Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 14:04

WiancaR schreef:
En hoe doen jullie dat met die extra transactiekosten? Voor jezelf? Voor de klant? 50/50?

Wij nemen die kosten voor onze rekening. Ik vind niet dat je dat kan doorbereken aan de klant.
Wij gebruiken trouwens Sisow. Mollie voorheen gehad, maar Sisow werk makkelijker en is goedkoper.

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 15:44

Ik heb Sisow, werkt al meer dan 2 jaar perfect en ze hebben een fijne klantenservice. Kosten zijn voor mijn eigen rekening, laat mijn klanten daar niet extra voor betalen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:21

Ik maak ook gebruik van Sisow en ben daar erg tevreden over.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:25

Hier ook een tevreden Sisow gebruiker :j

Ik verkoos Sisow boven Mollie vooral vanwege de mogelijkheden.
Mollie is (of was toen) echt alleen voor iDeal.
Sisow ondersteunt ook Mister Cash (voor Belgische klanten), PayPal en creditcards.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:15

Hmm fijn dat hier zo veel positieve reactie's op Sisow zijn. Ik verwacht geen Belgische klanten maar die optie is wel handig voor de toekomst.

Ik vind persoonlijk ook dat de transactiekosten voor de webshop (mij in dit geval zijn), maar ik vroeg me af wat jullie doen omdat er nog zo ontzettend veel kleinere bedrijven zijn waarbij dit anders is. Ik moet regelmatig nog 'extra transactiekosten betalen'.

Ik ga overigens een webshop voor speelgoed starten.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 22:55

Wat voor speelgoed ?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:31

Hi meiden! Zo lang geleden dat ik hier mee schreef.. wel meegelezen. Zag van alles over een beurs voorbij komen, sommige positief maar ook negatief... Nieuwe mensen ook er bij, welkom! +:)+

Nieuwe website van Shiva, ziet er goed uit!!

Over Mollie en Sisow.. ik twijfel. Heb nu Mollie.. maar betalen pas bij een bepaald bedrag uit. En is wat duurder... hoe zit het met uitbetalen bij Sisow?

Ohja ik heb gisteren de nieuwe shop up and running gezet! Daarbij heb ik een blog opgezet, wat gelinkt is in mijn webshop. Ik doe veel DIY's verzamelen en daar op posten, maar ook zelf testen en bloggen over mijn nieuwe producten. De link is dat er onderaan het blogbericht direct de producten in een mini-webshop te koop zijn. Als ze daar op klikken linkt deze direct naar het product op de site door. Super tof dus!

De nieuwe site: www.seriousmusthaves.nl en de blog: www.seriousblogging.nl

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 08:13

Zit op mn phone te kijken dus weet niet of Die anders is dan op pc, maar eerste wat me opvalt is dat de slides van de producten boven aam wat snel is. Ik red t net niet om de tekst te lezen ;)

Erg leuk idee dat je blog gekoppeld is aan je producten !

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:58

Jep, dat heb ik hier ook, dat de slider te snel gaat om te lezen!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:34

phoehoe ik heb weer eens behoorlijk wat gesleuteld aan de lay out van de webwinkel.
opmerkingen zijn altijd welkom, maar ik denkt dat hij er zo toch weer wat persoonlijker en wat minder mijnwebwinkel-ig uitziet :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:43

Ik vind je website er mooi uit zien kynshiri, maar het lettertype is voor mij te klein. Ik vind het erg lastig leesbaar (en dan heb ik mijn scherm al op 125% staan).

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:49

Ook hier Kynshiri, website ziet er op de Ipad ook mooi uit, alleen het lettertype is erg moeilijk te lezenen vrij klein.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:02

echt? raar... bij mij komt het altijd vrij groot over.
maar goed dat jullie het zeggen; ik zal nog eens wat aanpassingen doen :-)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:08

Wow, nee, ik kan het ook niet lezen op de aaiped :n

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:09

kynshiri schreef:
ik denkt dat hij er zo toch weer wat persoonlijker en wat minder mijnwebwinkel-ig uitziet :D

Dat is je goed gelukt :D Ik had niet door dat het een webwinkel van MWW was.

Ik heb wel een opmerking (ook) over de tekst op de homepagina. Die heb je als afbeelding opgeslagen, en daardoor (?) zijn de letters op mijn laptop wat vaag. Ik krijg dan het idee dat ik mijn ogen net niet scherp kan stellen, omdat de letters wat vaag blijven. Als ik jou was, zou ik het gewoon in tekst uittypen. Dat vergroot ook de vindbaarheid van Google, omdat je geschreven tekst meegenomen wordt door zoekmachines, maar tekst op afbeeldingen niet. :j

Op m'n iPhone kan ik het ook niet lezen. Ik denk ook dat die leesbaarheid op mobiele apparaten (smartphones, tablets) verbetert als je de tekst normaal schrijft. Dan wordt de lettergrotte vaak automatisch aangepast aan het beeldscherm van de gebruiker :)

Edit: ik zou ook je links nalopen. Ik klikte bijvoorbeeld op Kleding > Broeken, maar toen kwamen er zeker geen broeken tevoorschijn.
Klopt het ook dat sommige categorieën nog geen producten bevatten (zoals Kleding > Truien/Sweaters)? In dat geval zou ik die categorie verwijderen.
Het contactformulier werkt ook niet... Ik kan geen gegevens intypen? Ik zou, zeker zolang je contactformulier niet werkt, een e-mailadres toevoegen aan je contactenpagina. Dan kunnen mensen je toch bereiken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:51

Mear schreef:
Over Mollie en Sisow.. ik twijfel. Heb nu Mollie.. maar betalen pas bij een bepaald bedrag uit. En is wat duurder... hoe zit het met uitbetalen bij Sisow?

