Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:47

Anne. schreef:
Maar ze hebben ook gewoon niets voor me gedaan. Ik ben niet opgenomen in een database, ze hebben geen voorstellen gedaan, ze hebben nieteens in hun PC gekeken of er wat voor me was. Alleen die houding al vind ik erg jammer..
Maargoed, ik heb net weer een sollicitatie de deur uit gedaan bij een groot online elektronicabedrijf. Ben benieuwd of het wat wordt!

Ik wil hier wel op ingaan, werk bij een uitzendbureau :)

op het moment is de markt zo dat uitzendbureaus heel erg op zoek moeten naar vacatures. De goede mensen zijn heel makkelijk te vinden via de vacaturesites. Wij leggen dat hier ook gewoon zo uit. Vroeger liep je een uitzendbureau binnen en kwam je bijna gelijk met een baan naar buiten. Of gingen ze op zoek voor je naar een baan. Maar die hele markt is omgedraaid. Bedrijven hebben het ook krap en besteden geen geld meer aan uitzendkrachten, hebben ze liever zelf op contract. Onze taak is nu dus meer vacatures zoeken, dan mensen inschrijven ;)
Wat je het beste kunt doen in je CV op Nationale vacaturebank, monsterboard enz. zetten. Als een uitzendbureau dan een leuke vacature heeft kunnen ze je vinden :)

Mioux

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:10

Vind het nog niet echt een excuus hoor wwillemijn... ik vind dat diegene dat netjes had horen uit te leggen en zonodig hun deuren sluiten als ze je daar helemaal niet kunnen helpen. Hier lijkt t meer erop dat ze niet WILLEN helpen zo van ach...je zoekt maar via internet.. Je bent als persoon die een uitkering ontvangt ook verplicht bij een uitzendbureau het te proberen. Als dit mij zou overkomen en ik vertel dit dan moet ik maar zoveel km verder rijden en hopen dat ze me daar wél helpen. Ik vind het ronduit bot en niet echt een service van zo'n bureau. De meeste, en ik ook,hebben al op al die sites hun cv staan, hun willen alleen extra zoeken en stappen daarom een uitzendbureau binnen...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:13

Werk vinden is overal moeilijk hier in Zuid-Holland is het ook geen makkie. En zit daarbij ook nog eens dat een hele lange reistijd niet haalbaar is voor me.

Maar zoals het er nu naar uitziet gaan de bezuinigingen zorg/huishouding 2014 niet door, maar eerst zien en dan pas geloven. +:)+

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:43

trysteffy schreef:
Ik meld me maar hier aan als werkloose.

Ik zoek werk in omgeving Hoorn!!

Jij doet niks met taal neem ik aan? :Y)[/quote]
_O-[/quote]

Oooww whaahaha wat grappig he.
Dat sommige mensen nou eenmaal dyslectie hebben.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:49

Nou grappig wil ik het niet noemen hoor :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:51

trysteffy schreef:

Ik heb ook dyslexie, maar controleer wel al mijn teksten ;)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:58

Winged schreef:
trysteffy schreef:

Ik heb ook dyslexie, maar controleer wel al mijn teksten ;)

Ik ook in lichte vorm en probeer eraan te blijven werken.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:50

Ik ben er echt niet van gediend dat een uzb mij voorstelt voor een functie/vacature zonder dat ik ingeschreven ben/ hun gevraagd heb of ik in hun bestand mag/ of ik interesse heb in die functie.

heb 2 keer (!) gehad dat ik door een uzb benaderd ben, dat ze mijn cv,op mb hadden gevonden, dat ze dit hadden doorgestuurd naar een klant van hun, en of ik daar op gesprek wilde komen via hun.
dat wil ik dus NIET. Ook hadden ze aan dat bedrijf een salaris,indicatie gegeven voor mij zeg maar. Eentje waar ik dus niet akkoord mee zou gaan (1750 bruto 40 u, terwijl ik op dat moment werkte voor 2150 38u).
en dan beledigd zijn dat de kandidaat die zij (ongevraagd) hebben voorgesteld geen interesse heeft :x

ik ben klaar met uzb's waar ik niet ingeschreven ben.

