Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:52

Amanda, zie het positief hoor! Je hebt tenminste een partner die in je nek kan hijgen, wat betekent dat je niet zomaar op straat komt! :P

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:54

Hahaha dat is helemaal waar!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 15:30

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 15:44

Dimple schreef:
https://www.facebook.com/deboerdierenruiter?fref=nf

Even snel..........iets voor iemand hier?/

Deze had ik hier ook al eerder geplaatst, blijkbaar nog geen geschikte kandidaat gevonden. Is een erg leuk bedrijf in naarden, grofweg tussen Hilversum en Amsterdam in.

Vacature voor dierenartsassistente in combinatie met verkoopmedewerker dierenspeciaalzaak (met grote ruitersport afdeling!)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 15:54

Het is dat het mijn vakgebied niet is maar ziet er leuk uit!

Amanda, gelukkig geen hijgende partner hier (in ieder geval niet over een baan }> ) maar ik leg erg veel druk op mezelf. Dat heb ik moeten afleren, niks was goed genoeg en ik brandde mezelf compleet af. Niet goed..........nu ik dat loslaat voel ik me ook beter.
En als je vriendje het zo goed weet.........schrijft hij toch je brieven?? }>

Update vanuit de supermarkt:
Gistermorgen dus gebeld door de IT man. Hij heeft zijn bevindingen doorgegeven aan de manager.
Die belde vanmiddag. Qua ICT zit ik dus lager dan de mensen die hij nu heeft zitten. Dat is jammer, maar hij heeft toch een gevoel dat ik over genoeg andere kwaliteiten beschik en wil dus niet nu al 'nee' zeggen.

Het rare is.........en daar schrok ik wel even van. Ik heb tegen die IT man gezegd dat hij binnen zijn bedrijf (hij is dus geen onderdeel van de supermarkt maar consultant voor een bepaald project) 2 mannen mocht benaderen waarmee ik heb gewerkt. Nou dat heeft hij ook gedaan.......maar hij heeft ook mijn voormalige manager van de bank gebeld...... :oo
Daar had ik geen toestemming voor gegeven. Door het hele faillissement is ons afscheid een beetje raar verlopen en hadden we een soort van discussiepuntje. Dus jullie snappen...........ik heb wel meteen gezegd dat ik daar geen toestemming voor heb gegeven. De manager vond dat ook niet netjes.
Nu gaat hij zelf mijn voormalige manager even bellen om verder navraag te doen. Dus ik heb snel een mailtje naar die man gestuurd dat hij gebeld kan worden en heb excuus aangeboden dat ze hem zomaar hebben gebeld zonder dat ik hem van te voren had ingelicht.

Maar goed, maandag weer contact. Dan volgt nog een gesprek met 2 personen die onder mij zouden komen te vallen. Kijken of daar ook een klik mee is ...... Dat vind ik misschien nog wel spannender dan met die manager.

Voor nu...........nog steeds in de race. Hij gaf aan dat ik dan weliswaar op salarisadministratie en ICT gebied wat te leren heb, maar hij wel het gevoel heeft dat ik in het team pas en goed projectmatig kan werken en nieuwe stappen kan uitzetten daar. Nu maar hopen dat mijn voormalige manager een dijk van een referentie afgeeft................

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:04

Zit schot in Dimple, fijn!! Jammer dat ze zonder toestemming gebeld hadden, maar goed van je dat je dit aangekaart hebt. Ik hoop dat het gesprek met de 2 personen ook goed is en dat je ein-de-lijk een contract mag tekenen!!! Ik duim!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:08

Nu nog aangeven dat ik geen 40 uur wil werken...........wanneer is daar het juiste moment voor?? :\

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:12

Klinkt goed Dimple!

Is geen 40 uur werken écht een harde eis, of kan je hierin flexibel zijn? Misschien dat eens je binnen bent en goed werk aflevert, daar over te praten valt?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:14

Harde eis..........ik heb soort van geen keuze omdat mijn WW ophoudt, maar ik wil heel graag mijn studie af maken en daar dus gewoon een dag voor. Tevens een middag mijn kids zelf uit school halen ipv oppas of BSO.

