Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 05:54

Alja schreef:
Anne. schreef:
*\o/* Woensdag op gesprek bij PostNL! Leuk 'intake'gesprek gehad aan de telefoon met de recruiter, hopen dat het sollicitatiegesprek ook zo verloopt :)

Ik zou niet heel trots zijn op mezelf als ik bij post.nl zou werken.
Moet de voor de gein is de berichten op hun facebook pagina lezen :(

Als iedereen nu eens dit soort rotopmerkingen voor zich zou houden. Zelfde als degene die zegt dat ie zich te goed voelt voor 2100 euro bruto.
Elkaar helpen lijkt me hier meer gepast. Ik heb laatst een aantal vacatures gevonden die diegene zelf nog niet had. Lijkt me beter dan elkaar afzeiken om elkaars baantjes.

Ik zou graag werken voor 2100 euro bruto. Vin t niet heel weinig en mijn huis betaald zichzelf niet. Ik ben hbo geschoold en tuurlijk haal ik graag bakken met geld binnen, maar helaas.. zo werkt t nu eenmaal niet.

Wie het kleine niet eert..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:26

Ik vind de opmerking van Alja ook heel vervelend en ronduit denigrerend. Iemand komt trots melden dat ze mogelijk een baan heeft en dan word je zo even neergehaald. Wees blij voor iemand dat diegene in deze tijd nog op gesprek mag in plaats van op vooroordelen neer te kijken!

Anne, veel succes hoor! En je hoeft je nergens voor te schamen! *\o/*

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:49

Air schreef:
Uberhaupt, bij de webcare gaat het bij dagen met regen voornamelijk om gezeik van mensen waarbij ze natte post binnen hebben gekregen.... joh, het regent, we gooien er geen emmer water over ofzo :')

Oooh ja dat soort klachten zijn zo idioot. Had ik vroeger toen ik een dagblad bezorgde ook. Regende het met bakken uit de lucht, ik was ondanks regenpak haast tot op mijn onderbroek doorweekt, maar toch doe je best om de krant pas uit de tas te halen als je bijvoorbeeld bij de deur onder een afdakje staat en zo. En dan staat er volgende dag op je overzicht "klacht, krant was nat." Uuh ja duhuh!!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 09:50

Mijn buurvrouw kan al een tijdje geen werk vinden in haar branche en werkt nu voor PostNL en heeft daarnaast een folderwijk.
Volgens mij vindt ze het nog best tof ook, lekker buiten bezig (met uitzondering van enorme hoosbuien...).

Ik heb afgelopen donderdag een gesprek gehad voor een PhD. 1 van de 3 betrokken groepsleiders vond ik iets minder enthousiast klinken, maar er werd me gemeld dat we binnen 2 weken nog een gesprek zouden hebben. Heb nog niets gehoord, zou graag snel een soort bevestiging daarvan krijgen.
Wel geluk; dit gesprek volgt op een open sollicitatie voor een vacature die er nog niet uit is gestuurd. Met een beetje geluk gaan ze dat ook niet doen :D

Fiebie

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:55

Mag ik nog even reageren op het ''arrogant'' vinden van Kriel haar post?

Ik weet niet of dat ook op mij slaat, maar als slaat dat het niet, ik kom er simpelweg ook mijn nest niet voor uit. Ik ben ook trots op wat ik heb bereikt.
Ik heb er geen HBO voor gedaan, geen gerichte opleiding, maar ik denk dat ik er mede door mijn instelling ben gekomen. :o (noem het arrogant, ik noem het zelfbewust)

Dat andere mensen wel voor dit geld werken, is alleen maar goed, je mag daar gewoon tevreden mee zijn.
Maar dat betekend niet dat andere mensen daar wel genoegen mee moeten nemen als ze dat niet willen en dit niet mogen uitspreken, want dat slaat op arrogantie.

Daarnaast proberen we elkaar te helpen toch?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:56

Mooi Anne! Welke vestiging is dat?

Tja.... ik denk bij PostNL, elke keer dat er iemand aangenomen wordt is een mogelijkheid voor verbetering toch? :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:40

Fiebie schreef:

Ik weet niet of dat ook op mij slaat, maar als slaat dat het niet, ik kom er simpelweg ook mijn nest niet voor uit. Ik ben ook trots op wat ik heb bereikt.
Ik heb er geen HBO voor gedaan, geen gerichte opleiding, maar ik denk dat ik er mede door mijn instelling ben gekomen. :o (noem het arrogant, ik noem het zelfbewust)

Dat andere mensen wel voor dit geld werken, is alleen maar goed, je mag daar gewoon tevreden mee zijn.
Maar dat betekend niet dat andere mensen daar wel genoegen mee moeten nemen als ze dat niet willen en dit niet mogen uitspreken, want dat slaat op arrogantie.

Ik ben ook trots op wat ik heb bereikt!! Ik kom van zware concentratieproblemen met een HAVO overgangsbewijs naar MBO 4 en daarna een Bachelor of Commerce HBO Food & Business, maar mijn huis betaald zichzelf niet.

