Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:59

Is dit acceptabel en netjes??

Ik heb de laatste zes jaar met plezier bij XXXXXXXXX gewerkt. Ik heb vandaag een andere baan geaccepteerd dichter bij huis. Ik verzoek u mij daarom ontslag te verlenen per 1 juli 2015.
Ik heb nog een behoorlijk aantal vakantiedagen uitstaan, die ik graag zou willen opmaken voor mijn vertrek. Ik hoop dat dit mogelijk zal zijn.
Ik ben bereid om de laatste weken dat ik werk op donderdagmorgen aanwezig te zijn als dit wenselijk mocht blijken. Ik bedank jullie voor de tijd die ik bij XXXXXXXXX heb gehad. Ik wens jullie veel succes en voorspoed.

Sure_lee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:15

Gefeliciteerd Fargo!

Ik ben net thuis van een eerste gesprek. Ik heb er wel een goed gevoel over. Maandag hoor ik meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:24

fargo schreef:
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HEB DE BAAN!!!!!!

Gefeliciteerd!!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:40

Gefeliciteerd Fargo!! *\o/* *\o/*

Spannend sure_lee , hopen op goed nieuws maandag!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:51

Wat goed Fargo :*

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:54

Heb alles bijgelezen maar even niet de puf en tijd om overal op te reageren

Nog bedankt voor de felicitaties *\o/* Volgende week eerste inhoudelijke gesprek, heb er helemaal zin in :D

Fargo gefeliciteeerd echt super!! *\o/*

Spannend Dimple, ik duim dat het iets gaat worden. En dat meneer vandaag wél belt.

Las nog een aantal afwijzingen :(:)

Ook een aantal goede gesprekken, afwachten dus. Ik duim met jullie mee +:)+

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:58

Gefeliciteerd Fargo! Vet beter zeg!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:00

fargo schreef:
Is dit acceptabel en netjes??

Ik heb de laatste zes jaar met plezier bij XXXXXXXXX gewerkt. Ik heb vandaag een andere baan geaccepteerd dichter bij huis. Ik verzoek u mij daarom ontslag te verlenen per 1 juli 2015.
Ik heb nog een behoorlijk aantal vakantiedagen uitstaan, die ik graag zou willen opmaken voor mijn vertrek. Ik hoop dat dit mogelijk zal zijn.
Ik ben bereid om de laatste weken dat ik werk op donderdagmorgen aanwezig te zijn als dit wenselijk mocht blijken. Ik bedank jullie voor de tijd die ik bij XXXXXXXXX heb gehad. Ik wens jullie veel succes en voorspoed.

Misschien heel raar maar kun je niet beter een gesprek aangaan? Daarna schriftelijk bevestigen? En afspraken dan natuurlijk ook op papier

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:05

Yonne.. Ik overhandig de brief, dus zal het zeker mondeling benoemen, maar men wist hier dat ik deze week en vorige week gesprekken had. En ze zijn hier een beetje van de linke, dus beter gewoon direct formeel en op papier.

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:11

Ah oke, denk dat de brief verder prima is :j
Hopelijk kun je je vrije dagen nog opnemen

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:19

Gefeliciteerd *\o/*

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:15

Gefeliciteerd Fargo :):)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:21

Thankxxx iedereen!

Dimple al wat gehoord van je IT man? Duim voor je!!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:36

Gefeliciteerd Fargo!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:18

Gefeliciteerd Fargo!!

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:31

Ik heb net een afwijzing gehad (again). Dapper hoe jullie moed houden en elke keer weer een nieuwe brief schrijven. Ik vind het lastig om voor elke sollicitatie een nieuwe brief te schrijven.
Deze afwijzing baal ik echt van, leek me super leuk en voldeed ook aan de eisen. Er stond in de afwijzing niet bij waarom alleen dat ze na zorgvuldige overwegingen hebben besloten dat ik het niet geworden ben. Standaard denk ik :)
We verzamelen maar weer moed voor de volgende.... Er loopt nog iets maar nog niets van gehoord en is pas kort geleden verstuurd.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:51

Balen pien1989 maar ik zou bellen en de exacte reden vragen, kun je daar een volgende x op letten.