Bij Sisow kan je kiezen met uitbetalen. Per dag, per 7 dagen, per 14 dagen en geloof ook per bedrag.

Website ziet er trouwens goed uit.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 11:58

Szan schreef:
kynshiri schreef:
ik denkt dat hij er zo toch weer wat persoonlijker en wat minder mijnwebwinkel-ig uitziet :D

Dat is je goed gelukt :D Ik had niet door dat het een webwinkel van MWW was.

Ik heb wel een opmerking (ook) over de tekst op de homepagina. Die heb je als afbeelding opgeslagen, en daardoor (?) zijn de letters op mijn laptop wat vaag. Ik krijg dan het idee dat ik mijn ogen net niet scherp kan stellen, omdat de letters wat vaag blijven. Als ik jou was, zou ik het gewoon in tekst uittypen. Dat vergroot ook de vindbaarheid van Google, omdat je geschreven tekst meegenomen wordt door zoekmachines, maar tekst op afbeeldingen niet. :j

Op m'n iPhone kan ik het ook niet lezen. Ik denk ook dat die leesbaarheid op mobiele apparaten (smartphones, tablets) verbetert als je de tekst normaal schrijft. Dan wordt de lettergrotte vaak automatisch aangepast aan het beeldscherm van de gebruiker :)

Edit: ik zou ook je links nalopen. Ik klikte bijvoorbeeld op Kleding > Broeken, maar toen kwamen er zeker geen broeken tevoorschijn.
Klopt het ook dat sommige categorieën nog geen producten bevatten (zoals Kleding > Truien/Sweaters)? In dat geval zou ik die categorie verwijderen.
Het contactformulier werkt ook niet... Ik kan geen gegevens intypen? Ik zou, zeker zolang je contactformulier niet werkt, een e-mailadres toevoegen aan je contactenpagina. Dan kunnen mensen je toch bereiken.

ja de contactpagina is momenteel een afbeelding, bij wijze van experiment, maar ik wist dat dat ten koste van de vindbaarheid zou gaan...
in broeken en truien staat momenteel nog niets; op die pagina's moest ik dus nog toevoegen dat er er geen items beschikbaar zijn.
contactformuliertje werkt normaal wel, maar de achtergrond wilt niet op wit -:(-. of het is te zeggen; het kan wel op wit, maar dan blijft de tekst ook wit en kan je er helemaal geen weg meer mee... een van de beperkingen van MWW zeker? Mailadresje ipv contactformulier is misschien inderdaad beter

wel goed dat er mensen met ipads enz werken; ik heb dat zelf nl niet en kan dus moeilijk nakijken of het daarop wat doenbaar is

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 12:08

misschien idd voorlopig inderdaad totdat ej contact formulier t doet? ZIe nl wel meerwaarde van een contact formulier op een site. Volgens mij ( maar das een gevoel ) doen mensen dat sneller dan zelf mailen naar een mail adres. T is wat laagdrempeliger?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 10:40

Ik heb bewust geen contactformulier om de spamrommel zo laag mogelijk te houden.
Ik zelf kies ook altijd voor mail ipv formulier en aan de mails per dag te zien, hebben mijn bezoekers er ook geen problemen mee.

Joyce had van de week een tweetje gemaakt over jouw shop. Werd meteen geretweet en een paar keer toegevoegd aan favorieten. Geinig. Heeft het bezoekers mogen opleveren op je site?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:09

Bij ons is het contactformulier juist het meest gebruikte medium om contact op te nemen. Ik denk dat 95% van de bezoekers die contact op willen nemen dit doet via het formulier. Spam komt niet binnen via het formulier en als je daar wel bang voor bent kun je een captcha inbouwen (dat je van die letters moet intypen, dan krijg je zeker geen spam). Daarbij is een contactformulier erg handig voor de webshophouder, omdat je via Google Analytics doelen kunt meten en je dus kunt zien hoeveel % van je bezoekers tot een actie komt (conversies meten).

Persoonlijk denk ik dat het beste is om beide opties aan te bieden, aan de bezoeker om te kiezen. Je kunt voor jezelf ook enkel bepalen wat het beste werkt door een periode beide aan te bieden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:20

Ik heb bewust geen contactformulieren op de website gezet :)

Ten eerste omdat ik ze zelf ook liever niet gebruik bij anderen op de website, mail is toch wat directer en betrouwbaarder. Ik heb altijd het idee dat dat minder snel mis gaat en sneller beantwoord wordt :j

En voor mezelf omdat klanten anders nòg sneller allerlei vragen stellen waarvan ze het antwoord heel makkelijk zelf kunnen vinden....door bvb. gewoon even de omschrijving van het artikel te lezen, waarover ze de vraag stellen :=

Dat vind ik namelijk toch wel echt een probleem hoor, de "suffe vragen".