Als ik dan een baan aangeboden krijg welke wel op niveau is maar welke minder betaald, dan is dat maar zo.
Ik heb een supergoede instelling dus wat dat betreft; maar de markt is nu eenmaal niet zo goed....1000x afgewezen worden bij banen die meer betalen ( welke ook boven mijn ervaring zijn) en lekker op de bank WW trekken omdat dit meer betaald en je je te goed voelt om voor dat geld aan het werk te zijn ( sorry niet lelijk bedoeld, maar daar komt t op neer) dat is ook niet echt een goeie instelling..

Ik werk me de benen onder t lijf vandaan, werkte naast mijn studie ( vaak meer dan) 20 uur bij en had tijdens mijn HBO een eigen huurhuis, auto en altijd geld voor boodschappen. En dat heb ik bereikt door plee's te schrobben...

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn huis betaald zichzelf niet. Dus jezelf "te goed" voelen om voor 2100 euro je bed uit te kruipen omdat je zoveel al bereikt hebt door je goeie instelling, getuigd van een kleine deuk in die instelling. Werk is werk. Je kunt altijd doorsolliciteren tijdens je baantje van 2100 euro die wel geld binnenbrengt zodat je niet op het geld van de staat hoeft te leven..
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 16-09-13 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:41

Zo ik ben net zowaar gebeld voor een eerste ronde, is helaas maar wel 16 uur maar werk is werk!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:42

Good on you Joolien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:48

Ir1ne schreef:
Good on you Joolien!

Ja t was een telefonische eerste ronde, ze hadden ontzettend veel aanmeldingen, ik was teleurgesteld toen t over de 16 uur ging dus ga er vanuit da ze iemand zoeken die juist 16 uur wilt werken. Jammer want was t nou 24 uur dan had ik er helemaal geen probleem mee gehad.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:49

voor wat joolien?
:)

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:49

Ik mag mij helaas ook melden. Mocht iemand werk weten omgeving Maastricht of omgeving Vaals, gulpen, heerlen dan hoor ik het graag. Helaas geen diploma dus val voor veel vacatures af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:50

Alja schreef:
voor wat joolien?
:)

Receptioniste :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:53

Ir1ne schreef:
Fiebie schreef:

Ik ben ook trots op wat ik heb bereikt!! Ik kom van zware concentratieproblemen met een HAVO overgangsbewijs naar MBO 4 en daarna een Bachelor of Commerce HBO Food & Business, maar mijn huis betaald zichzelf niet.

Als ik dan een baan aangeboden krijg welke wel op niveau is maar welke minder betaald, dan is dat maar zo.
Ik heb een supergoede instelling dus wat dat betreft; maar de markt is nu eenmaal niet zo goed....1000x afgewezen worden bij banen die meer betalen ( welke ook boven mijn ervaring zijn) en lekker op de bank WW trekken omdat dit meer betaald en je je te goed voelt om voor dat geld aan het werk te zijn ( sorry niet lelijk bedoeld, maar daar komt t op neer) dat is ook niet echt een goeie instelling..

Ik werk me de benen onder t lijf vandaan, werkte naast mijn studie ( vaak meer dan) 20 uur bij en had tijdens mijn HBO een eigen huurhuis, auto en altijd geld voor boodschappen. En dat heb ik bereikt door plee's te schrobben...

Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn huis betaald zichzelf niet. Dus jezelf "te goed" voelen om voor 2100 euro je bed uit te kruipen omdat je zoveel al bereikt hebt door je goeie instelling, getuigd van een kleine deuk in die instelling. Werk is werk. Je kunt altijd doorsolliciteren tijdens je baantje van 2100 euro die wel geld binnenbrengt zodat je niet op het geld van de staat hoeft te leven..

Even een kleine opsomming van mijn kant, gezien je ergens vanuit gaat wat nergens op slaat : :list:

- Ik heb werk
- Trek geen geld van de staat
- Ik heb een koophuis
- 4 paarden
- Betaal ook mijn eigen boodschappen
- Voel me zeker niet te goed
- Kruip wel mijn bed uit, da's redelijk standaard, heeft niks met goede instelling te maken, maar met te laat naar bed gaan
- Geen deuk in instelling, hoogstens irritatie bij collega's

Fijn dat jij je huidige saldo bereikt hebt door plee's te schrobben.
Ik koos alleen ergens anders voor, niet alleen omdat ik dat wilde, maar ook omdat het kon. ;)

(niet lelijk bedoeld, ook niet arrogant, maar daar komt 't op neer)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:54

Joolien schreef:
Zo ik ben net zowaar gebeld voor een eerste ronde, is helaas maar wel 16 uur maar werk is werk!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Wat goed! Is dat voor 't park?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:58

Fiebie schreef:
Joolien schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Wat goed! Is dat voor 't park?

