Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 14:14

Hier inmiddels bevallen van een dochter en ook stiekem maar weer aan het solliciteren. Vindt het knap lastig (en wat doe ik met baby als ik op gesprek moet aaaah). Gelukkig heb ik goede contacten met een recruitmentbureau en een UZB waar ik ongetwijfeld voor aan de slag kan, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Trouwens, ik ben nu 10e jaars student (vanaf de zomer, studeer in september/oktober af). Hier heeft nog nooit iemand naar gevraagd ( en werk al 5 jaar fulltime in mijn studierichting voor verschillende werkgevers) en ik heb dus geen gat op mijn CV. Mocht ernaar gevraagd worden dan heb ik er een goede verklaring voor, dus dat zou ik ook niet erg vinden. Levenservaring is tenslotte ook nuttig :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 15:25

Absoluut Caroline, ik ben van mening dat werkervaring, levens ervaring nog wel belangrijker is dan leren uit een boekje. Uiteraard geeft de opleiding een stevige basis, maar ik ben een heel praktisch ingesteld mens. Ik leer door te doen en niet door te lezen.

Gefeliciteerd in ieder geval met de baby. Mag ik vragen wat het is geworden en hoe hij/zij heet? Wat is trouwens je vakgebied?

Fargo, ik denk dat je gelijk hebt hoor, ik word vergeten. Maar ik mag er van uit gaan dat de supermarkt het hen wel laat weten wanneer ik word aangenomen of afgewezen. Geen idee of ze een boete kunnen krijgen als zij mij een contract aanbieden en niks doen via UZB. :+

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 17:50

Hoe gaat het hier? Ik ben hier kort geweest, maar ik ben zojuist aangenomen bij degene waar mijn voorkeur lag. Super leuk! Deze week arbeidsvoorwaardengesprek, dus het zal mij benieuwen!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:26

Gefeliciteerd Poenarie!
Wat ga je nu doen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 08:04

Dimple: Wat goed!!! Ik ben voor je aan het duimen!

Caroline: Welkom! Wat en waar zoek je precies?

Poenarie: Gefeliciteerd!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:49

Het is een meisje met de naam Eva :D Ze is nog niet zo'n goede slaper haha, maar dat zal ze vast nog leren een keer. Mijn vakgebied is de agrarische sector, met een voorkeur voor onderwijs ( maar winkel of vertegenwoordiger is ook een optie) . Momenteel ben ik docent biologie/NaSk op een VMBO school, mar per 1 augustus dus ontslagen ( ivm vast aanstelling dan).

Gefeliciteerd Poenarie!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 19:58

Gefeliciteerd Poenarie!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:10

Ik heb uitslag van mijn sollicitatie... ik ben het niet geworden (niet bevoegd, dus zo vreemd is het niet, maar wel jammer!). Ik had er wel vrede mee maar als je er dan 's avonds achter komt dat een vriend van je wel een baan heeft gekregen bij dat bedrijf, dan voelt dat toch wel zuur :P. Andere functie, maar goed...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:58

Even een praktische vraag; hoelang moet je sollicitatie activiteiten doorgeven als je al geen ww meer krijgt :?
Mijn ww is echt afgelopen zo'n 2 week geleden, maar er staan gewoon weer nieuwe taken klaar :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:44

O dan zijn ze het vergeten stop te zetten was ook zo toen mijn uitkering stopte gewoon even berichtje sturen via werkmap.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 22:09

Zodra mijn uitkering stop (brief al ontvangen van ze) kijk ik geen dag langer op die pokke site dan nodig is :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:15

Oke, ik stuur wel een berichtje door. Heb braaf elke keer ingevuld; ging ervan uit dat ze even de ronde af wouden maken. Maar ja, nu staat er weer een nieuwe taak :')

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 22:18

caroline_max schreef:
Het is een meisje met de naam Eva :D Ze is nog niet zo'n goede slaper haha, maar dat zal ze vast nog leren een keer. Mijn vakgebied is de agrarische sector, met een voorkeur voor onderwijs ( maar winkel of vertegenwoordiger is ook een optie) . Momenteel ben ik docent biologie/NaSk op een VMBO school, mar per 1 augustus dus ontslagen ( ivm vast aanstelling dan).

Gefeliciteerd Poenarie!

Welke regio zoek je? De middelbare school hier in de buurt zoekt nog leraren en de epplejack in eindhoven en breda zochten ook nog mensen

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 10:07

Gefeliciteerd Caroline met je dochter! Op zoek naar een baan!

Poenarie, gefeliciteerd, snel gedaan. *\o/*

Fargo, nog 1 nachtje slapen!! :j

Sheran, jammer zeg..... -O-

Ik duik zo de zolder even op om te kijken waar mijn oude aantekeningen liggen. Ik noteer altijd heel veel en heb die blokken altijd bewaard. Eens kijken of ik ze kan vinden in de bende. (en als ik zeg bende.........bedoel ik ook echt bende.........) }:0

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 11:40

Ook al zo'n aantekeningen verzamelaar dus ;-) nou dan kom je vast nog wel bruikbare informatie tegen. Ondertussen zit ik te peinzen wat ik morgen aan doe en wat ik met mijn haar doe ;-) Ach ja, je moet toch wat.

Caroline gefeliciteerd met je dochter en succes met zoeken naar nieuwe baan!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 13:57

Ik heb die van mijn vorige werkgever gevonden, maar juist niet van degene die ik eigenlijk moet hebben. baal baal baal...........wel meteen de zolder opgeruimd met de kids toen we toch eenmaal bezig waren :D

Oud collega van de bank heeft mijn geheugen wel kunnen opfrissen dus daar ben ik heel blij mee. Snap niet waarom ik zo'n black out heb wat dat systeem betreft.........zou dat door de burn out kunnen komen?

Fargo, je eerste indruk is de beste geweest want morgen alleen maar puntjes op de i. Doe iets aan waar van je weet dat JIJ dat bent.
Eerste gesprek vind ik altijd even aftasten, maar ik denk dat je wel kunt bepalen wat zij graag zien toch?

Als ik die baan krijg moet ik eerst hoognodig gaan shoppen. Heb veel blouses maar daar past mijn voorgevel niet lekker in. Goede reden om af te vallen.......... }:0

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:42

Misschien is er online ook van alles te vinden over AFAS?

Ja zit te denken aan een leuk, net maar vlot jasje ofzo ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 15:16

Ja ben ik nu mee bezig. Heb ergens een .pdf bestand weten te downloaden :+

Heb ook nog wat op de harde schijf gevonden *\o/*

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:34

Ik woon in het noorden helaas dus Eindhoven/Breda is een tikkie te ver weg. Maar bedankt voor het meedenken!

Jammer sheran!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:42

Ik ga werken in de jeugdzorg :-) Ik was ook aangenomen voor een baan binnen de gehandicaptenzorg, maar die ga ik afbellen (dat was sowieso niks voor mij...). Gek hoe alles dan opeens op zijn plek valt he?

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:54

Hoelang wachten jullie over het algemeen op een reactie van een bedrijf? Vacature stond er 1 dag op toen ik reageerde (woensdag). Pinksteren zit er tussen natuurlijk maar ik ben toch wel erg benieuwd! ☺️

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 00:19

Een maand tot 6 weken ;)

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 06:33

Ik heb doorgaans binnen een week een reactie. Zelfs dezelfde avond en volgende dag op gesprek en een werkdag later uitslag.

Voor open sollicitaties moet je rekenen op 1 - 4 weken voordat je wat hoort en ALS je al iets hoort :o

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 06:53

Oke ff geduld dus :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 08:10

Nou ik ga onderweg, wish me Luck