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 15:28

Ik heb me gister ingeschreven bij een uitzendbureau en werd vandaag gebeld door ze. Ze hadden nog wat vragen en wilden meedenken. Helaas kunnen zij niets voor mij betekenen vanwege de sector. Ik vind het wel erg netjes dat ze belden!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 16:56

VWB langsgaan bij UZB voor bijstand. Je wilt niet weten hoeveel mensen hier langskomen om alleen maar je kaartje of je naam te vragen. Met alle respect, dat noem ik niet je best doen om werk te zoeken. Wij werken daar ook absoluut niet aan mee. Voorstellen zonder dat ik iemand gesproken heb (aan mijn bureau) doe ik sowieso niet. Sla je ook nog s een enorme flater mee bij je klanten als je moet bellen dat degene die je voorgesteld hebt niet op gesprek wil.

Wij leggen overigens altijd uit dat we mensen wel willen helpen, maar dat momenteel niet kunnen. Inderdaad is het advies de website in de gaten houden. We kunnen gewoon niet iedereen inschrijven die binnen wandelt of solliciteert op een vacature. Dat zou de PC's hier niet eens aankunnen ;) Wel bewaren we alle CV's om later terug te kunnen zoeken :)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:10

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:15

Fiebie schreef:
Mocht iemand nog interesse hebben in een Jomanda-functie :Y)
http://www.nationalevacaturebank.nl/vac ... swerk%29/0

Ze verraden gelijk al hoe het werkt -O-
- Goede mensenkennis.

'Ik voel dat u onzeker bent of ergens over twijfelt, want anders zou u nooit mij opbellen om een kaartje te leggen voor uw toekomst :Y) '

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:51

Ik ben bang dat ik binnenkort maar eens bijstand moet aanvragen.. ben nu al vanaf april actief aan het zoeken en vanaf juni inkomensloos. Pfff... vandaag weer twee afwijzingen binnen en geen vacatures meer in de buurt..

Heb bijna het idee dat ik heb gestudeerd om vervolgens achter een lopendeband te gaan staan om spijkertjes in een deur te tikken... en zelfs daar willen ze me nu niet hebben omdat ik te duur ben...

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:53

Ik heb me in groningen ingeschreven online bij hetzelfde uitzendbureau wat hier genoemd werd, en werd vandaag keurig gebeld. Zij uitleggen dat ik weer ingeschreven wordt als ik een goeie vacature vind en daarop reageer.
Randstad werd mijn mail keurig beantwoord de volgende dag door de intercedente.
Heb ook gesolliciteerd op een andere vacature van Randstad in Friesland, maar nee hoor. Geen reactie, geen bevestiging, niks.
Idem met een vacature van Start People in Leek.

Nu nog een mooiere ; ik had informatie opgevraagd over een vacature op werk.nl, uwv dus! Zou ik teruggebeld worden na 24u. Dus dinsdag zou ik gebeld worden. Gister niet gebeld, dus zelf gebeld, en zou ik vandaag teruggebeld worden. Maar niks dus... zelf weer gebeld.. en weer niks. Hadden ze mn aanvraag al op afgerond gezet..

En dat voor een overheidsinstantie. TGGGG

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:15

Als er bij een vacature staat: sluitingsdatum 12 september. Kan ik toch op 12 september nog mijn brief versturen?

Wel hele korte tijd om te reageren. Vacature is 10 sept online gekomen. Ik zie deze zojuist en wil natuurlijk een goede brief sturen. Dus heb ik alleen vanavond en morgenochtend nog om te bedenken wat ik precies in mijn brief ga zetten.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 18:37

wwillemijn schreef:
Anne. schreef:
Maar ze hebben ook gewoon niets voor me gedaan. Ik ben niet opgenomen in een database, ze hebben geen voorstellen gedaan, ze hebben nieteens in hun PC gekeken of er wat voor me was. Alleen die houding al vind ik erg jammer..
Maargoed, ik heb net weer een sollicitatie de deur uit gedaan bij een groot online elektronicabedrijf. Ben benieuwd of het wat wordt!

Ik wil hier wel op ingaan, werk bij een uitzendbureau :)

op het moment is de markt zo dat uitzendbureaus heel erg op zoek moeten naar vacatures. De goede mensen zijn heel makkelijk te vinden via de vacaturesites. Wij leggen dat hier ook gewoon zo uit. Vroeger liep je een uitzendbureau binnen en kwam je bijna gelijk met een baan naar buiten. Of gingen ze op zoek voor je naar een baan. Maar die hele markt is omgedraaid. Bedrijven hebben het ook krap en besteden geen geld meer aan uitzendkrachten, hebben ze liever zelf op contract. Onze taak is nu dus meer vacatures zoeken, dan mensen inschrijven ;)
Wat je het beste kunt doen in je CV op Nationale vacaturebank, monsterboard enz. zetten. Als een uitzendbureau dan een leuke vacature heeft kunnen ze je vinden :)

