Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 11:08

Ik ben nu druk bezig met BBL niveau 4..
Ik moet zeggen dat het competentiegericht leren echt zwaar tegenvalt..
Niemand weet precies wat er van je wordt verwacht, leraren zeggen maar iets, werkbegeleiders weten het ook allemaal niet.. Heel handig :')

Gezien de hoeveelheid schoolwerk ben ik wel minder gaan werken van 36 uur naar 32 uur, want anders is het niet te doen.. :n

Kortom, ik vind het heftig :=

Al is het werk in het ziekenhuis wel echt SUPER leuk!
Zit nu op Interne en ga per februari naar een nieuwe afdeling: Cardio chirugie :D

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:47

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 15:59

Hoihoi, hier nog een zustertje in spé ;)

Ik doe de BOL opleiding verzorgende-IG. Vindt het tot nu toe erg leuk, heb net toetsweek achter de rug, over 10 weken hoop ik op stage te gaan.

Zie er wel een beetje tegenop om mensen te moeten wassen eerlijk gezegd :o Hoe hebben jullie dat?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 16:05

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

knockout1

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 17:36

Wat jammer merel gomez....
Weet je al wel wat je nu wil gaan doen? Heel veel sterkte!
Hoi DinoBanani, zit jij ook in het eerste jaar? Heb je meerdere toetsen gehad, of ook eentje? Had je goede cijfers? Ik heb ma ook de eerste toets gehad...

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 19:35

En gingen de toetsen goed??

Wassen wen je inderdaad wel aan :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:04

.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:05

Succes met de keuzes maken! Lijkt me wel echt lastig!
Toets ging goed, had een 8,9, was k wel heeel blij mee....Had er erg veel tijd in gestoken!

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:05

Dankje voor jullie meelevende reacties, hihi ;) Wel leuk zo, het zusterforum.. Maar ik heb de toetsen op mn sloffen gemaakt, vond ze echt makkelijk! De cijfers heb k dan nog niet maar heb er wel een goed gevoel over.

Alleen anatomie & fysiologie, weet niet of er hier nog iemand is die die gehad heeft? Ik had m igg vanochtend maar die vond ik wel heeel moeilijk ;( Maar ja, ik kan altijd nog herkansen als het een onvoldoende is, met een voldoende ben ik al tevreden.

Maar moeten jullie ook zo veel verslagen maken? POPS en PAPS en reflectieverslagen, wel erg veel allemaal.

Dat wassen zal denk ik ook zelf wel wennen. Moesten jullie trouwens op jullie eerste stage ook ingeent worden ergens voor? Heb wel zoiets gehoord.. *D

Wel veel vragen in eens maar dan hebben we alvast genoeg gespreksstof op het zusterforum :o

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 07:37

Denk dat het bij de bol wel wat anders gaat als bij de bbl. Wij krijgen maar 1 toets per 10 weken en het is dan vooral veeeeel... Wel fijn idd dat je altijd kan herkansen, geeft toch iets meer vertrouwen voor de toets begint.
Wij moeten idd ook erg veel verslagen maken en ook veel presenteren voor de klas....ookniet fijn. Ingeent ben ik niet, straks wel tegen de mexicaanse en eigenlijk moet ik ook nog voor de hepatitus.
Wassen went echt heel snel. Eerste keer is even vreemd, maar bij mij was het zo dat de eerste keer een mevr. was die al heel lang word geholpen. Dus voor haar was het zo normaal dat ik er ook zo door heen was. Scheelt ook weer. Das een beetje mijn kant van het verhaal...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 08:30

Ik vond het wassen idd ook heel vreemd in het begin, maar dat went echt heel snel :j

Wat jammer merel.. :(:) succes met zoeken naar werk, en hopelijk kun je nog eens BBL gaan doen!

Wij hebben (als BBL 2e jaars) weinig toetsen ook; alles is competentiegericht, en we hebben enkel de rekentoets eigenlijk..

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 11:36

Ik kon toen op de school waar ik naar toe ging geen BBL doen, die hadden ze alleen in Amersfoort, voor mij net te ver reizen. Anders had ik het wel gedaan want ik zit nu 5 dagen fulltime op school en dat is soms wel lastig, omdat ik natuurlijk de paarden heb kan ik ook niet veel werken.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 13:41

Ik heb juist stiekem weleens spijt dat ik BBL ben gaan doen.
Ik ben aangenomen voor ouderen, en ik moet verplicht PG of chronisch zieken kiezen in m'n laatste jaar. Ik zie ina m'n gehele opleiding 2 verschillende ' stage/werk plaatsen' en dat is zo zonde.
Als BOL' er wordt je veel breder opgeleid.
Ouderen is niet echt mijn ding, kraamzorg lijkt me veel leuker, maarja, als ik straks m'n diploma heb, heb ik 0,0 ervaring in de kraam... dat is weer een minpuntje als je werk zoekt in die richting...