Ik wil ook wel thuis bereikbaar zijn of mail beantwoorden, maar 1 dag thuis zou ik wel super fijn vinden.

Maar als ik geen keuze heb dan zal ik wel moeten.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:25

Ik zou wel aangeven waarom je dan precies een dag vrij wil hebben. Je school afmaken is voor je werkgever alleen maar extra winst en voor hun ook fijn :j Weinig werkgevers die daar nee tegen zeggen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 16:29

Ik hoop dat hij dat ook zo ziet. Het is best een pittige studie en ik merk dat als er niet iedere week wat aan doe de klad er in komt en ik iedere x weer opnieuw moet inlezen. Ik wil er tempo in houden zeg maar.

Opleiding zelf betaald dus no way dat ik dat geld ga weggooien. *D

Thx dames!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:54

Snap ik! Ik ben daar ook altijd vanaf het begin heel eerlijk over hoor. Ik heb nu sinds een paar weken een baan (32u p/w), maar ik start vanaf september ook weer met mijn voltijd studie. Ik heb vanaf dag 1 gezegd dat ik dat weer ging doen en dat ik tegen die tijd gewoon stevig moet gaan minderen in het aantal uren. Ze hebben me toch aangenomen, dus blijkbaar vonden ze het geen enorm probleem :+ (die functie was overigens voor minstens 32 uur per week).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 17:49

Firegirl schreef:
Dimple schreef:
https://www.facebook.com/deboerdierenruiter?fref=nf

Even snel..........iets voor iemand hier?/

Deze had ik hier ook al eerder geplaatst, blijkbaar nog geen geschikte kandidaat gevonden. Is een erg leuk bedrijf in naarden, grofweg tussen Hilversum en Amsterdam in.

Vacature voor dierenartsassistente in combinatie met verkoopmedewerker dierenspeciaalzaak (met grote ruitersport afdeling!)

Vind 'm erg leuk qua combi! Helaas heb ik straks enkel een bachelor diergeneeskunde. Daar ben je dus niks mee. Zou denken gezien de markt dat ze ondertussen wel al veel reacties gehad moeten hebben. Die sector is toch ook een overschot aan werknemers in?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:00

Aan paraveterinairen wel denk ik, maar ze hebben een flink eisenpakketje en wellicht dat ze iets te kieskeurig kiezen....

Dimple, het is moeilijk. Je wilt eerlijk zijn, maar aan de andere kant is je studie ook erg belangrijk. Misschien kun je iets regelen wat betreft werktijden? Dat je een middag dus vrijneemt, twee dagen iets langer doorwerkt ofzo, en die andere twee dagen iets eerder weggaat? Succes, ik zou voor deze baan vol gaan. Misschien dat je de eerste tijd 40 uur moet werken, maar dan is de stress van je WW eraf.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:05

Kan iemand uitleggen waarom werkgevers niet op de afgesproken dag terugbellen? |( Ik vind dat zo naar. Je wacht erop, het is erg belangrijk voor je, en dan 'vergeten' ze het gewoon. Dit is al de 3e keer dat dat gebeurt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 18:38

Ik snap dat ook niet sheran! Echt verschrikkelijk. Ik was dus ook positief verrast dat ik gisteren al werd gebeld ipv maandag. Dat vond ik dan weer niet erg! Haha

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 11:27

Sheran............heel herkenbaar en ik heb daarom dus ook besloten niet meer te gaan zitten wachten.
Ik werd die hele dag door gek van mezelf. Dus besloten gewoon lekker mijn ding te doen en er vanuit te gaan dat ze minimaal een dag later bellen.

Dat scheelt een hoop stress. Ik weet dat het lastig is om dat om te zetten, maar probeer het gewoon want dikke kans dat je teleurgesteld gaat worden als je er van uit gaat dat ze die dag wel bellen.
Dikke knuf :(:)
Nu moet je wachten tot maandag?

