Ir1ne schreef:Ik ben ook trots op wat ik heb bereikt!! Ik kom van zware concentratieproblemen met een HAVO overgangsbewijs naar MBO 4 en daarna een Bachelor of Commerce HBO Food & Business, maar mijn huis betaald zichzelf niet.
Als ik dan een baan aangeboden krijg welke wel op niveau is maar welke minder betaald, dan is dat maar zo.
Ik heb een supergoede instelling dus wat dat betreft; maar de markt is nu eenmaal niet zo goed....1000x afgewezen worden bij banen die meer betalen ( welke ook boven mijn ervaring zijn) en lekker op de bank WW trekken omdat dit meer betaald en je je te goed voelt om voor dat geld aan het werk te zijn ( sorry niet lelijk bedoeld, maar daar komt t op neer) dat is ook niet echt een goeie instelling..
Ik werk me de benen onder t lijf vandaan, werkte naast mijn studie ( vaak meer dan) 20 uur bij en had tijdens mijn HBO een eigen huurhuis, auto en altijd geld voor boodschappen. En dat heb ik bereikt door plee's te schrobben...
Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar mijn huis betaald zichzelf niet. Dus jezelf "te goed" voelen om voor 2100 euro je bed uit te kruipen omdat je zoveel al bereikt hebt door je goeie instelling, getuigd van een kleine deuk in die instelling. Werk is werk. Je kunt altijd doorsolliciteren tijdens je baantje van 2100 euro die wel geld binnenbrengt zodat je niet op het geld van de staat hoeft te leven..
Even een kleine opsomming van mijn kant, gezien je ergens vanuit gaat wat nergens op slaat :
- Ik heb werk
- Trek geen geld van de staat
- Ik heb een koophuis
- 4 paarden
- Betaal ook mijn eigen boodschappen
- Voel me zeker niet te goed
- Kruip wel mijn bed uit, da's redelijk standaard, heeft niks met goede instelling te maken, maar met te laat naar bed gaan
- Geen deuk in instelling, hoogstens irritatie bij collega's
Fijn dat jij je huidige saldo bereikt hebt door plee's te schrobben.
Ik koos alleen ergens anders voor, niet alleen omdat ik dat wilde, maar ook omdat het kon.
(niet lelijk bedoeld, ook niet arrogant, maar daar komt 't op neer)