Hier zijn de 1e en 2e klassers ook behoorlijk druk, maar gelukkig komen de rapporten er bijna aan. Rondom die periode (met name de ouderavonden) zijn ze juist ineens weer poeslief..
Hee hallo mag ik mij ook melden? Werk nu 5 jaar in onderwijs. Afgelopen 4,5 op speciaal basisonderwijs en nu sinds paar weken in het vmbo om Almere
Ik geef gym en ben mentor van een derde jaars klas. Tot nu toe hartstikke leuk al was het aanpoten om in oktober in te stromen omdat m'n voorganger weg is gegaan maar wel de klassen heeft opgestart.
Ik geef alles les, van 1 tot 4.
GeraldineVD
Geplaatst: 26-11-16 18:00
Ze zijn hier wel kalm.. maar ik werk in Duitsland, misschien is dat anders? Nog een vraagje, Elke, mag je in NL zowel op basisonderwijs alsook op middelbare school met zelfde diploma lesgeven? Hier niet namelijk. Ben dus maar weer aan de studie gegaan want ik wil ook wel graag bovenbouw 'vwo' (hier ietsje anders) lesgeven. Wel een crime hoor, na je werk weer in de boeken
Godzijdank is de Sint weer voorbij Ik stem voor een verplichte vrije dag, kinderen vieren het thuis maar haha. Dit jaar ook gewoon de gehele dag.... heb de eerste 2uurtjes Sint gevierd. 3/4e uur de kerstboom op laten zetten door ze en het 5/6e de horror Sint film van de ochtend verder gekeken en ik ben naar een speeltuin geweest. (Eerstejaars praktijkonderwijs). Naar buiten gaan had ik veel eerder moeten doen, dat hadden ze heeeeel hard nodig!
Ik heb even een vraagje, misschien heeft een van jullie het antwoord. Ik ben dit jaar aan het afstuderen en moet daarbij natuurlijk een bachelor-thesis schrijven. Nu ben ik opzoek naar literatuur, maar zou graag ook wat engelse bronnen vinden. Nu kan ik alleen niet de juiste termen vinden, ik wil graag literatuur over 'zelfstandige verwerking'. Iemand enig idee welke zoektermen ik dan kan gebruiken? Het gaat over de zelfstandige verwerking op het gebied van rekenen en is onderdeel van mijn onderzoek naar rekenen op tablets.
Dit jaar maak ik de kerstdrukte op school niet mee, zit sinds eind oktober ziek thuis door familieomstandigheden. Mis het toch wel hoor, dat gevoel van gezamenlijk ten onder gaan die 2 weken voor de vakantie
Ik zou, omdat ik denk dat ik er veel van kan leren, heel graag een dagje met een VMBO- of HAVO-klas meelopen. Zou ik gewoon een school kunnen mailen om te vragen of ze dat OK vinden?
Ok, dan ga ik gewoon eens een school in mijn buurt mailen. Hoe verschillender van mijn eigen school hoe beter . Misschien moet ik dan naar de Bijlmer gaan