Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:44

Hm ja, daar zat ik ook aan te denken, maar het Latijn heeft problemen waarvan ze niet eens weet dat ze bestaan :P We hebben een deel van de werkwoorden behandeld, maar gaan nu de zelfstandige naamwoorden doen, en dan twee naamvallen. Ze weten wel wat een znw is, maar daar houdt het ook wel mee op.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:12

Ah ja je geeft Latijn. :+ Da's een dingetje ja.

Geef ze een paar voorbeelden van zelfstandige naamwoorden en laat ze op basis daarvan puzzelen hoe wat dingetjes werken? Twee simpele zinnetjes met hetzelfde woord in nominatief en accusatief, en op basis daarvan kijken of ze kunnen uitpluizen hoe het werkt, bijvoorbeeld... hoe die vormen precies in elkaar steken, waarom de een er anders uitziet dan de ander.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:50

Goede suggestie! Dank je wel :)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:20

Hoe is het met de warmte bij jullie in school? Bij ons lekker koel gelukkig, nadeel kids willen ook een tropenrooster haha. Dus die hebben het nergens anders meer over..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:26

haha hier vragen ze ook om een tropenrooster, maar wij doen er niet aan. Heb de kids verteld dat tropenroosters voor mietjes is en dat wij bikkels zijn en nu zeuren ze niet meer :D
Temperatuur is binnen prima, mijn lokaal is 23 graden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:27

Wij hebben morgen voor het eerst een tropenrooster! we hebben een vrijwel volledig glazen gebouw, dus heel erg heet.

Mijn onderwijsleergesprek was erg goed :D Ik heb wat weten te verzinnen en mijn begeleiders waren echt erg enthousiast over mijn aanpak :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:17

Ik ken tropenroosters ook alleen maar uit de theorie. Op sommige scholen is het klimaat maar slecht te regelen / geregeld, dan kan ik het me nog wel voorstellen. Ik ga straks als er schaduw is wel buiten in de tuin leren! :D

Sheran, krijgen ze bij jullie in de 1e klas al Latijn? Wel goed dat je er zo uit bent gekomen! Bij economie is een OLG iets makkelijker te doen geloof ik. ;)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:36

Een school waar ik stage heb gelopen houden zich momenteel aan het tropenrooster (gewoon 40 minutenrooster). Ik heb het opzich best getroffen met mijn lokaal, zit op de benedenverdieping en het grootste gedeelte van de dag in de schaduw. Pas laat op de middag schijnt de zon op mijn ramen.

Goed bezig Sheran +:)+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:03

Dit is ook de enige school waar ik op heb gezeten die een tropenrooster hanteert. Niet dat ik het erg vind... het is heerlijk!

Ja in de eerste krijgen ze al Latijn, en zelfs Grieks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:15

Ik heb een prachtig lokaal, op de hoek van het gebouw. 2 zijdes glas van de vloer tot het plafond. We zitten er nu 2 jaar in en de klimaatcontrole is om te huilen...

27.8 graden... Gelukkig mogen de leerlingen ieder uur wisselen maar ik mag de hele dag in dit lokaal en meteen daarna vergaderen en ouderavond.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:06

Lol, bij ons morgen en overmorgen ook tropenrooster ingevoerd *\o/*

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:48

Mega oud pand met slechte ramen en de hele middag de zon erop. Maar tropenroosters ho maar... Want het zijn maar een paar uurtjes in de zon omdat de leerlingen elke dag om half 3 vrij zijn.
Gelukkig ben ik vandaag en morgen vrij :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:12

Bij ons is het ook na de lunchpauze bijna niet meer te doen, maar bij ons is de laatste les altijd om 3 uur klaar. Tropenrooster is maar een vies woord voor onze directie %)
Gelukkig mogen we komend schooljaar verbouwen, klimaatcontrole staat bovenaan de lijst van verbeterpunten.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 17:26

Dat scheelt ja!
Wij wachten al heel lang op een nieuw pand emmer wordt dus in dit pand niets meer gedaan. Ze verwachten nu dat we over 2jr overgaan maar dat vind ik eigenlijk nog te lang. Het kan allemaal echt niet meer. Ik denk dat als ik een meting zou doen, het in sommige ruimtes echt 40graden wordt met deze temperaturen...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:00

Hier vandaag geen tropenrooster maar morgen vervallen de lessen na het 6e uur. Ik gaf s ochtends beneden les op een plek waar de zon alleen laat in de middag schijnt dus dat was te doen. S middags mocht ik naar boven .. Jeetje mina met 32 mavo 4. Morgen zit ik in een lokaal waar het vorige week al 26 graden was en waar constant de zon op staat dus vind het niet zo erg. Al had ik liever gezien dat we wat eerder begonnen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:00

Ja hier dus inderdaad tropenrooster. Thank god, want ik geef dus les op een bovenverdieping, plat dak, zon er vol op, en isolatie is ver te zoeken. Het wordt er zo warm, dat moet eigenlijk niet mogen.
Poeh, vind dat wel pittig hoor, om dan een hele dag gefocust te blijven en ook de leerlingen bij de les te houden.

Wat fijn Sheran dat het zo goed uit was gepakt! Wat had je met ze gedaan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:33

Goh wat een temperaturen joh.
Bij ons werkt de airco echt heel goed gelukkig. Lokaal was prima en ik had zelfs even een frisse rilling in de personeelskamer. Het is bij ons altijd eerder te fris dan te warm.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:24

Ik had door middel van het onderwijsleergesprek het belang van naamvallen verduidelijkt, en proberen interesse te wekken voor het fenomeen. Dat deed ik door kleine zinnen op te schrijven en daarachter de betekenis. Door middel van vragen stuurde ik ze dan naar de conclusie dat een andere eindletter een andere betekenis van de zin geeft. Daarna moesten ze nog zinnen vergelijken en de betekenis raden in vergelijking met de vertaalde zinnen :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:26

Tof opgezet :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:05

Ik heb binnenkort twee bijlessen met spelling voor 3 leerlingen van groep zes en een van groep 8. Is er iemand die mij kan vertellen wat ze ongeveer behandelen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:20

Leuk gedaan Sheran.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:06

Ik heb alweer 'herfstvakantie'! Nu op weg naar Lanzarote :+

Jullie werkse deze week! (Nu hou ik op met jaloers maken)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:17

Och heerlijk hoor! Geniet ervan.

Grr, ik gooi net een halve kop koffie over mijn shirt heen, mijn WITTE shirt, en ik heb nog lessen tot 15.00 uur :+

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:25

Ah, het schooljaar is al lang en breed begonnen en dan kom ik nog aan, spuit 11... :D Maargoed, dit jaar met 0,97 fte van de partij. 24 lessen Nederlands in leerjaar 1 t/m 4 vmbo-t en dan ben ik nog mentor van een derde klas.

Tropenrooster hadden wij ook niet, maar gelukkig heb ik een heel prettig rooster.

Succes met de opmerkingen, Goof :P Ik heb net een spelletje gespeeld met de brugklas waarbij ze filmpjes moesten kijken en door het lokaal mochten lopen. Die kleintjes zijn zo makkelijk blij te maken :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:29

Ja haha brugpiepertjes zijn nog blij met alles, superleuk is dat.
Kreeg net alleen de opmerkingen dat ze het vervelend vonden en of ik mijn vestje niet met een clipje van iets kon vastzetten zodat het niet te zien was.
Maar ik heb net dus maar voor de klas staan strippen en iig mijn witte shirt uitgetrokken.