Nee daar heb ik nog niks van gehoord, dit is een bedrijf in Almelo.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 12:19

Momenteel werk ik in elk geval 2 dagen bij Sandd (post sorteerder) en soms 2 dagen extra, afhankelijk van hoeveelheid post en af en toe doe ik wat schoonmaakwerk als zorg assistent in een bejaardentehuis (o uren contract). Ik heb daarvoor 9 jaar lang 35 uur per week in een fotozaak gewerkt en daar moest ik dan helaas weg wegens bedrijfs economische redenen. Dat vind ik nog steeds erg jammer en ik mis het heel erg, maar ja werk is werk denk ik dan maar en ik moet door al is het moeilijk. Al heb ik wel een sollicitatie lopen bij de Eppeljeck in Groningen als verkoopmedewerker! Ik hoop echt van harte dat het door gaat want dan heb ik, in mijn ogen, mijn ideale baan gevonden!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 13:50

Helaas afgewezen voor de sollicitatie, heb nu bij een ander bedrijf gesolliciteerd, die erg lijkt op m'n vorige baantje en die me echt heel leuk lijkt!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:03

Kan iemand hier mij vertellen hoe het zit als je een kvk-inschrijving hebt naast een baan in loondienst, en later in de ww terechtkomt? Wat voor invloed heeft dat op je uitkering?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:04

Vandaag eindelijk een beetje positief nieuws, ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek! Eindelijk na al die brieven sturen :-)
En daarnaast heb ik een leuke opdracht gescoord voor mijzelf als zzp'er. Wat een topdag!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:06

4EverHobbes schreef:
Kan iemand hier mij vertellen hoe het zit als je een kvk-inschrijving hebt naast een baan in loondienst, en later in de ww terechtkomt? Wat voor invloed heeft dat op je uitkering?

Ligt een beetje aan de rechtsvorm :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:10

hier even een flinke domper, werk al zes jaar bij hetzelfde bedrijf, altijd parttime maar vorig jaar aangegeven dat ik graag fulltime wil gaan werken. dat is me toegezegd als de chef weg zou gaan en er uren vrij zouden komen ( dat wordt nov/dec) staat er afgelopen vrijdag ineens een vacature in de krant dat ze mensen zoeken bij mij op het werk :(

voel me nu echt 1,5 jaar een het lijntje gehouden terwijl mijn inzet altijd meer dan 100% is geweest.

Ir1ne

Fiebie schreef:
Ir1ne schreef:

Even een kleine opsomming van mijn kant, gezien je ergens vanuit gaat wat nergens op slaat : :list:

- Ik heb werk
- Trek geen geld van de staat
- Ik heb een koophuis
- 4 paarden
- Betaal ook mijn eigen boodschappen
- Voel me zeker niet te goed
- Kruip wel mijn bed uit, da's redelijk standaard, heeft niks met goede instelling te maken, maar met te laat naar bed gaan
- Geen deuk in instelling, hoogstens irritatie bij collega's

Fijn dat jij je huidige saldo bereikt hebt door plee's te schrobben.
Ik koos alleen ergens anders voor, niet alleen omdat ik dat wilde, maar ook omdat het kon. ;)

(niet lelijk bedoeld, ook niet arrogant, maar daar komt 't op neer)

Ik bedoel meer te zeggen dat ik het eigenlijk schandalig vind dat jij zegt dat je voor dat geld niet je bed uit zou komen, gesteld dat je werkloos zou zijn. DAT is nl wel geld van de staat trekken..

Ik deed wc's omdat dat makkelijk te combineren was met een opleiding en 15 euro per uur verdiende.
Ik vind dat jij, en ook Kriel nogal denigrerend doen over "minder"betaald werk.. je kunt pas ergens over oordelen als je het ook zelf hebt meegemaakt.

Opvallend voor de plee's is dan wel weer dat die goedbetaalde lui altijd het ranzigste zijn op de wc...vooral als ze gezopen hebben

Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Nu weet ik ook hoe hard men moet werken voor "minder"geld..

Het oplepelen van jouw koophuis en 4 paarden getuigd ook niet echt van dat je sympathie hebt voor een medemens die minder lucky is als jij..

Anoniem

Alja schreef:
hier even een flinke domper, werk al zes jaar bij hetzelfde bedrijf, altijd parttime maar vorig jaar aangegeven dat ik graag fulltime wil gaan werken. dat is me toegezegd als de chef weg zou gaan en er uren vrij zouden komen ( dat wordt nov/dec) staat er afgelopen vrijdag ineens een vacature in de krant dat ze mensen zoeken bij mij op het werk :(

voel me nu echt 1,5 jaar een het lijntje gehouden terwijl mijn inzet altijd meer dan 100% is geweest.

Zo dat is ff een flinke steek onder water :n En nu? Ga je wel solliciteren? aangeven dat je dit niet echt tof vind?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 14:12

Fiebie schreef:
4EverHobbes schreef:

Ligt een beetje aan de rechtsvorm :)

Eenmanszaak

Ik werk maar zelden voor mezelf, heb ook weinig omzet (geen administratieve verplichtingen).