Ik vind het helemaal niet erg om mensen te helpen, maar het zou wel leuk zijn als ze even 10 seconden de tijd nemen om zelf het antwoord te zoeken... in de categorie "heeft u dit zadel ook in het bruin" terwijl het in bruin op de foto staat en er duidelijk in de artikelomschrijving staat dat het in zwart en bruin geleverd kan worden....en dit ook nog eens geselecteerd kan worden bij bestelling :o

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:27

Grappig, ik heb precies andersom en ook echt andere ervaringen. Ik gebruik zelf altijd het contactformulier en wordt ook altijd netjes terug gemaild. Ik vraag me af waaruit je concludeert dat mail betrouwbaarder en directer is?

Vanuit Online Marketing oogpunt is een contactformulier echt wel een goede zet. Nogmaals het geeft je de mogelijkheid om conversies te meten en dat is zeer waardevolle informatie.

Daarbij vraag ik me altijd af hoe je nu kunt weten dat klanten 'suffe vragen' stellen via een contactformulier als je het niet aanbiedt. Je kunt toch pas verschillen meten, als je beide hebt? Wat maakt dat een klant wel gaat nadenken als er geen contactformulier is?

Een ander voordeel van een contactformulier is dat je direct alle benodigde gegevens hebt. Bijvoorbeeld in ons geval de locatie van leveringen voor het maken van offertes. Bij 'gewone mails' moet je hier weer achteraan mailen. Als je beide aanbied is het aan de bezoeker om te kiezen waar hij of zij zich prettig bij voelt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:33

Omdat ik zelf vaak heb gemerkt dat er geen reactie komt op vragen die ik stelde via zo'n formulier :)

En dat waren vaak zat ook gewoon bestellingen, dus geen "vervelende vragen" zeg maar.

Is dusdanig vaak gebeurd dat ik er toch het gevoel aan over gehouden heb dat ik beter kan mailen, dus ik zoek eigenlijk altijd naar een mailadres daardoor :j

Een formulier is erg laagdrempelig, ik weet gewoon zeker dat mensen dan nog makkelijker hun vraag daar neer plempen in plaats van even zelf wat meer info door te lezen, dat is gewoon hoe mensen in elkaar zitten :)

Je laatste punt staat mij persoonlijk trouwens ook vaak tegen bij die online formulieren: dat je meteen allerlei gegevens in moet vullen. Die gegevens zijn geen geheim ofzo, maar als ik (voor nu) alleen maar even een vraag heb dan vind ik het niet nodig dat men meteen vanalles van me weet, voordat je het weet sta je ineens in 1 of ander register en ligt er allemaal reclamezooi in je brievenbus.

Bovendien vind ik het zelf prettiger om een mailwisseling ook echt via de mail, lekker overzichtelijk bij elkaar te houden.
Dat je elk bericht dat je verstuurt, gewoon fijn in je Postvak Uit hebt staan :)

Ongetwijfeld kan een ander over al deze punten anders denken, maar dit zijn gewoon mijn gevoelens / ervaringen erbij en zo denken er natuurlijk meer mensen :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:39

Ik gebruik ook liever een contactformulier.
Vaak kap ik ermee als ik geen contactformulier zie en ga ik verder zoeken.... :o

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 11:39

Ik begrijp het hoor mbt de verschillende ervaringen. Alleen ik begrijp niet waarom je het niet beide aanbied vanuit een website oogpunt. Ik haak namelijk weleens af als er geen contactformulier is en ik wil een laagdrempelige vraag stellen. Mijn privé email staat zelden open gezien alles op mijn telefoon binnen komt en als ik dat moet openen wil ik regelmatig afhaken. Hoe minder stappen hoe beter (idd laagdrempelig, en dat wil je toch juist zijn voor je website?)

Daarbij kun je bij een contactformulier aangeven welke gegevens verplicht zijn en welke 'nice to have' om een vraag te kunnen afhandelen. Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, jouw persoonlijke ervaringen zijn anders. En zo heeft iedereen een eigen ervaring wat uiteraard prima is.

Maar bij het runnen van een webwinkel / website probeer je toch zo breed mogelijk in te spelen op de wensen van ieder en zo min mogelijk aannames te maken op persoonlijk vlak? Ik ben erg nieuwsgierig wat dan motiveert om niet gewoon beide aan te bieden vanuit objectief oogpunt.

(los van het oogpunt dat het invullen van een contactformulier leidt tot een conversie bij Google Analytics - mits ingesteld - om je doelgroep beter inzichtelijk te krijgen, welke zoektermen ze gebruiken, hoe vaak ze terug komen voordat ze contact opnemen etc etc om zo beter te kunnen groeien en inspelen op de juiste doelgroep)