Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:33

Nee het is echt een ramp om aan de bak te komen hoor! Je moet blij zijn als je wat hebt. Ik blijf ook braaf bij me baasje.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:49

Ik word alleen maar ongelukkiger van het idee dat ik morgen weer aan de bak moet na een maand vakantie :+ Waar ik werk is gewoon een ongezonde werksfeer voor mij. Ik kan beter ergens werken waar ik zo min mogelijk met klanten in contact kom. Iig niet in de mate die ik nu heb... (sta achter de kassa bij de B.K)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 22:59

Je mag het best weten hoor.... maar dat doe ik liever per pb dan :D

ICT verdient inderdaad goed, maar weten wat je waard bent en je kaken van elkaar trekken werkt ook aardig :Y)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:02

Ik ben vandaag door een soort docentenvervangingsbedrijf gevraagd of ze mij in hun bestand op mogen nemen omdat ze mijn cv interessant vonden.

Een van de eerste positieve dingen de afgelopen maanden... ben benieuwd of het snel iets wordt..

Ga ook maar eens solliciteren op een functie die wel bij mijn opleiding past, maar in een andere sector. Weet vrij weinig van die sector (varkens - weet meer van runderen) maar kan het altijd proberen...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:07

Rebecca, ik weet niet of je kan schrijven maar bij agrio zoeken ze een redacteur melkveehouderij. Zie villamedia vacatures.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:08

Klopt, vind ik een vet leuke vacature, maar pas niet in het profiel.. ze willen iemand met al een aantal jaar werkervaring in dezelfde branche.

Kan het natuurlijk altijd proberen, maar tot nu toe niet gedurfd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:32

Ir1ne schreef:
I certainly hope so. Ik zoek er ook 1. Wat zoek jij?

Belachelijk dat je dan niet in aanmerking komt.

Van hetzelfde bedrijf die me een mail terugstuurde met de verkeerde vacature kreeg ik vandaag een intern mailtje. Of ik wel ff wou kijken hoe ik de vacatures via magento van de site af wilde halen. uhhhh.. Say what??

Hoezo slordig...
Ik heb teruggestuurd dat ik wel graag dat wilde doen, en datik om die reden ook gesolliciteerd had :+

Oh zo'n mail heb ik ook wel eens gehad. Eerst een mail met een andere achternaam waarin gezegd werd dat ze binnen 3 weken contact opnamen.
Direct daarna de mail die dus intern ging dat ik toch niet geschikt was, maar dat ze me zelf maar even af moest zeggen want zij ging ziek naar huis.

Die heb ik ook even vriendelijk een mailtje teruggestuurd met de vraag dat ik wellicht niet jarenlange ervaring heb met achter een receptiebalie staan bij een groothandel.. Maar dat ik in ieder geval wel weet hoe ik een e-mail moet versturen naar de juiste persoon.. Niks teruggehad uiteraard, zelfs geen afwijzing :')

Ik ben nu nog niet zoekend omdat ik eerst geopereerd ga worden maar wil daarna wel weer zo snel mogelijk aan de bak omdat ik geen opleiding heb dit jaar.. Maar vrees dat het voor mij ook een enkeltje callcenter wordt.. := Werd al overal afgewezen en dat is straks natuurlijk alleen maar nog meer..

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 06:05

Rebecca agrifirm zoekt ook mensen? agriholland.nl? weet ik t.

Heeeul slordig. Ik kreeg wel een mail terug, welgemeende excuses. Maar das 2 keer slordig. Toch slecht voor zon groot bedrijf...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:40

Tja, ik mag mezelf dan wel MSc. Shiloh noemen, maar ik ben toch ook erg blij met mijn baantje die ik maandag start voor 1840 bruto 40 uur. Het is niet wat ik wil, en ik blijf ook zeker doorzoeken naar iets in mijn vakgebied, maar ben allang blij dat ik gewoon verdien. Werk is werk.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:40

briitje schreef:
Kom jij je nest niet voor uit Kriel? Dus jij komt niet voor 38 uur werken voor 2150 euro je bed uit? Begrijp ik dat goed?

