Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:14

Ik vind het ook arrogant over komen om te zeggen dat je voor 2100 euro bruto niet je bed uit komt. In deze tijd mag je uberhaupt blij zijn dat je dat nog kunt verdienen. Desnoods neem je er een baan bij. Bovendien kun je jezelf mogelijk opwerken in het bedrijf en er een opleiding bij gaan volgen, of je doet het tijdelijk tot je wat beters hebt. Alles beter dan thuis op je kont te blijven zitten tot er iets van 'jouw niveau' voorbij komt, want daar kun je tegenwoordig lang op wachten. Het gaat ook om het opdoen van ervaring.

Overigens heb ik ook lange tijd voor nop gewerkt! Ik werkte ruim 40 uur per week voor 650 euro, maar het heeft me wel een fulltime baan opgeleverd. Het hielp wel dat ik het werk gewoon super vind en aangevuld werd door de WAO, maar dan kom je ook niet verder dan het minimumloon ala iets boven de 800 eurie.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:28

x_Rebecca schreef:
Ir1ne schreef:
Rebecca agrifirm zoekt ook mensen? agriholland.nl? weet ik t.

Heeeul slordig. Ik kreeg wel een mail terug, welgemeende excuses. Maar das 2 keer slordig. Toch slecht voor zon groot bedrijf...

Klopt, dat ga ik nu dus ook proberen, alleen dat is in mijn regio alleen in het andere vakgebied, maar he.. niet geschoten is altijd mis!

Agrojobs, redvice, agriwerker, abiant, ab oost, enz enz enz :) ik vond juist redelijk wat aanbod in de agrarische sector, ook rundvee.. :) evt zou je ook Koepon kunnen proberen? is wel verder.. :)

Kriel ik vind t ook nogal arrogant overkomen eigenlijk...

Wat ik wel durf te zeggen is dat ik liever niet uit mn mand kom voor minder als het in mijn opleidingsrichting ( en dus een geschoolde functie) is, maar als ik voor minder moet werken om brood op de plank te krijgen, zou ik het zonder blikken of blozen doen.
Werk is werk en je kunt beter schoonmaken dan op je gat zitten om WW te trekken.

( heb ik weer mazzel met mn maagverkleining eet niet zoveel ;) dus dat brood hoeft niet al te vaak _O- )

Ik vanmorgen een sollicitatie gestuurd voor medewerker QC . Een nieuwe functie, dus kan ik nog heel erg uitbreiden. Werd expliciet naar mijn opleiding gevraagd en naar starters ( heb diploma pas dit jaar gehaald door omstandigheden, tussentijds in logistiek bedrijf gewerkt). Binnen 15 min had ik een mailtje terug en kan ik as woensdag komen voor een orienterend gesprek.

Iemand een idee of dit gebruikelijk is dit voor de sluitingsdatum te doen? Of val ik dan in positieve zin op? :)
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 13-09-13 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

arabella2000

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:33

Op dit moment zou ik ook mijn bed uitkomen voor een werkervaringsplaats die me iets van 800 euro zou etalen.
Jammer genoeg heb ik zelfs dat nog niet.
Hier wordt het waarschijnlijk toch productiewerk voor een tijdje. Wel heb ik de 23ste een sollicitatie stan voor een parttime baan in mijn richting. Een nadeel vind ik dan wel dat ik een week later op vakntie ga en ik dus pas half oktober zou kunnen starten. Maar we zullen zien. Op dit moment zit iknog gewoon thuis mijn spaargeld op te maken :(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:36

arabella2000 schreef:
Op dit moment zou ik ook mijn bed uitkomen voor een werkervaringsplaats die me iets van 800 euro zou etalen.
Jammer genoeg heb ik zelfs dat nog niet.
Hier wordt het waarschijnlijk toch productiewerk voor een tijdje. Wel heb ik de 23ste een sollicitatie stan voor een parttime baan in mijn richting. Een nadeel vind ik dan wel dat ik een week later op vakntie ga en ik dus pas half oktober zou kunnen starten. Maar we zullen zien. Op dit moment zit iknog gewoon thuis mijn spaargeld op te maken :(

