Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:05

Wie o wie??

GEZOCHT: FULLTIME TANDARTSASSISTENTE

Om ons gezellige team te versterken, zijn wij op zoek naar een leuke tandartsassistente voor 36 uur per week. Ervaring is niet noodzakelijk.

Wij bieden je een afwisselende baan in onze groepspraktijk te Waalre. Je werktijden zijn van maandag t/m donderdag van 8:00 uur tot 17:00 uur en op vrijdag van 8:00 uur tot 12:00 uur.

Solliciteren kan via de mail: info@tandartspraktijkvanhek.nl
Of stuur je brief met CV naar:
Tandartspraktijk van Hek
Bergstraat 12
5581 BM Waalre
Tel. 040-2222001
www.tandartspraktijkvanhek.nl

fargo

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:15

en ondertussen word ik hier helemaal volgeladen met werk .... niet fijn

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:52

Ik ga voor je duimen fargo, ik kom net zelf van een heel positief gesprek. Was gebeld Door een uzb over een vacature die zij open hadden staan en mijn cv op vacaturebank. Ze gaan me morgen voorstellen bij t bedrijf :)

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:53

Tof Ynsk!
Ik ga duimen voor je

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:55

xLaus_ schreef:
Tof Ynsk!
Ik ga duimen voor je

Dank je

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 16:23

Toi toi toi, heel veel succes!!

Fargo, balen zeg. Volgens mij hebben ze allang wat in de gaten :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:33

Sure_lee schreef:
Het zou voor een topic als dit wel erg handig zijn als er een overzichtje bovenaan elke pagina zou kunnen met de namen en wat voor baan in welke regio....

Heb het in mijn onderschrift staan.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:55

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:11

Dimple hier schieten functies voor supermarkt bedrijfsleider uit de grond... Daar had jij toch op gesolliciteerd?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 18:42

Nee ik heb iets lopen op het hoofdkantoor. ;)

Ben niet zo'n bedrijfsleider type :+

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:44

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 18:51

Spannend fargo!

En succes Ynskek! :D

Ik heb a.s. vrijdag een sollicitatiegesprek bij pretpark Sl.agharen, als ''badjuffrouw'' in hun nieuwe waterpark :+ Ik vrees alleen dat de mensen met een sportopleiding en/of EHBO en BHV diploma's een dikke streep voor hebben, maarja... ik ga mijn best doen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:42

Dimple schreef:
Nee ik heb iets lopen op het hoofdkantoor. ;)

Ben niet zo'n bedrijfsleider type :+

Ah oke, was ik even vergeten!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:10

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:41

Ik zit even in een sollicitatie dip. Er zijn wel vacatures, maar ik kan de energie en de puf niet meer op brengen om te reageren.
Zoveel brieven geschreven dat ik nu gewoon mezelf niet meer kan motiveren.............. -O-

Morgen maar weer een dag zullen we maar denken?? :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:50

Neem een wijntje, voetjes omhoog en kijk een leuk programma. Morgen weer een dag.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:51

Als je wordt aangenomen kom ik een keer bij je zwemmen Martine. Ik woon vlakbij haha. Puntjes in de naam zettwn heeft trouwens geen zin voor google. Je kunt dan beter de naam omdraaien zoals dimple doet.

Tuurlijk morgen weer een dag Dimple! Als het nu even niet gaat... So be it... Gewoon even wT doen om je gedachten te verzetten en dan gaat het vast morgen weer beter. Zo niet.... DAn heb je ook altijd donderdag en vrijdag nog! :o

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:59

Goed plan dames! Proost.

En net wat je zegt...........morgen studeren en donderdag maar weer aan de schrijf, thx!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:54

Dimple, als ik je een tip mag geven, zou ik niet bellen of ze mensen aannemen met een 'gat'. 9 Vd 10 keer blijft zoiets negatief hangen en daarnaast zal (haast) geen een hr persoon zeggen dat ze diegene niet aannemen/laten solliciteren (Iets met discriminatie..)
Daarnaast vind ik het persoonlijk altijd klinken of iemand geen zin meer om te solliciteren maar het toch 'moet'.

Zou eerder bellen met goede vragen over de vacature, de ervaring die je al hebt aangeven en uiteindelijk als het een positief/leuk spontaan gesprek aangeven, dat je de laatste jaren helaas niet kon werken door de gezondheidsklachten van je zoon en dat je nu niet kan wachten om aan het werk te gaan. En dan is het heus niet erg om aan te geven dat je al even aan het solliciteren bent, want de meeste p&o'ers weten ook dat onze markt verzadigd is.
Persoonlijk zou zo'n profiel mij meer aanspreken :o

Daarnaast zag ik een vraag over de ketenbepaling. Vanaf 1 juli is het drie contracten binnen twee jaar, daarna is het een vast contract (als er geen pauze langer dan 6 maanden tussen gezeten heeft).

