vervuld, zodat de mensen die zich komen melden in een bestand kunnen en ze een flink bestand opbouwen voor als er later iemand nodig is (dit gebeurt bij uitzendbureaus vooral vaak).

Kortom, het zegt niet altijd wat. Vaak is de vacature er ook wel echt, maar hoeft hij niet dringend gevuld en wachten ze liever tot er iemand van 17 langskomt want die is goedkoper; daar ben ik zelf veel tegenaan gelopen toen ik op mijn 22e een bijbaantje zocht.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:26

MSQuincyTE schreef:
Wildgirl ik denk niet dat je in deze tijd nog een baan kunt vinden, blijkbaar heb je niet door wat de crisis met bedrijven doet

Bij de mac en de burger king kun je ALTIJD komen werken. Crisis of niet. Het is maar net wat je wilt. Waar een wil is, is een weg :)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:28

Ik weet dat ze bij die winkel nog echt mensen zoeken. Geen nep briefje dus.
En van dat schoonmaak bedrijf weet ik ook dat ze al steeds mensen te kort komen en er maar geen kunnen vinden. Die hebben nu een advertentie in de krant gezet, er waren geen gegadigde via het uitzendbureau. Schiet mij maar lek.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:32

Kazary, ik zeg ook niet dat die vacatures niet echt waren. Ik bedoel alleen te zeggen dat niet elk briefje ook voor iedereen een geschikte vacature is.

Ik denk op zich ook wel dat er altijd werk te vinden is, maar als je de mogelijkheid hebt om kritisch te zijn omdat je dat financieel kunt veroorloven, zou ik ook eerst banen naar mijn zin proberen. Als dat niet lukt, kun je altijd nog verder kijken toch?

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 10:36

Natuurlijk.
Maar TS bijvoorbeeld zoekt zo'n werk. Ik kan me dan gewoon niet voorstellen dat zoiets in haar omgeving er niet is, en ze hier staan te springen om mensen.

Overigens gefeliciteerd met je verjaardag

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:36

Sorry hoor
maar ken me voorstellen dat niet iedereen die een baan zoekt ,bij de mac of burgerking wil werken!
Of wil schoonmaken!
Ik wil ook enig plezier in mn werk hebben als ik al ga werken.
Ts Meschien een optie om je uit te schrijven bij je ouders dan kan je ook mee studie krijgen :)

Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 11:37

Ik denk dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen 'moeilijk' en 'onmogelijk'. :)

Ja, het is in de economische crisis moeilijker om aan een baan te komen in vergelijking tot gunsterige tijden ; Nee, het is niet onmogelijk om aan een baan te komen.

Voor iedereen 'Kom op' en 'Veel succes'! :)