Ik zou ook vrijwilligerswerk doen hoor. Als dat moet. Staat altijd netter als je toch wat doet vind ik.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:58

Nu we het toch hebben over tenminste maar íets doen om bezig te zijn..
Hier heb ik namelijk een beetje de twijfel om nu op iets te solliciteren dat (veel) minder betaalt dan mijn laatste inkomen en niet bij mijn opleidingsrichting past. Eigenlijk wil ik dat niet omdat ik dan iedere maand niets extra's meer overhoud om te sparen en het dan überhaupt de vraag is hoe het zal gaan lukken om ermee rond te komen. Ook vraag ik mij af hoe het dan met WW zit op het moment dat ik bij zo'n minder betaalde baan werkloos raak? Want dan ontvang je natuurlijk maar weer zoveel procent van dat laatste inkomen. Klopt dat?
Ik wil nu namelijk best ander soort werk doen dat minder betaalt, ipv thuis zitten en een WW uitkering krijgen. Máár, stel dat die baan maar voor tijdelijk is en ik daarna weer thuis zit, dan verdien ik nog veel minder dan ik nu uit de WW ontvang.
Ik heb nu recht op 7 maanden WW per 1 september en om van die WW rond te kunnen komen zal ik ook iedere maand iets van mijn spaarrekening moeten gebruiken. Op dit moment zoek ik liever nog even door naar iets dat soortgelijk (of iets minder, maar geen paar honderd euro verschil) uitbetaalt als mijn vorige baan, ipv tijdelijk iets aan te nemen dat minder uitbetaalt om maar aan het werk te zijn en niet thuis te hoeven zitten. Anders heb ik een probleem als ik werkloos word na die minder betaalde, tijdelijke baan.
Snappen jullie het nog? :P Klopt dit wat ik zeg en wat is jullie idee daarover?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 16:06

hier is het in ieder geval nog steeds drama, er is gewoon niks, ja, leerling beton timmerman etc .
en dan heb je het wel weer gehad.
en werk.nl heb je ook geen sodemieter aan, ze presteren het om bij iedere verandering de site nog gebruiksonvriendelijker te maken... vind het ergens wel knap hoor...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:43

x_Rebecca schreef:
Ir1ne schreef:

Klopt, dat ga ik nu dus ook proberen, alleen dat is in mijn regio alleen in het andere vakgebied, maar he.. niet geschoten is altijd mis!

Agrojobs, redvice, agriwerker, abiant, ab oost, enz enz enz :) ik vond juist redelijk wat aanbod in de agrarische sector, ook rundvee.. :) evt zou je ook Koepon kunnen proberen? is wel verder.. :)

Ik vanmorgen een sollicitatie gestuurd voor medewerker QC . Een nieuwe functie, dus kan ik nog heel erg uitbreiden. Werd expliciet naar mijn opleiding gevraagd en naar starters ( heb diploma pas dit jaar gehaald door omstandigheden, tussentijds in logistiek bedrijf gewerkt). Binnen 15 min had ik een mailtje terug en kan ik as woensdag komen voor een orienterend gesprek.

Iemand een idee of dit gebruikelijk is dit voor de sluitingsdatum te doen? Of val ik dan in positieve zin op? :)

Laatstgenoemde bedrijf ben ik werkzaam voor, wij hebben momenteel geen vacatures openstaan.
Als je voor sluitingsdatum al bericht krijgt dan is dat zeker positief. Wordt niet heel veel gedaan dat ze direct al reactie geven.
Wellicht dat er tot nu toe nog niet veel soeps binnen is gekomen en dat ze graag het lijntje warm willen houden dat je niet intussentijd wat anders vind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:57

Shiloh schreef:
Tja, ik mag mezelf dan wel MSc. Shiloh noemen, maar ik ben toch ook erg blij met mijn baantje die ik maandag start voor 1840 bruto 40 uur. Het is niet wat ik wil, en ik blijf ook zeker doorzoeken naar iets in mijn vakgebied, maar ben allang blij dat ik gewoon verdien. Werk is werk.

