Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:51

MMIDV schreef:
Waar in Rotterdam goof?

Verschillende locaties, ze moeten overal opdrachten doen en docenten die op vaste plekken aanwezig zijn vinken die dan af. Ze moeten ook een interview met een toerist doen bijvoorbeeld, in het Engels, want we doen taaldagen met alle 3e klassen nu.
Ik moet morgen in de markthal aanwezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:37

Sheran schreef:
Even een heel ander soort vraag O:)

Ik zou, omdat ik denk dat ik er veel van kan leren, heel graag een dagje met een VMBO- of HAVO-klas meelopen. Zou ik gewoon een school kunnen mailen om te vragen of ze dat OK vinden?

Ik denk dat dat prima kan! Vorig schooljaar heb ik zo mijn oude middelbare school gemaild of ik eens een dag mocht komen meekijken bij havo en vwo onderbouw. Was geen probleem en leuke en leerzame dag gehad bij verschillende niveaus en leerjaren en docenten. Eind van de dag hoorde ik dat er ook een vacature vrij kwam en toen ging het snel, week later gesprek en dezelfde avond had ik de baan. Nu zit ik hier ook echt super op mijn plek en heb ik zowel vmbo als havo en vwo. :D

Sonja sterkte!

Goof

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:41

Pff, wij hebben de week van de talen deze week, dus taaldagen voor Engels, Frans en Duits.
Alle 3e klassers die Duits en Frans hebben zijn vandaag afwezig en ik heb nu een blokuur met....... jaja..... 2 leerlingen. Hoe waardeloos is dat.....
Dus we kijken film en drinken warme choco.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:24

Jij klinkt als een leuke docent haha. Wil ik ook wel!

Nog een vraagje. Een docent van mij heeft vandaag 3 mensen de klas uitgestuurd zonder reden en ze zijn nu ook niet meer welkom in de lessen. Mag dat zomaar? De desbetreffende jongens waren stomverbaasd en wouden graag uitleg waarom, maar dat krijgen ze niet. Ik vind dat best bijzonder, want die jongens hebben helemaal niks verkeerd gedaan..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:50

heb je al gevraagd aan je collega wat die kant van het verhaal was?

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 13:55

Goof schreef:
heb je al gevraagd aan je collega wat die kant van het verhaal was?

ik ben een leerling haha :=
maar als ik dat zou vragen aan hem zou ik denk ik ook met ze mee mogen, hij kan nogal slecht tegen prikkels heb ik het vermoeden..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:27

Tja weet je, hij zal ongetwijfeld een reden hebben.
Als ik leerlingen eruit stuur roepen ze ook 9 van de 10 keer 'ik was het niet', 'ik snap het niet', of 'ik weet niet waarom' of 'ze had echt geen reden'. Dat is nogal leerling-eigen volgens mij.
Je docent zal vast een reden hebben gehad al was die voor jou niet duidelijk of was je het er niet mee eens. Bespreek het even met je mentor.
trouwens, nee doe maar niet, jij bent er niet uitgestuurd toch? Lekker niet mee bemoeien.

_Siri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:38

Goof schreef:
Pff, wij hebben de week van de talen deze week, dus taaldagen voor Engels, Frans en Duits.
Alle 3e klassers die Duits en Frans hebben zijn vandaag afwezig en ik heb nu een blokuur met....... jaja..... 2 leerlingen. Hoe waardeloos is dat.....
Dus we kijken film en drinken warme choco.

Gezellig :') :D..
Wel waardeloos zo weinig leerlingen. Alsof je niet iets beters te doen hebt dan..

Ik tel echt af naar de Kerstvakantie! :')
Bij ons is het altijd druk, elke dag anders en kan het heel hectisch zijn. Dat 't bijna kerst is heeft er hier weinig mee te maken :')
Merk wel aan de leerlingen dat de zin er af is zo vlak voor de combinatie.

Na de Kerstvakantie hoef ik nog maar 6 weken te werken, dan voorjaarsvakantie en dan ga ik met zwangerschapsverlof *\o/*

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 16:39

Ik denk niet dat wij iets met je vraag kunnen, alleen je school zelf kan dat.
Miin leerlingen hebben ook nooit een reden en het ligt altijd aan mij.

Heerlijk Goof! Kun je dan ook nog wat administratie doen?

Heerlijk vooruitzicht zon zwangerschapsverlof :) Die laatste weekjes zullen pittig zijn!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:39

Oh dat is echt aftellen Siri!

Jawel MMIDV, ik kan dan wel andere dingen doen. Heb ik ook wel gedaan, maar toch, het voelt echt nutteloos. Alsof ik kinderopvang ben ofzo.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:41

Hoi, zou ik wat mogen vragen? Zijn er ook mensen die de PABO TOP hebben gedaan? Ik zit erover na te denken om dit te gaan doen, maar vraag mij af of er ook genoeg stageplekken zijn en daarna werk te vinden is.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:56

Hoi! Mag ik me melden?
Ik zit op Stoas, ben nu tweedejaars. (educatie&kennismanagement groene sector richting dier)
Doe mijn stage op een wellantcollege en geef het vak Dier.
Echter gaat het niet goed op stage :o en dat komt -denk ik- omdat ik niet achter de lesstof sta en omdat mijn stagebegeleider wel erg fanatiek is op feedback geven. Ook op de kleine dingetjes. Hierdoor voel ik mij erg onzeker..
Ik moet nu theorielessen volgens ADSL geven. Word helemaal gek van die regeltjes....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:36

Pfffff nog een paar dagen......