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 18:43

Ik start per Januari voor het eerst in de praktijk. Het wassen is ook iets waar ik stiekem een beetje tegenop zie. Maar ik denk dat als je er een paar gewassen hebt dat het steeds normaler wordt.

Hier net de eerste toets gehad en die viel toch een beetje tegen! Was ook errug veel leerwerk...

Komende toets is over 2 weken, dus we leren vrolijk verder!

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 16:28

Succes iedereen in de toetsen :D

Ik ben vorig jaar ingeent tegen hepatitus B :)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 20:28

margreet4 schreef:
Succes iedereen in de toetsen :D

Ik ben vorig jaar ingeent tegen hepatitus B :)

Wij hebben de eerste 2 entingen gehad, nu nog de 3e in April en dan nog een bloedtest.

Knockout mag ik vragen waar jij vandaan komt? (aangezien ik geen plaats in je profiel zie staan???, wij hadden ook afgelopen maandag toets vandaar :P )

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:17

Kom uit Scherpenzeel en zit in Veenendaal op de roca12.
En jij? We zitten toch niet toevallig bij elkaar in de klas he? haha....

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:33

knockout1 schreef:
Kom uit Scherpenzeel en zit in Veenendaal op de roca12.
En jij? We zitten toch niet toevallig bij elkaar in de klas he? haha....

Haha, nee. Zo´n gevoel kreeg ik wel, maar ik kom uit Zuid-Limburg :+

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:39

Haha...das idd behoorlijk uit de richting ja... Zou wel heel grappig geweest zijn als het wel zo was, zitten ook behoorlijk wat paardenliefhebbers bij mij in de klas dus wat dat betreft had het ook wel gekund...
Hoe was jouw toets gegaan?

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:15

knockout1 schreef:
Haha...das idd behoorlijk uit de richting ja... Zou wel heel grappig geweest zijn als het wel zo was, zitten ook behoorlijk wat paardenliefhebbers bij mij in de klas dus wat dat betreft had het ook wel gekund...
Hoe was jouw toets gegaan?

Minder..... We hebben nog geen uitslag, maar ik het ´te moeilijk´geleerd. Ik kon heel veel dingen zo uit mijn hoofd opnoemen (latijnse woorden, bloedosomloop, celdeling ed) maar de simpele dingen was ik een beetje vergeten te leren... |(
Ik hoop dat ik een 6 heb en anders moet ik hem maar herkansen...

Was trouwens een hele grote toets, weet niet of jullie toevallig ook werken met Logo Competent???

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:21

hallo daar

hier nog een zuster in opleiding!:)

ik ben in sept begonnen met de opleiding voor verzorgende c bij de thuiszorg!
erg leuk maar wel veel leren en werken op verschillende tijden
word een druk jaartje voor me maar vind het wel erg gaaf!

groetjes lin

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 08:45

Logo competent.....Nog nooit van gehoord....
Balen dat je toets niet goed ging, zal voor je duimen dat het meevalt. Wij hadden geen grote toets, hadden 30 meerkeuze vragen, maar wel lastige waarbij de antwoorden ook veel op elkaar leken.
Hoi Linsim, leuk dat je er ook bent en ook bent begonnen!
Allemaal drukke mensen hier....

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 08:47

Merel gomez: hoe is het met je? Alle knopen doorgehakt inmiddels? Heb je de mensen van je school al gesproken? Heel veel succes met een baan zoeken?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 11:25

Merel: Volgens mij zijn er in het ziekenhuis geen functies beschikbaar van helpende. VIG is volgens mij het minimale.
Maar dat kan denk ik per ziekenhuis verschillen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:26

Nymphadora schreef:
Merel: Volgens mij zijn er in het ziekenhuis geen functies beschikbaar van helpende. VIG is volgens mij het minimale.
Maar dat kan denk ik per ziekenhuis verschillen.

Ik weet dat er hier zelfs geen stage/BBL plekken zijn voor VIG. Alleen maar niveau 4!