Ik deel je titel, maar je salaris helaas niet -O-

Complimenten voor een UZB; gister mijn cv daarheen gestuurd en vandaag was mijn voicemail ingesproken dat diegene door wou nemen wat ik graag zou willen etc +:)+ dus die bel ik na het weekend terug.
Een ander UZB houdt mij keurig in het bestand en neemt contact op als er weer wat voorbij komt. Dus dat vond ik ook +:)+

Kriel; ik snap je wel en groot gelijk dat je trots erop bent :) Zal misschien eens stuk Nederlandse cultuur zijn dat je erg bescheiden hoort te zijn. Ben iig blij met je hier :) Helaas zijn de voorgestelde vacatures niets voor mij.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 19:15

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 20:33

Kinke schreef:
Ik kan er soms ook boos om worden wat ik zie, in mijn ogen uitbuiting van werknemers.

En dit word steeds erger, want werkgevers beseffen dat zij nu de macht in handen hebben. En waarom veel betalen voor werknemer als je ook iemand kan hebben voor weinig geld.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 23:27

Ik ben dan BCom Irene... hahahaha dat klinkt niet. :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 01:08

Ir1ne schreef:

Kriel ik vind t ook nogal arrogant overkomen eigenlijk...

Klopt.. ik ben alleen dubbel opgeleid en heb tot nu toe gezocht naar onderwijsvacatures omdat ik daar meer ervaring mee heb. En io zit in een lastig gebied voor werk...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 07:41

Ja, ik ook... helaas

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 15:47

Mag ik mij hier melden? O:)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:01

*\o/* Woensdag op gesprek bij PostNL! Leuk 'intake'gesprek gehad aan de telefoon met de recruiter, hopen dat het sollicitatiegesprek ook zo verloopt :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:04

Ben benieuwd hoe jou gesprek verloopt. Ik had toen solli bij tnt, helemaal zenuwachtig. Was het enkel een gesprek om uit te leggen hoe alles ging en kreeg ik meteen het contract mee naar huis :')

Interessante vacature die hier als laatst gepost werd. Maandag even een brief schrijven! Waarschijnlijk kan ik ook wat meer uren krijgen bij de post dus dan gaat het de goede kant op.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:48

Haha ik heb nooit een sollicitatie gehad bij tnt.
Mijn vriend (nu ex) werkte daar al en die wist dat er een plaatsje vrij was. De afdelingsbaas heb ik toen gevraagt of ze iemand nodig hadden en toen kon ik gelijk het contract ondertekenen. Mijn (ex) vriend heeft me toen alles uitgelegt en na 2 keer kon ik alles zelfstandig :p bij hrt bezorgen ging het ongeveer hetzelfde :p

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:15

Haha, jullie maken me wel heel benieuwd! Er werd mij wel medegedeeld dat er meerdere kandidaten op dat gesprek zouden komen.. Maarrr, ze zei ook dat ik die moest zien als 'nieuwe collega's' :P

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:39

Ik meld mij ook.
Na een aantal jaar in de paarden gewerkt hebben is het tijd voor wat anders. Lichaam kan het werk niet meer aan.
Helaas heb ik alleen paardenhouderij/sport en management gedaan, en nu is er geen tijd en geld om een andere opleiding te volgen.
Alle vacatures die ik tegenkom word er een aantal jaar werkervaring gezocht :(
Ik ben opzoek naar een baan van rond de 30 uur. ( heb nog een bijbaan van 6 uur) in de omgeving van t Gooi. Lang stil staan kan ik niet i.v.m met lichamelijk klachten. (dus een winkel valt al af).
Met cijfers en talen ben ik ook niet zo goed.
Zelf dacht ik aan wat receptie werk, maar zelf daarvoor vragen ze opleidingen en veel ervaring.