Over mijn werkuren. Ik heb eerlijk tegen het uzb gezegd dat mijn voorkeur er niet naar uit gaat om 40 uur te werken. Zij gaven aan dat ik dat bespreekbaar kon maken en ze daarover vast een opmerking zouden plaatsen naar die werkgever. Nu lees ik dus ook terug in hun verslag dat ze hebben aangegeven dat ik wel degelijk voor 40 uur beschikbaar ben. Niet echt netjes dus.
Maar ik ga het gewoon bespreekbaar maken, niet geschoten altijd mis........

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:26

Dank je Dimple! Ja, nu moet ik wachten tot maandag. Maar ik snap niet waarom ze sollicitanten zo argeloos behandelen. Ik hoop dat ik dat later nooit doe.

En pff, wat stom van die 40 uur. Inderdaad gewoon zeggen hoor!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 12:33

Sheran, de markt is overvol...........ze behandelen ons zo, omdat ze het kunnen, er mee weg komen.
Geloof maar dat toen ik in 2000 mijn neus buiten de deur stak ik binnen no time een andere baan had. Op HR gebied terwijl dat niet eens mijn vakgebied was. Ze zaten te springen om mensen!

En nu denken ze.......boeiuh, voor jou 10 anderen. Ik vind het vreselijk hoe ze er mee om gaan en zou dat zelf nooit doen. Dan mail ik even om aan te geven dat we wat langer tijd nodig hebben om na te denken of wat dan ook.
Een dag later prima, maar een weekend er tussen? Ik vind het not done!

Hou je taai!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:36

Dimple absoluut voor jezelf opkomen. En wat schandalig eigenlijk dat ze een werkgever hebben gebeld die ze juist niet mochten bellen. Heel vervelend, voor zulke situaties ben ik ook nog wel eens bang. Ik ging dan wel goed uit elkaar met mijn baas, maar die hele periode die ik daar heb gewerkt wringt me nog wel eens.

En dat die 40 uur niet gaat lukken, dat moet toch bespreekbaar zijn? Wil je dan een baan van max 32 uur? Ik vind dat je goed in je recht staat wat betreft je eisen. Mochten ze toch niet willen zakken in die 40 uur, dan moet je het misschien maar eventjes doen en zo snel mogelijk iets anders vinden. Maar ja, ideaal is het dan niet.

Ik hoop van harte dat het goedkomt. Wens het je van harte toe!

Hier ben ik inmiddels alweer wat hoopvoller. Nog niet dichter bij mijn doel, maar de frustratie is weggezakt en ga er weer lekker tegenaan dit weekend. Eerst wel even goed bijslapen, even mijn energie terugkrijgen. Heb mezelf behoorlijk overlopen deze week (lichamelijk ook) en moet er nu voor boeten. Maar goed, de positieve drive is er weer en de positieve geest ook, dus we kunnen weer knallen! :Y)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 09:32

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:52

Hoe is het met iedereen op deze zondag? Morgen weer met zijn allen er tegen aan?

Ik heb gister nog twee sollicitaties eruit gedaan. Eentje naar een boerderij winkel die hulp zochten voor 1 a 2 middagen in de week, en naar een hondenvoedingsmerk die voor de zaterdagen een verkoopster zochten die in dierenspeciaalzaken gaan verkopen. En het maakte voor deze vacature niet uit als je wat ouder was :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:02

Ik duim voor je Amanda!

Ik heb plannen gemaakt om me in te schrijven bij een uitzendbureau :P. Maar mijn laatste keer is best wel lang geleden. Ik herinner me dat ik toen gewoon gebeld werd als ze werk voor me hadden gevonden. Maar als ik nu zo op die sites kijk lijken het vooral verzamelplekken van vacatures te zijn? Het gaat in dit geval om tijdelijk werk :). Zijn er nog uitzendbureaus die je gewoon uitzenden? :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:15

Ze zitten er wel tussen, maar mijn ervaring is (heb een rondje gedaan met CV onder de arm) is dat ze gedag zeggen, je zelfs soms niet eens mag plaats nemen en je te horen krijgt dat ze me wel bellen als ze iets hebben.

Ze nodigen je alleen uit als ze een potentiële match zien. Maar dat is mijn ervaring begin dit jaar ;)