Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:43

Dimple schreef:
Hoe doen jullie dat? Ik kan mezelf nl nu wel voor de kop slaan dat ik deze functie voorbij heb laten gaan...........

Hoe eerlijk zijn jullie als je het hebt over je ervaring en kwaliteiten? Zoals ik net, té eerlijk geweest dat ik veel ervaring heb met schrijven van projecten, stukken, plannen, verslagen máár niet specifiek HR beleid. Ik zie dat zelf niet als een probleem. Als je nl genoeg over het onderwerp weet dan is schrijven de puntjes op de i.
Schrijven vind ik nl heerlijk en ben ik heel precies in.

Ben nu ik te eerlijk geweest? Had ik meer moeten bluffen? Wat doen jullie in dit soort gevallen? Ik moet het nl ook waar te zien te maken............toch?

(mijn hele leven ben ik al veel te eerlijk........... ^) _O- )

Wat was de reactie van degene aan de telefoon toen je dit zei?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:50

Dat de werkgever echt iemand wilde met ervaring van het maken van HR beleidstukken...............ze belde heel netjes weer op en vond me enorm leuk aan de telefoon en enthousiast en bla bla bla.
Ze hoopt binnenkort wat anders voor me te hebben.....

Tuurlijk, wedden dat ze me nu al is vergeten??

Zal me daar zo even inschrijven bij dat bureau, kan ze me niet vergeten }>

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:02

Dimple schreef:
Dat de werkgever echt iemand wilde met ervaring van het maken van HR beleidstukken...............ze belde heel netjes weer op en vond me enorm leuk aan de telefoon en enthousiast en bla bla bla.
Ze hoopt binnenkort wat anders voor me te hebben.....

Tuurlijk, wedden dat ze me nu al is vergeten??

Zal me daar zo even inschrijven bij dat bureau, kan ze me niet vergeten }>

Tja, je had kunnen bluffen, maar liegen had niet gemaakt dat je opeens wel ervaring had met beleidstukken, toch? Dan waren ze er uiteindelijk toch wel achter gekomen..
Ik heb wel eens gebluft in de zin van: ik kan dat! Aangezien ik niet wist of ik het kon, maar ik zou niet liegen dat ik iets kan als het niet zo is of ik er geen ervaring mee heb terwijl ze dat vragen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:04

Gewoon lekker inschrijven, gaat vast een keer goedkomen, zo'n indruk is ook belangrijk, dat moet je niet onderschatten! Beter wel eerlijk en anders zeggen dat je je daar op in kunt lezen en in werken, je moet het wel kunnen waarmaken wat je vertelt.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:24

Baal baal. Ik ben net afgewezen.. Was echt m'n droombaan! Voldoe aan het profiel maar woon te ver weg. 62km }:0

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:34

Gefeliciteerd Fargo!

En wat jammer Renate :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:06

fargo schreef:
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HEB DE BAAN!!!!!!

Gefeliciteerd en maak er maar een lekker feestje van.

Sure_lee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:15

Ik herken het eerlijk zijn heel erg. Maar ja... Wat moet je dan? Ik kan heus wel bluffen. Maar ik vind openen eerlijk communiceren heel belangrijk. Ik zou het namelijk ook niet leuk vinden als zij een functie veel leuker en anders zouden voordoen dan hij daadwerkelijk is.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 19:48

Gelukkig zitten we daar dus hetzelfde in (allemaal vrouwen hier :+ )

Fargo, fles champagne open getrokken? :Y)

Hier is vriendlief met zoontje naar HAP. Enkel dubbel op de trampo en kan nu niet meer lopen......... :o Moppie heeft altijd wat.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:50

Gefeliciteerd Fargo!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:52

Dimple beterschap met je zoontje.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:05

Vervelend Dimple! Ik hoop dat het meevalt!

Whieeee ik ben al gebeld. Ze was erg positief over het gesprek. Maandagochtend mag ik komen voor een assessment. IQ test en als dat goed is dan een persoonlijkheidstest. Laat ik nou geen held zijn in het maken van IQ testen... Maar er staan er vast genoeg online. Dus ik ga morgen maar even oefenen denk ik :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 20:10

Goed bezig joh! Ik duim voor je!! *\o/*

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:51

Proficiat fargo!!

sorry voor mijn vele afwezigheid hier.. ga echt binnenkort bijlezen en reageren :)

Ik heb een vraag.. hoe zit het als je WW al is afgelopen en je ziek wordt? of vanwege operatie oid een tijd niet kan werken? Krijg je dan alsnog een uitkering, of moet je dan op je spaargeld teren?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:53

Ga je dan niet de ziektewet in?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:55

Anneert schreef:
Proficiat fargo!!

sorry voor mijn vele afwezigheid hier.. ga echt binnenkort bijlezen en reageren :)

Ik heb een vraag.. hoe zit het als je WW al is afgelopen en je ziek wordt? of vanwege operatie oid een tijd niet kan werken? Krijg je dan alsnog een uitkering, of moet je dan op je spaargeld teren?

Is uw contract afgelopen en wordt u binnen 4 weken ziek? Dan kunt u een Ziektewet-uitkering krijgen. U moet zich dan op de eerste ziektedag bij UWV ziek melden via Mijn UWV. Hiermee vraagt u automatisch een Ziektewet-uitkering aan.

Bent u ziek en loopt uw arbeidscontract af? Vanaf het moment dat het dienstverband eindigt, hoeft uw werkgever u geen loon meer te betalen. U krijgt dan een Ziektewet-uitkering. Uw werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering voor u aan bij ons.

