Ir1ne schreef:Ik bedoel meer te zeggen dat ik het eigenlijk schandalig vind dat jij zegt dat je voor dat geld niet je bed uit zou komen, gesteld dat je werkloos zou zijn. DAT is nl wel geld van de staat trekken..
Ik deed wc's omdat dat makkelijk te combineren was met een opleiding en 15 euro per uur verdiende.
Ik vind dat jij, en ook Kriel nogal denigrerend doen over "minder"betaald werk.. je kunt pas ergens over oordelen als je het ook zelf hebt meegemaakt.
Opvallend voor de plee's is dan wel weer dat die goedbetaalde lui altijd het ranzigste zijn op de wc...vooral als ze gezopen hebben
Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Nu weet ik ook hoe hard men moet werken voor "minder"geld..
Het oplepelen van jouw koophuis en 4 paarden getuigd ook niet echt van dat je sympathie hebt voor een medemens die minder lucky is als jij..
En om het even verder te trekken, als jij jaren hard hebt gewerkt, en elke maand een ziekelijk bedrag hebt afgedragen aan sociale lasten.
Vervolgens kom je buiten jouw schuld zonder werk te zitten en krijg je WW.
Om vervolgens een baan te kunnen krijgen voor minder dan je WW. Zou je dat doen?
Je gaat er financieel dus (heeel) erg op achteruit. Salaris van je nieuwe baan is dan minder dan 70% van je vorige baan.
Met nieuwe salaris kom je dus waarschijnlijk in de knoop met je vaste lasten, maar met de WW red je het wel (net aan).
Als ik eerlijk ben zou ik ook voor WW gaan en daardoor de tijdhebben om te solliciteren. Inplaats van werken voor nog minder geld, weinig/geen tijd hebben voor sollicitaties en in de financiele sjit komen.