Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:21

Hier nog weinig resultaat. Ben deze maand nog in afwachting van een zeer verlossend e-mailtje of telefoontje of ze inderdaad extern gaan zoeken, zo niet dan houdt het daar op. Ondertussen loopt die ene sollicitatie nog, ik hoop daar meer van te horen aankomende week.

Waar ik overigens een echte hekel aan heb is als er weer iemand op LinkedIn mij wil toevoegen die vertegenwoordiger is van bijvoorbeeld: HerbalLife, A C N of andere multilevelmarketing organisaties. Altijd een verzoek maar nooit een berichtje van te voren...

Soms heb ik echt dagen dat ik er gek van kan worden. Ik stort me dan maar op het huishouden, en andere nare klusjes die ik nog moest doen. Afijn, aanhouder wint! :Y) :')

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:32

Ik doe hetzelfde als Fargo. Maak een nieuwe brief, maar bepaalde delen kunnen hetzelfde zijn. Afhankelijk van functie eisen en zo.

BB, huishouden..........nog zoiets stoms ^)

:)F

Amandavd

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:10

Verschrikkelijk huishouden. Het lijkt ook wel hoe meer tijd ik heb, hoe minder ik echt doe.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 12:15

:j :')

Hier het zelfde. Wasmachine is nu klaar, heel stuk opgeschoten met studie dus gaat lekker!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:16

Soms heb ik na het einde van een dag echt zoiets van, oke, wat heb nu eigenlijk gedaan? Ik lijk wel een leeggelopen luchtballon terwijl ik echt bergen aan huiswerk ook heb, maar geen motivatie of fut om iets te doen.

Jij bent in ieder geval goed bezig!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:19

Schop onder je kont Amanda! Herken het ergens wel, maar nu ik al een tijdje aan het schipperen ben heb ik wel een aardig ritme gevonden. Probeer de 'moetjes' te verdelen over de week & per dag een paar activiteiten te plannen.

Deze week stromen de afwijzingen echt binnen, volgens mij zit het bedrijfsleven weer in z'n ritme (na Pinksteren enzo) :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:22

Ik weet het, heb een hele harde schop nodig. Heb voor uren huiswerk liggen, huishouden kan ook wel een handje gebruiken, ben nog bezig met een projectje voor iemand waar ik ook al een week mee achterlig.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:38

Pfff herkenning... hoe langer ik thuis zit hoe luier ik word. Ik had meer energie toen ik nog fulltime werkte.... :(

Ik hoop echt dat je vandaag iets gaat horen Dimple! Het loopt nu al zo lang... zou gek worden van spanning...

Belsje, ook succes! Maar hoezo ''aasgieren''? :')

Ik bel ook niet graag ''voor de vorm'', maar net had ik toch wel een leuke ingang. Standplaats van het uitzendburo en de plaats van de functie verschilden nogal (3 provincies verder...) dus heb even gevraagd of dat wel klopte en of mijn brief was aangekomen. Meteen aangegeven dat het me een erg leuke vacature leek! *\o/* Vandaag hoor ik meer! :j

Ik had ook nog een andere functie lopen, maar dat is op een helpdesk... en heeft minder mijn voorkeur. Probeerde wel het enthousiasme te acteren bij de intercedent... maar ik gok dat ze daar doorheen prikken :x

Hoe gaat je horecabaan Doubtless? (als ik niet in de war ben met iemand anders...?) Balen van je afwijzingen..!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:39

Weinig uren tot nu toe :') Wel met bericht dat het er meer gaan worden, dus daar hoop ik erg op!

Hopelijk is je enthousiasme overgekomen & krijg je positief nieuws vandaag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:44

Balen van de afwijzingen dames.
Ik hoop op positief nieuws voor je BP!

Ik werd net gebeld door nog een instelling voor vakantiewerk. Mijn bbl functie begint toch pas 1 september dus ik ga woensdag op gesprek. Ik begin 1 juni al wel met werken maar mijn opleiding start pas 1 september dus heb genoeg vrije dagen over.

Daarbij was ik nog in de race bij een andere instelling ook voor BBL maar dat hoor ik deze week pas. Die start 1 september. Dus mocht mijn huidige functie niet bevallen kan ik switchen naar de ander (als ik word aangenomen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 14:56

Dat zou mooi zijn Blingh, dan ben je in de tussentijd mooi bezig!

BlingP, ik ben er nu wel achter dat ik maar beter rustig kan afwachten omdat ik anders gek word! Vandaag zou die ICT man bellen, mooi nog niks. Ik verwacht het dus vandaag ook niet meer. Het is woensdagmiddag en ik moet zo met de kids naar sport. Daar ga ik geen gesprek voeren hoor. Dan bellen ze maar terug op een ander moment dat ik rustig alleen thuis ben en mijn aantekeningen er bij kan pakken.