Dat begrijp jij goed :j

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:42

briitje schreef:
Wooow.. ben ik benieuwd wat voor baan jullie hebben/hadden wie dit betaald? Is dit dan netto of bruto? Valt serieus me bek van open zonder mensen te beledigen

Zowel voor netto als bruto gezien :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:58

Je hebt wel door dat je behoorlijk arrogant over komt met die smileys erbij? In een topic waar verschillende mensen rond lopen die al lang blij zijn als ze uberhaubt aan het werk zijn?

Misschien ben alleen ik dat, waarbij dat zo overkomt?

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:09

Dat is niet zo bedoeld....
Aan de andere zijde heb ik plenty vacatures, mogelijkheden, traineeships en whatever geplaatst hier waar niemand op reageert.
Behalve twee mensen, waar allebei iets uit is gekomen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:16

Maar hier zijn tegelijkertijd een man of 10/15 actief of zo? Hoe groot is de kans dat de functie net is waar iemand de juiste kwalificaties voor heeft en ook nog eens in de juiste regio is? Vind dat niet zo raar eigenlijk hoor.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:17

het komt op mij ook een beetje arrogant over. Niet iedereen heb het zo goed als jij blijkbaar hebt. En zijn al blij als ze de helft verdienen..Sommige hebben zelfs geen baan..

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:20

Ik ben ook trots op wat ik bereikt heb, heel simpel.
En ook ik heb ooit aan de andere zijde gestaan hoor, en juist het feit dat ik daar zo bewust van ben is de reden waarom ik meelees/schrijf in dit topic.
Ik heb regelmatig kansen in het gehele land en deel die hier ook. Wordt alleen 9 van de tien keer niet op gereageerd......zelfs in het topic niet.
Dat geeft me toch wel te denken

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:39

@kriel: voor vrijwel alle vacatures die jij plaatst heb je ervaring nodig in een bepaalde richting. Die heb ik tot nu toe niet (tenminste, niet in de vacatures die ik van je gezien heb :) ) en dus reageer ik daar niet op. Tja... 90% van de vacatures is toch iets met ervaring in de een of andere richting en dus blijft er maar een klein deel over dat geschikt is. Denk dat dat voor veel meer mensen geldt.
Neemt niet weg dat je zeker trots mag zijn op wat je bereikt hebt, maar dit is een beetje zuur. Denk dat ik een rondedansje zou doen met de salarissen die hier genoemd worden ;).

Ik krijg vóór vanavond een belletje of ik de baan heb.... 'Gelukkig' is het niet mijn droombaan, dus ik zal ook niet heel teleurgesteld zijn als ik het niet word (al wil ik graag iets anders :) )

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:01

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:27

Shiloh schreef:
Je hebt wel door dat je behoorlijk arrogant over komt met die smileys erbij? In een topic waar verschillende mensen rond lopen die al lang blij zijn als ze uberhaubt aan het werk zijn?

_/-\o_

Kriel schreef:
Dat is niet zo bedoeld....

+:)+

Op de vacature van Blue Hotel heb ik wel gereageerd en afgewezen past niet in het profiel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:05