Jullie leggen dat uit, maar jullie collega-uitzendbureaus overduidelijk niet. Mijn doel was niet om met baan en al weer naar buiten te komen, maar op zijn minst een inschrijving of uberhaupt het aannemen van mijn CV/emailadres/telefoonnummer was wel zo fijn geweest. Het was nu overduidelijk dat ze mij liever kwijt dan rijk waren en dat is alles behalve tactvol en/of klantvriendelijk. Geen UZB's meer voor mij ;)

Ik heb weer een sollicitatie de deur uit gedaan vandaag. Een bijbaan, avondwerk maar de functie leek mij wel erg leuk, ik hoop dat ze snel antwoorden :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 23:05

Werd trouwens ook keurig gemaild door Maandag. DAt ze momenteel geen passende vacatures hebben maar ze hebben wel gekeken naar mijn CV. Schrijf me lekker overal in :) heeft vanzelf iemand interesse. Ook de vraag of ik wel wilde schoonmaken of callcenteren. Uhm.. in eerste instantie heb ik geen hbo gestudeerd om dat te doen. Als er nood aan de man is... tuurlijk wil ik dat doen! maar eerst ff niet :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:50

Pff 'Ondanks dat wij nog bezig zijn met de procedure wil ik u hierbij alvast informeren dat wij u niet zullen uitnodigen voor het vervolgtraject.' Ze willen een beginner... Schijnbaar val ik met mijn 1,5 jaar werkervaring al bij de meer ervaren ploeg.. :?

En de andere die ik nog had uitstaan is intern ingevuld. Grmbl.

Waar is die éne baan. Ik heb er maar 1 nodig....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:58

En om de klaagmodus nog even wat verder uit te breiden: Ik zit hier na mijn werkervaringscontract (intern!) nu op uitzendbasis en dus ook dat cao. Blijkt dat de mensen die hier intern zitten blijken 0.5% loonsverhoging te krijgen. Ik dus niet. Ben even heel goed zuur nu.
(Plus dat ik ook geen 13de maand en geen winstuitkering heb, wat de rest wel heeft)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:12

Zuur is dat hè. Had ik bij mijn vorige werkgever ook. Waren verschillende UZB's daar, en mensen via het ene UZB verdienden toen 4,50 per uur meer als wij.
Wat waren we toen flauw zeg!

Nu hebben ze sollicitatieprpcedure uit handen gegeven aan een UZB in de agrarische sector en daarbij de afspraak dat het UZB de eerste 26 weken de kandidaat heeft en daarna pas door bedrijf mag worden overgenomen. In november zijn deze 26 weken om. Hopelijk kan ik dan gewoon blijven

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:15

Tja zuur is het wel. :(:)

Maar aan de andere kant je word niet door je werkgever als voetveeg gebruikt en dat is ook wel wat waard. :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:50

Marcella, bedoel je ik als voetveeg? Nou... Gezien ze mij al sinds januari beloven in dienst te nemen, dat nog steeds niet is gebeurd en ze andere beloftes gewoon niet nakomen: Tjah.

Maargoed, die baan in t noorden is vast wel érgens. Toch?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:56

Nee ik als voetveeg.

Enigste van belang is dat ik mijn werk doe en hoe ik het doe is niet belangrijk. Dus dan maar weer aan het werk met pijnstillers van de ha als je maar kan werken.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:43

Ik ga ook maar weer op zoek naar een baan.... :D

Ik wilde dolgraag dat ene bedrijf afwachten, functie staat on hold, heb weer even geïnformeerd maar gezien mijn planning gewoon door blijft lopen met samenwonen e.d. en ik hier niet echt meer enthousiast word van mijn werkomgeving, ga ik toch maar solliciteren :o

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 15:00

Hier schiet het ook niet heel hard op. Had gesolliciteerd bij verschillende thuiszorginstellingen. Ben voor mezelf begonnen als tekstschrijver/freelance journalist, maar wil er graag in de ochtenduren werk bij, zodat ik flink kan sparen zodat ik een keer op mezelf kan gaan wonen. Maar nergens vacatures momenteel. Nu een brief schrijven voor een functie als tekstschrijver. Lijkt me perfect voor mij, maar ik probeer maar niet te enthousiast te zijn, want er zal vast wel weer veel animo zijn..