Wat jammer dat je stage niet lekker loopt. Waarom sta je niet achter de lesstof? Welke feedback krijg je van de docent?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:34

Goof schreef:
Pfffff nog een paar dagen......

Wat jammer dat je stage niet lekker loopt. Waarom sta je niet achter de lesstof? Welke feedback krijg je van de docent?

Nou.. de leerlingen zijn eerstejaars kader/basis/gl. Ze moeten soms dingen echt op mbo-niveau weten en krijgen in mijn ogen teveel theorie terwijl ze naar een praktijkgerichte school gaan. (bv een hele toets van 20 vragen over de cavia)
Mijn stagebegeleider kan van kleine dingen hele grote dingen maken (zoals: je klinkt monotoon, je had dit en dit beter kunnen doen etc.) Dat zijn dingen die ik nog nooit heb gehoord en zelfs op mijn vorige stageplek werd ik helemaal de hemel in geprezen door stagebegeleider en eindbeoordelaar.
Door zoveel kritiek op de kleine dingen ben ik gewoon erg onzeker geworden. Iets wat ik absoluut niet was.
Vandaag was mijn laatste echte les... 3 rode kaarten gegeven.. was gewoon helemaal klaar met het storen in de klas en er zijn ook echt wel dingen gebeurt die ze niet kunnen maken. Heb deze keer niet over me heen laten lopen.
Ik heb er zelf ooit op school gezeten en kan me ook niet herinneren dat de leerlingen toen zo'n grote mond hadden. Ongelofelijk. Vanaf september zijn er al minstens 6 vmbo leerlingen geschorst vanwege geweld.
Na de vakantie nog een toets afnemen en dan ben ik weg..

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:30

Heeerlijk! serious request is op Vlieland vandaag! Wisten we gister. Dus school & eiland in de gekte! Spontane acties organiseren. Hahaha

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:18

miinynke schreef:
http://seriousrequest.3fm.nl/liveblog/detail/4494

Wat een super dag! Ruim 3000 euro opgehaald! Kids waren super.

Superleuk!

Wij morgen kerstviering en dan donderdagavond/nacht en vrijdagochtend kerstactie. Onderbouw leerlingen gaan dagdeel activiteit naar keuze doen waarvoor sponsoren hebben moeten zoeken, de bovenbouw gaat de hele nacht door.
Doelen hebben de leerlingen zelf mogen kiezen en zijn er 2 geworden die een paar weken geleden zijn gepresenteerd.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:01

haike schreef:
miinynke schreef:
http://seriousrequest.3fm.nl/liveblog/detail/4494

Wat een super dag! Ruim 3000 euro opgehaald! Kids waren super.

Superleuk!

Wij morgen kerstviering en dan donderdagavond/nacht en vrijdagochtend kerstactie. Onderbouw leerlingen gaan dagdeel activiteit naar keuze doen waarvoor sponsoren hebben moeten zoeken, de bovenbouw gaat de hele nacht door.
Doelen hebben de leerlingen zelf mogen kiezen en zijn er 2 geworden die een paar weken geleden zijn gepresenteerd.

Klinkt ook goed!
Hier nog 1 dag school met smiddags voorbereiden van kerstdiner en savond lekker eten met de hele school. (Groep 1 PO tm klas 4 VO)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:24

Oef, kerstvakantie! Kan ik eindelijk aan mijn scriptie. Het was echt een gekkenhuis en ik ben nog lang niet klaar. We hebben met de school altijd een kerstactie, en dit jaar 35000 euro ingezameld :D

Hebben jullie trouwens ook wel eens 'last' met sociale contacten? Vrienden van mij lijken soms niet te snappen hoe druk ik het heb, of ligt dat aan mij? Dat ik 's avonds niet kan afspreken omdat ik het te druk heb. Dat ik nog na moet kijken of een SO moet maken om 10 uur 's avonds. Ze gelóven het gewoon niet.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:56

Haha, ik zou zeggen. Nodig ze uit voor koffie en ga gezellig toetsen nakijken :+ Dan zien ze het misschien :')
Ik heb inmiddels het eea opgelost om mijn laatste stageweken door te komen.. pff.. lucht aan de ene kant op maar aan de andere kant wil ik zsm weg.
Volgende stage is gelukkig een leuk vooruitzicht :j werken op een stal :D

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:29

Sheran. Ja! Er wordt mij vaak gevraagd hoe kan je nou moe zijn? Je hoeft toch alleen maar les te geven? (Met kleine klassen). Ook als ik uitleg dat er voorbereiding, nakijken, mentoraat bij zit. En ik ook nog in de ouderraad en MR zit.. dan nog snappen ze het niet altijd..

Maar VAKANTIE *\o/*

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:21

Hoi allemaal,

Mag ik meekletsen in dit topic?
(krijg al een waarschuwing dat er al lang niet meer gereageerd is :( )

Ik ben 38 jaar, juf basisonderwijs regio Rotterdam.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:28

Hoi Catori! Leuk, weer wat leven hier.

Kunnen jullie je nog herinneren dat je recent vakantie had? Ik al niet meer, ben alweer kapot en dan moeten de informatie-avonden en open dagen er nog aan komen.....

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:31

Dat kan ik me nog wel herinneren haha! Maar inderdaad. Avondvergadering, cursus, rapporten..... En dan heb je het nog niet eens over het voor de groep staan.
Wel gelukkig een goede week gehad. En nu op naar de Cito weken...

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 15:32

Nou, ik zei het net tegen een vriendin.
Eén week gewerkt en niet het gevoel gehad dat ik vakantie heb gehad.
Echt vervelend.

Bij ons staat er ook van alles op stapel.

Wat voor school geef jij les Goof?