Ik ben nu 43 en blijkbaar ben je dan te oud }:0 Altijd met heel veel plezier gewerkt (financiële administratie) en altijd lovende getuigschriften. 6 jaar geleden verhuisd van Drenthe, waar ik de volledige financiële administratie/personeelszaken deed bij een productiebedrijf van 50 werknemers, naar Overijssel. Toen werd het lastig...2 jaar bij een superleuk bedrijf gewerkt op de debiteurenadministratie, qua niveau en salaris behoorlijk lager, maar ik ging iedere dag fluitend naar m'n werk. Enige nadeel was de reistijd en file staan. Daar ontslag genomen toen ik een vacature vond voor een administratieve functie bij een klein bedrijfje dicht bij huis. Grote uitdaging omdat het totaal ander werk was waarin ik geen ervaring had. Superleuke functie, leuke collega's behalve...1 van de 2 directeuren. En de niet leuke was dus mijn 'baas'. Na 5 maanden liep ik bij de fysio omdat ik nek/schouders en rug compleet vast had zitten. Ik ging inmiddels met grote tegenzin naar m'n werk en nog legde ik de link niet :D :+ Toen ik uiteindelijk 's nachts ook wakker lag vond manlief het tijd dat ik ontslag nam. Dat was even wennen, het voelde toch als een soort nederlaag oid. Het was zo'n enorme opluchting, al mijn lichamelijke klachten verdwenen als sneeuw voor de zon. Vorig jaar bij 2 bedrijven een sollicitatie gesprek gehad, bij beide niet gelukt. De laatste (liep via een uitzendburo) had als reden gegeven dat ik 'zo druk' was, en 'zo iemand' hadden ze al op de afdeling.....M'n vrienden en familie waren stomverbaasd, ik ben van nature nl. heel rustig :D Iedereen vroeg zich af of ik misschien bij een bejaardentehuis had gesolliciteerd _O- Tussendoor heb ik af en toe gewerkt bij 2 winkels in taartdecoratie (m'n grote hobby) en van dec. tot mei dit jaar was ik weer teruggevraagd bij het bedrijf in Drenthe, omdat mijn opvolgster daar met zwangerschapsverlof ging. Dat was ontzettend leuk, alsof ik nooit weggeweest was. Er was een en ander verdwenen aan info, maar heel veel kon ik zo weer oplepelen, inclusief bepaalde debiteur-en crediteurnummers _O- Ik werkte 4 dagen in de week, waarvan 1 dag op kantoor (120km enkele reis). De andere dag werkte ik in een taartwinkel (voor een prikkie). Ik heb dus even 5 maanden erg goed verdiend en ik zou waarschijnlijk in het najaar weer gaan helpen ivm implementatie van nieuwe software, maar dat is nu opeens onzeker. Baal er heel erg van, want ik krijg nu dus helemaal nada noppes niks. Ik blijf om me heen kijken, maar het aanbod is bedroevend momenteel. Ik kan er soms ook boos om worden wat ik zie, in mijn ogen uitbuiting van werknemers.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:36

Ir1ne schreef:
Rebecca agrifirm zoekt ook mensen? agriholland.nl? weet ik t.

Heeeul slordig. Ik kreeg wel een mail terug, welgemeende excuses. Maar das 2 keer slordig. Toch slecht voor zon groot bedrijf...

Klopt, dat ga ik nu dus ook proberen, alleen dat is in mijn regio alleen in het andere vakgebied, maar he.. niet geschoten is altijd mis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:39

Kriel schreef:
Ik ben ook trots op wat ik bereikt heb, heel simpel.
En ook ik heb ooit aan de andere zijde gestaan hoor, en juist het feit dat ik daar zo bewust van ben is de reden waarom ik meelees/schrijf in dit topic.
Ik heb regelmatig kansen in het gehele land en deel die hier ook. Wordt alleen 9 van de tien keer niet op gereageerd......zelfs in het topic niet.
Dat geeft me toch wel te denken

Blijkbaar niet bewust genoeg en snap je imo niet helemaal hoe het is om aan die andere kant te staan, vooral als je zulke reacties plaatst. Dat er niet op gereageerd word wil niet zeggen dat wij hier niet willen of wat je er ook van maakt maar dat we wellicht niet in de buurt wonen of niet binnen het profiel vallen. Ik ben nu zelfs in staat om voor een poedersuiker productiewerk te gaan doen en open dan ook alle linkjes die hier voorbij komen, dus ga dan niet zeggen dat je het te denken zet want dat is behoorlijk pijnlijk en denigrerend!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:07

Er stond vorige week toch nog een oproepje voor inpak werk oid voor kaas? Mag je lekker in 2-ploegen voor een prikkie en je krijgt geen reiskostenvergoeding. Wil wil dat nou niet :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:08

Kinke schreef:
Er stond vorige week toch nog een oproepje voor inpak werk oid voor kaas? Mag je lekker in 2-ploegen voor een prikkie en je krijgt geen reiskostenvergoeding. Wil wil dat nou niet :D ;)

Zelfs daar heb ik op gereageerd alleen was helaas geen reiskosten en dan sta je dus helemaal voor nop te werken, anders had ik t nog gedaan ook. Alles beter dan thuis zitten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:11

nou ja zeg!! wil jij niet voor nop werken? Belachelijk! ;)