Ik kan wel lopen stressen..........maar daar bellen ze niet sneller van, dus ik ga gewoon lekker verder met leren. Lekker nuttig :+

Doubt, het is ook nog niet echt stabiel lekker weer geweest he! Begin juni gaat de temp lekker omhoog en dan gooien ze de terrassen vast naar buiten en kan jij lekker werken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:59

Ik werd donderdag ook pas na 4 uur gebeld, had alle scenario's in mijn hoofd al afgespeeld uiteraard .. en liep de hele dag al in staat van paraatheid om toch vooral wakker en geinteresseerd te klinken als mijn telefoon zou gaan :') :') :')

Nou salaris en vakantiegeld zijn binnen, daar begonnen vorig jaar bij ons de problemen mee dat die niet zomaar konden worden overgemaakt.. *\o/* *\o/* *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 15:15

Herkenbaar............daarom had ik gehoopt dat hij in de ochtend zou bellen. Ik zit zo een uur binnen in een danszaal........... _O-

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:11

Amandavd schreef:
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen Wieldop, als je al zo vaak afgewezen bent puur op het 'gat', dan zou ik de motivatie om te solliciteren niet eens meer kunnen vinden.

Ik kan me er ook wat bij voorstellen, maar ik ben op zoek naar het juiste enthousiast persoon die wil gaan voor de functie. Dan maakt het niet uit als iemand een gat heeft, als er maar een klik is. Dus ik heb liever een leuk gesprek waarin ik hoor dat iemand voor de functie geschikt is maar dat is mijn ervaring.

@ Dimple; Het ligt wel gevoelig, want wat is recent? Een paar maanden, jaar, jaren? Als het voor jou werkt prima.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:59

Dan ben jij een van de weinige denk ik...

Dimple, had hij nog gebelt?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 20:03

En klik of niet......denk dat heel veel werkgevers wel een klik met mij kunnen hebben. Ben nl geen ingewikkeld persoon, werk hard, doe een tandje extra etc.
Maar dat heeft me tot op heden nog niks gebracht, snap je? Er kan wel een klik zijn, maar ze vinden dat ik gewoon geen recente werkervaring hebt.

Ben uit het HR vak sinds okt 2009 en werkloos sinds dec 2012. Voor hen genoeg reden om mij niet aan te nemen. De werkgevers die echt op zoek zijn naar een klik zijn met een kaarsje te zoeken helaas. Ik hoop dat nu gevonden te hebben bij de supermarkt, maar die flapdrol van ICT heeft me vandaag niet gebeld. -O-

Zal druk zijn, maar toch...............heb wel een lamme arm van mijn mobiel de hele dag vasthouden :')

Ik moet eerst binnen zien te komen op basis van CV en daar gaat het al mis is. En of het gevoelig ligt, niet echt meer (voorheen veel erger) maar probeer wel te vertellen hoe ik het ervaar.

Ik weet zeker dat mijn tijd nog wel komt, dat kan niet anders, maar ben het thuis zitten wel goed beu.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 20:25

En even nadenkende over je opmerking Wieldop (in positieve zin ;) )

Voor mij zou een klik ook vele malen belangrijker zijn dan dat ene extra jaartje ervaring of cursus. Je moet nl samenwerken en dat gebeurd op basis van vertrouwen in elkaar en dat valt niet af te lezen van een CV.

Maar zouden ze op dit moment puur selecteren op klik..............dan zou ik niet zo lang werkloos zijn geweest toch? Ze matchen nu puur op basis van CV. Klopt opleiding, ervaring etc.

Arbeidsmarkt zit gewoon beetje raar in elkaar........... }:0

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:13

Dimple: ik kan je de hand schudden. Ik voel je frustratie op het gebied van het doorkomen met je C.V. en dat 'klik' verhaal. Ik erger me hier ook rot aan soms. Op dit moment niet, omdat ik eindelijk weet wat ik dan precies zoek etc, maar oh ik begrijp je maar al te goed.

Mijn moeder zet ook al een tandje bij via Facebook. Ze deelt mijn LinkedIn profiel. Even wat tips gegeven hoe ze dit volgens mij dan het beste kan doen (door mij bijvoorbeeld niet op Facebook te TAGGEN, ik wil Facebook en LinkedIn graag zoveel mogelijk gescheiden houden). Het gaat tenslotte ook om mijn LinkedIn.

Verder nog geen licht aan de horizon, maar we blijven doorgaan! Tjakka!!!! ~~}>

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:46

Jullie begrijpen me volgens mij helemaal verkeerd.. Ik bedoel dat ik een klik moet hebben met een bepaalde persoon dat ik hem in de openstaande functie zie passen (dus de werkzaamheden uit zie voeren). Hij of zij moet me dus kunnen overtuigen van de kennis en kunde die diegene in zich heeft en dat diegene dan een gat heeft in zijn cv zal me een worst wezen of niet helemaal bekend is met de werkzaamheden van de functie. Er zijn genoeg capabele collega's die ze dat graag leren. Daarom hoor ik liever aan de telefoon wat een sollicitant de organisatie kan bieden, dan of ik iemand aanneem met een 'gat'. Maar ik bedoel het alleen maar goed om mijn zienswijze te laten zien en hoop dat jullie er wat aan hebben. Ik lees hier geruime tijd mee, dus het is niet zo dat ik niet weet hoe hard jullie bezig zijn met solliciteren :) Wilde het meegeven om de andere kant van de tafel te belichten..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:23

HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HEB DE BAAN!!!!!!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:27

Gefeliciteerd Fargo! *\o/*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:27

Proficiat fargo!!! Het is je echt gegund *\o/*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:29

Ben zo super blij! Later meer! Ik ga nog even rondzweven op mijn wolkje en CV's uitwerken voor mijn werk ;-)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:37

Wohoooow! Gefeliciteerd!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:43

Gefeliciteerd Fargo!!!! Dik verdiend!!!!