Wie weet er een leuk baantje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:44

2Morrow schreef:
Ik meld mij ook.
Na een aantal jaar in de paarden gewerkt hebben is het tijd voor wat anders. Lichaam kan het werk niet meer aan.
Helaas heb ik alleen paardenhouderij/sport en management gedaan, en nu is er geen tijd en geld om een andere opleiding te volgen.
Alle vacatures die ik tegenkom word er een aantal jaar werkervaring gezocht :(
Ik ben opzoek naar een baan van rond de 30 uur. ( heb nog een bijbaan van 6 uur) in de omgeving van t Gooi. Lang stil staan kan ik niet i.v.m met lichamelijk klachten. (dus een winkel valt al af).
Met cijfers en talen ben ik ook niet zo goed.
Zelf dacht ik aan wat receptie werk, maar zelf daarvoor vragen ze opleidingen en veel ervaring.

Wie weet er een leuk baantje?

Oef dat is lastig. En ik bedoel het niet banketstaaf maar dit is dus een reden voor mij geweest om geen paardensport opleiding te gaan doen.
Gewoon goed zoeken, ook winkels, productiewerk etc.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:50

@ Joolien: Ja als je jong bent klinkt het allemaal zo leuk van je hobby je werk maken..
@Shiloh: Ik woon in Hilversum

Ik wil mijn cv gelieve nog niet online zetten op vacaturesites, omdat mijn bazin nog niet op de hoogte is en mijn contract in december afloopt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 13:09

Grrrr!

Ik had van de buurvrouw van mij gehoord dat ze nog productiemedewerkers zochten in de buurt en dat ik daarvoor naar tempo-team moest gaan, die gingen over de vacatures.
Ik daar woensdag heen gegaan en die verwezen mij door naar een andere tempo-team, ik die gebeld, nee mevrouw daar hebben we geen vacatures van.
Ik google net naar werk, en wat vind ik, die vacature! Heb maar direct gesollicteerd...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:25

Anne. schreef:
*\o/* Woensdag op gesprek bij PostNL! Leuk 'intake'gesprek gehad aan de telefoon met de recruiter, hopen dat het sollicitatiegesprek ook zo verloopt :)

Ik zou niet heel trots zijn op mezelf als ik bij post.nl zou werken.
Moet de voor de gein is de berichten op hun facebook pagina lezen :(

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:57

Alja schreef:
Anne. schreef:

Ik zou niet heel trots zijn op mezelf als ik bij post.nl zou werken.
Moet de voor de gein is de berichten op hun facebook pagina lezen :(

Want? Door dat aantal negatieve ervaringen? Die zijn er bij ieder bedrijf te vinden. Helaas werken er overal wel een paar rotte appels en postnl kan net als veel andere bedrijven beter communiceren bij klachteb. Maar ik werk al 5 jaar met veel plezier als zaterdagbezorger. Ik heb een vaste wijk en krijg heel weinig klachten. Net als de rest van ons kantoor. Er wordt serieus omgesprongen met klachten. Al kan het altijd beter natuurlijk, maar om dan te zeggen dat je niet trots moet zijn als je er werkt vind ik echt kul.werk is werk en ik ken rottigere baantjes en bedrijven om te.moeten werken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 00:03

Alja, dus jij bent zo'n type die post achterhoudt of zelfs weg zou gooien als je er geen zin in hebt? Gezien je niet trots op jezelf zou zijn ;)

Ik ben namelijk wel trots op mijzelf als ik door weer en wind de post zo goed mogelijk bezorgd heb, gezien ik dan niet een slechte bezorger ben.
Uberhaupt, bij de webcare gaat het bij dagen met regen voornamelijk om gezeik van mensen waarbij ze natte post binnen hebben gekregen.... joh, het regent, we gooien er geen emmer water over ofzo :')