Zo belde ik laatst een afwijzing na, ze wouden me graag hebben laatste helemaal binnen het profiel, maar ik was geen 40 uur beschikbaar........vacature was bij uitschrijven niet bekend om hoeveel uur het ging ;)

Ze zei zelfs tegen mij dat ik niks aan mijn cv en brief moet veranderen, was helemaal top!

Dan weet je waar je aan toe bent. Werd er zelf in ieder geval wel vrolijk van ondanks dat het een afwijzing was.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:53

Nou dat was wel te verwachten natuurlijk, direct de hakken in het zand m.b.t opnemen van vakantiedagen, we zullen zien. Ik denk toch niet dat ik hier nog een hele maand ga zitten.. peins er niet over

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:00

Pffff. Fijn....dus niet.

Virtuele knuffel :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 15:22

Wieldop, dan heb ik je verkeerde begrepen ;)
Ben het met je eens overigens hoor!
Er zou door recruiters veel meer naar de persoon moeten worden gekeken, maar ja.........dat halen ze vaak niet uit een CV.

Fargo *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*
Super!!! Dik verdiend. Nu opzeggen en aan de bak, gaaf joh!!!
Poot stijf houden hoor! Ze bellen maar een uzb, genoeg meiden die aan de bak willen. Jij hebt genoeg gedaan.

Mijn IT man belde vanmorgen toen ik onder de douche uit kwam en in mijn blote gat stond (die meneer zou eens moeten weten O:) _O- )
Goed gesprek gehad. Hij gaf aan geen advies uit te brengen maar puur zijn bevindingen. We gaan het meemaken...........
Overigens...........zowel de supermarkt als ik zijn beide niet gebeld door het uzb. Vorige week niet, maar nu dus ook niet meer. Ik vind dat toch echt behoorlijk slecht.

Toen ontving ik om iets voor 2 uur een mailtje over een functie en of ik interesse heb. Ik was op stal en wilde thuis op het gemak even lezen. 10 minuten later hing ze aan de lijn en werd mijn doopceel gelicht............
Heb gezegd dat ik de vacature nog even goed ga doornemen en naar huis zal reageren of het bij me past of niet. :)F

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:39

Dat zijn de beste telefoontjes in je blote gat met natte haren hahahaha. Goed bezig!
En nog een mailtje om te bekijken met andere functie, way to go!

Als ik 22 juni zou beginnen, dan neem ik maar 6,5 dag op van mijn 13 dagen die ik nog heb en eigenlijk wil ik er meer!!! maar zelfs daar gingen de mannen al heeel benauwd van kijken. Echt niet normaal, ze regelen maar iets hoor!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 15:59

Dat belletje gaat niks worden. Werkgever wil iemand die bekend is met het schrijven beleidstukken. Ik schrijf zoveel, geef het beestje een naam...........
Ik moet brutaler worden!! }:0
Baal............ -O-

Fargo, en anders steek je de banden van hun auto maar lek }> (geintje)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:18

Heee goed idee, neemt iets scherps en ehmmm toch maar niet haha

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 16:34

Hoe doen jullie dat? Ik kan mezelf nl nu wel voor de kop slaan dat ik deze functie voorbij heb laten gaan...........

Hoe eerlijk zijn jullie als je het hebt over je ervaring en kwaliteiten? Zoals ik net, té eerlijk geweest dat ik veel ervaring heb met schrijven van projecten, stukken, plannen, verslagen máár niet specifiek HR beleid. Ik zie dat zelf niet als een probleem. Als je nl genoeg over het onderwerp weet dan is schrijven de puntjes op de i.
Schrijven vind ik nl heerlijk en ben ik heel precies in.

Ben nu ik te eerlijk geweest? Had ik meer moeten bluffen? Wat doen jullie in dit soort gevallen? Ik moet het nl ook waar te zien te maken............toch?

(mijn hele leven ben ik al veel te eerlijk........... ^) _O- )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 16:38

Naar het schijnt zijn vrouwen op sollicitatiegesprekken veel te eerlijk en bluffen mannen zich erdoorheen. Je bent dus niet alleen :(:)

Ik kreeg eens als tip op een vraag gewoon "ja" knikken en achteraf gaan opzoeken hoe je het dan juist moet doen :P In de mildere variant: "daar wil ik me graag meer in verdiepen en heeft mijn sterke interesse".