En mensen van wie het contract vanaf 1 juli niet verlengd worden en langer dan 24 maanden in dienst waren, hebben recht op een transitievergoeding als je contract niet verlengd wordt.
En daarnaast heb je ook een aanzegtermijn van minimaal 1 maand (ook bij contracten van minder dan 6 maanden) en heb je recht op een vergoeding als ze te laat met het opzeggen van je contract zijn (dus binnen de maand opzeggen).

En nu ga ik weer in de leesmodus :wave:

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:30

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen Wieldop, als je al zo vaak afgewezen bent puur op het 'gat', dan zou ik de motivatie om te solliciteren niet eens meer kunnen vinden.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:37

Gisteren een hilarisch interview gehad, vreemd gevoel erbij .... Ze zoeken een techneut die niet meer technisch wil werken en die vooral people management, PM op zijn nek wil nemen ...
Benieuwd wat ik ga horen, ze zagen wel nog steeds hetzelfde "probleem" als een jaar geleden. Maar goed, zo ben ik en daar ga ik gewoon echt niets aan veranderen :+

In de loopt van de komende twee weken hoor ik of ik mag beginnen, stiekem hoop ik van wel. Loon bijna x1.5, betere voordelen, .... EN gewoon een leuker bedrijf + leukere inhoud? Maar ik zal maar niet te enthousiast worden

Dimple, niet opgeven het komt nog wel in orde.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 11:10

De reden dat ik specifiek bij bepaalde vacatures vraag of ze mensen aannemen die er een tijd uit zijn geweest omdat in vacatures nagenoeg altijd staat vermeld 'recente werkervaring en op de hoogte zijn van huidige wetswijzigingen'.

Ik heb van een aantal recruiters de tip gekregen om nou juist wel te vragen of zij dit als een probleem zien of niet. Mede omdat zij afhankelijk van zijn werkgevers die bij voorbaat al zeggen 'geen kandidaten die langer dan 6 maanden werkeloos zijn'.
Tot nu toe krijg ik daar eerlijk antwoord op en dat scheelt mij een uur puzzelen op een goede brief. Heeft overigens niks met motivatie te maken, maar met slim omgaan met tijd. Want in die tijd kan ik nl ook andere brieven schrijven (of studeren)

Overigens is het geen discriminatie, ik voldoe in hun ogen gewoon niet aan de functie eisen en dat mag.

En ik ben niet zo'n beller met vragen over de vacature, zeker niet als die gewoon heel duidelijk is. Ga niet bellen om het bellen want daar zit niemand op te wachten.

Maar dat is mijn ervaring tot op heden met solliciteren. Ik vraag liever na of ik op basis van CV in aanmerking kom (inclusief vermelden dat ik er langere tijd uit ben geweest) dan telkens afgewezen worden. Dat is sterk afhankelijk van de vacature.

Ik word vandaag overigens gebeld over mijn specifieke IT kennis voor de supermarkt. Heb her en der wat dingen kunnen opduiken. Mobiel zit aan mijn hand geplakt. :')

Op basis van de bevindingen van dit gesprek gaan we verder kijken. Dan moet ik nog ergens de bom droppen dat ik liever niet fulltime werk.......eerst deze hobbel maar nemen.

Belsje, wat grappig zeg. Dat zou een leuke stap voorwaarts zijn!! Duimen!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:11

Belsje, ben benieuwd en duim voor je!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:18

Maar schrijven jullie echt voor elke vacature een volledig nieuwe brief? Ik heb eigenlijk nog nooit een echt specifieke ... Ik pas dat lichtjes aan, maar grosso modo blijft dat toch hetzelfde hoor. Dimple jij hebt hem al gezien, ik pas daar maar maximaar een zin of drie in aan ....

En jup zou een hele stap voorwaarts zijn ... Als zegt mijn collega "Wilde nu echt tussen de aasgieren daar gaan zitten? Ahja just, gij zijt ook zo een" Grmbl ...

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:19

Ik schrijf vaak wel een nieuwe brief, meestal wordt er wel een deel herhaald. Voor de vacature waar ik nu ben uitgenogigd e.d. heb ik echt een nieuwe andere brief geschreven met korte kopjes echt gericht op wat ze vroegen in de vacature tekst.