Ben je dus langer dan 4 week werkloos (en hebt geen uitkering van het UWV) en word je ziek heb je pech. Ergens ook wel logisch, je verliest in die zin ook geen inkomsten omdat je geen inkomsten uit werk hebt. Als ik nu werkloos zou zijn, zou ik ook geen zwangerschaps verlof betaald krijgen straks. Want ik zit in principe dan toch thuis, dus ik mis geen inkomsten door niet te werken omdat ik geen werk heb.

Ben je blijvend arbeidsongeschikt is daar ook weer een uitkering voor.

Overigens kun je je vrijwilliger verzekeren voor de ziektewet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:55

Sure Lee, wat goed joh geweldig, gaat vast goed komen.

Ik ben helemaal gesloopt, had les vanavond en ging niet zoals ik wilde, paard gebruikt lichaam af en toe tegen me. Ben nu echt moe, zo maar op tijd naar bed, al die emoties en veel te druk op werk en spanning van vandaag...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 22:58

Maar dat is toch ook een beetje raar? Stel je bent werkloos, geen ww en je wordt flinkziek. Dan krijg je dus niks?

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:25

Super Fargo! Gefeliciteerd!!! Wat een opluchting! Lekker van genieten, drink er eentje dit weekend! :Y)

Gisteren te horen gekregen dat ik niet uitgenodigd ben naar aanleiding van mijn sollicitatie op die vacature. Ik had eerder al een open sollicitatie gedaan en moest later weer reageren als er een vacature was. Plaats voor een reden was er niet... daarvoor hadden ze teveel brieven gehad.

Mag ik het zelf even invullen?
- ik ben te oud en te duur
- omdat ik al jaren werk ben ik misschien minder goed te kneden
- mijn werkachtergrond botst met mijn toekomst (bankwezen?)

Dit is wat ik mij kan bedenken. Wellicht pas ik niet in het team, dat is dan prima. Maar bovenstaande punten zou ik allemaal als een soort discriminatie kunnen zien.

Ik kreeg het bericht gisterenochtend. Toen brak ik toch wel even. Ik kon het wel even op een huilen zetten, even alle spanning eruit. Gelukkig kwam er een vriendin over de vloer om mijn verlangen aan te horen en alles waar ik van baalde en wat zij zou doen in mijn situatie. Ze zei dat het belangrijkste voor mij was als ik snel wat te doen had, dus ook al is het vrijwilligerswerk, als ik maar een missie heb. En ik moest een plan B aanboren want mijn plan krijgt misschien helemaal geen voet aan de grond door al die bezuinigingen in de zorg.

Maar goed, ondertussen buffel ik door en probeer mezelf niet gek te maken. Er is ook ergens een plekje voor mij net zoals voor een ieder van jullie! Opvallen en opstaan dat solliciteren.

Vandaag ga ik me hier weer even een paar uurtjes op richten en dan is het goed voor vandaag.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:28

Ik kreeg gisteravond om elf uur een afwijzing van de intertoys bij ons in het dorp. Ze hadden een vacature voor een vakantiekracht openstaan, maar waren al voorzien. Met andere woorden, ik ben te oud waarschijnlijk. Heb nog op 6 andere vacatures gesolliciteerd maar niks gehoord. Die waren bijna allemaal, binnen 3 weken niks gehoord dan ben je niet door. Zucht. Misschien ben ik wel te kieskeurig en moet ik gewoon maar wat simpel productiewerk gaan doen. Alleen ben ik bang dat als ik dat nu weer ga doen, de kans op ander werk steeds kleiner wordt omdat ik wel ouder wordt en minder ervaring opdoe.

Knuffel voor jou BB!

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 09:37

Gefeliciteerd fargo !

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 10:49

Ik heb al besloten dat ik me weer aan het bijleswezen ga wijden als ik nu nog geen baan vind in het onderwijs... ik heb ongeveer 7 bijlessers per week nodig om rond te komen. En 't is superleuk om te doen... hopen dat zoiets dan lukt! Nadeel is dat dat pas na de zomer is en voor die tijd moet ik eigenlijk mijn kamer wel/niet opzeggen :(

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:33

Er zullen ook mensen zijn die hun examen niet gehaald hebben of een bepaald niveau willen ophalen.. dus in de zomervakantie zijn er toch ook wel wat bijlessers?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:30

Amandavd schreef:
Ik kreeg gisteravond om elf uur een afwijzing van de intertoys bij ons in het dorp. Ze hadden een vacature voor een vakantiekracht openstaan, maar waren al voorzien. Met andere woorden, ik ben te oud waarschijnlijk. Heb nog op 6 andere vacatures gesolliciteerd maar niks gehoord. Die waren bijna allemaal, binnen 3 weken niks gehoord dan ben je niet door. Zucht. Misschien ben ik wel te kieskeurig en moet ik gewoon maar wat simpel productiewerk gaan doen. Alleen ben ik bang dat als ik dat nu weer ga doen, de kans op ander werk steeds kleiner wordt omdat ik wel ouder wordt en minder ervaring opdoe.

Knuffel voor jou BB!

Ze kunnen natuurlijk ook echt al voorzien zijn he meis, niet jezelf onnodig omlaag halen!
Het is altijd balen, elke afwijzing weer, succes, misschien komt er snel iets leuks op je pad.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 12:35

Dankjewel Fargo! De vacature stond er pas sinds 22 mei op, dus had nog gehoopt kans te hebben.

Ik blijf hopen, ik mag ook helemaal niet klagen. Ben pas 2 maanden aan het zoeken maar met een partner die in mijn nek loopt te hijgen... Ach ja.

Ik ben blij voor jou dat je een nieuwe baan hebt!