Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:15

Gewoon even opnieuw een offerte bij ze aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:16

Mallootje schreef:
Soms stellen mensen om 21u een vraag op FB en wordt het niet geapprecieerd als ik pas de volgende ochtend om 9u antwoord geef, "want ik was toch online?". Maar soms heb ik gewoon geen zin om 's avonds nog een cataloog te pakken en iets op te zoeken...

Ja inderdaad... Ook dit weer erg herkenbaar... -O-
Alsof je als onderneming geen privé leven mag hebben.

Laatst had ik ook iemand die me vroeg waarom ik nog geen antwoord had gegeven.
Heb gewoon uitgelegd dat mijn kantoor gesloten was en ik dus in mijn vrije tijd online was op facebook. Dat snappen ze vaak wel. :j

Hoe toevallig... terwijl ik dit type, word ik gebeld door de belastingdienst.
Die wilde graag even weten wat ik nou precies doe als dierenfotograaf. En of ik nog vragen had.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:21

HorseTopShop schreef:
Gewoon even opnieuw een offerte bij ze aanvragen.

Net even hun site gecheckt, je kan herevalueren na een jaar.. Als ik dan boven een bepaald aantal kom, kan ik een lager tarief krijgen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:59

Femke schreef:
Hoe toevallig... terwijl ik dit type, word ik gebeld door de belastingdienst.
Die wilde graag even weten wat ik nou precies doe als dierenfotograaf.

En wat antwoord je dan in godsnaam? Ik zou al snel beginnen lachen, alsof een dierenfotograaf iets anders doet dan dieren fotograferen...

Hier alleen contact mogelijk via mail, recensies kunnen via de site van Paard&Lifestyle en mobiel nr staat erbij (maar dat is Belgisch dus valt reuze mee qua telefoontjes). Nepbestellingen van verveelde kinderen vind ik nog tig keer vervelender dan 'domme vragen' (als ik die al krijg).

Het is duidelijk rustiger online, mensen hollen idd allemaal massaal naar buiten.

En qua verzenden: I LOVE KIALA!!!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:27

Gelukkig heb ik daar absoluut geen last van... Telefoon staat 's nachts uit of op stil, zodat ik niet gestoord wordt in mijn slaap. Daarnaast zit mijn doelgroep veel meer bij de bedrijven, dus dan wordt je alleen benaderd tijdens kantoortijden en via mail/telefoon ipv facebook, gelukkig!
Gisteren wel tijdens het paardrijden een telefoontje van Marktplaats gekregen... Geef je aan dat het ongelegen is en dat je geen interesse hebt en dan willen ze nog vragen of ze later terug kunnen bellen omdat ze een leuk aanbod hebben... De volgende keer als ik de vraag krijg of ze spreken met degene die over de advertenties gaat, zeg ik gewoon dat die persoon niet bestaat!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:39

Mijn telefoon staat ook op stil, maar bij Facebookmeldingen trilt 'ie nog. ^)

Ik heb net een sale pagina aangemaakt op mijn shop, heb nog wat spulletjes liggen, zowel nieuw als gebruikt. Eens zien of het wat uithaalt. :-)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:51

Ik heb geen mobiel nummer op mijn website staan, zakelijk staat vooralsnog doorgeschakeld maar nog niet gehad dat mensen buiten openingstijden bellen. Ze horen dan dat hij doorschakelt en hangen dan vaak al op.

Een contactformulier heb ik ook niet, twijfelde er wel aan maar persoonlijk gebruik ik ze nooit en haak ik af als ik dat alleen kan gebruiken op een website. Misschien toch maar wel toevoegen aangezien ik nu lees dat er toch wel mensen voorkeur aangeven.

@annash op je salespagina staat nu dit
Citaat:
Mail dan naar info [at] boutiquehippique [punt] com

Heeft dat een reden of moet je dat nog aanpassen? Staat heel apart je email adres zo.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:55

Duplo schreef:
Ik heb geen mobiel nummer op mijn website staan, zakelijk staat vooralsnog doorgeschakeld maar nog niet gehad dat mensen buiten openingstijden bellen. Ze horen dan dat hij doorschakelt en hangen dan vaak al op.

Een contactformulier heb ik ook niet, twijfelde er wel aan maar persoonlijk gebruik ik ze nooit en haak ik af als ik dat alleen kan gebruiken op een website. Misschien toch maar wel toevoegen aangezien ik nu lees dat er toch wel mensen voorkeur aangeven.

@annash op je salespagina staat nu dit
Citaat:
Mail dan naar info [at] boutiquehippique [punt] com

Heeft dat een reden of moet je dat nog aanpassen? Staat heel apart je email adres zo.

Tegen de spambots. :-)
Laat ik er ook even snel .nl van maken. :')
Ik bedenk me nu dat ik het op deze site gewoon voluit heb staan, dus zal 't even veranderen. Het is echt een gewoonte om het zo op te schrijven.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 15:58

Zo ik heb me eerste belastingaangifte gedaan en ik krijg geld terug. Ik heb even bij gelezen! Wat gaan jullie snel, of ik ben gewoon traag haha. Mijn producten worden nu ook verkocht in twee winkels :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 16:05

Nu net nog LisaFaded? Had je die niet al ingeleverd moeten hebben dan?

Leuk! Gewoon stoute schoenen aan getrokken en binnen gelopen, of wat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:45

Leuk! +:)+

Nou zeg, mijn klomp breekt zojuist -O-

Ik verzend altijd met de Packs pakkettendienst, en ik krijg nu nèt een mailtje dat mijn vestiging gaat stoppen met Packs, dan kan ik daar dus niet meer mee verzenden. Is op zich jammer, maar de grote schok is dat ze direct al stoppen, dit is de laatste dag!

Moet dus als een speer een andere verzendmethode vinden... voor nu eerst maar met de gewone post dan....

Hebben jullie nog aan- of aanraders om mee te verzenden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:08

Ik werd laatst om 22:30u nog gebeld en dat vond ik toch een beetje te gek worden. Dus ik heb nu duidelijk op mijn site vermeld dat ik het beste via de mail te bereiken ben en dat mensen wel mogen proberen te bellen als ze dat liever willen, maar alleen tussen bepaalde tijdstippen. Voor en na die tijd neem ik onbekende nummers gewoon niet meer op hoor!

Mallootje schreef:
Joyce: Hoe gaat het intussen bij jou? Is de verkoop al weer bijgetrokken? Met de webshop merk ik hier dat het minder wordt naarmate het weer beter wordt, dan komen de mensen blijkbaar toch liever uit huis om iets in de winkel te gaan kopen..

Hier is het nog steeds ruk, ik heb heel de maand april niets via de webshop verkocht. Ik heb telefonisch 1 bestelling gehad die nog voort kwam uit de Serious Request actie (die man had gedoneerd aan SR en dacht dat hij dan vanzelf de speeltjes toegestuurd zou krijgen, dus heb hem vriendelijk uitgelegd dat dat niet werkt en hij bestelde toen uiteindelijk dus nog 2 speeltjes) en ik heb gelukkig op 1 april een hele goede dag gedraaid op een evenement. Maar verder niets verkocht, heel frustrerend.... Net wel weer een bestelling via FB gehad van iemand van de hondenclub, maar ik wil natuurlijk gewoon bestellingen via de shop! Ik ga maandag maar even contact opnemen met mijn webbouwer, want ik wil 100% uit kunnen sluiten dat het aan mijn shop ligt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:12

Misschien moeten we dan allemaal eventjes een klein beetje helpen Joyce. Ik gooi graag een tweetje tegen aan voor je hoor. Als we dat allemaal eventjes doen?
Heb je ook een leuke (kleine!) actie op je FB ofzo?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:15

Ik heb nog steeds de actie dat ze bij 500 Likes op FB een (gevulde) koekjespot kunnen winnen en momenteel heb ik als "musthave van de maand" ook de koekjespot en bijpassende voerbak met 15% korting: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Eten-&-Drinken/Thuis/

En nog bedankt voor al je Tweet aandacht :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:16

Ik wil ook wel een tweetje doen! :-)
Nog voorkeur voor wat erin moet staan?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:21

Haha ja joh ik gooi zo af en toe even een tweetje er doorheen voor iemand anders. Is toch gezellig, wordt ook bij mij gedaan.

Maar waarom staat je actie niet boven aan dan? Mensen gaan niet zoeken.
De mijne was ook afgezakt en ik heb nu een nieuw berichtje aangemaakt dat verwijst naar de actie. Gaat vlotjes.
Zet jij even bovenaan je FB dat mensen mee kunnen doen met je actie, gooi ik er weer een berichtje tegen aan.

Wat me opvalt aan je site is dat je gezellige rijtje spulletjes buiten mijn beeld vallen, ik moet ervoor naam beneden scrollen.
Mensen klikken graag op plaatjes. Misschien kunnen die dus wat omhoog?
Het is maar een ideetje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:23

Wat raar dat de FB actie niet meer bovenaan staat, ik snap sowieso af en toe niets meer van Facebook. Ik hang hem bijna elke week weer bovenaan mijn FB pagina en toch klikt hij zichzelf weer los...

Het rijtje met producten op de homepage zou wel in beeld moeten staan, valt hij bij jullie allemaal buiten beeld?

Edit: Ik maak gewoon nog een keer een plaatje voor de FB actie, dat staat ook wat frisser dan iets wat er al sinds februari staat. Momentje, hij staat binnen een half uurtje online :D
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 03-05-13 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:25

holly schreef:
Nu net nog LisaFaded? Had je die niet al ingeleverd moeten hebben dan?

Leuk! Gewoon stoute schoenen aan getrokken en binnen gelopen, of wat?

Nee voor 30 april haha. Ja ik ben gewoon naar binnen gelopen. Het waren net twee nieuwe zaken en ze hadden er meteen interesse in :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:30

Nou hoppa daar gaan we Joyce. Van 474 moet toch 500 gemaakt kunnen worden.

Shanna ik tweet gewoon een "kijk ook eens daar" tekstje.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:45

@Shanna: Gewoon iets leuks over de shop ofzo, ik vind spontane berichtjes altijd leuk en ik heb ook altijd het idee dat mensen dat het best waarderen! Dingen die gemaakt overkomen hebben naar mijn idee toch minder effect.

De "vernieuwde" actie staat inmiddels online, die 25 likes moeten toch idd te halen zijn!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:46

474 wauw, ik blijf maar hangen op 250.

Ik heb je EI pod ook ff gedeeld. Geweldig mandje.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 20:48

I'll race you Joyce :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 20:57

Haha ik zie dat jij idd ook op hetzelfde aantal staat! Ik heb die van jou ook even gedeeld :D

@Hilda: Tot 425 ging best hard, maar nu staat het al best een tijd stil. Ik moet nu echt wel hard mijn best doen om al die likes binnen te slepen en sinds FB het beleid heeft veranderd, wordt het ook steeds moeilijker om dat gratis voor elkaar te krijgen. Bedankt ook voor het delen van de pEi Pod, dat is idd een super gaaf ding!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:09

@joyce2 Ik heb ook even geliked. :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 21:29

He foei LisaFadad ~~}>

Rennen Joyce, rennuh *\%/*